trawa

Autor Wątek: Heroes of Might and Magic...  (Przeczytany 73006 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ribald

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #210 dnia: Styczeń 21, 2016, 09:33:37 am »
Skończyłem wczoraj kampanię w siódemce (od dawna już nic innego mnie w HOMM nie interesuje) - grało się pysznie :) W największym skrócie to jest trójka przeniesiona w nasze czasy - z masą poprawionych rzeczy, rozmaitością różnorakich atrakcji, ale w duchu swojej wielkiej poprzedniczki (która mnie też już nudzi, ale pod tym względem, że kampanie znam na pamięć;) Nawet jeśli spojrzy się na jednostki, to widać pieczołowitość, z jaką twórcy starali się przenieść wiele z tych trójkowych.


Wielkim plusem (choć dla niektórych to będzie minus) jest dłuuuugość kampanii, naprawdę sporo czasu mi zajęła, ale też dlatego, że lubię rozgrywać bitwy ręcznie i nie tracić jednostek (w ogóle te misje, w których trzeba sobie radzić bez zamku, z ograniczoną liczbą wojsk są wyjątkowo miodne). Jeśli chodzi o rozgrywanie bitew to kapitalnym pomysłem było wprowadzenie oskrzydlania jednostek i premii z tego wynikających.


Bardzo fajna grafika, w odróżnieniu od tej z piątki na przykład. Udane animacje, zwłaszcza "cieszynki" po wygranej walce i ciosy krytyczne (minotaury rządzą).


Kapitalny rozwój postaci, mnóstwo fajnych umiejętności, w które warto pójść - stąd zawsze ból przy awansie, że można wybrać tylko jedną. Są oczywiście mniej przydatne (dyplomacji nigdy w HOMM nie używałem), ale naprawdę jest w czym wybierać. MAGIA w grze jest absolutną potęgą, w wielu starciach ratowała tyłek - zwłaszcza magia pierwotna (przyzwanie żywiołaków:)



Kampanie naprawdę udane fabularnie, fajnie akcentujące stosunki różnych frakcji i niejednoznaczność ocen poszczególnych wydarzeń. W każdego bohatera można było się wczuć. Najmniej w tego teoretycznie głównego, bo miał tylko dwie misje, podczas gdy reszta cztery albo pięć. 


Względem poprzednich: szóstki nie dotykałem, gdy przeczytałem o różnych absurdach, które w niej wprowadzono. Na całe szczęście tu się z nich wycofano, jak również z niektórych piątkowych - jak zamienianie wrogiego miasta na swoje po jego zdobyciu. Przecież to zawsze był największy fun jak udawało się obronić potem miasto armią kombinowaną z dwóch frakcji :)
A czwórkę wspominam miło, choć już nie tęsknię za walczącymi bohaterami, ten model, który jest w siódemce mi odpowiada. Kampanie były przyjemne, zwłaszcza Pół-Martwego, ale już konieczność wyboru jednej jednostki na każdym poziomie słaba. Piątka niby miła, ale nigdy do niej nie wróciłem, z kampanii pamiętam tylko demony, dużo demonów.
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline misiokles

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #211 dnia: Styczeń 21, 2016, 09:44:42 am »
ale w duchu swojej wielkiej poprzedniczki (która mnie też już nudzi, ale pod tym względem, że kampanie znam na pamięć;)
Kampanie do dodatku Horn of the Abyss też przeszedłeś? Dla mnie druga i trzecia jest deczko trudna....

Offline Ribald

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #212 dnia: Kwiecień 28, 2016, 07:22:37 am »
Dla zainteresowanych - wyszły dwa dodatki do siódemeczki pt. "Zaginione opowieści". Pierwszy interesujący fabularnie i momentami wymagający, drugi na niższym poziomie w obu kwestiach. Za to muzyka i kilka jednostek przywróconych z czwórki. A początkiem czerwca kampania nowej frakcji - krasnoludy ^^
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline misiokles

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #213 dnia: Kwiecień 28, 2016, 07:43:38 am »
Wyszedł też mod do H7, który będzie rozwijany!
http://www.acidcave.net/newsitem1591.html#1591

Offline Anna55

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #214 dnia: Maj 16, 2016, 10:40:35 pm »
Zdecydowanie najlepsze części to 3 i 4. Chociaż część czwarta była krytykowana i to bardzo to jest naprawę dobra i inna. Najwyraźniej Ci, którzy ją krytykowali, nie pograli w nią zbyt długo.
http://jak-podniecic-kobiete.przydatnastrona.pl/
"Żyje się raz" - tylko raz

Offline Michalkos75

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #215 dnia: Sierpień 08, 2016, 07:39:54 pm »
Oj, trafiając na ten wątek aż mam ochotę zainstalować Heroes III...
To jedyna część, która wkręciła mnie na dobre.


