trawa

Autor Wątek: LIGA LOTR'A- Warszawa  (Przeczytany 178032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Glorfindel

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 03, 2004, 08:42:11 am »
wydaję mi się ze prosiłem aby wypowiadali się ludzie zainteresowani
więc proszę Panów z Gdańska,żeby nie zaśmiecali tematu swoimi rozważaniami na temet wieku i PKP :bite:

Darulus: taki właśnie nam przyświeca cel (Rohan i 60 figurek zła)
             ciesze  się ,że pomysł spotyka się z poparciem :)

Spot: 20 jakm najbardziej by pasował tylko nie wiem czy zdażymy :cry:
         bank scenariuszy jeszcze nie liczy 12  ale jestesmy na dobrej    
        drodze
Xioze: jesli spotkanie to w sobote

Gico: konwersje tak ( Twój przykład na pewno) ale bez przesady-zeby nie
        bylo goblinów przerobionych na uruki ;)

Lu-trz: przy 4 bitwach ( 2 razy 2) zbyt dużo zależy od losowania jak już
          to zauważyl Xioze
          4 bitwy przy 1 armii to idealna sprawa ( na 2-3 pierwsze turnieje)
          proponuje wprowadzic limit czasu na ruch jednostek 3-4 min. wtedy
          1,5 h powinno wystarczyc


limit wieku można obniżyc do 15 lat jeżeli ''dziadków'' bedzie zbyt mało
a problemu podawania zaniżonego wieku nie bedzie-wystarczy pokazac legitymacje :)
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline spot

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 03, 2004, 11:32:42 am »
Przepraszam ale po przemysleniu sprawy proponuję jednak 27 listopada.
Zupełnie zapomniałem, że 20 będę odrabiał 12 listopada :wall: ; podobnie zresztą jak i kilku innych dziadków.
Jeszcze raz przepraszam.

Offline Lu-trz

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 03, 2004, 11:51:17 am »
Glor, wydawało mi się, że nie będzie losowania  :? .
Skoro mamy mieć 7 spotkań to przy 2 przeciwnikach na spotkaniu daje to możliwość zagrania z 14 przeciwnikami - to daje znaczący procent potencjalnych graczy w obu grupach wiekowych ( a może nawet przekracza jedna z nich :giggle: ). Zagranie z większością potencjalnych graczy dość dobrze odzwierciedli średni poziom gry każdego z uczestników. A jak mówiłem 1,5h (własne doświadczenie) to zdecydowanie za krótko. Zwróć uwagę, że ruszanie przez 3-4 min figurek przy armiach zła liczących 60 modeli jest zdecydowanie utrudnione (4 minuty na 60 figurek daje nam 4 sekundy na figurkę  :eek: ).
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Darulus

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 03, 2004, 12:41:27 pm »
27 listopada to dobry termin, mi osobiście odpowiada.

Offline Glorfindel

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 03, 2004, 02:31:58 pm »
Cytuj
Glor, wydawało mi się, że nie będzie losowania  :? .
Skoro mamy mieć 7 spotkań to przy 2 przeciwnikach na spotkaniu daje to możliwość zagrania z 14 przeciwnikami - to daje znaczący procent potencjalnych graczy w obu grupach wiekowych ( a może nawet przekracza jedna z nich :giggle: ).


powstaje wtedy problem ustalania par tak by pary sie raczej nie powtarzaly
nie mamy całkowicie bezstronnej osoby, która by to robila
(tym razem zamierzam w turniejach uczestniczyc- jedno sędziowanie mi wystarczy)

zgadzam sie ze opcja którą przedstawiasz jest lepsza i daje bardziej miarodajne wyniki ale nie mam ochoty sie potem tlumaczyc dlaczego gracz X jest z w parze z Y po raz drugi kiedy z Z jeszce nie grał :bored:
od razu padają podejrzenia o dopasowanie par ''pod siebie'' itp  :wall:

póltorej godziny siedzenia i przeklinania nad ulożeniem par na Bazylu tak by się nikomu przeciwnicy nie powtórzyli mi wystarczy
zwłaszcz że drugiego dnia i tak wszystko diabli wzięli...  :cry:  

jest jeszce problem graczy którzy dołaczą w trakcie ligi, tych którzy
się wycofają po 2-3 turniejach,tych którzy na ustalony wcześniej pojedynek nie przyjdą (tu można dać walkower ale jesli komuś wypdnie coś NAPRAWDE waznego...)

