gildia.pl

Gildia Gier Bitewnych (www.bitewniaki.gildia.pl) => WH40K => Wątek zaczęty przez: Wosho w Marzec 15, 2011, 11:22:43 am

Tytuł: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 15, 2011, 11:22:43 am
Myślę że czas założyć nowy wątek i zejść z nowości ;)
Kilka ciekawostek:
-można złożyć rozpiskę z kilkoma orbitalami, na dzień dobry przeciwnik dostaje kilka s10ap1
-3 Dreadknighty w 1 turze plus 30 Gk in your face bitch;)
-IC wciąż moga brać działka
-2x Grandmaster i tak naprawdę można wziaść 2 minimalne squady GK i grać na oddziałach z elit, fa czy hs
-można robić mini bunkry mobilne 5 purifierów z 2 działkami plus rhino, jeździmi i strzelamy z włazu
-dzięki combat squadom można 5 z 2 działkami postawić do scorowania i 5tką jechać do przodu
-ciekawy byłby Land Riader Prometeusz, 12 strzałów linkowanych z siła 6
-zauważcie że można brać bardziej płonącą amunicję do palników +1 do sily
-pojazdy mozna teleportować koło libry z upgradem
-paladynów można brać pojedynczo jako mini lone wolfy z wardingstave czy palnikiem, ale nie na misje z kp of course



Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 15, 2011, 11:39:46 am
Cd
-jeśli dobrze rozumiem można dać scouta oddziałowi w rhinosie
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 15, 2011, 11:56:10 am
-2x Grandmaster i tak naprawdę można wziaść 2 minimalne squady GK i grać na oddziałach z elit, fa czy hs
Jeśli jeszcze wykorzystać przy tym combat squady, to zaraz robi się więcej scoringów niż u gwardii. A w dodatku do 9 z nich może się teleportować. :biggrin:

Rhino albo razor z asscanonem S7 w scoucie.

Możliwości jest na prawdę sporo...
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Marzec 15, 2011, 12:07:51 pm
demony, radni, mephiston, und der gleichen, klęczą i jęczą. a jak dobrze pójdzie, to nawet nie zdążą oddać. zacząłem sobie coś tam składać, ale zanim się rozpędziłem, skończyć musiałem. potencjał spory, ale armia dosłownie elitarna. na upartego mam spore szanse na obecnie posiadanych modelach się wystawić  :wink: niewiele trzeba dokupować.
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 15, 2011, 12:19:32 pm
Syndrom armii elitarnej.
Nie wolno dać się skusić na te wszystkie shiny new toys.
Najlepsze rozpiski będą miały jak najwięcej rzeczy z min upgradami.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: PaulShin w Marzec 15, 2011, 01:02:46 pm
Aaa mnie kusi niewielka armia na samych termosach z ew. min PA. Szkoda że allies nie ma, bo po prostu mi się modele podobają. :P
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Dikins w Marzec 15, 2011, 01:29:47 pm
Cześć,
 
a taki 10 osobowy Interceptor squad podzielony - połowa z 2 psikawkami z amunicją, po teleporcie strzelająca 4 razy z siłą 8, w facing raczej swobodnie obrany po teleporcie, też wydaje się sensowna/y, tym bardziej, że upgrade amunicji jest przeliczany na cały squad (ruga piątka też będzie wdzięczna za storm boltery z siłą 5, a ma do wyboru sporą gamę innych bajerów). Jeśli przeżyją (a powinni, bo nie widzę, by po tym ruchu jakoś scaterowali czy coś, więc ustawią sie rozsądnie) to w następnej turze wypłacą już 8 strząłów z siłą 8 (co prawda potencjalnie dogodny facing im się zmieni). Te storm boltery z siłą 5 na tyły pojazdów też coś zdziałać mogą. Okiem laika to Ci fastowi GK w combosie ze scorowaniem dosyć mocno rzucają się w oczy. Pod względem scorowania / blokowania ruch jest zdrowo wygięty, a do tego i tak są szybcy, wszak jump infantry.   
 
Dready we wcześniej rozpisywanej wersji też zacne.
 
Storm raven z dodatkowymi bolterami i amunicją to jakiś niesmaczny żart jeśli rozważać go jako pestkownicę (podobnie LR Crusader).
 
Ciekawie prezentuje się dla mnie również fist z siłą 10 z master crafted weapon u sierżanta. Mała rzecz a cieszy ;-)
 
Na pewno, tak jak napisał Wosho, bajery strasznie szybko wykasują pkt i to może stanowić problem szarych.
 
Kurde, trzeba kiedyś tą kanapolandię opuścić ;-)
 
Pozdro!
Dikins   
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 15, 2011, 01:32:59 pm
Psy ammo nie działa na psycannona - teoretycznie ma ją z automatu.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 15, 2011, 01:44:38 pm
Ja się powoli do tego zbieram ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Dikins w Marzec 15, 2011, 01:46:36 pm
Hejka,

jak widać kanapowanie w moim przypadku rozpoczęło proces demencji starczej... OFC masz rację, sorry.

Mimo wszystko nawet z siła 7 nie obsysa. 

Pzdr!
Dikins

 

Psy ammo nie działa na psycannona - teoretycznie ma ją z automatu.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 15, 2011, 01:58:04 pm
Tak właśnie o nich myśle sobie.
30tka latajaca i naparzająca  16 strzałów z S5 i 4 z s7, do tego dzieki jp można szarżować i wykańczać niedobitki.
Do tego scorujące interesujące..
Tylko że 315 za oddział..
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Dikins w Marzec 15, 2011, 02:45:36 pm
Tak właśnie o nich myśle sobie.
30tka latajaca i naparzająca  16 strzałów z S5 i 4 z s7, do tego dzieki jp można szarżować i wykańczać niedobitki.
Do tego scorujące interesujące..
Tylko że 315 za oddział..

Tylko 3 squady to już raczej proszą się o 2 GM, żeby nie być uzależnionym od jednego rzutu na ilość jednostek "pobłogosławionych", a to kolejne punkty...
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Hang Man w Marzec 15, 2011, 03:43:36 pm
Kodeks jest rewelacyjny.


Osobiście zakochałem sie w librarianie. Za naprawdę niewielkie punkty masz ziomka, który przechyla szalę zwycięstwa, ma moc na każdą okazje za smieszne punkty.


I od razu pytanie: mogę z wnętrza Land Ridera rzucić shrouding?


Interceptorów odradzam. wszyscy wiemy jak szybko giną jump packi, co dopiero tak drogie.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lesio w Marzec 15, 2011, 10:50:49 pm
Kodeks jest naprawdę nieźle napisany. Zdecydowana większość jednostek ma swoje zastosowanie i da się nimi sensownie pograć. Ogólnie całość przypomina nieco bladzi.


