trawa

Autor Wątek: Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!  (Przeczytany 12759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sebmor

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« dnia: Marzec 20, 2007, 09:36:35 pm »
Drodzy użytkownicy forum gildii...
Długo się zastanawiałem czy w ogóle rozpocząć ten nowy temat, lecz po głębszym oddechu stwierdziłem że Kurde Warto.  :D
Wiele osób dopiero zaczyna i zastanawia się nad wyborem Armii.
Dokonanie właściwego wyboru nie zawsze jest takie proste. Dlatego proszę was Weterani, wspomóżcie nowych graczy i spróbujcie ułatwić im ten pierwszy wybór...
Zabawa z WH 40.000 jest dość kosztowna tak więc lepiej nie wybrac armii która nie bedzie spełniać oczekiwań nowego gracza. Tak więc Pochcwalcie się każdy swoją armią:

1.Co ją cec**je.
2.Najleprze jednostki.
3.Taktyki.
4.Rozpiski.
5.Historia
6.I co wam do głów przyjdzie...  :lol:

Wprowadzam ten temat bo sam nie przepadam za suchymi opisami z kodeksów... Tak więc Weterani młodzi gracze liczą na was... 8)

Młodzi gracze... pamiętajcie że zawsze możecie liczyć na weteranów!!   :lol:

Offline Quarion

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 21, 2007, 12:12:56 am »
A czemu nie :) Może komuś się przyda :)

Armia : Death Guard
Gram armią nastawianą na klymat więc żadnych morderczych rozwiązań nie będzie :)

Cechy : Traci na mobilności (jedyny fast to Plague Marines w Rhino) i części ciężkiego uzbrojenia. Za to ma uniwersalną i wytrzymała piechotę (w teorii).
Do tego brakuje jej klasycznych jednostek Undivined jak Obliteratorzy.
Generalnie jest to wyznaniowa armia głównie dla klimaciarzy.

Najlepsza jednostka : Hmmm ja lubię Terminatorów, jednak chyba  najlepszą jednostka jest ciągle Świniak. Havoki z plazmami też dają rade.

 Taktyki : Ja stosuje dwie :
- Dobrze wyposażone squady Plague Marines do zadań wszelakich, ukryte w pobliżu pozycji wroga. Nadają sie do wszystkiego, mogą niszczyć czołgi i równie skutecznie wyżynać piechotę . Noszą po 2 melty lub plazmy.
- Terminatorzy z DS. Bardzo ryzykowne i efektowne zagranie :) Nigdy nie kończy się spektakularnym sukcesem, ale lubię ten dreszczyk emocji :)
Terminatorzy nadają się idealnie do niszczenia piechoty każdego typu. Zrzucam ich w pobliżu dużych zgrupowań wrogiej piechoty, ewentualnie jakiegoś drogiego HQ. Potem modle się do Nurgla do dobry rzut. Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby zginęli podczas lądowania, jednak bywa blisko. W walce wręcz nie maja sobie równych, jeśli przeżyją lądowanie i ostrzał po nim to potrafią się nawet zwrócić. Daje im Heavy Flamery i Manreaper'a + Siłę dla Czempiona.

Rozpiska :
Mhuk - Daemon Prince of Nurgle - 203 p.
D. Starture
D. Aura
D. Mutation
D. Strenght
D. Speed
D. Essence
Nurgle's Rot
Leshek (Nurgling Infestation)
Bionics
Great Weapon
Furious Charge

5 Terminators of Nurgle - 292 p.
Chainfists, Combi-Bolters, Heavy Flamer
 Asp. Champion
Manreaper, D. Strenght

7 Plague Marines - 196 p.
2x Plazma Guns, Infiltrate, Frag Granades
 Asp. Champion
Power Fist, Bolter

7 Plague Marines - 201 p.
2x Melta Guns, Infiltrate, Frag Granades
 Asp. Champion
Power Fist, Bolter, Teleport Homer


7 Plague Marines - 196 p.
2x Plazma Guns, Infiltrate, Frag Granades
 Asp. Champion
Power Fist, Bolter

Dreadnought of Nurgle - 160 p.
2x CCWeapon
Parasitic Possesion
Mutated Hull
Extra Armour

Predator of Nurgle - 230 p.
TL Lascannon, Lascannon Sponsons
Parasitic Possesion
Mutated Hull
Deamonic Possesion

7 Havocs of Nurgle - 226 p.
4x Plazma Guns, Infiltrate
 Asp. Champion
Power Fist, Bolter

1704 p.
MiA - 36

Historia : Nic ciekawszego niż tutaj nie napisze.

