Te 50 minut gameplay'u jest jednak dla mnie pewnym zaskoczeniem. Jestem zakopany po uszy w papierowym CP2020, pamiętam jeszcze Wieśka i Mass Effect. Za to nie grałem w jakiekolwiek GTA. Dlatego byłem poniekąd zdziwiony, choć sporo materiału krążyło już przecież po sieci.
Może zacznę od oprawy graficznej:
- odrobinę się zawiodłem. Spodziewałem się lepszych tekstur. Do tego modele postaci czasami dziwnie się zachowywały. To szczęściem są rzeczy do poprawki. Większość bardzo mi się podoba, albo nie przeszkadzała. Animacja zazwyczaj też wyglądała bardzo poprawnie, tak samo jak zachowanie postaci.
Nastrój, klimat - wizja świata:
- brakuje jednak tego smogu i zanieczyszczeń powietrza czyniących z Night City miasto wiecznej nocy, gdzie za słońce robią neony - South Night City jest w bezpośrednim sąsiedztwie i dymi na potęgę. Z drugiej strony niebieskie niebo i palmy są odświeżające - choć one bardziej kojarzą się z dzielnicą Pacifica, a nie z centrum.
Niemniej sam klimat Cyber Punku jest imo zachowany - jest brud, anarchia, brutalność, życie dniem dzisiejszym, pełno wszczepów, Malestorm wygląda jak rasowy combat/boostergangs, Militech zachowuje się jak rasowa korporacja, a Trauma Team zachowuje się jak przystało na Trauma Team International. Jest naprawdę fajnie i z tym głównie wiążę nadzieje.
No i te tłumy ludzi! To robi wrażenie. To miasto żyje. ciekawe, na ile będzie można w to życie ingerować. Pierwsze, co mi przyszło do głowy, to wpadający tam Slaughterhouse w pogoni za naszą postacią, bo zamiast gdzieś-tam uciekliśmy do centrum.
Zobaczymy, jaka będzie ta imersja, jaka sandboxowość, na ile będziemy sobie mogli pozwolić i jak gra będzie na to reagowała (kusi, by sprowokować kiedyś MAX-TAC do działania
)
Gameplay
- średnio mi pasuje, ale to pewnie wina przyzwyczajeń, lub raczej ich braku. Na pewno nie podobało mi się jeżdżenie samochodem. Chodzenie, bieganie itp. naprawdę fajne.
Z walką jest już lepiej. Jest dynamiczna i naprawdę dobrze się prezentuje - czuć, że gra się zcyborgizowaną postacią. Fajnie też, że można niszczyć otoczenie i np. przebić się przez ścianę. Pytanie, na ile to jest dowolne, a na ile skryptowane. Mają jeszcze trochę czasu, by rozbudować gameplay i mam nadzieję, że z tego skorzystają.
Choć broń z inteligentną amunicją i pola siłowe to imo przegina. Trochę to odchodzi od CP w stronę SF.