lepiej już wyznaczyć sierotkę która na pocztku turnieju bedzie  losowac pary a potem już system szwajcarski.

ale to tylko moja opina-bedzie jak zdecydujemy wspólnie

przypominam że 27 listopada to tuż przed Andrzejkami więc weźcie na to poprawkę. Trzeba bedzie małżonkę/dziewczynę gdzieś zabrać bo na następny tuniej nie puści ;)


przy 2 h upada propozycja 3 meczy-daje to 12h + czas na ustawienie stołów,figurek itp.

pierwsze 2 turnieje bezapelacyjnie jedna strona na 500p wtedy 2 h jak najbardziej :)
rzucono mi propozycje pozostania przy tej formule na stałe
IMO jesli tak mialo by byc to musimy odpowiednio podrasowac armie zła
Mam kilka pomysłow( poza podanym juz zwiekszeniem liczebnosci do 60)
szczególy wkrótce

to jak jedna armia czy dwie?
(okazuje się ze aby liczyc sie do ligi ogolnopolskiej nie musi byc 2 armii)

prosze o wypunktowanie za i przeciw (jak mawiał Wałęsa są plusy i plusy ujemne tego rozwiązania ;) )


czekam na Wasze opinie

Michał
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Lu-trz

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 03, 2004, 02:50:46 pm »
1 armia - fajnie to będzie wygladać - najlepsze tradycje Noldorskie czyli praktycznie na każdym stole HE kontra HE  :lol: .
Bez 2 armii u każdego gracza nie ma co grać w LOTRa. Po prostu dobro góruje ostrzałem. Jedyna sposób to pełne oddanie ducha książki - zło ma więcej figurek i więcej pkt. w armii niż dobro. Jako, że nie widzę szans na osiągnięcfie rozsądnego kompromisu w tej materii proponuję 2 armie.
Jest jescze 1 wyjście - łucznicy nie mogą mieć włóczni  :eek:. W sumie byłoby to niegłupie, ale też nie wierzę w możliwości zgody na takie rozwiązanie.
Jeśli będzie 1 armia to na turniej biorę HE (no chyba że estetyzm przeważy i wezmę leśne elfy - albo nie będe miał czasu na malowanie -wtedy biorę 5 armii z Dainem lub Balinem)  :bored:
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Glorfindel

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 03, 2004, 03:01:49 pm »
Cytuj
1 armia - fajnie to będzie wygladać - najlepsze tradycje Noldorskie czyli praktycznie na każdym stole HE kontra HE  :lol: .


no teraz to przesadzasz na Bazylu na 10 armii byly 1 HE i 1 Last Alliance
za to 5 Isengardów :)

Cytuj
Bez 2 armii u każdego gracza nie ma co grać w LOTRa. Po prostu dobro góruje ostrzałem. Jedyna sposób to pełne oddanie ducha książki - zło ma więcej figurek i więcej pkt. w armii niż dobro.


IMO 40 HE vs 60 modeli zła w tym 20 łuczników z Haradu to się wcale tak żle dla zla nie prezentuje

albo jak na He wyskoczy ok. 65 gobosków + troll +shaman + Dugburz
to nie nadąża ich wystrzelać

przykłady można mnożyć

z tego co wiem 2 armie bedzie miało naprawde niewiele osób i nasze idealistyczne podejście musimy zweryfikować o zastaną rzeczywistość.
mozemy sobie zrobić liczną ligę na 1 armie ( przynajmniej jakiś czas) albo grac w 10 osób.

