gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Forum Rozpisek => Rozpiski - W40k => Wątek zaczęty przez: Kelvan w Listopad 04, 2011, 07:13:53 pm

Tytuł: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 04, 2011, 07:13:53 pm
HQ [505]
Nemesor Zahndrekh 185
Destroyer Lord (RO,SW) 170

Royal Court 150
HoDn 35
HoDn (SP) 55
HoDr (VoD) 60

Elites [295]
5x Deathmarks 95
5x Pretorians 200

Troops [300]
5x Immortals (Tesla) 85
5x Immortals (Tesla) 85
5x Warriors 65
5x Warriors 65

Fast Attack [500]
4x Wraiths 140
3x Heavy Destroyers 180
3x Heavy Destroyers 180

Heavy Support [400]
Monolith 200
Monolith 200

Do sprawdzenia Lord z Pretorianami (370pts), Deathmarki z VoDem (150 pts)
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 05, 2011, 11:44:43 am
Ja bardziej kombinuje cos takiego ze specjalem:
 
Imotkeh 225
Overlord+Warscythe+Command Barque 180
Cryptekx5: 5xLance, 1xSolar Pulse 195
Cryptekx2: 2xLance, 1xSolar Pulse 90
 
Warriorsx5 65+Arka 115
Warriorsx5 65
Warriorsx5 65
Immortals with gauss blastersx7 119
 
Scarab Swarm*4 60
Wraithsx5 175
Haevy Destroyersx3 180
 
Monolith 200
Monolith 200
Tomb Spyder+Fabricator 60
------
1994
Ale to jakies pierwsze przymiarki
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 05, 2011, 09:44:33 pm
Jeszcze w tej mojej wersji mozna zamiast lorda w barce wpakowac anrakyra w barce, boost 24" przez jakis pojazd a nastepnie przejecie np hydry zeby swojemu szwadronowi walnela bo boku jest calkiem bekowa opcja ;)
Jest troszke drozszy, nie ma inva, ale tez ma warcythe i jest calkiem zabawny ;)
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 05, 2011, 11:43:40 pm
Nie da rady z tą hydrą. Podczas przejmowania nie ruszasz się pojazdem na 100% zeby zmienic polozenie dzialek. Wiezyczkami chyba tez nie.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 06, 2011, 09:49:59 am
Ruszac sie nie musze, wiezyczki mowia tyle ze mam kont ostrzalu 360 stopni
Wiec sie da jak najbardziej chyba ze czegos nie wiem ;)
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: ederus w Listopad 06, 2011, 11:05:55 am
Tak z ciekawosci, czy suffers w opisie quantum shielding znaczy, ze pojazd musi dostac efekt jakis czy tylko przeciwnik musi sie przebic? To robi roznice, bo jesli odbita penka nie zdejmuje shielda to barka z lordem i phase shifterem robi sie ciekawa :smile:  Fakt, ze droga, ale mega upierdliwa :smile:
EDIT: Nevermind z tym invem, jakos mi sie pomylilo, ze lord z barka staja sie jednym modelem. Ale pytanie ze znaczeniem suffers aktualne.

Overlord 120 kosa, labirynt
Overlord 120 kosa, labirynt
2 cryptekow 90 2x lanca, solar
2 cryptekow 90 2x lanca, solar
Stalker 165 tl heavy gauss cannon
Stalker 165 tl heavy gauss cannon
5 immortali 85 5x tesla
5 immortali 85 5x tesla
5 immortali 85 5x tesla
5 immortali 85 5x tesla
4 wraithow 150 1x whip coil
3 heavy deski 180
3 heavy deski 180
Monol 200
Monol 200
2000

Nie jestem tylko przekonany czy wole labirynty czy kolejnego wraitha. Rozpiska wydaje mi sie syta, jak sie trafi na  gwardie to 2 bezkarne tury strzelania powinny uciszyc juz hydry, z chimerami to mozna sie strzelac. Z gk tez jest spoko, bo przy spamie termosow stalkery wbijaja na nich przerzuty i dostaja 8 linkowanych lasek i 4 linkowane prawie laski i wszystko z 36" czyli przynajmniej 1 tura bez zwrotki termosow. Wilki tez lekko nie maja, lord sie 2x zastanowi zanim zaszarzuje overlorda z labiryntem, ginac na 4+ to jednak taka se opcja :wink:
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 06, 2011, 11:43:50 am
Jest napisane dopóki się nie przebijesz. Jak się przebije ale odbijesz Living Metalem to tarczy nie ma.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: ederus w Listopad 06, 2011, 11:47:47 am
Nie mowie o living metal, ale o coverze. Przy living metal nie mam watpliwosci, ze tarcza schodzi, ale penka odbita coverem czy nie zdejmuje tarczy.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 06, 2011, 12:00:49 pm
No cover nie zdejmuje, krzak, skała, drzewo blokuje hita, nie ma styczności z tarczą.

