trawa

Autor Wątek: Własne Projekty Warband  (Przeczytany 50923 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Herudaio

Własne Projekty Warband
« dnia: Wrzesień 09, 2004, 09:52:18 pm »
Hmmm, zapraszam do dyskusji
Bohaterowie:
1 Nippoński Szlachcic – 60 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   4    4  3 3  1 4 1 8
Może wybierać z ekwipunku Samurajów
Zasady: Dowodzenie

0-1 Kensai – 70 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   5    2  3 3 1  5 2 7
Może wybierać z ekwipunku Samurajów
Nigdy nie może wziąć broni dystansowych

0-3 Samurai – 35 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   4   3   3 3  1 4 1  7
Może wybierać z ekwipunku Samurajów

Stronnicy:
0-6 Yoimbo – 25 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   4   3   3 3  1 3 1  7
Może wybierać z ekwipunku Samurajów
Zasady: Każdy Samuraj może mieć co najwyżej jednego Yoimbo

Ahigaru – 25 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   3    3  3 3  1 3 1 7
Może wybierać z ekwipunku Chłopów
Zasady: Nigdy nie może być więcej nie-samurai niż dwa razy liczba samurai

Heinini – 15 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   2    2  3 3 1  3 1 7
Może wybierać z ekwipunku Chłopów
Zasady: Nigdy nie może być więcej nie-samurai niż dwa razy liczba samurai

Ekwipunek Samuraiów:
Broń:
Katana – 20 ZK
Wakizashi – 15 ZK
Daisho (Katana + Wakizashi) – 30 ZK
Naginata – 15 ZK
Tetsubo - 15 ZK
Yari – 10 ZK
Ono – 5 ZK
Pancerz:
Lekki – 20 ZK
Ciężki – 50 ZK
Hełm – 10 ZK
Broń Dystansowa:
Długi Łuk – 15 ZK
Ekwipunek Chłopów:
Broń:
Yari – 10 ZK
Kama – 5 ZK
Tonfa – 3 ZK
Nunchako – 3 ZK
Pancerz:
Lekki – 20 ZK
Hełm – 10 ZK
Broń Dystansowa:
Długi Łuk – 15 ZK
Łuk – 10 ZK

Zasady Broni:
Bo – Ogłuszenie, Parada jeśli trzymany oburęcznie
Naginata – Dwuręczna, +1S, Strike Firs
Tetsubo – Dwuręczna, +1S, Ogłuszenie
Yari – Strike First
Kama - -1 do testu pancerza przeciwnika
Tonfa - Ogłuszenie
Nunchako - Ogłuszenie
Ono – -1 do testu pancerza przeciwnika
Katana – Nieśmiertelna Stal, jeśli trzymana oburącz +1S, można łączyć jedynie z Wakizashi
Wakizashi – Nieśmiertelna Stal, można łączyć jedynie z Kataną
No-Dachi – Nieśmiertelna Stal, +1 S, dwuręczna, Strike First

Nieśmiertelna Stal – Broń jest tak ostra że z łatwością przecina zbroje i przeciwnika, +1 do rzutu na rany i modyfikator -1 do testu pancerza przeciwnika

Umiejętności specjalne:
Nito Kenjutsu – Jeśli postać walczy przy pomocy Daisho dostaje dodatkowy atak
Iaijutsu – Bohater z tą umiejętnością może wyprowadzić w pierwszej turze walki przed wszystkimi jeden cios, jeśli cios zabije przeciwnika nie liczy się on do limitu ataków na tą turę.
Kyujutsu – Bohater z tą umiejętnością opanował technikę strzelania z łuku bez celowania, jeśli się nie poruszał w danej turze to otrzymuje +1 do rzutu na trafienie z łuku

I prosze na razie nie komentować skąd się ta banda wzięła w mordheim
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Dabi

