trawa

Autor Wątek: "Mutant Cronicles"  (Przeczytany 5156 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kwiatuchny

"Mutant Cronicles"
« dnia: Listopad 26, 2004, 01:49:17 pm »
czy wiecie moze cos o tym systemiew swiecie warzona? infrmacje na ten temat sa cuezko dostepne.
moze poratujecie jakims linkiem?

z gory wielkie dzieki!

Offline Pietia

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2004, 06:34:52 pm »
System nie jest zly - wrecz przeciwnie, a swiat jest naprawde fajniutki (wyjscie z pol bitew na ulice miast wcale zle klimatowi nie zrobilo - wrecz przeciwnie). Niestety juz nie jest dostepny, chyba, ze z drugiej reki lub mocno nielegalnych zrodel (sieci p2p - na miescie ludzie mowia, ze na emule wszystkie podreczniki sa udostepnione). Mechanika jest troche bardziej skomplikowana od WFRP, ale na pewno mniej niz D20 i podobne. Inna sprawa, ze tak naprawde to mechanika stanowi tylko czesc - i to najmniej istotna - podrecznikow, ktore sa prawdziwa kopalnia wiedzy o swiecie Kronik.  Ja kiedys mialem i gralem, teraz juz nie rpguje i pozbylem sie swoich ksiazek (z wyjatkiem dwoch sourcebookow, ktore jeszcze nie znalazly kupca) - bardzo sobie chwalilem ten system.
uccess is mandatory. Survival is optional.

Offline Grabasz

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2004, 10:29:08 pm »
Pamietam ze Mag mial wydac u nas ten system, ale niestety z jakichs przyczyn sie to nie powiodlo :( Bardzo chcielismy z kumplami z ktorymi gralem w WZ pograc, wiec wykonalismy autorska konwersja zasad na mechanice CP 2020 (nawet czesc giwer sciagnelismy zmieniajac tylko nazwy :) ) Nie powiem bo jesli gdzies bym, trafil to pewnie bez oporow kupil bym podrecznik do tego systemu, tylko dla cholernej satysfakcji, ze go mam a jak wiadomo jesli ma sie juz podrecznik, to i gracze sie znajda (jest rzad to i o konia latwiej :) )
allin my name, you can hear...
What satisfies your greed.
I want you
Walkin' my way...
I can show you...
What you want to be...
 Hunter - Greed => www.hunter.art.pl

Offline kwiatuchny

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2004, 09:58:45 am »
a moze znacie tytuly podrecznikow bo ciezko sie szuka inforacji o nich  ;)
moze znacie jakies ciekawe linki co do opisu swiata czy o fanklubach WarZona?
dzieki za newsy !

Offline Constructor

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2004, 11:49:15 am »
Mutant Chronicles mają swoje wady. Jest to system nastawiony na wyrzynkę i niech mi nikt nie wmawia że się mylę- z jakiegoś powodu 3/4 wszystkich umiejętności to skille bojowe. Walkę rozgrywa się na kratkach, co nie każdemu może się podobać, gdyż zaczyna to przypominać planszówkę. Mutant Chronicles to system który ma ciekawy świat, przepiękne ilustracje i niedobrą mechanikę.

Offline Pietia

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2004, 12:03:34 pm »
Skille bojowe stanowia wiekszosc w wielu erpegach ;-) A wiele erpegow teoretycznie och-jak-bardzo-politycznych-i-emocjonalnych pozwala grac postaciami ewidentnie nastawionymi na wyrzynke (ciekawe, po kiego grzyba te wampiry takie silne sa...). A mechanike mozna spokojnie i bez problemu olac, jesli przeszkadza w dobrej grze - ja tam zawsze wolalem systemy z pieknym swiatem i taka sobie mechanika (MC, WFRP) niz takie, gdzie jest odwrotnie.
Najwiecej o MC mozna sie dowiedziec na Linii Frontu (www.wargamer.pl/forum) - forum gdzie jest duuzo grajacych w Warzone, a czesc Warzonowcow grywala albo grywa tez w MC.
uccess is mandatory. Survival is optional.