Twoja rozpiska wydaje mi się nielegalna.
Masz napisane że nie możesz dublować wargeara w tym samym kurcie a masz 2x lance w każdym.
Patrzysz do sekcji Wargear a tam broń więc w sumie jest to wargear nie do dublowania.
Gdyby tak było można to wystawiłbym CTANA z Writhing Worldscape i 5 Crypteków z Tremorstave. Na 36 cali na 3+ generujesz dangerous terrain. IMO upierdliwe kombo.

BTW zlookajcie ten myk - w HARP OF DISSONANCE nie jest napisane czy jest to shooting attack czy co. Opis jest "a single booming bass note from..." i zasięg infinite.
Myślenie zgodne z RAW + naciągnięta logika pozwala myśleć, że jak idziesz na impreze to generalnie wszyscy obecni słyszą muzyke, a więc wszystkie wrogie figurki   na stole dostają hita z siłą 6, który jak wejdzie redukuje pancerz. Coś jak bomba sejsmiczna Jango Fetta w 2 części SW. Wtedy tesla ma sens ^^
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: ederus w Listopad 06, 2011, 12:03:32 pm
Codex pozwala wziac 2 cryptekow z tej samej specjalizacji, a lanca jest w standardzie, nie da sie jej nie kupic. Zgodze sie, ze nie moge wziac 2 solar pulsow na royal court, ale 2 lance mozna jak najbardziej.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 06, 2011, 12:11:06 pm
To zmienia postać rzeczy. Coś mi się ubzdurało, że wymiana SoL na inną broń jest opcjonalna. Jak to się mówi "Silly me". Wygląda na to, że taki Cryptek ukryty w składzie może konkurować z ciężką deską.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Lesio w Listopad 06, 2011, 12:23:25 pm
Z tym coverem to nie jest takie oczywiste. Na zdrowy rozsądek to tak jak pisze Kelvan strzał zatrzymuje się na drzewie czy czymśtam i nic się nie dzieje, ale jak dobrze wiemy zdrowy rozsądek a zasady 40k często nie mają wiele wspólnego. W rulebooku przy opisie covera pojazdów stoi: "If the target is obscured and suffers a glancing or penetrating hit, it may take a cover save against it (...). If the save is passed, the hit is discarded and no roll is made on the Vehicle Damage table." I tu powstaje problem interpretacji, bo tak patrząc RAW to pojazd już "suffered a hit" i w ten sposób spełnił warunek Quantum Shielding. Mi się wydaje, że to nie jest dobra interpretacja, ale to już jacyś sędziowie się powinni wypowiedzieć.


Co do rozpisek to nie rozumiem tych 2 Monoli u wszystkich, ja wiem że 200pkt za pojazd 14/14/14 wydaje się kuszące, ale imo on nic poza byciem na stole nie robi.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 06, 2011, 12:42:42 pm
Moim zdaniem jest nadal funkcjonalny jako:

1. Ściana za którą możesz chować wszystko dopóki nie dojdziesz na swój efektywny zasięg i nadal jesteś poza zasięgiem melt.
2. Ściąga jednostki z całego stołu nie ma żadnych 18 cali czy coś. Masz dwa to szuflujesz oddziałami strzeleckimi jak chcesz w zależności gdzie jest potrzebne. Żadna armia nie ma takiej mobilności.
3. Spada z Deepstrike i niby się rusza z Cruising Speed i nie może strzelać, ale Heavy z codexu nadpisuje "When it shoots, it counts as having remained stationary" czyli na 24 cale po lądowaniu walisz z whipa i arców.
4. Placek z AP3 co turę jest całkiem spoko, a zanim go zniszczą masz jeszcze 4 inne bronie.
5. Wyciągasz rezerwy kiedy chcesz bez rzucania.
6. Zniszczą Ci Night Scytha jednostki wychodzą przez portal bez szwanku w Twojej turze.
7. Nadal nazywa się Monolit i jednak trzeba go zniszczyć bo już nie ma phase outa i sam nie zniknie ze stołu.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 10:12:22 am
Z tym coverem to nie jest takie oczywiste. Na zdrowy rozsądek to tak jak pisze Kelvan strzał zatrzymuje się na drzewie \

