trawa

Autor Wątek: Egmont 2018  (Przeczytany 1090339 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline misiokles

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2280 dnia: Maj 24, 2018, 11:38:08 am »
Z tym blokowaniem licencji DC to jest racja, negatywnie wpływa na rynek.
W zachodniej Europie Panini chyba jest większym monopolistą od Egmontu:)

Offline -gościu-

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2281 dnia: Maj 24, 2018, 11:48:30 am »
W zachodniej Europie Panini chyba jest większym monopolistą od Egmontu:)


Ciekawe czy też mają tam żal o to do Panini.

Offline Dariusz_Notariusz

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2282 dnia: Maj 24, 2018, 11:50:43 am »
Mucha chciałaby wydać Aquamana z N52 od Johnsa. No niestety nie wyda, bo przyblokowane. A Egmont myślisz, że wyda? Nie wyda :smile: I to jest ta negatywna strona medalu.

Na jakiej podstawie uważasz, że Mucha by wydała Aquamana? To są jakieś scenariusze które tworzysz sobie w głowie i później na ich podstawie oceniasz model biznesowy Egmontu. Kompletnie tego nie rozumiem. Po co?

Offline Antari

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2283 dnia: Maj 24, 2018, 11:52:50 am »
Na jakiej podstawie uważasz, że Mucha by wydała Aquamana? To są jakieś scenariusze które tworzysz sobie w głowie i później na ich podstawie oceniasz model biznesowy Egmontu. Kompletnie tego nie rozumiem. Po co?
Szkoda, że z premedytacją pominąłeś w swoim poście kluczowe "np.". Naprawdę muszę odpowiadać?  :roll:

Offline -gościu-

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2284 dnia: Maj 24, 2018, 11:53:45 am »
O wiele bardziej pasuje mi podejście do klienta, jakość wydania, format u Muchy.


Jaka różnica w jakości wydania? Bo jeśli chodzi o format, oba wydawnictwa wydają w standardowym i powiększonym. Co prawda Egmont w powiększonym tylko DC Deluxe, ale to wciąż jest dwa razy więcej, niż dotąd w tym formacie wydała Mucha.  :roll:


Wszystkim nie dogodzisz. Czytałem opinie, że odkąd jest NSC z Image na miękko, to lepiej, żeby teraz nowe serie wychodziły od nich, niż od Muchy.

JanT

  • Gość
Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2285 dnia: Maj 24, 2018, 11:55:09 am »
Dobór tytułów mają cały czas coraz lepszy (się jaram tymi Runaways  :smile: ) Konkurencja nawet za bardzo nie ma czego postawić na przeciw Vertigo. Było już wspominane nie raz czemu wychodzą takie tytuły jak Thunderbolts. Jak wyjdzie słaba i mało popularna seria to dopiero będzie dziwne (All-Star Western nawet pasuje i urwali) Wydają dużo i z tego duża część jest dobra/bardzo dobra. Teraz jeszcze sposób w jaki wydają (SC/HC, podwójne tomy) mają idealny  :smile: Dla kogoś przycinanie dodatków w Rebirth jest minusem i to można zrozumieć ale dla innych może to być plus.

Też chętnie dowiedziałbym się, co takiego złego zrobił Tomasz Kołodziejczak. Wiem że wystarczyłoby zapytać na blogu 8azyliszka, jednak wolałbym jakąś mniej paranoiczna opinię.
Bazyl odpowiedział na to pytanie (cytując je) na Avalonie  :smile:
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2018, 12:25:54 pm wysłana przez JanT »

Feldkurat

  • Gość
Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2286 dnia: Maj 24, 2018, 03:34:09 pm »
Przyznam, że jestem zaskoczony zarzutem blokowania DC. Moim zdaniem obecnie rynek jest wręcz przesycony komiksami super-hero, w tym tytułami z DC. I w dodatku nie tylko Egmont je wydaje, bo przecież mamy kolekcję Eaglemoss. A to, że nie wydają tego, co "czytelnicy chcą", to już argument absurdalny. Przecież to jest kwestia indywidualnego, subiektywnego "chciejstwa". Ja np. chciałbym, żeby zamiast tandetnej Wonder Woman i miliona serii z Batmanami wydawali więcej Supermana. A za taką opinię większość tego forum (nie mówiąc już o większości czytelników komiksów super-hero) najchętniej by mnie zlinczowała. Nawet Egmont wszystkim nie dogodzi...