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2004, 10:13:24 pm »
Ktoś tutaj się nagrał chyba w L5K sporo  :D
Pomysł może i dobry choć osobiście nie przepadam za małymi żółtymi ludzikami i ichnim kodeksem honorowym.
A co do bandy to jest jak dla mnie przepakowana :)
Zbyt tani henchmeni o zbyt dobrych statsach jak na mój gust.
Brak wad wiekszych banda i strzela i walczy i czyni to lepiej niż  podręcznikowe.
Ekwipunek to moim zdaniem najwieksza wada tej bandy. O ostatecznym rozrachunku mają go lepszy niż Sisters of Sigmar  
Zastanawiam się skąd pomysł że katana ściaga sava ?
+1 do injury table ok bo ta broń cieła ciało jak brzytwa bo w istocie taki miała przekrój ostrza. Nienadawała się do przebijania pancerzy zbyt dobrze. Cios takiego oręża napotykającego na tarczę lub nawet na broń pprzeciwnika czy też płytę po prostu spowoduje że katana pęknie.
Była to broń niezwykle ostra ale i delikatna. Dopiero później pojawiły się inaczej wykonywane wytrzymalsze ostrza

IMO Pomysł fajny ale źle z wyważeniem tegoż :)
No chyba że gramy seting Kitaj i tam gramy bandami które prezentują podobny poziom jak ta zaprezentowana tutaj.

Pozatym brakuje mi paru zasad specjalnych. Coś w stylu Bushido
Dajmy na to zhańbiony wojownik który dał się pokonać np takiemu goblinowi czy innemu miechu jest zmuszony do popełnienia sepukku ;)

Spodobał mi się zamysł stworzenia jakiejś bandy i poddania ją tutaj pod dyskusję , sam chyba siądę sobie i w wolnej chwili coś wyskrobie  :)

krytyką się nie przejmuj jestem znanym marudą  :giggle:
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

Offline Herudaio

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2004, 10:23:15 pm »
Więc tak co do ściągania armour save'a to jest to temat do dyskusji, co do przepakowania, niestety tej bandy za bardzo na strelanie nie da się zrobić, jedyne co ma do strzelania to łuki (ew. można próbować na bazie heininów ale wtedy i tak mamy bs2), natomiast zwróć uwage na cene ekwipunku, no-dachi 35, katana z wakizashi 30, jedyny dwie możliwości dania 2 ataków (w każdym razie jednego dodatkowego to danie albo 2 toporów albo daisho) tak jak mówiłem na razie to są zasady próbne które w sumie 2 razy testowałem (nie było więcej okazj), więc wszystkie uwagi notuje, nad zasadą bushido pracuje, natomiast mam zastój w pomysłach na jeszcze jakieś skille specjalne (tak żeby razem było 5 jak dla każdej bandy)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Dwalthrim

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2004, 10:46:35 pm »
Znam Nipońską bande napisał ją Mark "Rinku" Dewis! Ale Twoja Herudaio jest jakaś inna, skąd ją ściągnąłeś?
W wersji którą ja mam ściągniętą z A.Pestiliens http://hem.passagen.se/pestilen/index.htm. W Herosach nie ma żadnego Kensai, jest tylko Nippoński szlachcic (jak dla mnie poprostu Daimyo jak w Legendzie) i 3 samurajów.
W Henchmanach natomiast nie ma Yoimbo- ochroniarzy ani chłopów -Heiminów! Są młodzi samurajowie (0-5), mnisi wojownicy (0-3) i opór Ashigaru! Max bandy to 15-u typa! Kiedyś nawet zaczeliśmy w Komo tę rozpiske tłumaczyć ;)
Specjalne skille to: Kenshi, Iaijutsu, Kyujutsu, Kiai, Sumai (coś ala sumo)!
Najlepsze są zasady specjalne których braknie u Ciebie np. nie mogą wynajmować najemników, którzy nie są ludźmi, albo sepuku które herosi muszą popełnić gdy zaatakują swojego Daimyo (np. pod wpływem Lure of chaos), uciekną z walki, zostaną porwani etc. Najbardziej honorowa i zaskakująca banda jaką znalazłem na necie! Chce se w przyszłości ściągnąć figurki z reapera (http://www.reapermini.com/gallery/rokugan) i nimi pociąć! Banzai
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"


Offline RafiK

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 11, 2004, 12:22:29 am »
Po prostu: nic dodać nic ująć do głosu przedmówców. Zgadzam się z Dabim, że banda przepakowana. Chociaż już w kształcie zaproponowanym przez Dwalthrima wygląda ciekawiej - ograniczają ją raczej zasady specjalne niż horrendalne ceny broni :) Do tego wydaje mi się, że bliżej jej klimatem do Nipponu niż pierwszej wersji, autorstwa Herudaio.