Moi faworyci:
- Libra - shrouding, sanctuary (zwłaszcza na armie bez granatów), might na pojazdy
- granaty - master z rad i psychostroke grenades robi z każdego oddziału prawdziwych kilerów
- teleportery - 30" skok daje niesamowite możliwości
- młotek z mastercratem za 15 pkt na sierżantach, z hammerhandem kroi pojazdy aż miło
- servoskulle - za biedo punkty anulujemy infiltrację i scouta, wystarczą 2-3 czaszki
- dred z autocanonami - oczywista oczywistość, do tego reinforced aegis
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Marzec 15, 2011, 11:05:50 pm
a warp rift? auto pena, przy słabym ppancu to ciekawa opcja. ja bym się skłaniał do 6 mocy, chociaż pewnie coś później przykroję.
wszystko fajnie, ale bardzo szybko pkt się kończą. nawet 2k to mało, a póki co na mniejsze pkt trudno mi się wstrzelić. najgorsze, że prócz landków i SR iczym tych herosów, libry i GK, transportować się nie da...
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Michaelius w Marzec 16, 2011, 12:00:40 am
Chimerka pozyczona od henchmenow?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Hang Man w Marzec 16, 2011, 12:22:02 am
Cytuj
ja bym się skłaniał do 6 mocy, chociaż pewnie coś później przykroję.


mam to samo.  :biggrin:


Co do transportu to rzeczywiście, dla dużych szefów zostaje tylko landek lub Deep strike.


Trochę szkoda, że zaden z bohaterów nie może uzywac personnal teleporterów. to czyni dla mnie niestety interceptorów martwym oddziałem  :sad:





Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Marzec 16, 2011, 01:57:29 am
Jeszcze popatrzcie na specjali tej armi.
Pozornie nie przegięci ale po dokładnym oglądnięciu sprawy, wychodzą takie hitery że nawet gwardi HS więdnie :D

Dex ma z milion możliwości i smaczków.
Tak jak elitarni pogromcy hordówek.. którzy dodatkowo za 5 pkt kupują sobie hammerki :D
Wreszcie wyszło coś dla mnie :D. Coś godnego by wrócić do hobby :D
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: trej w Marzec 16, 2011, 06:58:25 am
Im dłużej na to patrzę tym bardziej mi się to podoba. A i tak mam wrażenie, że tylko liznąłem to ciastko.
IMO kroi się cudny deks.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wołek w Marzec 16, 2011, 07:29:04 am
Jak myślicie trzeba widzieć cel żeby strzelać do niego z orbitala?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Marzec 16, 2011, 08:02:34 am
Chimerka pozyczona od henchmenow?
ale do tego, to trzeba wziąć inkiego, a to już jeden przeluj mniej ;)
Jak myślicie trzeba widzieć cel żeby strzelać do niego z orbitala?
tak, bo to ino ordnance, a nie barrage.
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Marzec 16, 2011, 08:38:15 am
Panowie, to co - obstawiamy? Ile absurdalnych count (my hairy) ass armii pojawi sie na turniejach?
Juz to sobie wyobrazam - czerwoni GK, niebiescy GK, GK w ciapki, GK w kropki, GK w paski, plastiowo-poobijani GK, futrzasci GK, GK chaosu, pajoko-GK, GK na swiniach, orko GK ... mozliwosci sa praktycznie nieskonczone  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 08:41:08 am
Zasadniczo to myślę o białych - nie będę ich z powrotem przemalowywał na szaro - nie moja wina że GW spóźniło się 10 lat z kodeksem.  :lol:
 
Wstawka fluffowa - różnobarwne termity GK mają fluffowe uzasadnienie:   
Cytuj
The Thule Decimation of 728.M40 (http://wh40k.lexicanum.com/wiki/M40) is one of the most noteworthy examples of the use of Terminator armour. Six entire companies of Grey Knights (http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Grey_Knights) were equipped with Terminator armour, including suits that had been requisitioned from five other Chapters. The assault was mounted with such haste that there was no time for repainting the suits. The Grey Knights were forced to attack in the colours of six different Chapters and, apparently faced by six Chapters of Marines, the defenders surrendered within three hours. One in ten on the planetoid city were subsequently executed for their part in the rebellion.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: beowulf w Marzec 16, 2011, 08:45:39 am
A mi się tam nie podoba - wydawało się, że można będzie coś z nimi zrobić w stylu thosuand sons ale kiepa jest.

Fluffowo nigdy szarzy mi się nie podobali a w obecnej postaci to już jakiś żart jest (w sensie spójności armii).

Faktycznie jest wiele kombinacji ale ja tam się jakoś póki co nie boję :smile:

No chyba, że kombinacji kolorów - bleee
 
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Hang Man w Marzec 16, 2011, 08:49:29 am
afro, jak ich poki co kombinujesz? na niemęskie strzelanie z razorów z kontrą czy trochę wiecej nap*****lania?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Hem'Ahn w Marzec 16, 2011, 08:57:09 am
Panowie, to co - obstawiamy? Ile absurdalnych count (my hairy) ass armii pojawi sie na turniejach?
Juz to sobie wyobrazam - czerwoni GK, niebiescy GK, GK w ciapki, GK w kropki, GK w paski, plastiowo-poobijani GK, futrzasci GK, GK chaosu, pajoko-GK, GK na swiniach, orko GK ... mozliwosci sa praktycznie nieskonczone  :lol: :lol: :lol:
Cze !!!
Akurat nie mam nic przeciwko Grey Knightom w innych kolorach - bo może to wyglądać lepiej niż armia walnięta bolt gun metalem, ale dla mnie muszą to być figurki GK, a nie marinsi, bo różnią się zasadniczo. Inne przejawy tfórczości mam zamiar tępić. ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: gilthanas w Marzec 16, 2011, 08:57:46 am
Moi beda oczywiscie krwisto czerwoni, ale mysle, ze jednak na niebieski bedzie dominujacym kolorem grey knightow na stolach.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Marzec 16, 2011, 08:59:11 am
Nie no - nie o kolory mi chodzilo, jak ktos ma fantazje, to jak dla mnie moze sobie Grey'ow pomalowac i w maskowanie pustynne - loozik, mozna to uzasadnic fluffowo, stresu nie ma. Chodzilo mi raczej o ex Wilkow, Bladzi, czy tam innych Chaosnikow, "grajacych na zasadach" GK.
Cze !!!
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 09:03:11 am
Inne przejawy tfórczości mam zamiar tępić. :wink:
Zamierzam tępić twoje tępienie (skoro GK pożyczają termoski od innych zakonów, to raczej nie przycinają hełmów na flekso - bo taka jest tradycja że muszą oddać).  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Hem'Ahn w Marzec 16, 2011, 09:04:56 am
Zamierzam tępić twoje tępienie (skoro GK pożyczają termoski od innych zakonów, to raczej nie przycinają hełmów na flekso - bo taka jest tradycja że muszą oddać).  :lol:
Twoje tępienie mojego tępienia wymaga Twojego pojawiania się na turniejach :D :D
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 09:06:41 am
Twoje tępienie mojego tępienia wymaga Twojego pojawiania się na turniejach :D :D
Na złość tobie zacznę jeździć na turnieje z GK (Jaro już mi robi posypki na dużych podstawkach) - i co, gupio ci teraz?  :badgrin:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Marzec 16, 2011, 09:08:29 am
;) ;) ;) Yedli, wszyscy wiedza, ze jestes spinatorem i palergejmerem, ktory od razu przesiada sie na mocniejszy kodeks. Nie musisz sie z tym tak obnosic  :lol: :lol: :lol: O byciu masonem, cyklista i pobieraniu pensji spod Gory Synaj (i Brukseli jednoczesnie) wspominac juz nawet nie bede ;) ;) ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Marios w Marzec 16, 2011, 09:19:48 am
Nie no - nie o kolory mi chodzilo, jak ktos ma fantazje, to jak dla mnie moze sobie Grey'ow pomalowac i w maskowanie pustynne - loozik, mozna to uzasadnic fluffowo, stresu nie ma. Chodzilo mi raczej o ex Wilkow, Bladzi, czy tam innych Chaosnikow, "grajacych na zasadach" GK.
Cze !!!
Niestety Eman obawiam się, że będzie tak jak mówisz. Obecnie widuje się mnóstwo czarnych/czaerwonych/chaośniczych wilków/BA więc naprawdę żaden problem, żeby to również byli GK. Podejrzewam, że na DMP będzie już apogeum multikolorowych wilków/BA.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Marzec 16, 2011, 09:21:38 am
afro, jak ich poki co kombinujesz? na niemęskie strzelanie z razorów z kontrą czy trochę wiecej nap*****lania?
różne rzeczy przychodzą mi do głowy. ale póki co mam taki pomysł z pogranicza ułańskiej fantazji. ogólnie to do SR i do przodu :wink: termosy z banerem, GM z zabawkami, złapać jak najwięcej unitów w jeden combat, i miażdżyć :biggrin:
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: jachu_ka w Marzec 16, 2011, 09:23:14 am
bo taka jest tradycja że muszą oddać
A fure? :biggrin:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Marzec 16, 2011, 09:26:49 am
Niestety Eman obawiam się, że będzie tak jak mówisz. Obecnie widuje się mnóstwo czarnych/czaerwonych/chaośniczych wilków/BA więc naprawdę żaden problem, żeby to również byli GK. Podejrzewam, że na DMP będzie już apogeum multikolorowych wilków/BA.

Ale... ale... GK mają stormboltery i force weapony :sad: Na każdym turnieju który sędziuje w przyszłym sezonie radził by uważać GK z zrobionym z sm/BA/SW czy chaosu  :evil: :evil: :evil:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Marzec 16, 2011, 09:28:08 am
Ale... ale... GK mają stormboltery i force weapony :sad: Na każdym turnieju który sędziuje w przyszłym sezonie radził by uważać GK z zrobionym z sm/BA/SW czy chaosu  :evil: :evil: :evil:
:wink: Ojtam ojtam, Inki ferment siejesz. Przeciez stormbolter to tez bolter, a chansword czy tam forcesword, to wszystko jakis sword - co za roznica  :lol: :lol: :lol: Trudniej bedzie z halabardami - ale to pewnie tez da sie jakos wytlumaczyc ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: gilthanas w Marzec 16, 2011, 09:29:04 am
Czym sie rozni force weapon od power weapona ? Jezeli chodzi oczywiscie o wyglad.

Edit: co do halabard to sa drogie, ja bym ich nie bral.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Marzec 16, 2011, 09:30:04 am
Trudniej bedzie z halabardami - ale to pewnie tez da sie jakos wytlumaczyc :wink:

Taa, pewnie bolter z doczepionym bagnetem, będzie halabardą  :roll:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Marios w Marzec 16, 2011, 09:32:09 am
Taa, pewnie bolter z doczepionym bagnetem, będzie halabardą  :roll:
No i podpowiedziałeś ludziom jak z AoBRczowców zrobić GK. Nie zdziw się teraz jak coś takiego spotkasz po drugiej stronie stołu.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 09:43:47 am
Ja planuję jakieś włócznie - aczkolwiek kombinuję czy tam jakiś obuchowych elementów nie dodać, żeby w razie nawrócenia na wiarę Belialowską za Hammery robiły.  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: metalfan w Marzec 16, 2011, 10:02:08 am
Moi beda oczywiscie krwisto czerwoni, ale mysle, ze jednak na niebieski bedzie dominujacym kolorem grey knightow na stolach.
Akurat najwięcej tych uni-kodeksowych armii jest właśnie w czerwieni. Niebieskich BA widziałem tylko jednych :wink:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Michaelius w Marzec 16, 2011, 10:20:21 am
:wink: Ojtam ojtam, Inki ferment siejesz. Przeciez stormbolter to tez bolter, a chansword czy tam forcesword, to wszystko jakis sword - co za roznica  :lol: :lol: :lol: Trudniej bedzie z halabardami - ale to pewnie tez da sie jakos wytlumaczyc ;)

I tak najbardziej bolesne w zbieraniu armii sa pojazdy a jak ktos ma juz razory/dready to tylko kilka boksow dzieli go od nowej armii.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 16, 2011, 10:35:59 am
Pierdykam, oczywiscie kodeks bije w te i tak niezbyt rewelacyjne armie:/ Tyrki, Orki i DE maja slabo. Jakby dotad nie bylo im ciezko. Generalnie kodeks fajny, imo za fajny. Jak drugie wilki:/
 
vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: DominikF w Marzec 16, 2011, 11:11:45 am
Witam

Kodex fajny, ale na moje wszyscy jesteśmy na  składaniu poszczególnych oddziałów. A te po dodaniu kosztów już się takie sympatyczne nie robią . Będzie ich mało , a jak będzie więcej to już nie będą tacy hiper. Cieszę się że nie dali możliwości żeby wszędzie był inV 3+. Przeżyliśmy regulamin złego na DMP i to I GK przeżyjemy :D.