Bo ja wiem, trzeba sie wczytac, ale wtedy tarcze beda znacznie slabsze. dla mnie wazniejsze jest ze "hit is discarded" czyli jakby go nie bylo.
 
monolith jest o tyle wazny, ze pozwala schowac deski i inne rzeczy za nim. moze jednak night fight wystarczy, will see.
 
Ja nie kumam tylko po co w armii z imotekiem brac solar pulsa. chyba ze ktos chce miec noc cala gre;p

vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 10:59:27 am
3. Spada z Deepstrike i niby się rusza z Cruising Speed i nie może strzelać, ale Heavy z codexu nadpisuje "When it shoots, it counts as having remained stationary" czyli na 24 cale po lądowaniu walisz z whipa i arców.

Kelvan ogarnij sie whip to ordnance wiec nie strzelisz i z arcow i z niego, juz ktorys raz trzeba Cie poprawiac - siejesz zamet.

Moje na lokala do gdqnska albo:

Imokekh
Overlord warscythe, scarabs 115
Rada1
Lord kosa, scaraby
3 x cryptec of destruction
Rada2
Lord kosa, scaraby
4 x 5 warriors
Ghost arc
8 x scarab swarms
2 x 3 heavy destroyers
monol
2 x annihilation barge

albo

Traveler
Com barge
Overlord kosa, scaraby
Rada1:
Lord kosa scaraby
2 x cruptek of destruction 1 x solar
Rada2:
Lord kosa scaraby
Cryptek of destruction solar
3 x 5 warriors
Ghost arc
5 immortals tesla
9 scarab swarms
2 x 3 heavy destroyers
3 x annihilation barge
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 07, 2011, 11:43:52 am
Kelvan ogarnij sie whip to ordnance wiec nie strzelisz i z arcow i z niego, juz ktorys raz trzeba Cie poprawiac - siejesz zamet.

My bad odnośnie Ordnance i Arków. Były dyskusje na innych forach typu warseer, gdzie pisano że można strzelić po deepstrike z zasady Heavy, a naprawdę liczą się PKZ. Uznacie że nie można to nie można.

Arci zmienili na defensive weapon więc może w 6 zmienią zasadę ordnanca.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Listopad 07, 2011, 11:51:56 am
My bad odnośnie Ordnance i Arków. Były dyskusje na innych forach typu warseer, gdzie pisano że można strzelić po deepstrike z zasady Heavy, a naprawdę liczą się PKZ. Uznacie że nie można to nie można.

PKZ to nie House rule tylko klaryfikacja wynikajaca z zasad znajdujących sie w RB.

A tak serio historia świata pokazuje że na nie ma co słuchac innych forów niż gildia czy ligowa. A na warseerze to same herezje są :P
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 05:58:57 pm
mi jeszcze chodzi po glowie cos takiego:
 
2 x overlord, orb, kosa, scaraby
4 x lord kosa
2 x cruptek lanca solar
4 x 5 warriors
2 x ghost ark
8,8,9 scarab swarms
3,3,3 tomb spiders, kazdy inny
 
ok 2000
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 07, 2011, 06:20:15 pm
Ja nie kumam tylko po co w armii z imotekiem brac solar pulsa. chyba ze ktos chce miec noc cala gre;p
hmm zeby nie miec night fightu w swoim shootingu :wink:
Chociaz znajac rozmowce zastanawiam sie czy to moze nie jest jakies podchwytliwe pytanie ;)
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 07, 2011, 08:51:17 pm
mi jeszcze chodzi po glowie cos takiego:
 
2 x overlord, orb, kosa, scaraby
4 x lord kosa
2 x cruptek lanca solar
4 x 5 warriors
2 x ghost ark
8,8,9 scarab swarms
3,3,3 tomb spiders, kazdy inny
 
ok 2000

W 3 tury 8 TS'ów Ci się spłaci. I kitrając się po krzakach miałbyś 52 bazy SS. A jak tym grać?