Od siebie dodałbym jeszcze broń kusarigama - łańcuch z sierpem na końcu. Zasady możnaby wzorować na steel wheep SoS i wreszcie siostrzyczki nie byłyby osamotnione ;)
Dodatkowo ciekawą zasadą specjalną byłoby dla samurajów traktowanie henchmanów na zasadzie "expendable" (coś jak gobaski w bandzie Zielonych). No i jeszcze dodałbym im jakąś odporność na strach - inaczej banda dokonać może samozagłady po jednej bitwie :)
Osłabić ich można również dając utrudnienia w najmowaniu bohaterów i co lepszych stronników (trudno odtworzyć straty - w końcu goście z Nipponu dojeżdżają).

A pomysł na setting pt. Nippon... ja wiem czy to by się sprawdziło? Jakie to miałoby być w klimacie? Co te bandy miałyby tam porabiać - plądrować świątynie jak w Lustrii? Chyba, że natykałyby się co rusz na smoki demony i inne tałatajstwo z mitów Japońskich, he, he :)

Offline skolo

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 11, 2004, 11:40:59 am »
Setting Nipon: chyba glownie walka pomiedzy klanami przeroznymi + smoki , demony i inne talatajstwo  8) Gracze w L5K chyba maja tu cos do powiedzenia wiec smialo ! ;-)

Jezeli macie przetlumaczony Nippon z Pestilensa to poprosze

Offline RafiK

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 11, 2004, 12:31:09 pm »
Dlaczego tylko od L5K? A może tak ludzie, którzy po prostu interesują się japońską kulturą i mają coś niecoś na ten temat do powiedzenia też powinni przemyśleć sprawę i zabrać głos  :P

Pomysł z walkami klanów jest dobry. Do tego wszelkie mityczne stwory w charakterze "random happenings" itd...

Bandy do tego setingu:
- samurajskie klany (kilka, o różnych specjalnościach - coś jak mercenaries w Mordce),
- klan ninja :) (umiejętności i sprzęt podchodzący pod Skavenów)
- wędrowni mnisi-wojownicy (z czymś w stylu "Prayers"),
- "Nippońska" wersja Opetanych (mogliby mieć jakiegoś demona, lub - nie przesadzajmy - demonka, albo 2 :))
- ożywieńcy w wersji "Nippon" (samurajowie jak ognia bali się upiorów i duchów) stąd taka banda pasowałaby klimatem (tyle, że zamiast wampira i hordy zombiaków byłyby duchy, może jakieś banshee i upiory - niezły zestaw co?)

Ale gdzie się tłuc i o co? O złoto? W ruinach świątyń czy pałaców? hmmm, ja Nipponu w Warhamcu jeszcze nie prowadziłem i nie zastanawiałem się nigdy jak tam jest   :x

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 11, 2004, 12:36:54 pm »
Od komentarzy sie powstrzymam (chyba już wszystko zostało powiedziane).

Zato skoro juz ktos zaczął podam wam pomysł na moja bandę.
BANDĘ CHŁOPÓW- która chyba znacznie ma więcej wspólnego z mordką.

Maksymalna liczba członków bandy 25

Bohaterowie:

1 Sołtys – 40 ZK
M WS BS S T W I A  Ld
4   2    3  3 3  1 3 1  8
Może wybierać z ekwipunku bohaterów
Zasady: Dowodzenie, przerzut jednej kostki podczas eksploracji,handlaż (- K6 do kosztów kupna ekwipunku)  

0-1 Myśliwy – 35 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4   2   4   3 3  1 3 1 7
Może wybierać z ekwipunku bohaterów  
Zasady:Zatawianie półapek (jak w avelandzie)
Przyjaciel zwierząt:Zwierzeta aby go zaatakować muszą zdać         niemodyfikowany test Ld