Pozdrawiam

Dominik
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 16, 2011, 11:20:15 am
Bolter to nie stormbolter, bez jaj.
Podobnie z mieczem, to nie chainsword.
Poza tym wracajcie do swoich przegietych armii, zostawcie GK tym co grali wczesniej  :razz:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Michaelius w Marzec 16, 2011, 11:25:57 am
Poza tym wracajcie do swoich przegietych armii, zostawcie GK tym co grali wczesniej  :razz:

Powiedzial jeden z bardziej znanych army jumperow w Polsce ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 16, 2011, 11:36:07 am
Ja? :lol:
To mnie rozśmieszyłeś.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Michaelius w Marzec 16, 2011, 12:39:16 pm
A oprocz inkwizycji przypadkiem nie grales Tau a pozniej Wilkami?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 01:05:18 pm
Ja tam nawet kiedyś orki widziałem pod jego kierownictwem.  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 16, 2011, 01:15:06 pm
A niektórzy nawet 8 grubych tyrków :shock:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 16, 2011, 01:21:32 pm
Mi ten ten kodeks nie podoba, nie dlategp ze jest zle napisany - niektore rzeczy w nim sa chore i napewno bdzie dobrym dodatkiem do stolow 40kowych. Ale nie podoba mi sie koncepcja armii gdzie kazdy jest psykerem, pojazdy tez. Zrobili z tego Thousnd Sonsow przed hersyjnych. Ale tak totalnie. Bardzij mi zasady wlasnie TS przypominaja niz GK.Ponadto nie podoba mi sie ze najwieksze zgiecia sa tak prostolinijne - niemal jak dla idiotow. Zamiast dac im, jakies orgynalne zasady ktore by bylyby ich glownym dopakiem po porstu dali im pw, S5 i +1 do S na niektorych strzelaczkach. Troche to prymitywne. Ok zasad innych jest sporo, ale te powzsze to glowne rzeczy ktore rzucaja sie w oczy.
 
vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: the best of IG w Marzec 16, 2011, 01:55:58 pm
+1 vladdi. Jak dla mnie z takim codexem szaraki będą trzecią armią tego systemu po BA/SW wyprzedzając gwardię.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 16, 2011, 02:03:18 pm
Wilkami nigdy nie grałem.
Nowymi BA też nie, starymi też nie.
Jak grałem Marines grałem na motorkach.
Tau grałem na w miare mojej koncepcji ale daleko im do przepaka.
Nie grałem nigdy CSM lashowym.
Nowymi IG.
Grałem sisterkami.
Deamonhunterami.
Moją koncepcją połączenia SM i GK.
Orkami na bajkach i w miare standardowymi.
Necronami.
Eldarami na w miare mojej koncepcji.
Deamonami Khorne.
Można mi różne rzeczy zarzucać forumowo, czy na stole ale nie to że wybierałem armie pod względem siły czy nowości. :evil:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 16, 2011, 03:06:38 pm
+1 vladdi. Jak dla mnie z takim codexem szaraki będą trzecią armią tego systemu po BA/SW wyprzedzając gwardię.

Bexz przesady, wszystko jest drogie i wychodzi jakos malo, GK to wciaz odpornosciowo marini, a marini umieraja bez szczegolnego wysilku. PPanca rzeczywiscie nie tak duzo.

Rzecz w tym ze moce sa takie ze witch hunterzy powinni sie GK mocno zainteresowac bo to bardziej witch coven przypomina niz rycerzy - paladynow. Strzaly ktore znikaja w warpie i wyskakuja zen obok przeciwnika, strzelanie ogniem z rąk, itd jak ktos czytal TS (ksiazke z serii HHeresy) to widac sporo podobienstw. Prospero spłonęło za takie zabawy. Gdyby te "moce" byly bardziej podobne do siostrzanych modlitw to ok, a tak to banda czarownikow i magików a nie zakon rycerzy. :/

vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Brajtman w Marzec 16, 2011, 03:24:17 pm
Jeżeli każdy GK jest psykerem to wystawienie przeciw nim culexusa musi sprawiać niezłą frajdę :biggrin: , podobnie jak odpalenie w środku GK "słoika" DE.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Zly w Marzec 16, 2011, 03:28:34 pm
Pariasi będą szerzyli strach i zniszczenie:D
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Marzec 16, 2011, 03:30:30 pm
W zasadach jest napisane, że każdy oddział liczy się jako jeden psyker :wink:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Michaelius w Marzec 16, 2011, 03:33:26 pm
Bexz przesady, wszystko jest drogie i wychodzi jakos malo, GK to wciaz odpornosciowo marini, a marini umieraja bez szczegolnego wysilku. PPanca rzeczywiscie nie tak duzo.

A jakbys ich ocenil na turniej ze specjalami?
Zwlaszcza po unlocku troopsowych henchmenow?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Zly w Marzec 16, 2011, 03:39:57 pm
Właśnie co się stanie jak odział GK nie zda ld od tego Dark Eldarskiego gizmosa;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 04:35:18 pm
Skoro liczy się jak jeden psyker, a zgodnie z zasadami psyker schodzi, to jest out.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Marzec 16, 2011, 07:40:22 pm
Vlad przesadzasz. Jak dla mnie niektóre rozwiążania wcale nie są oczywiste.. i to w nich twki samczek tego dexu.
SW i BA nadal nie powinni się czuć zagrożeni. Ten dex jest dobrze przemyślany ale na pewno nie zgięty. Wszystkie fiku miku zabojają koszty. Człowiek się zapala i nagle brakuje punktów.
Z jednym się zgodzę. Danie wszystkim PW to głupota. Tak jak wszystkim mocy.. Trzeba będzie miec sporo cierpliwości. Niechciane perile będą mocno działać na nerwy :D
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 16, 2011, 07:41:15 pm
Skoro liczy się jak jeden psyker, a zgodnie z zasadami psyker schodzi, to jest out.
Nie do końca - przy opisie GK stoi, że perils czy inny atak, który działa na psykerów, dotyczy zawsze jednego modelu w oddziale (sierżant, lub inny losowo wybrany model, jeśli tego brak).
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 16, 2011, 08:21:26 pm
To sierżant ma pecha - kolejny wspólny punkt z moim Deathwingiem.  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lesio w Marzec 17, 2011, 02:41:45 pm
Mam pewne pytanie, w zasadzie bardziej do rulebooka niż do samych GK:
Independent Character (grand master) z defensive grenades (blind grenades) dołączony do squadu, jak rozpatrujemy działanie granatów, ataków nie dostają wszyscy w oddziale przeciwników / ataków nie dostają tylko modele bijące w indepa ?