Pozdro 600

Offline Bartuul

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 21, 2007, 08:13:45 am »
Zostawiam temat na razie otwarty, bo podoba mi sie formula.

Jesli temat sie przyjmie i przyzwoicie rozwinie, to moze go nawet przykleje.

Jesli temat zamieni sie w kolejny topic z pytaniami od poczatkujacych, to na drzewo.

Pozdrawiam
Join the forces of Kasztaniarze!

Kierowco! Pamiętaj - wpuszczając kogoś na skrzyżowaniu sprawiasz przyjemność temu jednemu, ale wqrwiasz tych 50 za Tobą...

Offline the best of IG

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 21, 2007, 09:57:04 am »
Ciekawy temat - wrat rozwinięcia  :) .

Armia : Kompania pancerna - jedni widzą w niej tylko czysty power, z ja zaś klimatyczną armię z ciekawą koncepcją ( armia na samych maszynach ).

Cechy : cała armia z przednim pancerzem 14  :lol: ? Czemu nie :lol: ! Oczywiście czołgi jak to czołgi - jest 1001 sposobów by je rozkręcić na części pierwsze, i nie zawsze placki lecą jak trzeba, za to wady te wynagradza mozeliwość dosłownego zasyania przeciwnika pocoiskami duzego kalibru i ogromne możliwosci konwersjii - mamy klikanaście różnych modeli czołgów,  transporterów opancerzonych, dział samobierznych...A większość z nich albo jest powszechnie dostępna ( tzn. nie trzeba sprowadzać z forgeworldu, albo z anglii ) , albo daje się łatwo przerobić z zwykłych modeli .  

Najlepsza jednostka :    :lol: Każda  :p . A poważnie to cyba zwykły laman Russ , bo jest najbardziej uniwersalny - ma i bolce na piechotę, działo na twardsze cele , a jak się da anti-tanki to i z pojazdami ( poza monolm  :evil: ) radzi sobie całkiem gładko .

Taktyki - Raczej nieskomplikowane, ale trochę zmysłu taktycznego trzeba mieć, by rozstwaiwić się tak, by żaden kitracz nie miał laski wycelowanej w bok naszego wozu . No i brannie inkwizytora z mistykiem by zestrzeliwać deep strikujące sie za tyły termosy i takie tam .

Rozpiska : Taką ostatnio wymyśliłem , niech posłuży za przykład :

Doktryny :
- destroyder tank hunter
- conqeror
- anti-tank rounds

HQ

Conqeror command tank [ hull h.bolter, sponson h.bolter, extara armour, smoke lunchers, pintle heavy stubber, pintle storm bolter, searchlight, so-axial storm bolter, impowered commons ] 290 pkt.

Elity

Leman russ Ace tank [ hull h.bolter, sponson h.bolter, extara armour, smoke lunchers, anti-tank rounds] 248 pkt.

Destroyer Tank hunter Ace tank [ extara armour, smoke lunchers, pintle heavy stubber ] 255 pkt.

Inkwizytor [ psychocannon, plasma pistol, tarot, jako wafle 3 warriorów z plazmami, 2 mistyków i sage ] 151 pkt.

TR

3 razy leman Russ batalle tank [ każdy hull h.bolter, sponson h.bolter, extara armour ] 3x 160 = 480 pkt.

HS

2 razy Basylisk [ z IF ] 2 x 125 = 250 pkt.

Leman russ demolisher [ hull h.bolter, sponson h.bolter, extara armour, smoke lunchers, RTM ] 168 pkt.

W sumie 1842 pkt. Cool i 9 wozów .

Tyle odemnie
 :) .
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Eman

  • Gość
Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 21, 2007, 11:55:40 am »
Heyka !!!
Cytat: "the best of IG"
Ciekawy temat - wrat rozwinięcia  :) .