0-2 Drwal – 35 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4  3    2   4 3 1  3 1 7
Może wybierać z ekwipunku bochaterów
Zręczne posłógiwanie się toporem: +1 do injure table jeśli walczy toporem

0-1Syn  sołtysa - 20ZK
M WS BS S T W I A Ld
4  2    2   3 3  1 3 1  6
Może wybierać z ekwipunku bochaterów
Jeśli zginie jego ojciec to na 3+ wpada w furię (frenzi)


Stronnicy:

Chłop – 15 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4  2    2   3 3  1 3 1 6
Może wybierać z ekwipunku chłopów  

0-5 Parobek – 10 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4  2    2   2 3 1  3 1 6
Może wybierać z ekwipunku Chłopów

0-2 Pies myśliwski – 15 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4  4    0   4 3  1 4 1 5
Jest zwieżeciem
Zasady: Nie możesz mieć psów jeśli nie posiadasz myśliwego
0-2 świniopas 20 ZK
M WS BS S T W I A Ld
4  2    2   3 3  1 3 1 6
Może wybieraqć z ekwipunku chłopów
Zasady: Wyjatkowo cuchnie, przeciwnicy walczący z nim maja ujemny modyfikator -1 do trafienia.

Dostępne umiejętności
Walka(1)srzeleckie(2), Akademickie(3)szybkościowe(4)siłowe(5)specj(6)
Sołtys(1)(3)(5)(6)
Myśliwy(1)(2)(4)(6)
Drwal(1)(5)(6)
syn sołtysa(1)(2)(4)(6)


Ekwipunek bochaterów
Broń:
nóż –  free/2ZK
młot – 3 ZK
Siekiera - 5ZK
kosa (tylko dla sołtysa i jego syna) – 5 ZK
widły (tylko dla sołtysa i jego syna)- 3 ZK
miecz – 10 ZK
Pancerz:
Z skóry świnśkiej (skórzany) -5ZK
Lekki – 20 ZK  
Hełm – 10 ZK
Broń Dystansowa:
proca- 2ZK
łuk - 10ZK
Długi Łuk(tylko dla myśliwego) – 15 ZK
Strzały myśliwskie (tylko dla myśliwego) 35 ZK

Ekwipunek Chłopów:
Broń:
nóż –  free/2ZK
młot – 3 ZK
Siekiera - 5ZK
kosa  – 5 ZK
widły - 3 ZK
cep do młucki- 10ZK
Pancerz:
Z skóry świnśkiej (skórzany) -5ZK
Broń Dystansowa:
proca- 2ZK
łuk - 10ZK  

Zasady Broni:
Kosa- dodaje +1 do injure table, broń oburęczna
Widły- dodaje +1 do trafienia, broń oburęczna
Cep do młucki- dodaje +1 do siły w pierszej rundzie, jak i +1 do trafienia, broń oburęczna

Umiejętności specjalne:
Kosynier- Jeśli używa kosy w walce dostaje dodatkowy atak (+1A) i + jeden do trafienia.
Mocna gęba - dostępne tylko dl sołtysa. Pozwala przeżucić każdy niezdany test rozbicia.
Szczęsciarz- może przeżucić jedną kostkę na grę
Szerokie bary- (tylko dla drwali)- może używać broni dwuręcznej w jednym reku- lecz nadal udeża jako ostatni
Cham- wyzywa dobrowolnie wybrany model któreg widzi, jęsli przeciwnik nie zda niemodyfikowanego testy ld musi (w następnej turze) jak najszybciej poruszać (szarżować jeśli to możliwe) się w kierunku wysywającego

Zasady specjalne bandy:
Chłopi przezwyczajeni do częstych najazdów na ich ziemie (np.przez szlachtę) potrafa sie wyjątkowo skutecznie chować. Po zdanym teście na wykrycie przeciwnik musi przezucić kość.
Mogą najmować jedynie Ogra lub halfinga..

