gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => Forum Rozpisek => Rozpiski - W40k => Wątek zaczęty przez: _Jankiel_ w Październik 10, 2010, 11:01:19 am

Tytuł: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: _Jankiel_ w Październik 10, 2010, 11:01:19 am
Witam,
 
Dla odmiany po 10 latach gry w wfb planuję pograć sobie w 40K. Została mi całkiem spora armia z 3 edycji (chciałem ją sprzedać, ale oferowane ceny były mało zadowalające, a skoro już wytargałem figurki z piwnicy, warto było by je wykorzystać). Na najbliższe turnieje (ok 1800 pts) planuję wystawiać coś w tym stylu:
 
Sorcerer slanesha
Greater demon
 
10 plagusów, 2xplasma, champion, powerfist
10 plagusów, 2xmelta, champion, powerfist, rhino
9 chosenów nurgla, 2xplasma, 2xmelta, champion, rhino z havoc missile
7 demonów
7 demonów
3 termosy, autocannon
3 termosy, autocannon
oblit
oblit
predator, TL laska, h boltery
 
Armia ma być przede wszystkim nurglowa, to podstawa. I mając to na uwadze, mam kilka pytań:
- z jakimi amiami/rozpiskami to sobie nie będzie radziło?
- z jakich powodów?
- co należałoby tu zmodyfikować, żeby było bardziej uniwersalne (i co ewentualnie dokupić/skonwertować)?
 
Od razu mówię, że porady w stylu "2xDP z lashami i 6 oblitów" będą mało pomocne - nie interesuje mnie standard chosowy. Widziałem w pizdu tych rozpisek i jedna jest brzydsza od drugiej.
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: PaulShin w Październik 10, 2010, 11:12:38 am
Jak ma być klimatycznie, ale nieźle:

- DP Nurgla z Warptime to całkiem dobra rzecz.
- Zamieniłbym Preda na Auto/Laski na sponsach. Chyba tańszy, a lepszy.
- Jak już masz oblity, to jednak bym ze dwa dołożył jeszcze. Albo wrzucił oba do jednego slota i dołożył np. Defilera.
- Tak swoją drogą, czy demony nie muszą wychodzić z Ikon? Nie widzę ani jednej.
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Reaperius w Październik 10, 2010, 11:49:13 am
IMHO dla drugiego skladu plagow tez rhinos ,nawet jesli chcesz ich trzymac z tylu to screenosik jeszcze nikomu nie zaszkodzil ; ) 
Co do HS`ow to zgodze sie z Halem , albo dolozyc oblitkow po 1 przynajmniej albo zbic ich w unit i dac defilerka , pokusilbym sie nawet o zamiane preda na defilera coby miec 3-ke oblitow i 2 defilerki ; )
Na termosach mozna by dokupic po 2 combi melty , no i ten DP z warptimem to fakt fajna zabawka ; ) 
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: ederus w Październik 10, 2010, 01:42:04 pm
Defiler niestety poza fajnym modelem to słabo wypada :sad:  Jest za duży aby go gdzieś schować, a AV12 sprawia, że nie jest zbyt wyporny. W heavy bym wstawił 2x preda AC/laski, za 130pts są na prawdę spoko, a chosenów zamienił na kolejny oddział plagusów troopsowych. Taki oddział chosenów nie ma FnP przypominam, a do tego nie jest fearless przez co wypadają blado przy plagusach normalnych. Poza tym, mógłbyś np. zmniejszyć te oddziały plagusów do 7-8 gości i wstawić kolejny oddział termosów, którzy moim zdaniem są super :smile:  Małe demony za to bym zamienił na mały oddział plagusów tak 5 gości do grejtera, ale to już kwiesta tego czy chcesz małe demony czy nie. Ogólnie by to wyglądało mniej więcej:


Sorcerer lash
Greater


3 termosy AC
3 termosy AC
3 termosy AC


8 plagusów 2 melty fist rhino
8 plagusów 2 melty fist rhino
8 plagusów 2 plasmy fist rhino
5 plagusów 2 plasmy champion rhino


2 oblity
predator AC/Laski
predator AC/Laski


ok 2000


Aby przyciąć do 1800 to trzeba by wyjąć 1 termosy i pewnie coś tam z plagusami pozmieniać wedle uznania.

Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Eman w Październik 10, 2010, 02:20:05 pm
Heyka !!!
Ja bym to widzial troche podobnie, jak Ederus ;) Tylko, zeby bylo bardziej Nurglowo, to zrobilbym to tak:
- Prince, Mark Nurgla, Skrzydla, Warptime;
- Sorc z Lashem;
- 3 Termosow z Reaperem i 2x Combi-Melta;
  - 3 Termosow z Reaperem i 2x Combi-Melta;
- 6 Plagow + Champion (w sensie - razem 7 modeli), 2 Melty, Fist, Rhino;
- 6 Plagow + Champion, 2 Melty, Fist, Rhino;
  - 6 Plagow + Champion, 2 Melty, Fist, Rhino;
- 2x Oblita;
- Pred Auto/Lachony;
  - Pred Auto/Lachony;
   
Calosc - 1728 punktow, jest wiec jeszcze pole manewru.
Jest wiaderko melt na pojazdy, Termosy mozna albo wystawic na stole, albo zrzucic z Deepa, jest wyporny Prince do walenia z dynki noi Plagusy do zajmowania objectivow. Do tego support z Oblitow i Predow.
Cze !!!
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: ederus w Październik 10, 2010, 02:35:21 pm
W rozpisce Emana radziłym zmienić jednym plagusom melty na plasmy, bo po kilku bitwach chaosem z wilkami zauważysz problem wilczych lordów, a takie plasmy zawsze dają im do myślenia :wink:
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: _Jankiel_ w Październik 10, 2010, 03:18:00 pm
Choseni są po to, by mieć duży oddział w infiltracji i miejsce do dorzucenia małych demonów i greatera. Jak zaopatrzę się w nurglowego demon princa, to wyleci sorcerer slaanesha.
 
A przy okazji, czy infiltrujących chosenów muszę wystawić w rhino, czy mogę sobie wystawić osobno infiltrującego rhino i osobno infiltrujących chosenów?
 
Pred już kiedyś miał AC+laski, ale został zmieniony pod 4 edycję. Czyli znowu muszę pourywać :)
 
Cytuj

W rozpisce Emana radziłym zmienić jednym plagusom melty na plasmy
Na pewno będzie różnorodność, bo mam metalowych havoców nurgla i na pewno chcę ich wystawiać w komplecie
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Reaperius w Październik 10, 2010, 05:19:09 pm
Choseni jesli zaczynaja w rhino to nie moga infiltrowac ; ) W rhino moga tylko outflank lub zaczac normalnie w strefie rozstawienia , ale ale mozesz chosenow dac z infiltracji a rhinoska puscic pustego w strefie rozstawienia ; )
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: PaulShin w Październik 10, 2010, 05:20:08 pm
Choseni jesli zaczynaja w rhino to nie moga infiltrowac ; ) W rhino moga tylko outflank lub zaczac normalnie w strefie rozstawienia , ale ale mozesz chosenow dac z infiltracji a rhinoska puscic pustego w strefie rozstawienia ; )

Co ty piszesz. Infiltrate i Scout przechodzą z oddziału na dedyka. Jakby Rhino nie miało infiltracji nie mogło by outflankować.
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Październik 10, 2010, 05:21:54 pm
Co ty piszesz. Infiltrate i Scout przechodzą z oddziału na dedyka. Jakby Rhino nie miało infiltracji nie mogło by outflankować.

Nie jest tak. Odział który ma infiltracje przenosi na transport dedykowany zdolność outflanku, ale nie może w pojeździe dedykowanym infiltrować.