Pod defensive grenades jest taki zapis: "Models assaulting against units equipped with defensive grenades gain no assault bonus attacks." Natomiast przy indepie mamy, że jest częścią unitu, osobno jest liczony tylko na czas rozpatrywania ataków, po czym znowu "wraca" do unitu. Wydaje mi się, że tylko modele bijące w indepa, ale chciałbym żeby ktoś bieglejszy w zasadach to potwierdził (lub zaprzeczył)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 17, 2011, 03:14:36 pm
Tylko modele bijące w indepa.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 17, 2011, 04:15:01 pm
BTW to troche kolejny kodeks ktory nie zacheca do speciali. Dziadek z orłem to jakas dziura w systemie. Daje troopsy, ktore nie licza sie do focu, kosztuja najmniej 12pt moga miectransport tj razora z asscannonem z S7 (85pt). I ma triki przy przejmowaniu inicjatywy plus moce. 10 razorow + plus jacys GK i mamy zakrzywienie czasoprzestrzenne.
 
Kodeks jest giety, dobrze przynajmniej ze ta banda czarownikow ma tylko 1 atak an zwyklasach.  Chyba trzeba zrobic jakies zakupy.
 
vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Marzec 17, 2011, 04:40:48 pm
ciekaw jestem jak chcesz zrobic ten asscannon z s8


ale co do niezachecania do specjali to sie zgadzam... coteaz za... ee 100? whut?  :shock: moze jeszcze frytki do tego?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 17, 2011, 04:57:50 pm
Mialo byc S7, kliknalem nie ten klawisz:)
 
vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Marzec 17, 2011, 05:45:45 pm
A nie mówiłem że specjale gną system.
Ilość możliwości przy "dziadku" jest wręcz niesmaczna.
 
melta/plazma z BS 3.. ale za 14 pkt??
PC po 20
HB po 10
A wszystko jest troopsem.
Do tego sensowna kontra i drzyj stole!!
 
Dla mnie gość powinnienen dostać permanentnego bana. Od tak!
(mówi to gość który na brak inkwyzycyjnych modeli nażekać nie może)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Marzec 17, 2011, 05:57:28 pm
Daje troopsy, ktore nie licza sie do focu
Jak dla mnie to się liczą jeżeli go weźmiesz, "are troops choices", także bez przesady
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Mistrz wałków :) w Marzec 17, 2011, 05:58:41 pm
Przykładowy bulid:
 
Cortez
 
razor z polepszonym HB
+5szarych
razor z polepszonym HB
+5szarych
Razor z ploepszonym HB
+5elitarnych szarych 2x młotek
 
chimera
+ 3acolitów 3x melta
chimera
+ 3acolitów 3x melta
Chimera
+ 3acolitów 3x melta
Razor z las/plas
+ 3acolitów 3x plasm
Razor z las/plas
+ 3acolitów 3x plasm
Razor z las/plas
+ 3acolitów 3x plasm
 
3ser z PC
3ser z PC
3ser z PC
 
Dred 2x ulpeszone AC
Dred 2x ulepszone AC
 
Ledwie 1700 pkt
 
Z drugiej strony nie wiem czy to takie przegięte.. dużo broni ale bardzo miękkie. Zaletą np razor spamu BA czy SW jest to że jak każda wkładka może Ci ostro wyrżnąć w zęby.. A tutaj poza 3 kontrą szarych reszta po pierwszym strzale powinn zniknać..
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 17, 2011, 08:06:18 pm
Jak dla mnie to się liczą jeżeli go weźmiesz, "are troops choices", także bez przesady

Henchmeni przy opisie mają, że nie zajmują FOC, Coteaz przenosi ich do troops. Są troopsem, który nie zajmuje FOC.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Romek222 w Marzec 17, 2011, 08:13:06 pm
"... are Troops choices in an army ... and are not limited by the number of Inquisitors in your army."

Jak dla mnie sa normalnym troopsem i sa organiczeni focem, bo zasada ze nie zajmuja slota jest jakby dalszym ciagiem zasady ze potrzebuja inqiego zeby ich wystawic.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 17, 2011, 08:16:29 pm
Jest czynnik, który przenosi ich do troops (Coteaz), nie ma czynnika, który zdejmuje zasadę "This unit does not use up a force organisation slot". Czemu w troopsach mieliby zajmować sloty?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Romek222 w Marzec 17, 2011, 08:23:36 pm
Inaczej. Nie ograniczenie ich focem tworzy totalnego potwora wiec moze lepiej zalozyc ze zdjemuje on zasade nie zajmowania slotow.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 17, 2011, 08:27:42 pm
Kiedy nie zdejmuje - dla niektórych będzie po prostu kolejnym powodem nie grania na specjalach.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Marzec 17, 2011, 09:25:45 pm
Na moje bolka oko, to staja sie normalnym Troopsem i zajmuja slota Troops, ale w sumie ciezko o tym dyskutowac przed premiera ;)
Cze !!!
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 17, 2011, 10:03:37 pm
Ja mam silne przeczucie że jedyne co im się zmienia to przynależność - z jelit do troopsów (no i brak wymogu co do liczby kwizytorów oszywiście). Pozostałe zasady zachowują niezmiennie (w tym także brak zajmowania slotu).
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Romek222 w Marzec 17, 2011, 10:18:44 pm
Jesli nie zajmuja slotu to sa totalnie poza focem czy licza sie do tych min. 2?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Lord_Vampyre w Marzec 17, 2011, 10:23:04 pm
Nie, w takim wypadku nie będą się liczyć do compulsory selection.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Nathaniel w Marzec 18, 2011, 06:56:38 am
imho Yedli ma racje, na zdrowy rozum.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Hem'Ahn w Marzec 18, 2011, 07:13:42 am
Na moje bolka oko, to staja sie normalnym Troopsem i zajmuja slota Troops, ale w sumie ciezko o tym dyskutowac przed premiera ;)
Cze !!!

Ja mam silne przeczucie że jedyne co im się zmienia to przynależność - z jelit do troopsów (no i brak wymogu co do liczby kwizytorów oszywiście). Pozostałe zasady zachowują niezmiennie (w tym także brak zajmowania slotu).

Jakieś koperty nie doszły czy jak, że się nie zgadzacie tym razem? :D
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Nathaniel w Marzec 18, 2011, 08:11:24 am
to sciema, pozniej beda mieli argument ze przeciez nie zawsze sie zgadzaja :wink:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: gilthanas w Marzec 18, 2011, 08:33:02 am
Na pierwszy rzut oka wydawalo mi sie ze nie zajmuja, ale po dokladnym przeanalizowaniu zapisu przy henchmen'ach zmienilem zdanie.
IMO to ze nie zajmuja slota, jest w odniesieniu do brania z elit za inkwizytora.