Mi chodzi po głowie duży skład Warriorów (15-20) z Faraonem i z 2 Barkami.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 09:00:37 pm
Cytuj
hmm zeby nie miec night fightu w swoim shootingu (http://www.forum.gildia.pl/Smileys/bb/wink.gif)
Chociaz znajac rozmowce zastanawiam sie czy to moze nie jest jakies podchwytliwe pytanie

Ale wiesz ze zeby uzyc umijetnosci imotheka musisz miec noc w swojej turze? Nie ma nocy w turze nekronow - nie ma piorunów. Rzucasz za nie w swojej turze strzelania, wiec jak uzyjesz solar pulsa zeby widziec w co strzelasz, to nie bedzie piorunow. Oczywiscie solar moze byc przydatny pozniej, jak ci sie noc imothekowa skonczy.
 
Wogole ta moc imotheka jest przereklamowana. Imo dwa pulsy sa lepsze. Jak masz noc imothekową to na 6 bijesz niezle we wroga, ale nic nie widzisz, wiec twoje strzelanie tez sie marnuje. Jak masz pulsy to odpalasz je w turze wroga, tylko na te ture dzialaja, wiec u ciebie jest jasno i mozna walic we wroga, a w turze przeciwnika noc ciemna. I tak prze dwie kolejne tury jak sie ma 2 solary. A w dodatku przeciwnik moze zrobic psikusa, oddac zaczynanie i pojsc do rezerw wtedy imothekowe 225 kompletnie sie marnuje, bo oprocz piorunow (ok i przejecia inic) gosc jest nedzny na maxa. Nie mowiac juz jak CI inny nekron noc solarem rozproszy - wtedy wogole nici z piorunow
 
Poki co dla mnie traveler jest bardziej bekowy.
 
BTW oczywiscie imothek i dwa solery tez maja wygar. Oddajesz zaczynanie zeby przeciwnik nie uciekl do rezerw, przejmujesz na 4+, jedna, dwie, moze trzy tury siedziez w kącie i patrzysz jak pioruny dziesiatkuja przeciwnika. A jak nocka sie skonczy jedziesz do przodu i odpalasz solar za solarem w turze wroga zeby cie nie zobaczyl. Mozna wyciagnac z 5 tur w nocy dla wroga w tym ze 3 z piorunami samemu nic nie widzac i dwie strzelajac za darmo do wroga:P:P:P Tak fajne, ze az zlosliwe.
 
vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 09:05:19 pm
W 3 tury 8 TS'ów Ci się spłaci. I kitrając się po krzakach miałbyś 52 bazy SS. A jak tym grać?

Mi chodzi po głowie duży skład Warriorów (15-20) z Faraonem i z 2 Barkami.

To taka funowa armia, idealna na mecha, ale na 2+save, czy takich paladynow raczej byloby slabo. Clue jest takie zeby wykorzystac dwie tury night fighta na dojscie do wroga i zjescgo w kombacie. Hmm przy duzej ilosci mindszokujacych scarabow (6) mozna nawet rzucic sie na nieduze sklady paladynow:P

vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 07, 2011, 09:17:13 pm
Hmm czyli wychodzi ze caly straszny imotek bez sensu ;)
Wiedzialem ze jak ty to piszesz to gdzies musi byc haczyk ;)
 
No nic pobawimy sie kim innym
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 09:20:30 pm
Hehe a ja sie wlasnie sam prawie przekonalem ze moze byc calkiem fajny (patrz fragment po BTW wyzej):P:P
 
vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 07, 2011, 09:29:53 pm
Ee to juznie to samo, chyba mi sie slot specjala na niedziele zwolnil, pewnie jasiu wedrowniczek wkroczy do akcji ;)
 