Oczywiscie jak najbardziej, ale:
Cytuj
Dlatego proszę was Weterani

Czy kolega the best of IG uwaza sie za Weterana  :?:
Cze !!!

Offline the best of IG

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 21, 2007, 12:49:54 pm »
Za weterana zdecydowanie nie, ale trochę juz AC gram i uważam sie za upowaznionego do wypowiadania sie w tym temacie  :) .
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Eman

  • Gość
Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 21, 2007, 12:52:31 pm »
Heyka !!!
Cytat: "the best of IG"
Za weterana zdecydowanie nie, ale trochę juz AC gram i uważam sie za upowaznionego do wypowiadania sie w tym temacie  :) .

To bardzo interesujace to co piszesz - a moze masz zamiar pojawic sie na jakims turnieju (powiedzmy - na najblizszej WS), zebys mogl zweryfikowac swoje teorie w praktyce  :?:  Zagrac z kims spoza swojego podworka :?: Zdobyc jakies doswiadczenie :?:
IMHO ten temat, z zalozenia, mialy kontynuowac osoby z doswiadczeniem, weterani etc. itd. a nie nowicjusze  :?
Cze !!!

Offline Wosho

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2007, 12:57:13 pm »
Pamiętam te czasy na liście na yahoo gdy ja dostawałem takie zjebki  :p
Całkiem słuszne jak sie okazało ;)

Offline vanswirr

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 21, 2007, 01:03:49 pm »
Cytat: "Eman"
Heyka !!!
Cytat: "the best of IG"
Za weterana zdecydowanie nie, ale trochę juz AC gram i uważam sie za upowaznionego do wypowiadania sie w tym temacie  :) .

To bardzo interesujace to co piszesz - a moze masz zamiar pojawic sie na jakims turnieju (powiedzmy - na najblizszej WS), zebys mogl zweryfikowac swoje teorie w praktyce  :?:  Zagrac z kims spoza swojego podworka :?: Zdobyc jakies doswiadczenie :?:
IMHO ten temat, z zalozenia, mialy kontynuowac osoby z doswiadczeniem, weterani etc. itd. a nie nowicjusze  :?
Cze !!!


To może Eman nie krepuj się, odgórnie określ, kto jest weteranem, a kto nie, i spokój będzie.  :roll:  :roll:
Jestem agentem Mossadu, ponadto za czarną robotę płaci mi CIA, FSB, Al-Kaida, koncerny energetyczne, Bilderbergowie, wydział XIII Watykanu, Kult Wielkiego Cthulhu, sztab wyborczy PO i oczywiście sam Szatan.

Offline Iron Jaro

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2007, 01:12:03 pm »
Cytat: "vanswirr"

To może Eman nie krepuj się, odgórnie określ, kto jest weteranem, a kto nie, i spokój będzie.  :roll:  :roll:


Prawda.
Jak ktos gra jakas armia wystarczajaco dlugo by uznac sie za weterana niech sie wypowiada.

Co i jak o Iron Hands umieszcze w nastempnym poscie :D
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Vladdi

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2007, 01:15:22 pm »
He, he Eman po prostu ma kolejna maskotke bo sie Sznureczek (Piotrek_szcz, samgoku i kim on tam jeszcze byl) ucywilizowal. A po tym co uslyszalem o panu z komiczna w swym "najlepszym" wydzwieku ksywka, to sie wcale nie dziwie (i nie mowie tu o sznureczku, bo ten sie, jak wspominalem, ucywilizowal). Od stania nad stolem w klubie i mamrotania do siebie tajemniczych zaklec madrosci nie przybywa. Choc moze to tylko plotki mrocznych bogow, takie jednak rzeczy najlepiej weryfikuje sie na turnieju.

vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Bartuul

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 21, 2007, 01:16:46 pm »
Dobra, ja cos skrobne.
Co prawda za wymiatacza nie uchodze, ale pojecie mam.

Necrons by Bartuul
Ten poradnik dotyczy mojej armii Necronow i przedstawia tylko moje spojrzenie na ta armie. To nie jest gotowiec ani ja nie jestem wyrocznia w tych kwestiach.

