Autor Wątek: Cyberpunk 2077  (Przeczytany 3761 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 886
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 18, 2018, 10:17:54 pm »
Cyberpsychoza jest dość umowna i jak niektórzy rzeczywiście mogliby w nią wpaść, to nie uogólniałbym, że to norma. To raczej klimatyczny ogranicznik, by nie szaleć ze wszczepami. W każdym razie jak w papierowym rpg cyberpsychoza ograniczała wybory, to tym bardziej może je ograniczać w grze - to się nazywa dobre odgrywanie postaci.

Offline Góral

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 304
  • Firefly/Serenity fanatic
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 19, 2018, 04:43:52 am »
To trochę jak stwierdzić, że nie widzisz jak narkotyki mogą odbierać komuś człowieczeństwo, "to tylko forma dopingu".

http://cyberpunk.wikia.com/wiki/Cyberpsychosis

Nie, to ani trochę tak. Narkotyki to substancje uzależniające, działające na ośrodek nerwowy i zaburzające prawidłową pracę mózgu. W przypadku implantów czy innych protez nie zaobserwowano żadnych negatywnych zmian, a to że wg zasad systemu RPG tak się dzieje to inna sprawa.
9 na 10 otaku zaleca oglądanie Space Brothers.

Offline dra

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 151
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 19, 2018, 10:50:04 am »
Tych wszczepów nie będziesz w siebie ładować do oporu przecież.

To tylko jeden z przykładów. Każda spora gra, która chce ograniczyć interfejs i wprowadzić liniowy postęp czasu ma problem z nudnymi, powtarzanymi czynnościami.

Cytuj
Nie pamiętam czy wspominali o człowieczeństwie, ale coś tam pewnie wrzucili, co ograniczy munchkinism.
Nie głupie więc będzie, jak dla każdego rodzaju zrobią jaką fajną animację.

Myślę, że to będzie jedna z cech rozwojowych wybieranych podczas levelowania. Będziesz kupował jakby sloty. Z drzewka solo sloty na implanty bojowe, netrunnera implanty hackujące etc. Anyway, mam mieszane uczucia co do braku level scalingu. Tzn. to w idei jest fajne, ale jak ta gra opiera się na mnogich subquestach to będzie dochodziło do sytuacji z w3 gdzie robiąc dwa dlc, w dramatycznej walce pod koniec gry rozbijasz głównego bossa na dwa machnięcia mieczem.

Cytuj
EDIT: kurcze, fajnym motywem byłoby, jakby wraz z utratą człowieczeństwa zmieniał się wachlarz wyborów w dialogach przesuwając w bardziej odczłowieczoną stronę.

Albo... Gdyby ów wachlarz zależał od współczynnika, który wszczepy zmniejszają. Ale jeśli stworzysz od zera psychopatę to byś od początku nim był.

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 165
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 19, 2018, 01:10:00 pm »
Cytuj
Tzn. to w idei jest fajne, ale jak ta gra opiera się na mnogich subquestach to będzie dochodziło do sytuacji z w3 gdzie robiąc dwa dlc, w dramatycznej walce pod koniec gry rozbijasz głównego bossa na dwa machnięcia mieczem.

Level-scaling to zło.

Ideą RPG'ów jest to, żeby wejść do lokalizacji z silnymi przeciwnikami, dostać po tyłku i wrócić, gdy jest się silniejszym, żeby skopać tyłki.
Level-scaling to zabija.

Przechodzenie DLC (w szczególności Krwi) w W3 przed wątkiem głównym to trochę nieporozumienie.
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline dra

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 151
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 19, 2018, 02:54:26 pm »
Ideą RPG'ów jest to, żeby wejść do lokalizacji z silnymi przeciwnikami, dostać po tyłku i wrócić, gdy jest się silniejszym, żeby skopać tyłki.

Ale prawdziwych RPGów czy nieprawdziwych? rotfl

Cytuj
Level-scaling to zabija.

Mam mieszane uczucia, bo w cp2020 akurat silni przeciwnicy, którzy mogą bez problemu nakopać graczy to fajna sprawa. Ale boję się, że z taką ilością podquestów jak w w3 (a gra ma być przede wszystkim "bigger") to kiepsko wyjdzie.

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 165
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 19, 2018, 05:13:55 pm »
Cytuj
Ale prawdziwych RPGów czy nieprawdziwych? rotfl

Prawdziwych :cool: :cool: :cool:

Celowo tak napisałem, żebyś mógł się przyczepić.
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline dra

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 151
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 20, 2018, 06:44:32 am »
Prawdziwych :cool: :cool: :cool:

Celowo tak napisałem, żebyś mógł się przyczepić.

Generalnie sformułowanie "prawdziwe rpgi" mnie lekko bawi. RPGi powstały na komputery jako próba przeniesienia prawdziwych sesji gier fabularnych. A tam level scaling to raczej typowe zjawisko. MG dopasowuje bowiem wyzwania do ich możliwości. Więc nawet jak mocno się rozwiną, zawsze będą napotykać mocniejsze i silniejsze potwory.

Ponieważ gra komputerowa ma małe możliwości takiego dopasowania (chociaż w sumie czemu nie), level scaling pełni taką rolę. W me to było doskonałe.

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 886
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 20, 2018, 02:54:09 pm »
Nie mam nic przeciwko level scaling dla fabuły głównej, ale side questy wolałbym z ustalonym poziomem trudności.

EDIT: z drugiej strony robienie side questów powinno w jakimś stopniu ułatwiać robienie fabuły głównej, albo w drugą stronę - nie robienie side questów powinno utrudniać robienie fabuły głównej. Myślę, że łatwo byłoby to uwzględnić.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 20, 2018, 02:57:44 pm wysłana przez Wilk Stepowy »

Offline Piekarz

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 639
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 26, 2018, 09:12:13 pm »
Rojson twierdzi, że system zniszczeń ścian jest bardziej zaawansowany niż w Battlefield.
https://www.youtube.com/watch?v=tZuBIEE0BXs&feature=youtu.be&t=1032
Haael = Rafalala

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 165
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 26, 2018, 09:42:01 pm »
Rojson twierdzi, że system zniszczeń ścian jest bardziej zaawansowany niż w Battlefield.
https://www.youtube.com/watch?v=tZuBIEE0BXs&feature=youtu.be&t=1032

Oglądasz takie rzeczy?
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline Piekarz

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 639
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 26, 2018, 09:58:16 pm »
Nie.
Haael = Rafalala

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 165
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 27, 2018, 05:43:11 am »
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline Piekarz

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 639
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 27, 2018, 09:06:20 pm »
Haael = Rafalala

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 165
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Cyberpunk 2077
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 03, 2018, 08:57:16 am »
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 165
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.