Edit: No wywrozylem z fusow, a jakze :P

EditEdit: Bo widzisz, ja pije zielona :D
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 18, 2011, 08:40:13 am
Jako że kodeksu jeszcze nie ma ( :lol: ) z czystym sumieniem mogę napisać że nie wiem, gdzie Ty to wyczytałeś.  :lol:
 
EDIT: A ja herbatę w torebkach zaparzam, damn.  :lol:
Edyta: Znaczy się z orków? A fe!  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 18, 2011, 08:50:43 am
Na moje bolka oko, to staja sie normalnym Troopsem i zajmuja slota Troops, ale w sumie ciezko o tym dyskutowac przed premiera :wink:
Cze !!!

Niestety imo nie. Normalnie sa elitą, ale nie zajmuja slota. Coetez przenosi ich do troopsow (zeby mogli skorowac) ale nie znosi im zasady ze nie zajmuja slota. Sa wtedy troopsem nie zajmujacym slota, jak wczesniej elita nie zajmujaca slota. Z reszta, nawet jesli to i tak strasznie giete - kurcze nawet wtedy lepiej, bo nie musza wziasc obowiazkowych 2 slotow troopsow GK. Moga 6 henchemnow z razorami i reszta GK z elit, ktorzy sa jednak o klase od podstawowych lepsi.

Takze w ta czy w tamta koles jest absurdalny. Dodac nalezy, ze ma forcehammera, 2+ save wiec costam zabije, sanctuary, hammerhanda (wiec z mightem do 8 dobije) NO I karze przerzucac i udane przjecia ini przeciwnikowi i swoje nieudane tez moze przerzucic. I to po tesco 100pkt. Gosc jest bardzie "obligaotry" niz lash, oblici, paszcza i eldrad razem wzieci.

vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Marzec 18, 2011, 09:08:59 am
to sciema, pozniej beda mieli argument ze przeciez nie zawsze sie zgadzaja :wink:
Kodeksu jeszcze nie ma, wiec mozemy przeciez sie roznic w przypuszczeniach  :lol: :lol: :lol:
Jak wyjdzie oficjalnie, to mysle, ze na pewno uda sie nam ujednolicic poglady  :badgrin: :cool:
Cze !!!
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Marzec 18, 2011, 09:15:24 am
Podzielam powyższe stanowisko i przyjmuję za własne.  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Vladdi w Marzec 18, 2011, 12:15:01 pm
Ale mnie kusi ta armia damn. Ma ktos stare modele na sprzedaz:P? Wciaz jest w armii sporo rzeczy imo slabych vel bezuzytecznych (veneryk - koszt, assassiny - slabosc i koszt). Ale te fajne sa strasznie fajne. Oczywiscie ostatecznie wszystko rozbija sie o koszt - nie wazne bowiem ile masz magicznych zasad specjalnych, jesli odpornosc taka samo, jak cos co jest tansze - to schodzisz ze stolu tak samo jak te tansze rzeczy, a jest Cie mniej. To glowna wada DK w tej chwili, gina tak samo jak kazdy inny marine (a wlasciwie termosi gina gorzej bo nie maja tarcz), a kosztuja wiecej/duzo wiecej. Na dwa kafle mysle sobie o czyms takim:
 
Inki costam
Hemchmani 3 melty razor assflat
5 Spalacze 2 psikawki, młotek
Razor assflat
5 Spalacze 2 psikawki, młotek
Razor assflat
5 Zwyklasy psikawka młotek
razor hb
5 Zwyklasy psikawka młotek
razor hb
5 Zwyklasy psikawka młotek
razor hb
3 x dred 2 x auto
3 x 5 interceptors młotek psikannon
 
ok 2000
 
Wszyskie pojazdy maja psibolty. Interceptorzy i dred to podstawa. Master czy Libra to bardzo kuszace opcje ale drogie i w termitkach. Tak wychodzi razor spam, czyli jak ostatnio lubie grac ze srogim wygarem pestkowo-combatowym. Jest cos na horde, sa pw na kazdych marinow, mlotki s 10, wpizd drobnicy pestkowej . Imo dosc chore. Zaczynam zbierac modele:)
 
vladdi
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Marzec 18, 2011, 01:21:34 pm
Wydaje mi się, że warto robić te młotki master-crafted - kosztuje 5 punktów, więc niewiele, a ten przerzut może się przydać
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Nathaniel w Marzec 18, 2011, 01:24:04 pm
uwazaj na te pulapke, 4 m-c mlotki to 20 pkt.
warto?  :smile:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Jezo w Marzec 18, 2011, 01:25:52 pm
jak masz 20 punktów do wydania to IMO tak
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 18, 2011, 01:48:03 pm
Dobrze gada, oczywiście że warto :)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Marzec 18, 2011, 08:36:21 pm
No i rzucasz wszystkie kostki za oddział a potem przerzucasz te 5 kostek i mówisz że to od różnych modeli z tego oddziału  :badgrin:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: the best of IG w Marzec 22, 2011, 01:39:03 pm
Cytuj
No i rzucasz wszystkie kostki za oddział a potem przerzucasz te 5 kostek i mówisz że to od różnych modeli z tego oddziału
Wałek  :razz: .
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: krawat w Marzec 22, 2011, 09:18:17 pm
tak tylko wrzuce ze stronki gw usa dla podtwierdzenia paru rzeczy bo na naszym forum ich nie ujżałem:

Cytuj
One Man Army
If the Grey Knights are too few in number to fight a particularly large and powerful Daemon of the Warp without suffering heavy losses, then they will look to a Nemesis Dreadknight to even the odds. The pilot's Dark Excommunication psychic power can temporarily nullify his target's Daemonic Gifts, allowing him to strike the killing blow whilst his opponent is vulnerable. Its powerful weaponry will happily tear through any enemy army, both at range and in assault. As a 4-Wound Monstrous Creature with the same save as a Terminator armour, the Nemesis Dreadknight's adamantium-alloy skeleton also lends it incredible durability

Armoured Assault
The Grey Knights have access to some of the most advanced resources, and their vehicle armoury is no exception with Dreadnoughts, Rhinos, Land Raiders, Stormraven Gunships at their disposal. As the pilots are Grey Knights, they can summon their Fortitude psychic power to recover from the effects of Crew Shaken and Crew Stunned vehicle damage results.

Tactical Dreadnought Armour
Such are the vast resources made available to the Grey Knights, that Terminator armour is widespread throughout the Chapter. As such, Terminator Squads are Troops choices in the army, and have access to a huge variety of equipment with which to bring death to their enemies. Paladins are the champions of the Chapter, each a hero in his own right. These indomitable warriors have 2 Wounds each, and one member of the squad can even be upgraded to an Apothecary, giving the squad Feel no Pain and making them all but unstoppable

Leading from the Front
As one would expect of the mightiest Space Marines in the galaxy, the leaders of the Grey Knights are true heroes of legend. Be they Brotherhood Champions, Brother-Captains or Grand Masters, they are all consummate warriors and highly capable battlefield commanders. Any of these HQ choices will serve you well in battle, but if you want to try a subtler approach, why not field a Grey Knight Librarian and unleash your psychic might on the enemies of Mankind?