Co cec**je Necronow
IMHO przede wszystkim mobilnosc i potencjal przeciwstawienia sie prawie kazdej armii. Niesamowity wrecz IMO klimat i przesliczne wzory figurek.

Plusy
WBB, czyli wstawanko - zdecydowanie zwieksza przezywalnosc naszych jednostek, a zachowujac nalezyte srodki ostroznosci mozna przyjac na klate naprawde calkiem sporo. Poza tym mobilnosc - bez watpienia jedna z najszybszych jesli nie najszybsza armia w tej grze. Boosty, teleporty, mobilne wsparcie - poezja.

Minusy
Nie ma co ukrywac - czasem wrecz bezradnosc wobec 2+ sejwa. Ciezkie deski sa bardzo umownym AP - nie sa w stanie strzelac sie na rowni z oblitami w coverze, poza tym 3 to zdecydowanie za malo zeby stanowic sile do mordowania 2+. A jako ze wystawiam 2 Monole, to z ciezkich desek zrezygnowalem zupelnie.
Kolejnym problemem sa kolesie na motorach z 2+ sejwa. Irytujace kiedy jedna figurka jest w stanie skutecznie zaangazowac pol Twojej armii a Ty nie mozesz go ani zupelnie zignorowac ani zabic (mowimy o armii bez Nightbringera).
Podatnosc na niefart lub fart przeciwnika. Szczegolnie jesli w kluczowym momencie pada Monol, nie wstaje Lord albo oblewasz liderke na 10. Zadna z tych sytuacji NIGDY nie przechodzi bez wplywu na wynik bitwy.
Ostatni minus to problemy z zajmowaniem cwiartek lub objectivow dosc sporo od siebie oddalonych. Malo scoring unitow (zazwyczaj jeszcze mniej na koniec bitwy) i nie mozna za bardzo rozdzielac armii bo fatalnie sie to konczy.

Moja rozpiska
Co prawda jeszcze nie do konca przetestowana, ale od tego momentu bedzie to:
Lord z Orbem i Veil of Darkness
Lord z Orbem i Solar Pulsem
10 Warriorow
10 Warriorow
5 Immortali
5 Destroyerow
5 Destroyerow
Monolith
Monolith
3 Tomb Spyders z projektorami

Nie mam uniwersalnej taktyki. Zalezy od wszystkiego (stolu, misji, przeciwnika, armii). Najczesciej staram sie przewalcowac sie po armii przeciwnika Monolami i Warriorami z Lordem na rapidzie i wspierac Deskami - tak mocno z grubsza.

Najlepsze jednostki
W moim mniemaniu Monolithy w polaczeniu z Warriorami na rapidzie i Lordem z Orbem. Ze specjalami to samo kombo plus Nightbringer.

Pozdrawiam
Join the forces of Kasztaniarze!

Kierowco! Pamiętaj - wpuszczając kogoś na skrzyżowaniu sprawiasz przyjemność temu jednemu, ale wqrwiasz tych 50 za Tobą...

Offline vanswirr

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2007, 01:18:33 pm »
Cytat: "Iron Jaro"
Cytat: "vanswirr"

To może Eman nie krepuj się, odgórnie określ, kto jest weteranem, a kto nie, i spokój będzie.  :roll:  :roll:


Prawda.
Jak ktos gra jakas armia wystarczajaco dlugo by uznac sie za weterana niech sie wypowiada.

Co i jak o Iron Hands umieszcze w nastempnym poscie :D


Jezu Chryste, Ty nawet nie zauważyłeś, że to było ironicznie z mojej strony ?????
Jestem agentem Mossadu, ponadto za czarną robotę płaci mi CIA, FSB, Al-Kaida, koncerny energetyczne, Bilderbergowie, wydział XIII Watykanu, Kult Wielkiego Cthulhu, sztab wyborczy PO i oczywiście sam Szatan.

Offline Bartuul

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 21, 2007, 01:24:31 pm »
Ziomki Moje Drogie
Nie chce byc niemily, ale poki co to poczatkujacy pisza artykuly a weterani offtopuja. Chyba nie tak to mialo byc, co nie?  :roll:
Join the forces of Kasztaniarze!