Reaper ma rację. Ale też nie do końca. Bo oddział nie traci infiltracji (zasada) tylko nie może infiltrować(efekt zasady).
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Eman w Październik 10, 2010, 05:33:28 pm
Heyka !!!
Jest dokladnie tak jak Inki pisze - oddzial nie moze wystawic sie w Infiltracji, bedac w transporterze. Transporter tez sam nie moze Infiltrowac.
Ale oddzial, posiadajacy zdolnosc Inflitracji/Scouta, w transporterze moze wykonac Outflank, do czego Chooseni nadaja sie doskonale  :cool:
Cze !!!
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Reaperius w Październik 10, 2010, 05:34:10 pm
Choseni jesli zaczynaja w rhino to nie moga infiltrowac ; ) W rhino moga tylko outflank lub zaczac normalnie w strefie rozstawienia , ale ale mozesz chosenow dac z infiltracji a rhinoska puscic pustego w strefie rozstawienia ; )

Pokaz mi prosze gdzie napisalem ze traca infiltracje(Zasade) ? Napisalem ze nie moga infiltrowac ,dokladnie tak jak Ty to napisales w swoim poscie :wink:
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Październik 10, 2010, 05:36:27 pm
Pokaz mi prosze gdzie napisalem ze traca infiltracje(Zasade) ? Napisalem ze nie moga infiltrowac ,dokladnie tak jak Ty to napisales w swoim poscie :wink:

A tak, przepraszam. Sugerowałem się Halem. Tak więc wszystko ok :cool:

 
Cytat: Eman
do czego Chooseni nadaja sie doskonale  (http://www.forum.gildia.pl/Smileys/bb/cool.gif)

Bardzo fajny oddział, szkoda że tak rzadko wystawiany  :sad:
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Reaperius w Październik 10, 2010, 05:45:32 pm
U nas na lidze patroli jest czestym gosciem : D Jarlaxe zawsze ich wystawia i jak do tej pory mimo ze kosztuja dosc duzo pkt to w bitwach na 600-700 pkt zawsze mu sie splacali , takze zgodze sie ze oddzial ma duuzy potencjal ; )
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Październik 10, 2010, 07:55:56 pm
Jakbym chcial robic rozpa nurglowa to bym zrobil taka jak Eman tylko jednych termitow zmienil na 6 nurglitow zeby miec 3 sklady po 7. Martarion patrzy, a Nurgle kocha te swoje dzieci, ktore trzymaja sie wlasciwych liczb.
 
vladdi
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Nathaniel w Październik 11, 2010, 09:16:28 am
ale sa 3 sklady po 7 ;)
po prostu Eman nie wliczal championa
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Eman w Październik 11, 2010, 09:20:00 am
Heyka !!!
True, wszystkie squady Plagusow dalem po 7 gosci lacznie (6 + Champ)  :biggrin:
Do tego zostalo troche punktow na manewry - w stylu wymiany Melt na Plazmy i takie tam  :cool:
Cze !!!
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Październik 11, 2010, 09:54:24 am
No to juz nic nie mowie, tak wlasnie moze solidna nurglowa armia wygladac. Bez lasha sie nie obejdzie i imo jednego preda mozna rowniez na 2 oblity zamienic, ale obrazu armii to nie zmieni - sa to nurglowcy. Tylko dodam ze jak ma byc Death Guard to na rowni z7 plagusow musza byc termosy (tych moze juz nie koniecznie 7). Elita DeathGuardu biegała zawsze w termitkach:). Należy tez pamietać, że prince musi wystawiac sie na 7 calu, zawsze trzeba rzucic na 7 turę i spalić 7 fajek w czasie bitwy/wziąść 7 łyków wody/zjeść 7 ciasteczek. Sukces murowany:P
 
vladdi
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Iron Jaro w Październik 11, 2010, 11:53:16 am
Radzil bym po testowac nurglowego lorda z demon weponem.
Jest dosc wyporny i potrafi ostro namieszac demon weponem raniacym zawsze na 4+
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: _Jankiel_ w Październik 11, 2010, 02:01:31 pm
Cytuj
Radzil bym po testowac nurglowego lorda z demon weponem.
Mam takiego kolesia na motorku. Faktycznie może być fajny na te wszystkie piątki marinsów. Tylko jakoś mnie powstrzymuje to, że byle champion z fistem kasuje ten model.
 
