Autor Wątek: Statsy Wilkołaka  (Przeczytany 2955 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 'T'!G3R - $@N

Statsy Wilkołaka
« dnia: Czerwiec 29, 2004, 07:59:14 pm »
Czy ktoś zna statsy wilkałaka. Potrzebuję to, abym nim mógł grać . Potrzebuję plusy, minusy efektywny poziom postaci i resztę statsów.

P.S. Mistrz Gry nie zna statsów.

Offline pafnucy

Kreatywność
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 29, 2004, 09:26:19 pm »
Witam

Hmmm... Według mnie to MG jest odpowiedzialny za wizję świata w jakim gracie. Niech sam zadecyduje jak widzi te stworzenia w realiach danego uniwersum i opracuję statystki. RPG przecież uczy kreatywności, więc pióra/długopisy/ołówki w dłoń i do dzieła.

Ja tak robię. Nie trzeba traktować oficjalnych rozszerzeń jako wyroczni. Można się tym sugerować i traktować je jako drogowskaz. Ale dla mnie jako MG najfajniejsze jest właśnie tworzenie.

Pozdrawiam
uid rides? Mutato nomine de te fabula narratur - Horacy

Offline Adam Waśkiewicz

Statsy Wilkołaka
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2004, 09:18:16 am »
Czy ma być to wilkołak zarażony (wówczas należałoby zastosować odpwiedni szablon), czy też postać ma być wilkołakiem naturalnym (w takim wypadku dobrze byłoby rozpisać wilkołaka jako rasę / profesję, jak zrobili to autorzy podręcznika Slaves of the Moon).

 Jeżeli chcesz, i o ile będę na siłach, po powrocie do domu i dokopania się do dodatku, mogę Ci wysłać rozpiskę na priva.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline sir Artus

Statsy Wilkołaka
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2004, 12:16:19 pm »
Heh... z tego co widzę to chodzi Ci o staty do D&D... znajdują się one na końcu Monster Manuala - strona 218 w wersji angielskiej. Jego ECL oceniłbym na +3, nie wiem czy jest ono podane w którymś podręczniku.
Ten, który walczy z potworami powinien uważać żeby samemu nie stać się jednym z nich.
Gdy spoglądasz w otchłań ona również patrzy w ciebie"  - F. Nietzsche

sir Artus,
www.ut.loc.prv.pl
www.forgotten.realms.prv.pl
rpg.gildia.com

Offline Adam Waśkiewicz

Statsy Wilkołaka
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2004, 05:57:52 pm »
Ja dałbym ECL+4, albo zastosował poniższe zasady (zaczerpnięte z podręcznika Slaves of the Moon wydawnictwa Paradigm Concepts, s.45)

 Wilkołak traktowany jest jako klasa postaci wraz ze wszelkimi tego konsekwencjami. Na poszczególnych poziomach doświadczenia otrzymuje następujące premie:

 HD (kość życia): k8
 Umiejętności klasowe: Wspinaczka (Sił), Kontrola Kształtu (Rzt), Opieka Nad Zwierzętami (Rzt), Zastraszanie (Cha), Skakanie (Sił), Nasłuchiwanie (Rzt), Tajniki Dziczy (Rzt), Pływanie (Sił).
 Punkty na umiejętności: 2 + modyfikator z Intelektu

 Wilkołaki potrafią posługiwać się lekkimi pancerzami, wszystkimi brońmi prostymi, i dwoma wybranymi rodzajami broni żołnierskiej

 Poziom / BPA / Wytrw / Refleks / Wola / Specjalne
 1 / +0 / +2 / +2 / +0 / +1 Siła, Tropienie, węch, zmiana kształtu, myśliwy
 2 / +1 / +3 / +3 / +0 / +1 Zr, +1 Bd, widzenie w słabym świetle, pancerz +1/+0
 3 / +2 / +3 / +3 / +1 / +1 Zr, +1 Bd, pancerz +2/+1, RO 5/srebro, wilcza empatia
 4 / +3 / +4 / +4 / +1 / +1 Zr, +1 Bd, pancerz +3/+1, Przewracanie
 5 / +3 / +4 / +4 / +1 / +1 Zr, +1 Bd, pancerz +4/+2, RO 10/srebro, klątwa likantropii

 Premie do cech są kumulatywne i dotyczą tylko sytuacji, kiedy wilkołak jest w postaci hybrydy. Redukcja obrażeń także tylko w formie zwierzęcej lub hybrydy. W wilczej postaci wilkołak może gryźć (naturalny atak, 1k6/x2), w formie hybrydy także wykonać dwa ataki pazurami (1k4/x2). Pancerz to premia do pancerza w formie zwierzęcej i hybrydy / premia do pancerza w formie ludzkiej.

 Specjalne zdolności:
 Węch - postać zyskuje zdolność Węch (vide Księga Potworów).
 Tropienie - postać zyskuje Atut Tropienie
 Myśliwy - postać zyskuje premię +4 tropiąc przy użyciu węchu,
 Zmiana kształtu - wilkołak może zmieniać kształt, tak jak opisano to w Księdze Potworów.
 Widzenie w słabym świetle - na zasięg 9m. Jeżeli postać posiadała już tę zdolność, jej zasięg się nie zwiększa. Jeżeli posiadała zdolność widzenia w ciemnościach, nie zyskuje nic.
 RO - redukcja obrażeń, działa tylko w formie zwierzęcej i hybrydy.
 Wilcza empatia - postać zyskuje premię +4 do wszelkich testów, które są wykonywane by zmienić nastawienie do niej wilków.
 Przewracanie - postać zyskuje zdolność przewracania przeciwników. Jeżeli w wilczej formie trafi wroga, może natychmiast spróbować go przewrócić z premią +2 do testu Siły. Nie prowokuje to ataku okazjonalnego.
 Klątwa likantropii - osoba ugryziona przez wilkołaka musi wykonać test Wytrwałości (ST 15), lub zaraża się likantropią.
 
 Wprawdzie te zasady nie są do końca zgodne z tymi, które znaleźć można w bestiariuszu, mam jednak nadzieję, że okażą się choć w części pomocne.

 Pozdrawiam,
 Adam

 P.S. Oczywiście powyższy fragment jest w całości objęty OGLem, przedstawienie go tutaj nie narusza praw autorskich.

Offline 'T'!G3R - $@N

Statsy Wilkołaka
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 01, 2004, 08:48:13 am »
Dzięki wszystkim za pomoc
udało mi się znależć dokładne statsy po angielsku na oficjalnej stronie d&d

 Dodałem link do tej strony, niech zainteresowani zapoznają się z oficjalnymi zasadami Wizardów. Adam

Offline Sony

Statsy Wilkołaka
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2004, 10:25:51 am »
Gotowe wzorce (teamplate) różnych łaków znajdziesz w Księdze Potworów, jak chcesz wymyślić coś nowego lub modyfikować istniejęce to polecam SAVAGE SPECIES - podręcznik opisujący jak modyfikować, tworzyć czy jak grać potworami - w dużym skrócie to opisałem  :D
natomiast link któru podał 'T'!G3R - $@N to jest KLASA WILKOŁAK. Mówiąc krótko awansując dostajesz co poziom nowe "dopały"  :oops: jest to rozwiązanie dla tych którzy nie chcą zaczynać od razu na maxa dopaleni  :D ( a są tacy ?  :lol: )