Kierowco! Pamiętaj - wpuszczając kogoś na skrzyżowaniu sprawiasz przyjemność temu jednemu, ale wqrwiasz tych 50 za Tobą...

Offline Iron Jaro

Od Weteranów Dla Nowicjuszy!!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 21, 2007, 03:04:13 pm »
Obiecywani Iron Hands.

FAKTY:
Tak naprawde niewiele wiadomo o Iron Hands. Powszechnie wiadomo ze nienawidzi on slabosci w jakiejkolwiek formie. Skutkiem tej nienawiasci jest dozene do osiagniecia doskonalosci na drodze wzmacniania ciala cybernetycznymi wszczepami. Zakon jest rowniez znany z swojej bezwglednosci, graniczacej z okrucienstwem, oraz z tego, ze wlasciwie nie utrzymuje kontaktow z swiatem. Kontaktuje sie jedynie z wlasnymi zakonami 2giej fundacji (i to podobno z niechecia).

Zakon zostal zmasakrowany w czasie Cherezji Horusa. Stracil, tez wiekszosc swoich pancerzy terminatorskich. Te ktore zostaly zadko kiedy sa urzywane w oddzialach. Zamias tego dowodcy druzyn taktycznych czesto nosza je jako symbol swojej pozycji i by dodatkowo wzmacniac morale swoich oddzialow.
Obsesja na punkcie maechanizacji cial doprowadzila do tego ze Drednauty sa traktowane sa jako ostateczna forma oczyszczenia sie z slabosci ciala. Takie podejscie owocuje rowniez tym, ze Drednauty zakonu biora czynny udzal w codzennym zyciu zakonu. Bardzo rzadko sa umieszczane w polu stazy.

Zakon jest podzelony na autonomiczne, czesto sklucone z soba, kompanie klanowe podobnie jak to ma miejsce u SW. Roznica polega na tym ze klany nie sa rzadzone przez jednego wielkiego mistrza. Zamiast tego rzadzi rada (w ktorej jest kilka prastarych drednautow) . Rada sporadycznie wybiera sposrod siebie jednego przywodce ale zdaza sie to jedynie w wyjatkowych wypadkach.

Kraza dwie ochydne plotki odnosnie zakonu.
1. Zakon jest pod calkowita kontrola necronow. Niektorzy twierdza ze Primach zakonu zostal skarzony przez necronow (odsylam do fluffu) a skarzenie narastalo dalej po jego smierci. Dowodem potwierdzajacym te teorie ma byc slynna nieprzystempnosc zakonu.
2. Podobno zakon za pomoca jakiejs dziwacznej Techno-magji ozywia swoich poleglych i stosuje ich jako mieso armatnie.

ZALETY:
Co mi bardzo odpowiada w zakonie to brak oficjalnego fluffu. Daje to ogromne mozliwosci do wlasnej interpretacji przy jednoczesnym korzystaniu z calego prestirzu i klimatu jaki daje granie zakonem pierwszej fundacji.

Dredy - Iron Hands maja mozliwosc wystawiania do 6 tych pojazdow. Maja tez zniesiony limit 0-1 na weneryki.

TAKTYKI:
Iron Hands nie jest armia do wygrywania turniejow. Z ich 2 treitow jedynie 1 ma jakiekolwiek sensowne zastosowanie, a minus pozbawia gracza fast atakow. :( Dredy nawet w takich ilosciach blyskawicznie spadaja. Trzeba bardzo o nie dbac i trzymac w poblizu oddzial piechoty do pilnowania ich plecow.
Armie trzeba zorietowac na strzelanie Dredy w opcji Miska/laska dodatkowo z T. Hunterem sa zmora wszelkich pojazdow. :D jednak mi bardzej podobaja sie dredy z lapka dlatego stosuje czasem inna taktyke.

DDSA czyli "z nieba z deszczem spadly drednauty" w skrucie 4 drednauty w dropodach + 4 squady z fistem i plazma do wspierania dredow. (moga byc 3 i comand squad z libra z FotD). Dredy wypadaja z dropodow i pala co sie da. W tym czasie Taktyczne uszkadzaja pojazdy i grubych tyranidow.
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!