Cytuj
Jako, że nie widzę szans na osiągnięcfie rozsądnego kompromisu w tej materii proponuję 2 armie.


mam nadzieje,że zmienisz zdanie jak przedstawie propozycje podpakowania zła(tylko troche cierpliwości bo ostatnio jestem zaganiany i nie mam czasu się tym zająć)

Cytuj
Jest jescze 1 wyjście - łucznicy nie mogą mieć włóczni  :eek:. W sumie byłoby to niegłupie, ale też nie wierzę w możliwości zgody na takie rozwiązanie


ja też
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Lu-trz

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 03, 2004, 03:09:56 pm »
No to wyciagam z szafy i pucuję moich HE  8) .
Btw. sam miałem Isengard ponieważ chciałem mieć super fajnie pomalowaną armię a tylko tą miałem pomalowaną w zaawansowany sposób (kosztowało mnie to około 40 godzin ciężkiej pracy).
A Glor możesz podać końcową punktację bazyliszka (kto ile punktów) ?  :?
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 03, 2004, 03:14:36 pm »
To że zło przy odpowiedniej ilości może wytłuc pancerne elfy  ;) nie ulega wątpliwości tyle że czy jest to wstanie zrobić 1,5-2h to już jest kwestia dyskusyjna :P
Myśle że pierwsze 2 na 500 pkt jedna armia a potem głosujmy, najwyżej nie 3 a czwarty turniej będzie na dwie armie i optować będą zatym główni oponęci tej idei.

Offline Lu-trz

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 03, 2004, 03:51:21 pm »
Xięciunio możesz jaśniej ?  ;)
 swoją drogą - straszna ta globalizacja ...

Offline Darulus

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 03, 2004, 03:55:04 pm »
Całkowicie poperam Lu-trza (wyjąłeś Twoją argumentację z mojej głowy :lol:  :| ).  Wątpliwości co do ci wystawienia dwóch armii są nie dokońca rzeczowe. Dlaczego? Mianowicie ja sam mam co prawda dwie armie, jednak tylko jedna z nich jest dopracowana tj. armia zła, natomiast armia dobra to "zlepek" Rohanu z gazetki oraz 3 gwardzistów + Eomer także z gazetki. Brak w niej nawet wystrczającej liczby łuczników. Mam nadzieję, że zbliżające się święta pozwolą mi ją należycie dopracować. Więc stwierdzenie, że zaczniemy grać dwiema armiami np. za 2 miesiące pozwoli mi to uczynić. Przy odrobinie dobrej woli może w ten sposób postąpić każdy z Nas.
I powtórzę po raz kolejny na tym forum, że gra dwiema armiami pozwala grać bez problemów ze składem ligi tj.  przy zbyt dużej liczbie armii dobra bąź zła i jest poprostu sprawiedliwa.
A poza tym bez względu na ostateczny kształt ligi będę w niej grał z przyjemnością.

Offline xioze

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 03, 2004, 04:17:57 pm »
Cytat: "Lu-trz"
Xięciunio możesz jaśniej ?  ;)

Jaśniej  8) postaram się
Myśle że im więcej turniejów 1 armią tym więcej osób za 2 armiami!
Poprostu wszyscy którzy grają złem będą pewnie za tym żeby byly dwie armie :twisted:

Offline DRowMaX

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 03, 2004, 05:07:33 pm »
to chociaż moglibyście oceniać klimatyczność jednej z armi...a nie klimatyczność 2...
óżkolwiek piszesz, chroń się pisać stylem podłym

Offline Haldir z Lothlorien

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 03, 2004, 06:12:44 pm »
Cytuj
Przy odrobinie dobrej woli może w ten sposób postąpić każdy z Nas.