Offline Constructor

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2004, 02:54:03 pm »
Pietia, MC jest jednym z NIELICZNYCH rpgów gdzie jest tyle umiejętności bojowych. W pewien sposób dyskwalifikuje to ten system w moich oczach, gdyż lubię systemy które mają ZARÓWNO dobrą mechanikę jak i świat. Nie rozumiem czemu wyskoczyłeś do mnie ze Światem Mroku i wampirami- nigdzie nie napisałem nic, co mogłoby wskazywać na to że o tym właśnie pisałem. Oprócz WoDu są jeszcze inne dobre gry- Cyberpunk 2020 (nie, tam nie ma 75% skilli slużących do zabijania), Gasnące Słońca, 7th Sea, L5K, Warhammer, Poza Czasem, Shadowrun, Exalted, Zew Cthulhu, Ars Magica i wiele wiele innych. Nawet w czysto gamistycznych Dedekach nie ma takiej ilości bojowych umiejętności...

Jednym z systemów które mają fajny świat i mechanikę utrudniającą grę jest Monastyr. Podobało mi się tak długo, jak nie musiałem wykonać kilku rzutów.

Offline Pietia

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 27, 2004, 04:25:17 pm »
W MC na pewno nie 75% skilli sluzy do zabijania - np. na podstawowej karcie postaci (pisze to majac ja przed soba) jest 6 grup skilli - 5 grup po 6 i jedna z dwoma skillami, z czego tylko 2 grupy to skille bojowe (walka wrecz i strzelanie), pozostale to umiejetnosci techniczne, "spoleczne" i zwiazane z ruchem (np. skradanie). Za nic mi 12/32 nie chce dac 75%  :) . W takim np. Freelancers Handbook wprowadzone jest 8 nowych skilli (0 bojowych), i 18 tzw sub-skilli (0 bojowych). W takim np. Imperial Sourcebook dochodzi 8 nowych skilli, z czego 2 czysto bojowe i 1 "taktyczny", reszta tez wiele wspolnego z walka nie ma. Jakos tej przygniatajacej przewagi bojowych umiejetnosci nie widze... A w takich dedekach, jakby dobrze sie przyjrzec Featom (bo skille tak istotne w nich nie sa), to te proporcje bojowe/niebojowe moglyby byc duzo mniej korzystne. Jest pare sourcebookow, gdzie te proporcje sa nieco inne, ale nie tak wiele. A ze duzo miejsca w zasadach jest poswiecone prowadzeniu walki? A co autorzy mieli opisywac - rozmowy z enpisami czy robienie zakupow? Te rzeczy sie odgrywa, a walke trzeba zasymulowac...

Z WODem (ciekawe, jak domysliles sie, ze mam WOD na mysli, a nie np. Buffy The Vampire Slayer RPG) wyskoczylem, bo to rewelacyjny przyklad na system, ktory - mimo, ze teoretycznie jest ukierunkowany na rozne rozgrywki interpersonalne, ma mechanike mocno zachecajaca do wygrzewu : LATWA walka - mnie do wygrzewu z reguly zniechecaja skomplikowane reguly prowadzenia jej - a do tego jeszcze superwypasione juz na starcie postacie (w porownaniu z czlowiekiem). No ale to nie temat na dyskusje o tym akurat systemie...

A co najwazniejsze - IMO mechanika w systemach jest najmniej istotna. Prywatnie nie mialbym oporow przed rozegraniem sesji MC z uzyciem kostkologii pochodzacej z WODa, Warhamca, L5K czy czegos innego jeszcze (byle nie D20 albo Krysztaly czasu ;-) ). A jesli chodzi o to, co jest istotne - przedstawienie swiata, to MC jest dla mnie jednym z lepszych systemow (przynajmniej gdy wziac pod uwage systemy rownolegle z nim - pod wzgledem czasowym - tworzone).
uccess is mandatory. Survival is optional.

Offline kwiatuchny

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2004, 04:46:35 pm »
zgadzam sie z Pietia. wydaje mi sie ze nie ma zadnego problemu zmienienie mechaniki tzn. wziecia juz jakiejs sprawdzonej z jakiegos innego systemu typu cyberpunk. poprostu rozegrania sesji cyberpunka w swiecie warzone.
osobiscie nie wiem nic na temat jaka mechanika jest w MC, nie wiem nawet jakich kostek sie uzywa (ostatni raz gralem w warzona w 1 edycje jaka sie pojawila w polsce i tam rzucalo sie K20), czy statystyki sa takie same jak w bitewnym systemie ??czy moglibyscie przyblizyc mi te elementarne sprawy.
obecnie zbieram wszelkie materialy zwiazane z historia i ze swiatem warzona, bo musze przyznac ze sie dosyc nakrecilem na sesyjke w tym systemie.
pozdrawiam!