P.S: grałem kiedyś w tę grę przez Internet (przez jakąś platformę do gry online), kojarzycie może nazwę?




___________________________________ __________________
Polecam moją stronę :wink:  http://www.rzuce-palenie.pl
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2016, 01:23:39 pm wysłana przez Michalkos75 »

Offline misiokles

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #216 dnia: Sierpień 08, 2016, 07:46:15 pm »
gameranger

Offline Ribald

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #217 dnia: Sierpień 15, 2016, 04:47:38 pm »
Wyszedł kolejny, tym razem samodzielny dodatek do siódemki - Trial by fire. Cena niestety z kosmosu (130 zł), chyba że to jest razem z podstawką, trudno mi powiedzieć. W każdym razie dostajemy nową frakcję - krasnoludy, która bardzo przypadła mi do gustu. Ciekawe jednostki, choć te legendarne trochę kiepskie; niemniej ognisty olbrzym prezentuje się godnie - potyczki w Icewind Dale mi się z łezką w oku przypomniały. Właściwie powinienem powiedzieć, że forteca to nie tyle zamek stricte krasnoludzki, ale zamek żywiołu ognia - moi ulubieni to pieczone triceratopsy (por. żywiołaki lawy).
Świetny jest motyw z fortecznym unikalnym drzewkiem umiejętności, czyli magią run. Trzeba się naprawdę solidnie nakombinować, żeby położyć runy tam, gdzie będą w następnej turze najbardziej potrzebne, ale gdy się dzięki temu uda wygrać trudne starcie, satysfakcja jest niemała. Oprócz tego drzewka krasnoludy najlepiej rozwijać, co nie będzie zaskoczeniem, w magię ognia. Chociaż trochę z konieczności jednym bohaterem pierwszy raz doszedłem do ostatniego, bonusowego punktu w drzewku wcielenia cnót (którego raczej nigdy nie rozwijałem, chyba że na początek żeby mieć te +10% exp) i zdolność rzucania jako mistrz zaklęć szkół, w których ma się co najmniej nowicjusza jest zupełnie dobra.
Kampania stricte krasnoludzka bardzo fajna, wciąga jak bagno z trójkowej fortecy :) Dodatkowo mamy jeszcze dwie misje mieszane, imperialno-krasnoludzkie, z których w drugiej chyba przegięli pałę z poziomem trudności, bo póki co nie udało mi się jej skończyć :O
Rekomendacja Ribalda, ale lepiej poczekać aż cena spadnie.
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline Hollow

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #218 dnia: Styczeń 11, 2017, 08:11:16 am »
Jakiś czas temu grupa Rsjan stworzyła nowy dodatek do 3 części - Horn of The Abyss. Zrobili tam nowe jednostki, miasto, bohaterów i budynki. /miał ktoś z tym styczność?

Offline misiokles

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #219 dnia: Styczeń 11, 2017, 08:58:39 am »
To bardzo popularny dodatek, mnóstwo osób go zna :)

Offline Hollow

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #220 dnia: Styczeń 11, 2017, 09:10:21 am »
I jakie wrażenia?

Offline Hollow

Odp: Heroes of Might and Magic...
« Odpowiedź #221 dnia: Styczeń 20, 2017, 11:19:45 am »
W niedzielę wieczorami gram w jakąś mapę losową dla relaksu. Ostatnio pogrywam Wrotami Żywiołów. Ty zamkiem gra się najłatwiej.


W Azji ludzie mogą się cieszyć nową wersją 3 części gry na sprzęt mobilny.




Mam nadzieję, że i na naszym rynku będzie dostępna
« Ostatnia zmiana: Styczeń 20, 2017, 06:51:53 pm wysłana przez Hollow »