Flexible Fighters
A Strike Squad is a Troops choice and the nearest thing to a standard squad as can be found in such an elite army. They can perform any battlefield role to the highest standard, and their generous equipment options perfectly augment the squad's flexibility. An Interceptor Squad is another versatile squad, but to a more extreme degree than the Strike Squad. Equipped with personal teleporters, an Interceptor Squad can be used to launch an all-out assault on an enemy position, or counter-attack, using a teleport shunt to launch into the thick of the fighting. Both squads can use their Hammerhand psychic power to increase their strength in combat, or Warp Quake to disrupt the arrival of enemy reinforcements

Attack & Defence
The bane of large enemy squads, the piety of a Purifier Squad is such that they can unleash Cleansing Flame, smiting their enemies with a wave of pure psychic energy. Those that survive are no match for the righteous fury of these deadly warriors. By contrast, the Purgation Squad is the last say in heavy firepower. With the ability to field four heavy weapons and even engage targets that are out of their line of sight with the Astral Aim psychic power, none are safe from their wrath

wszystko z działu getting started
może nic wielkiego ale pare rzeczy w 100% podtwierdzone przez GW

witam wszystkich po dłuższej przerwie :)

pozdro
krawat
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: krawat w Marzec 22, 2011, 09:23:37 pm
a i jeszcze kapne troszeczke:

Cytuj
Weapons & Wargear
...Each Nemesis weapon type grants different advantages in addition to its status as s force weapon, from the aggressive halberd option (+2 Initiative), to the near impenetrable defence offered by the Nemesis warding stave (2+ invulnerable save in combat). The heavy weapons wielded by the Grey Knights are similarly deadly, with the psycannon offering the dual role of heavy or assault weapon, and the multi-barrelled psilencer able to unleash a ferocious six shots a turn.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Marzec 23, 2011, 09:38:01 am
Krawat wyślij mi mejla na PM to pozwolę sobie Ciebie trochę oświecić  :wink:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: gilthanas w Marzec 23, 2011, 09:54:03 am
Teraz to juz wystarczy odwiedzic pierwszy lepszy sklep i obejrzec w wersji legalnej i papierowej.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Marzec 23, 2011, 10:04:30 am
Krawat jak zwykle w temacie :razz:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: el_piszczu w Marzec 23, 2011, 08:51:21 pm
przeczytałem wątek pobieżnie i od razu podbudowany się czuje ;)
Trzymam klimat skoro chcę grać GK termosami ;P
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: krawat w Marzec 24, 2011, 09:48:13 pm
Krawat jak zwykle w temacie :razz:
oj tam czepiasz sie szczegołów

jestem juz poinformowany za co dziekuje Wołkowi.
chociaż nie... nie dziekuje mu bo mam nieprzespana noc  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wołek w Marzec 24, 2011, 10:36:02 pm
oj tam czepiasz sie szczegołów

jestem juz poinformowany za co dziekuje Wołkowi.
chociaż nie... nie dziekuje mu bo mam nieprzespana noc  :lol:

Spoko ;P
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Emeryt w Kwiecień 12, 2011, 09:25:13 am
http://www.belloflostsouls.net/2011/04/40k-rules-conundrum-purgation-squad.html (http://www.belloflostsouls.net/2011/04/40k-rules-conundrum-purgation-squad.html) :roll:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: gilthanas w Kwiecień 12, 2011, 09:53:11 am
Squad ma swoje zasady, ale strzelanie ze srodka pojazdu swoje. Jak zasada podrzedna moze nadpisac nadrzedna ?
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Kwiecień 12, 2011, 10:51:11 am
Aim, jaka zasada szczególna usuwa tylko te przeszkody, które są wymienione w jej treści - brak LoSu, tudzież kurzą ślepotę. Przeszkody w postaci braku firepointów nie usuwa, tak samo jak nie usuwa np. ograniczeń dotyczących strzelania po ruchu. Tak ja to widzę.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Eman w Kwiecień 12, 2011, 11:01:36 am
Aim, jaka zasada szczególna usuwa tylko te przeszkody, które są wymienione w jej treści - brak LoSu, tudzież kurzą ślepotę. Przeszkody w postaci braku firepointów nie usuwa, tak samo jak nie usuwa np. ograniczeń dotyczących strzelania po ruchu. Tak ja to widzę.
He he - znowu moge to napisac - zgadzam sie z Yedlim w calej rozciaglosci :)
Cze !!!
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Kwiecień 12, 2011, 10:05:40 pm
Te, ja lepszy numer znalazłem. Ink OM wykupuje termoskę. Dostaje Nemesis Daemon Hammera. Ale on z bazy przecież nie jest psykerem, więc jak ma go wykorzystać?  :badgrin:
A żeby było śmiszniej, może się awansować na psykera - ale wtedy musi jedną broń na FW wymienić. Więc jak ktoś chce mieć Inka-Psionika z psikawką, to będzie musiał zamienić Daemonhammer na zwykły FW, i jeszcze za to zapłacić.  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Kwiecień 12, 2011, 11:49:08 pm
deamon hammer ma zasady thunder hammera, jest po prostu zwyklym mlotkiem. tylko ze nie mozesz go uzyc jako force bo nie masz psychic powerow. ja bym to tak interpretowal
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Kwiecień 13, 2011, 08:32:26 am
"Force weapons: All Nemesis weapons are force weapons, as detailed in wh40k rulebook"
...
"Futher abilities: The various types of Nemesis force weapons have one or more other abilities, as listed on this page."
Tym czasem na tej samej stronie, wśród innych Nemesis weaponów widnieje Nemesis Deamon Hammer.
Zatem jest on force weaponem.

