Autor Wątek: Jaki system jest najlepszy??? jestem zielony!  (Przeczytany 23765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin

Jaki system jest najlepszy??? jestem zielony!
« dnia: Październik 01, 2003, 09:45:03 am »
Witam. Jaki system RPG jest najlepszy i najpopularniejszy???
Jestem zielony w tych sprawach a bardzo bym chcial sprobowac jakiegos RPG.Moze bym sie wciagnol.Pozdrawiam

Offline Adam Waśkiewicz

Re: Jaki system jest najlepszy??? jestem zielony!
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2003, 11:24:47 am »
Cytat: "Marcin"
Witam. Jaki system RPG jest najlepszy i najpopularniejszy???


 To zależy od tego, jakie klimaty najbardziej Ci odpowiadają. Jeżeli lubisz heroiczne fantasy, to na pewno polecałbym D&D lub Earthdawna, jeżeli fantasy nieco mniej heroiczne - Warhammera. Jeżeli lubisz klimaty postapokaliptyczne - Piekło na Ziemi albo Neuroshimę, jeżeli horror - Zew Cthulhu albo któryś z systemów Świata Mroku. Jeżeli lubisz SF, to jedynym polskojęzycznym systemem są Gasnące Słońca, ale gony polecenia jest także Cyberpunk, choć to system nie do końca klasyczny SF.

 Na pytanie który system jest najlepszy nie odpowiem, bo to kwestia indywidualnych preferencji i gustu, i tutaj na dobrą sprawę nie da rady udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Natomiast najpopularniejsze bez wątpienia są: D&D i Warhammer (fantasy), Cyberpunk (cyberpunk / SF), Zew Cthulhu i Wampir (horror).

 Najlepiej przed dokonaniem wyboru zapoznaj się z recenzjami podręczników do tych systemów, które uda Ci znaleźć się na sieci, poczynając oczywiście od Nowej Gildii RPG.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Boodzik

Jaki system jest najlepszy??? jestem zielony!
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2003, 02:24:56 pm »
No i oczywiście moje ukochane DeadLands, czyli maksymalnie zakręcony Dziki (Dziwny) Zachód. Jak nie Coltem go to magią! :)
______________________
One more beer and heavy metal and I'm just fine.