Offline mack3

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2287 dnia: Maj 24, 2018, 04:30:39 pm »
Przyznam, że jestem zaskoczony zarzutem blokowania DC. Moim zdaniem obecnie rynek jest wręcz przesycony komiksami super-hero, w tym tytułami z DC. I w dodatku nie tylko Egmont je wydaje, bo przecież mamy kolekcję Eaglemoss. A to, że nie wydają tego, co "czytelnicy chcą", to już argument absurdalny. Przecież to jest kwestia indywidualnego, subiektywnego "chciejstwa". Ja np. chciałbym, żeby zamiast tandetnej Wonder Woman i miliona serii z Batmanami wydawali więcej Supermana. A za taką opinię większość tego forum (nie mówiąc już o większości czytelników komiksów super-hero) najchętniej by mnie zlinczowała. Nawet Egmont wszystkim nie dogodzi...
Ja rzadko zgadzam się z Feldkuratem. Ile Mucha wydawała komiksów DC rocznie jak ich jeszcze Egmont nie blokował? Ile wydawałaby biorąc pod uwagę, że teraz mamy praktycznie zalew DC Rebirth i WKKDC? Ile wydaje komiksów Marvela rocznie, choć Marvel dużo bardziej popularny i nikt ich nie blokuje?
A przecież tez nie wiadomo czy gdyby Egmonty nie miał wyłączności to ciągle jechałby z 6 Deluxami rocznie, albo z tyloma seriamik DC Rebirth. Myślę, że w najgorszym razie, przez wyłączność Egmontu tracimy z 2 komiksy z DC rocznie (a może i żadnego).


Tak samo trochę śmieszy mnie poczucie, że "gdzieś tam" są świetne tytuły z Old DC, które jak tylko WKKDC się skończy, to Egmonty zacznie wydawać, zamiast tego "barachła" z WKKDC. Nie bardzo, jak WKKDC się skończy to Egmont zacznie wydawać może więcej, ale nie wydaje mi się, że jakość tych wymarzonych serii z Old DC będzie się bardzo różnić od tego co wydaje WKKDC. WKKDC ma świetny dobór tytułów (prawda - sporo dubli, ale to już nie do końca wina kolekcji), wiele klasycznych komiksów, które znajdują się na listach "the best of" z danymi postaciami (żeby nie szukać długo - kolejny Flash na wielu listach uznawany za najlepszą historię z Flashem i naprawdę sporo innych znajdujących się na listach różnych topek), a których nikt by w Polsce długo lub nigdy nie wydał gdyby nie kolekcja.
A że te historie koniec końców okazują się czasami średnie - cóż, takie sa te komiksy. Dla mnie równie średni okazał się Czerwony Syn mimo, że też znajduje się w praktycnzie każdej amerykańskie "topce" z Supermanem. Ale gdyby go Egmont nie wydał - tak samo jak gdyby WKKDC nie wydało wielu innych historii - to ja osobiście (i założę się, że wiele innych osób) prosiłoby wydawców by dany komiks wydać - dzięki czemu samemu mozna ocenić czy np. taka Wieża Babel czy Raj Utracony zasługują by być w "topce" najlepszych historii z daną postacią czy nie zasługują.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2018, 04:35:46 pm wysłana przez mack3 »

Feldkurat

  • Gość
Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2288 dnia: Maj 25, 2018, 03:04:00 pm »
Aha i jeszcze tradycyjnie, tak wręcz po polsku, niektórzy nie zwracają uwagi na pozytywy, skupiając się na negatywach. Pada zarzut, że Egmont nie wydaje komiksów DC, których oczekują czytelnicy, a przynajmniej spora ich część, a jakoś osoby formułujące taki zarzut zapominają, że mają miejsce też sytuacje odwrotne, gdy jednak wydają pożądane przez tłumy tytuły. Ot, np. Swamp Thing ostatnio.

Offline -gościu-

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2289 dnia: Maj 25, 2018, 03:11:54 pm »
Ale po co mówić o zasługach? Lepiej zgnoić, ile to Tomasz Kołodziejczak złego uczynił. Co złego? Blokuje DC, a Mucha chce/chciałaby/mogłaby wydać Aquamana, wycina dodatki, nie postara się o piękny rysunek pod obwolutą, a inni mogą... no i ciekaw jestem co jeszcze do tych przewinięć Tomasza Kołodziejczaka dorzuci użytkownik jeanvanhamme, który zaczął temat...

Offline isteklistek

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2290 dnia: Maj 25, 2018, 04:10:56 pm »
Całkiem możliwe, że Egmont miesięcznie wydaje tyle, ile wszystkie razem wydawnictwa w ciągu roku jeżeli chodzi o ilość egzemplarzy, co pokazuje jak wielcy i potężni są, ale co z tego? Mamy żyć przeszłością? Podobnie z Potworem z Bagien - zgadzam się, że jest i jest to wybitny komiks, ale jakoś teraz wszyscy mamy zapomnieć jak długo trzeba było na niego czekać i że w wielu turach pytań na alei były zapytania o ten tytuł. Być może jest to tytuł z największymi zapytaniami i najdłuższym oczekiwaniem....ale jest, więc wszystko idzie w zapomnienie. Jedni napiszą: "WOW! Mamy Potwora z Bagien", a inni "Wreszcie mamy Potwora z Bagien".