EDIT: Źle przeczytałem, myślałem że zaprzeczasz że to FW  :lol:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Kwiecień 13, 2011, 08:35:06 am
no ale jeśli nie jesteś psykerem, to go nie uruchomisz. możesz jedynie liczyć na to, że cek ataku nie zda Ld po otrzymaniu rany ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Kwiecień 13, 2011, 08:38:50 am
Tak, oko mi chyba pląsnęło czytając  :wink:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Yedli w Kwiecień 13, 2011, 08:46:10 am
no ale jeśli nie jesteś psykerem, to go nie uruchomisz. możesz jedynie liczyć na to, że cek ataku nie zda Ld po otrzymaniu rany :wink:
Ale i to tylko wtedy jak cel jest demonem.  :cool:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Kwiecień 13, 2011, 08:47:55 am
absolimą  :wink: lub psykerem.
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: el_piszczu w Kwiecień 18, 2011, 04:02:35 pm
szybko ucichło ... wyszedł Dex, nikt nic do powiedzenia nie ma, czyli słaby jest ;)
Ja po pierwszym turnieju stwierdzam, że:
- fortitude jest ZŁEM
- dread 2x AC to wszyscy już wiedzieli
- Halabardy to broń przyszłości ;)

mało to odkrywcze, ale może ktoś mądrzejszy się wypowie - chętnie poczytam czekając, aż się figsy pomalują
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Zly w Kwiecień 18, 2011, 06:28:28 pm
@Piszczu.

Grałem turniej ostatni tym i zgadzam się - są fajni;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Kwiecień 18, 2011, 06:54:41 pm
magnesy  :wink: tam gdzie się da, to magnesy :wink:
mnóstwo opcji, wszystko drogie, ale za to efektywne. dość wyporne, ale ze względu na małą liczebność modeli, każda strata dość boli (przypadkowe 1 np na termosach).
co najważniejsze, nie widać jednej słusznej koncepcji. albo jeszcze nie widać. sporo możliwości złożenia armii. w HQ konkurencja, w elitach też. wybory w Heavy czy Fastach z drugiej strony dość oczywiste (choć ten SR też może nabroić).
możliwość tworzenia chorych komb dość spora.
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: el_piszczu w Kwiecień 18, 2011, 07:46:50 pm
magnesy  :wink: tam gdzie się da, to magnesy :wink:
też tak myślałem, ale więcej ziomków, bo magnesować trzeba całe rączki a naramienników mało ;P
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: afruniu w Kwiecień 18, 2011, 09:00:34 pm
mojemu człowiekowi udało się wstawić kilka  dłoni na magnesy. u zwykłych kolegów to aż nie tak istotne. za to u termosów się przydaje :wink:
narka
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wosho w Kwiecień 19, 2011, 08:08:27 am
Co robicie ze starymi fgurkami?
Tniecie rączki?Czy robicie purifierów z samymi halabardami?Szkoda ich psuć :(
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Breaker w Kwiecień 19, 2011, 11:30:34 am
no wlasnie wg mnie stare modele najlepiej sie nadaja na purifierow bo juz maja halabardy. a zwyklakow mozna wziac nowych w sumie


btw oblednie sliczni sa, nic tylko zbierac
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: DominikF w Kwiecień 19, 2011, 01:05:05 pm
Witam

Jak to jest z tymi GK. Każdy jest traktowany jako psyker czy skład jest traktowany jako psyker. Bo jeśli każdy ludek to colexus ze swoim strzelaniem może mieć absurdalną ilość strzałów z s5 ap1.

Pozdrwaiam

Dominik
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Zly w Kwiecień 19, 2011, 03:51:46 pm
"Unit counts as single psyker"

:)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Maj 02, 2011, 10:34:31 am
Takie naszło mnie pytanie, czy kupując inqiego i henchmenów do niego, to muszą być razem w oddziale? Czy mogę rozpocząć grę z dołączonym inkwizytorem do jakiegoś oddziału GK a henchmeni w wykupionej (dla nich) chimerze?


Pzdr!
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Wołek w Maj 02, 2011, 11:14:53 am
nie musisz zaczynac inkim w warbandzie  :wink:
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Szczuras w Maj 02, 2011, 12:05:53 pm
Cytuj
The wielder of pair of Nemesis falchions has +1 Attack
 
  Taki zapis jest przy opisie broni GK, pytanko czy posiadacz tej broni ma +2 czy tylko +1 do ataku.
  Skąd +2, raz za zasadę broni, a dwa za parę broni czyli kolejne +1.
 
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Maj 02, 2011, 12:11:07 pm
Szczuras to już było wałkowane, przejżyj sobie cały ten topic to będziesz miał odp.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Szczuras w Maj 02, 2011, 12:51:20 pm
Szczuras to już było wałkowane, przejżyj sobie cały ten topic to będziesz miał odp.

Przeczytałem wcześniej jeszcze cały topic nie było go, chyba że w jakimś innym dziale to sorka za spam.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: metalfan w Maj 02, 2011, 01:20:18 pm
To jest broń dająca +1 atak, a nie +2. Gdyby to były 2 bronie dające kombinację, to wymieniałbyś miecz i storm bolter, a nie tylko miecz. Tzn. może nie koniecznie, ale w innych przypadkach możesz sobie kupić pojedynczą broń albo 2, które dają dodatkowy atak. Tu kupujesz COŚ co ma zasadę, że daje 1 atak i dopóki nie wyjaśnią tego w FAQ, to tak należy grać.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Maj 10, 2011, 12:49:36 pm
Tak mnie naszło pytanie: Czy mogę dedykowaną chimerą z Henchmenów wozić modele w Terminatorce? Jeśli tak to czy taki model zajmuje 2 miejsca? (Nie pytam tutaj o zaczynanie w chimerze itp, tylko o samo wsiadanie termosów do tego pojazdu)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: gilthanas w Maj 10, 2011, 01:04:35 pm
Mozna, nie ma zakazu.
Model w TDA zajmuje 2 miejcsca opisane jest to w Wargear'ze
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Nathaniel w Maj 10, 2011, 01:06:03 pm
Oczywiscie ze: tak i  tak
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Bern-HARD w Maj 10, 2011, 01:10:23 pm
To jeszcze dla zamknięcia tematu (w mojej głowie) storm raven GK także może przewozić termosów, bo znalazłem zapis przy termosce że nie mogą wsiadać do rhinosów i razorbacków. No i dziękuję za poprzednie odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: matus_the_1st w Maj 10, 2011, 01:14:47 pm
Tak. I też zajmują 2 miejsca.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: el_piszczu w Maj 11, 2011, 05:20:21 pm
http://natfka.blogspot.com/2011/05/grey-knights-rules-questions-answered.html (http://natfka.blogspot.com/2011/05/grey-knights-rules-questions-answered.html)

taki "prawie jak FAQ" dla mnie najlepsze to falchions = +2A, purifiers z 5 atakami w szarży to ZŁO ;)
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: Inkq w Maj 11, 2011, 05:31:18 pm
Ten faq zawiera tyle bzdur że ciężko go brać pod uwagę.

Puki nie wyjdzie oficjalny praktycznie większość z tamtego albo jest oczywista albo należy wrzucić do kosza.
Tytuł: Odp: Grey Knights
Wiadomość wysłana przez: el_piszczu w Maj 11, 2011, 05:41:14 pm
oj tam, ciekawostwa ;P