BTW. widzieliscie juz nowe pojazdy, ja juz skelilem command barque i sklejam arke, masakra ile to ma czesci, prawdziwe modelarstow sie zaczelo ;)
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 07, 2011, 09:39:34 pm
Nie strasz, bo mi sie nie chce kleic tego smiecia nieziemsko, az tylko mysle jak tu zrobic zeby tych nowych pojazxdow do rozpy nie brac;P Niestety aniihatorskie barki sa chyba zbyt fajne zeby je olac:P
 
vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Raca w Listopad 07, 2011, 09:41:10 pm
No zeby nie sklamac tak z 60 czesci na taka bareczke ;)
Jak ja pomysle ze ze dwie takie bareczki bym sobie jeszcze skleil to tez mi sie nie chce ;)
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Kelvan w Listopad 08, 2011, 10:42:24 am
Dobra ponieważ nie mam czasu na klejenie figsów do sprawdzenia na turniej (jak i 4 innych armii) to zoptymalizowałem rozpę tak pod wszystko:

HQ [545]
Nemesor Zahndrekh 185
Orikan the Diviner 165

Royal Court 195
HoDn (SP) 55
HoE (Chrn) 40
HoT (SC) 40
2x HoT 60

Elites [240]
C'tan Shard (WW, SoSD) 240

Troops [325]
5x Warriors 65
5x Warriors 65
5x Warriors 65
5x Warriors 65
5x Warriors 65

Fast Attack [390]
4x Scarab Swarm 60
4x Wraiths (WC) 150
3x Heavy Destroyers 180

Heavy Support [500]
Monolith 200
Monolith 200
2x Tomb Spyder 100

W tej rozpisce podoba mi się kontrola ruchu przeciwnika. Pytanie jak to będzie działać:

Temporal Snares (z Orikana):
"All enemy units that move (at first turn) count as moving through difficult terrain"

Tremorstave (z Crypteków):
"All enemy units hits by weapon threat open ground as difficult terain during next movement"

Writhing Worldscape (z sharda):
"All difficult terrain is also dangeorus for enemy"

Teraz pytania:
- czy WW nakłada się na snera i podczas 1 tury przeciwnik rusza sie jak w niebezpiecznym.
- czy WW nakłada się na tremorstawe po hicie i przeciwnik rusza sie jak w niebezpiecznym.

jesli to tak zadziała to jestem ciekawy ile immobili i woundów wbije sobie przeciwnik zanim dojdzie.

Kolejne bonusy:

+ Zabieranie zdolności specjalnych, dawanie zdolności specjalnych z speciala.
+ Ctan ze stealthem, granatami i furious chargem jest chyba ok w kombacie (dopóki nie trafi na coś z wysokim invem)
+ Wizja pt spróbuj assaultować, a na pewno z SC zabraknie Ci 1"- 3" cale i wsadzę Ci z Rapida jest naprawdę spoko.
+ W 3 Tury spłacają się TS'y i skład SS dobija do 10.
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 08, 2011, 11:29:55 am
Na moje sie to wszystko combuje:)
 
Jak juz przy specialach to jeszcze mozna tak
 
Nemesor
Com barge
Jego bodyguard
Traveler
5 cryptekow, 2 solary, 1 gaze of flame
10 immortali
3x5 warriors
3 x 3 heavy destroyers
3 x anihil barge
2000
 
24" ruchu nemesora, doteleprtowac immortali, lup z gausow i dwoch lanc, traveler dorzuca tachiona i przejmuje pojazd, nemersor znow 24", teleport na drugha flanke i powtorka. Na chaos dwa solary i 9 lasek/5 lanc. Na hordy barki i troche pestek. Taka zajawka:P
 
vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: krawat w Listopad 08, 2011, 10:19:02 pm
Na moje sie to wszystko combuje:)
 
Jak juz przy specialach to jeszcze mozna tak
 
Nemesor
Com barge
Jego bodyguard
Traveler

zaraz zaraz... 2ch specjali??
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Listopad 08, 2011, 10:46:55 pm
Trzech, wlasciwie, jego ochroniarz tez jest specialem:P
 
vladdi
Tytuł: Odp: Necrons 2000
Wiadomość wysłana przez: krawat w Listopad 08, 2011, 11:45:59 pm
no poniosło cię troche :)
nie zmnienia to faktu ze mozliwosci armi pod specjali jest sporo.
chcialbym zobaczyc liste armi tudziez rozpisek necronskich z przyszłych turnieji. jak bardzo beda sie roznic i jaka bedzie konkluzja tego codexu wyjdzie w rozpiskach ihmo. scenariusze turniejowe raczej beda mialy male znaczenie skoro nightfight jest wlasciwie pod ich kontrolą.
we will see