Druga sprawa to fanowskie bajery. Skoro nie są takie ważne, to dlaczego Egmont stara się ściągać na swoje spotkania wielkie gwiazdy świata komiksu, aby ich czytelnik mógł zdobyć podpis i może cudem rysunek? Jasne można to bagatelizować te ekskluzywne wydania, bo tak czy tak czytelnik dostaje komiks, ale z drugiej strony napędza się fanowskie wydarzenia, ekskluzywne wydania okazyjne i na każdym kroku się to podkreśla wyjątkowość swojego produktu, choć to trochę mija się z prawdą.
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2018, 04:15:08 pm wysłana przez isteklistek »

Offline SawiK

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2291 dnia: Maj 26, 2018, 06:52:52 am »
Jak dla mnie Egmont w pełni się zrehabilitował za okres suchych lat super hero jaki przetrwaliśmy bombardując na Aleji pytaniami i prośbami o cos więcej niż jeden Batman rocznie. Jest tego tyle i tak skompresowane ze spokojnie można by każdy rok rozciągnąć na dwa lata a i tak było by ciężko kupić wszystko, bo chyba każdy kupuje cos więcej niż tylko rajtuzy  :p
W latach 2006-2011 Egmont nie blokował licencji na DC ,a ile wydawnictw z tego skorzystało? :roll: :lol:

JanT

  • Gość
Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2292 dnia: Maj 26, 2018, 08:05:09 am »
W latach 2006-2011 Egmont nie blokował licencji na DC ,a ile wydawnictw z tego skorzystało? :roll: :lol:
Dokładnie to do początku 2015 i w tym okresie tylko Mucha coś tam wydawała. Nie byłoby tej wyłączności to pewnie Mucha puściłaby ze 2 tytuły rocznie. Wcześniej bardziej chodziło o Vertigo (którym interesowali się inni wydawcy) ale teraz to już nieaktualnie  :smile: Kto inny i tak pewnie puszczałby w pojedynczych tomach ze 2 tomy rocznie. Teraz i tak lepiej schodzi Marvel a Egmont przez tą wyłączność i tak musi ileś tam tych tytułów DC wydawać (wiem że ładują pełno Vertigo i Rebirth) Trzeba czekać co to będzie z tym WKKDC i nie jęczeć że ktoś inny (tylko Mucha  :smile: ) wydawałby w tym czasie nie wiadomo co.

mkolek81

  • Gość
Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2293 dnia: Maj 26, 2018, 09:31:56 am »
Tylko że Egmont mając wyłączność na Vertigo mało co z tą licencją robiło. Wydali dwie nowe serię choć jedna to tak naprawdę wznowienie i kontynuowali rozpoczęte. wg mnie ofensywa NSC dopiero przekonała ich do wydania nowych rzeczy tylko że to zrobili jak zwykle na swój sposób. Jak wcześniej brakowało takich komiksów tak teraz dowalili tyle że nikt i tak nie kupi wszystkich. Wg mnie zrobili to tylko aby dopisać konkurencji która postawiła na Image. No właśnie Image, nigdy bym nie przpuszczałbym że wezmą się za wydawanie komiksów od tego wydawcy. To jest podobna sytuacja jak z Oblivion Song, kiedy NSC pokazało że ma jaja, to Egmont stwierdził zobaczcie że my mamy większe.

Offline -gościu-

Odp: Egmont 2018
« Odpowiedź #2294 dnia: Maj 26, 2018, 10:04:15 am »
Co do Vertigo, przez lata mógł to wydawać każdy, choć licencje były drogie. Kto wydawał? Mandragora, która żadnej serii nie skończyła. Manzoku, które swego czasu było chwalone za ceny, a jak to się skończyło każdy wie. Taurus, który poprzestal na WE3 i pierwszym tomie Stracencow. Jedynie Mucha coś zadziałała, choć też nie były to najbardziej upragnione przez czytelników komiksy. To Egmontowi najwięcej zawdzieczamy w tej kwestii, pewnie że duży może więcej, ale tak już ten świat jest skonstruowany. Byle Fantasmagoria może sopie napisać, że starają się o Doom Patrol. A Egmont ostatnio zaczął skromnie z Vertigo, w zeszłym roku postawili na mocny start Rebirth, w tym roku jubileusz Vertigo, to postawili na to. Przecież tego chcieliśmy.