Cytuj
Martarion patrzy, a Nurgle kocha te swoje dzieci, ktore trzymaja sie wlasciwych liczb.
To już prędzej 14 - jakoś wolę duże oddziały :)
 
A co z dredami i vindicatorami? Dlaczego nie są wystawiane? Są jakoś wyjątkowo słabe, czy po prostu brakuje dla nich miejsca po wystawieniu trzech składów oblitów?
Co z motorkami? Są za słabe, czy po prostu szkoda na nie punktów? I z jakich powodów wystawia sie landraidery, skoro ciężkich broni jest od cholery, a model jest duży i drogi?
 
W sumie tylko te jednostki mnie interesują, raptorów i posesdów nigdy nie lubiłem (ci ostatni do tego mają durne zasady), a marinsi z innymi markami na pewno odpadają.
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Eman w Październik 11, 2010, 02:09:08 pm
Heyka !!!
Tylko jakoś mnie powstrzymuje to, że byle champion z fistem kasuje ten model.
Tak jak piszesz - wystawianie Lorda to generalnie slaby pomysl. Nie ma odpornosci na instanty, no i w krytycznym momencie zawsze rzuca 1 na Deamon Weaponie - slini sie wtedy i glupio patrzy jak mu kolesie morde obijaja :wink:   Co wiecej - sam sobie w leb tez daje  :lol: :lol: :lol:
Of course, w Landku, jako dodatek do oddzialu Plagow, moze sluzyc do zwiekszenia sily przebicia ... no ale te jedynki na Deamon Weaponie ... no i Nurglowy jest fajny na cos wiekszego (bo wounduje na 4+), ale z drugiej strony - zwyklych SMow tez wounduje na 4+ ... no wiec ilu ich zabijesz? A jak juz rzucisz sie na cos duzego, to zazwyczaj to cos ma wystarczajaca pare w lapach, zeby tego instanta Lordowi zrobic.
IMHO jak juz wystawiac Lorda, to na pelnym Hardcorze - Khornowego z Khornowym Deamon Weaponem, plus Berki do Landka. Jak nie wypadnie zadna jedynka to jest mega-slaughter  :badgrin: :badgrin: :badgrin: A jak wypadnie, to cush ... taki lajf Khorniarza ;)


A co z dredami i vindicatorami? Dlaczego nie są wystawiane? Są jakoś wyjątkowo słabe, czy po prostu brakuje dla nich miejsca po wystawieniu trzech składów oblitów?
Dred jest slaby, bo na tym kodeksie moze lupac Ci po Twoich gosciach - jak zglupieje, to wali w najblizszy cel, musi sie tez obrocic jak ten najblizszy cel ma za plecami. Wiec tak naprawde nie ma opcji, zeby byc bezpiecznym przed friendly-fire (no chyba, ze nie dasz mu broni do strzelania :wink: )
Vindyk - cush ... jak kto woli - ale sa lepsze wybory :wink: To pojazd z zasiegiem 24 cale i jedna bronia, czyli bez szalenstw. Of course z posesja moze robic za powaznego straszaka. Ale tylko na te 24 cale.

Co z motorkami? Są za słabe, czy po prostu szkoda na nie punktów?
Drogie, drogie i jeszcze raz drogie, z Markiem Nurgla meeeeeega-drogie (choc T6 kusi :wink: ). A, ze wszystko w Chaosie jest drogie, a potrzebujesz Troopsow, to po co marnowac punkty na Motorki? Of course - co kto lubi - mozna dla nich znalezc miejsce w rozpie, ale szalu nie robia.