Ta wola nazywa się Pieniądze i masz rację każdyz WAS może to uczynić. Ale jakoś nie wyobrażam sobie, żeby 15-16 letni chłopak mógł w ciągu 2 m-cy złóżyć sensowną armię na 500 pkt, a jak ma byc niesensowna o po co grać, żeby wam punkty dwać???

Kolejna sprawa. Cały czas czytam tutaj opinie, które wychodzą od graczy starszych dla starszych, a MIchał mi móiwł coś inego, chyba że wycofujesz sie z pomysłu to mogę dalej ciągnąć z, jak to określiłeś rozwrzecszczanymi gówniarzami , gre w Pisecznie, bo mi móiłes piękne słowa op porozumieniu i kompromisie.

kolejna rzecz, scenariusze. Przeterząśnijcie WD, w ostateczności ściagnijcie , eMule też człowiek

Co do tych dwóch armii wróce. W Ankiecie na początku tego tematu to 80% osób zaznaczało, że ma tyl;ko jedną, a nagle sie okazuje ż erwszyscy mają po dwie???

Lu-trz sprawa do ciebie. Gram już troche, chociaż rty na pewno dłużej, i na prawdę żadko widywałem armie złożone z HE, w sumie to żdnę klimatycznej ;)

Więkoszć osó gra chyba Gondorem.

Mówicie o większej ilości jednostek i, ktoś powiedział pounktów,

Sorry ale gdzie tu jest obiektywizm??? Bo jak jest to nie łapie, zadzam się z terią, że zła było więcej, ale ustawianie armii to sprawa prywatna każdego z nas.

Co do łuczników dobra. Chłopaki rozśmieszacie mnie. Tak na prawde to tylko Elfy są wyjątkiem. Bo czym różni sie MT  złukiem od Orka z Łukiem?? Tym że obaj trafiają na 4+ czy tym że obaj mają siłe łuku 2??:>:>A jak ktoś gra klimatycznym Gondorem to Elfów chyba nie wystawi.

Jak sie czepiacie łuczników zła to ja się mogę czepić Cave Trolla, albo Mordor Trola. Bo DOBRO nie ma takich wypasionych jednostek za tylko 90 punktów.


Pomuysł z włóczniami Lu-trz wytłumacz mi w jaki sposób włócznie mają przedłużać grę??

Ostrzałem góruje Dobro, już o tym pisałem, kit jakich mało z wyjątkiem Elfów.  Więkoszć gra Gondorem, chociaż są niedobitki. A skoro tak pefekcyjnie chcecie wszystko ustalić to czyżby boicie sie, że taki  (jak to MIchał mówił mi w rozmowie) 16-latek co go wszędzie olewają pokona was???

Nie bądźmy śmieszni każda armia ma swoje plusy. Leśne Elfy np trafiają na 3 i siłe łuku 3 majją. To ich jedyny plus. To tak jaby zabronić wystawiania Gothmoga, Tolla albo szamanów w Mordorze.



Za dużąą ilośc ewnetualnych błędów przepraszam ale mam problemyt z klawiaturą ;)

 

A niech ten post nie wyda się napastliwy i nie osądzajcie mnie pochopnie (Drzewcam zaleciało ;D) , ale.

 Staram się bronić interesów młodszych graczy, z których niewielu chyba wie o tej dyskusji.   O to Ci chyba chodziłoGlorfindel???
b]Mitril [/b] się zbliża

Offline Corum

LIGA LOTR'A- Warszawa
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 03, 2004, 06:23:03 pm »
Cytat: "Haldir z Lothlorien"
Lu-trz sprawa do ciebie. Gram już troche, chociaż rty na pewno dłużej, i na prawdę żadko widywałem armie złożone z HE, w sumie to żdnę klimatycznej ;)
Więkoszć osó gra chyba Gondorem.

i tu sie myslisz - duzo osob gra przegietyn (;)) kombem HE z Gil Galadam lub Blizniakami. Takie cos ma olbrzymie szanse na wygrana, co wiekszosc z Was zapewne przyzna.