I co wy na to?? :)  :)  :)  :)  :)  :)
Kamil. (miszczu)

Offline Herudaio

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 11, 2004, 03:16:31 pm »
Co do tamtej bandy to nie przetłumaczyłem ich znikąd, tylko sam napisałem, (z drobnymi konsultacjami :)), wrzuciłem aby wysłuchać opini, i dopracować, nad zasadą seppuku się zastanawiam natomiast generalnie wyglądałoby to tak:
Jeśli samuraj zostanie zdjęty z placu boju przez istote która kosztuje 25 ZK lub mniej, zaatakuje swojego daymio (albo yojimbo zaatakuje samuraja) musi popełnić seppuku po bitwie, usuń go z bandy

I nie wiem czy ale:
Krwawa Waśn- Jeśli któryś z członków w bandzie zostanie zmuszony do popełniania seppuku, pozostali członkowie bandy czują nienawiść do wszystkich członków przeciwnej badny dopóki z nią nie wygrają
Ksenofobia - Nippończycy mogą najmować tylko ludzkich najemników o nie chaotycznym charakterze
Honor - Samuraje (czyli herosi i Yojimbo) nigdy nie będą korzystać z trucizn lub narkotyków, nigdy nie mogą strzelać do walki ani do leżących, nie mogą dobijać leżących
Aha i ignorujemy przy rzucie awansu dla chłopów wynik lad got the talent
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline Dwalthrim

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2004, 05:31:13 pm »
Chłopi fajni ;) , mogli by być ciekawi tylko dużo pracy w konwersje trzeba by włożyć!!! Spox Skolo, tłumaczenie Nippończyków jest in progres, jak skończe to Ci ich podeśle!
JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"


Offline RafiK

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2004, 05:36:55 pm »
Szukajcie a znajdziecie Herudaio :) banda idzie w dobrym kierunku - zasady ograniczające podobne troszkę do Bretończyków a ci bardzo mi się podobają. Tylko tak dalej!

Myślę własnie nad bandą wędrownych mnichów wojowników i jak wymyślę to Wam od razu wrzucę pod rozwagę ;)

A tych chłopów to może najlepiej byłoby kleić z Men at Arms Bretońskich i łuczników (of kors oba regimenty plastikowe)? Jak myślicie?

Offline Mistrz wałków :)

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 11, 2004, 06:30:47 pm »
Z Men at Arms było by nieco ciężko ponieważ mają hełmy :(
Ale bretońscy nowi łucznicy sa nato kapitalni!! Figasy maja połamane zęby poprzetrącane nosy itp. Nawet maja słomki w ustach.

Widły i kosy można wziąść od zommbie.
Pozatym przy dobrej konwersji samych zombiech można zrobić na chłopów.
Przemysleć można równierz użycie zalotów, zwykłych ludzi (np. z podstawki).

Myśle że jeszcze wiele figórek by się na nich zdało :)

Najważniejsze jednak jest czy zasady są w pożadku.

Natomias jeśli by ktos nad tym siadł i nieco pokmbinował to widok 25 obdaeciuchów z kosami i widłami biegnących w ciżbie powinnien byc imponujący!!!
Kamil. (miszczu)

Offline Herudaio

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 11, 2004, 06:39:05 pm »
Drwal jest przepakowany trochę :) będzie biegać po 2 bitwach z dwoma atakami z siła 6 i +1 do injury natomiast generalnie to trzeba by przetestować, strasznie trudno byłoby to zroutować, a np. taki occupy to daj spokój.... ale to są dwa jedyny znalezione przez mnie przepakowania (według mnie sołtys powinien mieć 7 ld to wieśniak mimo wszystko)
I ask only for an enemy worth fighting and a cause worth fighting for". - Spartan Prayer
Liczy się gracz, rozpiska to rzecz wtórna.

Offline drachenfeles

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 11, 2004, 07:21:46 pm »
w ogóle ten skill z władaniem dwurakiem w jednej łapie to jakieś nieporozumienie.

Offline Wercyngetoryks

Własne Projekty Warband
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 11, 2004, 07:30:48 pm »
Banda chlopów bardzo fajna i zabawna,juz gadałe z Kamilem i pare modyfikacji się wprowadzi i będzie dosć wyważona i mozna spóbowac tym zagrać:)