I z jakich powodów wystawia sie landraidery, skoro ciężkich broni jest od cholery, a model jest duży i drogi?
To jest edycja Mecha. Pojazdy niszczy sie trudno, a pojazdy z AV14 mega-trudno. Wlasciwie to bez melty na bliskim nie ma co liczyc na to, ze Landka zniszczysz.
Z reszta policz sobie sam jaka jest szansa zniszczyc Landka z Laski - na Glancu nie ma efektu Destroyed, na Pence tylko na 5 i 6 masz Destroyed, do tego jeszcze z daleka zazwyczaj masz cover. Slowem - slaaaaabo ...
Takze jest to po pierwsze dosyc stabilna platforma strzelecka, po drugie dobre miejsce dla scorujacego Troopsa, a po trzecie transport, z ktorego mozna szarzowac. Na niektore armie (np. Tyrki bez Tropek, czy tam tego goowna z Heavy strzelajacego z S10) potrafi zrobic cala bitwe. A nawet jak ktos ma narzedzia do jego rozwalenia, to umiejetnie wykorzystany tworzy Ci spora strefe kontroli pola bitwy (12 ruchu + 2,99 wysiadki + 6 szarzy) - w zorientowanej na objectivy 5ED to bezcenne.
Cze !!!
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: Iron Jaro w Październik 12, 2010, 06:09:47 am
Cytuj
ale z drugiej strony - zwyklych SMow tez wounduje na 4+
He he he
Otóż nie do końca.
Tak sie radosnie sklada ze to jest poison weapon 4+ co oznacza ze jesli sie ma sile taka sama albo większą od tafa przeciwnika (wiec zwykli SM sie łapią) to ma sie re-rolla na ranienie.

W efekcie lord ma lightning clawa z 6-10 atakami (no chyba ze lubisz zucac 1).

Tak solo na motorze nie warto go puszczać. Ale z jakąś obstawa ktora przypadkiem dostawi sie do fista/dobije resztki oddziału, zdecydowanie daje rade, a nie musi sie martwic o rzucanie mocy.

Nie twierdzie ze to jest typowy must have jak demon prince slanesha, czy 9 oblitow. Ale naprawdę daje rade i ma klimat.
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: _Jankiel_ w Październik 31, 2010, 10:38:55 am
Już po pierwszym turnieju, wrażenia całkiem pozytywne.
Nie brałem termosów, za to dodatkowy oddział plagusów. W sumie miałem:
 
Sorc z lashem
greater
9 plagusów, 2xplasma, rhino
9 plagusów, 2xmelta, rhino
9 chosenów, 2xplasma, 2xmelta
8 plagusów 2x plasma
2x7 demonów
2x1 oblit
predator
 
 
Czołg mnie strasznie zawiódł, może muszą być dwa lub trzy, ale póki co nie widzę dla niego miejsca. Choseni wypadli słabo, brakowało im FnP i przede wszystkim blight granades, dodatkowo wkurzała mnie konieczność rozdzielania ran pomiędzy 6 specjalnych modeli. Może pomyślę o 5xplasma w rhino w outflanku, ale na razie idą na półkę (tzn skończą jako plagusi). 2x1 oblit to bardzo fajna sprawa, jeżeli nie zdecyduję się na czołgi (a muszę sprawdzić 3xvindicator), to pewnie będę brał 3x1. Greater obsysa i na pewno zamienię go na nurglowego prince'a z warptime.
Małe demony są natomiast zajebiste, przydawały mi się w każdej grze i dołożę jeszcze jeden skład. Bardzo dobrze radziły sobie z dużymi oddziałami tyrków i z pilnowaniem/blokowaniem objectivów
 
I tu pytanie - na razie wystawiam jako demony nurglingi, bo mam ich sporo pomalowanych i wystarczyło im tylko zamienić podstawki. To stanowi jakiś problem dla LoS, mam ich ustawić na jakichś kamieniach, żeby więcej zasłaniali, czy nie stanowi problemu wystawianie nurglingów jako lesser demonów?
Tytuł: Odp: Death Guard - początek (powrót?)
Wiadomość wysłana przez: typhus1 w Październik 31, 2010, 10:46:18 am
Jeśli chcesz grać full klimat to zostaw predki lub weź Havoców. Poza tym sam grałem full nurglem i twierdzę że 7 plagów z 2meltami, fistem i c.meltą to mega opcja.