Autor Wątek: Założenia projektowe  (Przeczytany 73588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aver

  • Starszy Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 368
Założenia projektowe
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 12, 2004, 08:21:59 pm »
Ja co prawda nie jestem zaangażowany w projekt - aczkolwiek z zainteresowaniem mu się przyglądam - czytam tu jakie to super extra zaawansowane pomysły macie i jeśli bym mógł poradzić to poleciłbym najpierw zrobić 1 robota - jakiegoś średnio zaawansowanego a potem podnosić poprzeczkę bo ja miałem takie doświadczenie że jak robiłem z kumplami serwis internetowy to w fazie projektów wszscy mieli świetne pomysły a jak przyszło co do czego to jako jedyny wykonywałem założenia (Reszta albo nie umiała tego co mówiła albo im się nie chciało) nie życzę czegoś takiego temu projektowi

Pozdrawiam i życzę szczęśliwego zakończenia projektu :D Aver
 good general does not lead an army to destruction just because he knows it will follow.

The Tactica Imperium

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 12, 2004, 08:46:50 pm »
A sio! Defetyzm mi tu będzie szerzył. A tak naprawdę to forum jest po to by propozycji było jak najwięcej, mogą być też zupełnie odjechane, ale to w końcu fachowcy zadecydują, co jest możliwe do zrobienia. Bo prawda jest taka, wymyślić można wszystko, lecz jak i za ile to ZREALIZOWAĆ to druga sprawa. Ja, Bogdan i Misza już trochę w tym siedzimy, więc wszystkim przerażonym  oznajmiam: bez paniki!

Offline Bogdan

  • Wyzwoleniec
  • *
  • Wiadomości: 12
Założenia projektowe
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 12, 2004, 08:50:20 pm »
Tyle prawdy, że niektóre rozwiązania są poza naszym zasięgiem, jednak ich analiza może zawsze doprowadzić do stworzenia czegoś co da sie zrobić, wszystkie pomysły są mile widziane.

Offline śmigło

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 903
Założenia projektowe
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 12, 2004, 08:53:25 pm »
Cytuj
Rozumiem, że każdy robot miał by być autonowiczny, bądz posiadać pewien zakres autonomii, ciągnie to za sobą fakt, że pracujemy nie nad jednym robotem tylko praktycznie rzecz biorąc nad kilkoma (jeśli nie jest to przytoczone już rozwiązanie typu "swarm"), skoro ma to być kilka robotów, aby rozwiązanie było pełniejsze pasuje żeby poruszały się w inny sposób, były wyposażone w inne czujniki itp. pozatym miały by współpracować ze sobą np. przy składaniu się w jedną jednostke i rozkładaniu się w określonej kolejności. Zadanie jest więc bardziej skomplikowane niż w przypadku robotów "swarm" i... niejestem pewien czy takie rozwiązanie jest w naszym zasięgu...

dokladnie ubrales w slowa to co ja niezgrabnie chcialem przekazac  :) o cos takiego mi chodzilo. a gdyby np ograniczyc liczbe "podrobotow" do powiedzmy 2-3, ktore tworzyly by tego wiekszego, wlasciwego?
we charge traidition with being an exuse for idleness, unpersonality and regression"
b.a.n.
"we destroy you"
b.d.n.

Offline oranz^

  • Niewolnik
  • Wiadomości: 4
Założenia projektowe
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 13, 2004, 11:21:08 pm »
Pomysl z calkiem innej beczki:
wąż - sumalacja ruchu zwierzecia, mozna by bylo wykorzystac linki wydłużające się pod wpływem napięcia jako mesnie by taki robot mogl sie poruszac, albo raczej "pelzac"....
ale to Wy decydujecie ;)
URL=http://www.funiaste.net/][/URL]

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 14, 2004, 08:49:53 am »
Cytat: "oranz^"
Pomysl z calkiem innej beczki:
wąż - sumalacja ruchu zwierzecia, mozna by bylo wykorzystac linki wydłużające się pod wpływem napięcia jako mesnie by taki robot mogl sie poruszac, albo raczej "pelzac"....
ale to Wy decydujecie ;)


Symulacji ruchu węża za pomocą linek jeszcze nie widziałem. Pewnie jest to albo skomplikowane, albo się po prostu nie kalkuluje energetycznie. W profesjonalnych projektach porusza się po prostu na kółkach.

Podstawowe info w tej sprawie: http://www.snakerobots.com/main.htm.