Offline Pietia

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2004, 04:55:07 pm »
Statystyki sa zupelnie inne, a kostek uzywalo sie roznych(k4,6,8 i 10 do obrazen itp, k20 do normalnych testow - jesli dobrze pamietam).
uccess is mandatory. Survival is optional.

Offline Constructor

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2004, 09:16:37 pm »
Jasne Pietia, najważniejszy jest setting. Tyle że MC przyciągają głównie fanów Warzone, a Ci często znają świat swojego bitewniaka na wylot. Jeśli mają jeszcze zmieniać mechanikę, to tak naprawdę MC przestają im być potrzebne. Bo jeśli w dziale świat nie znajdują prawie nic nowego, a mechanikę i tak zmienią, po co wywalać kasę na jakieś podręczniki?

Poza tym istnieje możliwość, że nie potrafimy się porozumieć ponieważ mówimy o dwóch różnych edycjach. Ja mówię o pierwszej. Ty być może mówisz o drugiej. Jeśli tak jest, to chyba zaczynamy do czegoś dochodzić- jeśli druga edycja została poprawiona, to świetnie. Nie widziałem jej i jeśli jest lepsza, to nie będę jej atakował.

Offline Pietia

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 27, 2004, 10:04:06 pm »
Mowie glownie o drugiej, bo w ta gralem. Podrecznik do pierwszej dostalem duuuuuzo pozniej (tzn. pare miesiecy temu)- rzeczywiscie jest gorszy pod tym wzgledem. Z tego co pamietam jednak, u nas miala wyjsc 2 edycja :-) . Pierwsza to niemal prehistoria...

Co do znajomosci swiata przez graczy WZ, wcale tak nie jest. Gralem (i gram dalej) w WZ zanim dopadlem MC, ale dopadlem je wlasnie ze wzgledu na to, ze chcialem lepiej poznac ten swiat. Taka ilosc informacji o swiecie, jaka byla dostepna w podstawce i sourcebookach do Kronik - takich przydatnych do erpegowania, nie byla (i nie jest) dostepna nigdzie indziej. Najnowsza edycja (UWZ) zawiera wiekszosc informacji "historycznych" z sourcebookow, ale prawie nic o swiecie z punktu widzenia normalnego czlowieka, w pierwszej edycji bylo tylko troche historii i krotkich tekscikow niespecjalnie przyblizajacych swiat, podrecznik opisujacy swiat w drugiej edycji lepiej pominac milczeniem (chlopcy z Targeta wpadli na pomysl niemal kompletnego przebudowania swiata, ktory zbytnio im nie wyszedl).
uccess is mandatory. Survival is optional.

Offline Thrawn

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 23, 2005, 06:49:15 pm »
A pogrywa ktoś w MC:RPG jeszcze? A jak tak, to czy w Wawie? ;)
zien w ktorym zwatpisz w Jego Wole, bedzie twoim ostatnim dniem...

Offline Gieferg

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2005, 12:06:21 am »
mój brat sie strasznie napala na ten system. podręczniki są w większej części..hmm..brzydkie..mają kiepskie rysunki (poza tymi kolorowymi znanymi z DoomTroopera i Warzone) świat jest bardzo ciekawy, ale nie wiem jak tam z mechaniką bo mi się jak narazie nie chciało tego wszystkiego przeczytać, i nie sądzę żebym miał to zrobić bo i tak nie będzie z kim grać (moi gracze wolą wiedźmina, ja zresztą też).

Offline Maciej Skowronek

"Mutant Cronicles"
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 19, 2005, 03:07:34 pm »
Znacie może jakieś stronki na których można się szerzej zapoznac z tematyką??
Bo podręcznika to się pewnie nie ściągnie :-(
Czy może jest gdzieś dostępny LRB ??
aciej "Szyszko" Skowronek
.
" Byłem tu - C'tan ! "

 

anything