Autor Wątek: Założenia projektowe  (Przeczytany 73368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darksphere

  • Pisarz bracki
  • ****
  • Wiadomości: 821
Założenia projektowe
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 09, 2004, 11:02:20 pm »
Cytat: "Greg K1ler"Pająk jak najbardziej, ale już chyba lepiej skorpion. Sprawdzony schemat, kamera w odwłoku wygląda naprawdę profi.[/quote


Dosyć dogłębnie zarysowana analiza pajęczych robotów...
http://ag47.informatik.uni-bremen.de/eng/project.php?id=4&details=ja

Myślę, że podobna forma jest osiągalna, można pokusić się dodatkowo o zastosowanie manipulatorów w pierwszych lub ostatnich "k0ończynach", któe zwiększyłyby funkcjonalność robota.

Gdybyśmy chcieli konstruować robota z manipulatorami należy pamiętać o przeciwwadze i/lub dodatkowym punkcie wspierającym podczas czynności podnaoszenia przeciągania, popychania.

Offline 1therion

  • Niewolnik
  • Wiadomości: 2
Założenia projektowe
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 09, 2004, 11:02:57 pm »
A może by tak robot prymitywnie naśladujący aportującego psa. Niech by na przykład podążał w kierunku jakiegoś przedmiotu (określonego i np. wysyłającego fale radiowe, na które pies by się namierzał) i go podnosił (proste ramię, wysięgnik i zaciskające się szczypce). Mógłby na przykład jeszcze wracać do właściciela po wysłaniu kolejnego sygnału, coś niby taki gwizdek na psa:)

Prawdopodobnie przydałby się jakiś odbiornik obrazu i jego interpretator, a nie wiem czy to leży w naszym zasięgu. Leży Greg K1ler??


Co do układy poruszania, to nie musi być w żaden sposób skomplikowany. Przeciwnie im prostszy, tym pewnie lepiej by się sprawdził: koła, gąsięnnice.

Offline Herudaio

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 359
Założenia projektowe
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 09, 2004, 11:26:22 pm »
Ja postuluje za już wcześniej proponowanym sposobem się poruszania pająka albo skorpiona. A co byście powiedzieli na próba dodania mu skoku. Ciekawe wyzwania zarówno do zaprojektowania i liczenia jak i potem do nauki.
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 10, 2004, 07:40:29 am »
Cytat: "1therion"

Prawdopodobnie przydałby się jakiś odbiornik obrazu i jego interpretator, a nie wiem czy to leży w naszym zasięgu. Leży Greg K1ler??[/color]


Raczej tak. To jedno z najprostszych autonomicznych zadań, które można wymyślić. Co jeszcze nie znaczy najłatwiejsze, ale wszystko da się zrobić...

Offline misha

  • Służący
  • **
  • Wiadomości: 90
    • http://fantasci.gildia.pl
Założenia projektowe
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 10, 2004, 09:28:17 am »
Ooooo  :shock:
Ten Robot z Niemiec ... Fajny :) Ja bym był za podobnym modelem ruchu.
Może 6 nóg wyjdzie taniej i mniej roboty...

A na kadłubku jakieś kamary do tego całego rozpozanwania obiektów/nawigacji czy co tam jeszcze nam przyjdzie do główki  :badgrin:

Offline Alice

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 576
    • http://muzyka.gildia.pl/
Założenia projektowe
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 10, 2004, 09:39:02 am »
Pająk/skorpion - tak, tak! A wyzwaniem będzie zrobienie go jeszcze tak ładnie, żeby wyglądem przypominał skorpiona... i umiał atakować? (Chyba zbyt wygórowane marzenia....)
Dlaczego wszyscy upali sięna kamery? Nie lepiej od razu skonstruować sztuczną siatkówkę? :roll:
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Offline Bogdan

  • Wyzwoleniec
  • *
  • Wiadomości: 12
Założenia projektowe
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 10, 2004, 10:07:01 am »
Pająk bądz skorpion wydaje sie rozsądnym modelem, 6 nóg, po 2 napędy na każdą. Możę nawet coś podobnego do robota niemieckiego. Jestem za.

Edit. Można zrezygnować z napędu na ruch całej nogi tyle, że robot skręcał by po łuku kołowym co zdaje sie komplikuje algorytm poruszania.

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 10, 2004, 10:28:02 am »
Robot fajny, 24 napędy!!! I ja mam to wysterować? OK:)

Offline Alice

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 576
    • http://muzyka.gildia.pl/
Założenia projektowe
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 10, 2004, 10:34:41 am »
Ale może nie kopiujmy cudzych rozwiązań, zróbmy własne...
i]so i threw you the obvious
to see what occurs behind the eyes of a fallen angel,
eyes of a tragedy.
oh well. apparently nothing.
[/i]
My DEVIANT page

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 10, 2004, 10:37:31 am »
W obecnych czasach można już tylko kopiować. Stosujemy tylko różne permutacje już wymyślonych rozwiązań.

Anonymous

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 10, 2004, 10:49:45 am »
Nom, cudów nie wymyślimy. Latanie odpada ;)

Nie bedzie to na pewno plagiat, że robot będzie miał 6 nóg ... Nie przesadzajmy.

Offline misha

  • Służący
  • **
  • Wiadomości: 90
    • http://fantasci.gildia.pl
Założenia projektowe
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 10, 2004, 10:51:50 am »
To wyżej pisałem ja - Misha :>

Swoją drogą .. czemu się da pisac bez loginu na gildii ??
Ja bym to wyłączył :P

Anonymous

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 10, 2004, 11:22:33 am »
naj ciekawszy był by robot humanoidalny, dwie nogi, dwie ręce i myślę że jego ruch można by było rozwiazać za pomocą takich sztucznych mięśni zrobionych z piezoelektryków

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 10, 2004, 11:56:23 am »
Chyba materiałów inteligentnych...:)

Piezoelektryki to trochę inna bajka.

Greg K1ler

  • Gość
Założenia projektowe
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 10, 2004, 12:17:54 pm »
Do niedzieli wieczorem na techniczne pytania będzie odpowiadał Bogdan. Liczę, że jak wrócę, to  pomysły będą się tu piętrzyły:)l