Pamiętajcie, że każdy silniczek nas urządzający to minimum 36 zł. Na spidera przypada ich 24, a na węża to nawet nie liczę.

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 14, 2004, 08:51:38 am »
Cytat: "śmigło"

dokladnie ubrales w slowa to co ja niezgrabnie chcialem przekazac  :) o cos takiego mi chodzilo. a gdyby np ograniczyc liczbe "podrobotow" do powiedzmy 2-3, ktore tworzyly by tego wiekszego, wlasciwego?


Och, stary:). Za dużo Power Rangers:P. Trzeba w tym celu. Samo tworzenie "Megazorda" dla zabawy jest bezsensu. Ale jeśli zaproponujesz coś konkretnego - proszę bardzo.

Offline Bogdan

  • Wyzwoleniec
  • *
  • Wiadomości: 12
Założenia projektowe
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 14, 2004, 08:52:35 am »
Pomysł dość ciekawy lecz nie nowy:

http://voronoi.sbp.ri.cmu.edu/projects/modsnake/modsnake.html
http://www.snakerobots.com/main.htm

Problem - duża ilość silników choć można sie jeszcze zastanowić , algorytm ruchu.
Pozatym robot niemiał by chyba żadnego praktycznego zastosowania  :)

Offline śmigło

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 903
Założenia projektowe
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 14, 2004, 08:59:06 am »
Cytuj
Och, stary:). Za dużo Power Rangers:P.

powiem szczerze, ze widzialem to z raz w zyciu, widocznie mocno utkwilo w mojej podswiadomosci  ;)
a moze by np. stworzyc niefunkcjonalnego robota dzialajacego na komendy glosowe???
we charge traidition with being an exuse for idleness, unpersonality and regression"
b.a.n.
"we destroy you"
b.d.n.

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 14, 2004, 09:04:42 am »
Jeżeli niefunkcjonalny i nieprogramowalny, to z definicji nie robot. Pomysł dobry, jeśli zastosuje się go do podawania nadinstrukcji. Masz ideę jakich?

Offline śmigło

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 903
Założenia projektowe
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 14, 2004, 09:12:37 am »
Cytuj
Pomysł dobry, jeśli zastosuje się go do podawania nadinstrukcji. Masz ideę jakich?

greg nie mam pojecia co to sa nadinstrukcje. jestem prostym studentem architektury krajobrazu  :(
we charge traidition with being an exuse for idleness, unpersonality and regression"
b.a.n.
"we destroy you"
b.d.n.

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 14, 2004, 09:19:45 am »
Cytat: "śmigło"
Cytuj
Pomysł dobry, jeśli zastosuje się go do podawania nadinstrukcji. Masz ideę jakich?

greg nie mam pojecia co to sa nadinstrukcje. jestem prostym studentem architektury krajobrazu  :(


:) Sam to wymyśliłem w końcu na poczekaniu. Po prostu nadrzędne instrukcje dla robota w stylu: zrób tosta, przynieś, podaj, wynieś śmieci.

Offline śmigło

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 903
Założenia projektowe
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 14, 2004, 09:38:31 am »
a taki motyw :) a gdyby tak polaczyc takiego weza z komendami glosowymi? np. skrec w lewo, skrec w prawo, turlaj sie  :D
we charge traidition with being an exuse for idleness, unpersonality and regression"
b.a.n.
"we destroy you"
b.d.n.

Offline misha

  • Służący
  • **
  • Wiadomości: 90
    • http://fantasci.gildia.pl
Założenia projektowe
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 14, 2004, 12:55:57 pm »
Zejdźmy na ziemię :
- robimy platformę z nogami (4, ale chyba lepiej 6 dla lepszej mobilności w "trudniejszym" terenie)
- na platformie można zainstalować wszelkie czujniki jakie się nam będzie podobało

Na wężu/kuli, albo dwunożnym "Megazordzie" to nie pobrykamy...

Pozostaje wybrać ilość osi zginania się nóg, wygląd "łapek", jakiś ogólny schemat techniczny (ilość silniczków, rozmieszczenie itp.)

Myślę, że w te tory trzeba skierować nasze wysiłki :P

Offline Alice

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 576
    • http://muzyka.gildia.pl/
Założenia projektowe
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 14, 2004, 05:28:40 pm »
Kulka z nogami może okazać się stabilniejsza. Szłabym w stronę zabudowanego korpusu.
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page