Gildia Gier Komputerowych (http://www.gry.gildia.pl) > PC

Gwint Beta

(1/4) > >>

Piekarz:
Od ponad tygodnia pogrywam w betę Gwinta i podzielę się swoimi spostrzeżeniami.

Gra w obecnej postaci to zawód.

Spodziewałem się, że głównym sposobem zarabiania pieniędzy przez CDP Red będą płatne kampanie, a nie kupowanie kart. Kampanii w becie nie ma, jest obecny sklep gdzie można kupić pakiety losowych kart. Nie byłoby to problemem gdyby nie to, że wyraźnie zauważalny model w tej grze to Pay to Win. Rzadkie karty dają tak niesamowitą przewagę, że liczy się tak naprawdę to ile masz silnych kart w talii, a nie to jak grasz.

Nie kupowałem żadnych kart za pieniądze i z początku przeciwko mocniejszym taliom byłem z góry skazany na porażkę. Gdybym nawet wiedział jakie karty ma przeciwnik i ułożył swoją talię z dostępnych początkowych kart tak jak chcę i tak nie byłbym w stanie wygrać. Przewaga jaką dają rzadkie karty jest zbyt duża. Znowuż jak moja talia wzmocniła się to początkujące talie nie miały ze mną za dużych szans. Niezależnie od tego co robił przeciwnik. Dysproporcja utrzymuje się cały czas. Ktoś ma nieco silniejsze karty w talii - to oznacza, że ma sporo przewagę nad tobą i zdolności gracza schodzą na drugi plan.

Widać również olbrzymią dysproporcję w sile frakcji. Północne Królestwa przy odpowiedniej budowie (i to całkiem łatwej do złożenia) są w praktyce nie do zatrzymania. Mają mnóstwo silnych kombinacji, każda jest trudna lub niemożliwa do zablokowania. Potem są potwory - najczęściej grana frakcja, gdyż jej startowa talia jest najsilniejsza. Da się w niej zbudować silną talie, ale nie osiągniesz nigdy poziomu Królestw. Potem Skellige i na szarym końcu Scoia'tael.

Chciałoby się powiedzieć, ze to dopiero beta. Jest już jednak za późno na zmianę założenia Pay to Win nawet jeżeli wyszło to CDP Red niechcący. Nie twierdzę, że mam duże doświadczenia w karciankach ale jeżeli już na tym etapie dopuszczono do tak poważnych błędów w balansie gry to może to oznaczać, że projektanci nie mają wystarczającego doświadczenia by tworzyć dobrą karciankę. Prawdopodobnie nie będę więcej inwestował dużej ilości czasu w betę póki nie pojawią się jakieś diametralne zmiany.

Joneleth:
Tak z ciekawości: jak wyjdzie wersja finalna, to założysz wątek bez "Beta" w nazwie?

Ten Gwint to ma być w ogóle darmowy jako gra, ale utrzymywany z mikropłatności, czy podwójnie płatny?
Ma tam być jakiś single? Będzie wersja na Androida?

Piekarz:
Wersja finalna będzie bez Beta.

Darmowy jako gra. Być może z jedną kampanią single. Dodatkowe kampanie single płatne. Multiplayer bezpłatny. W sklepie możliwość zakupu losowych kart za prawdziwe pieniądze lub kruszec zdobywany w grze. Można też tworzyć własne karty za tak zwane skrawki zdobywane w grze. Stosunkowo szybko zdobywa się zasoby więc uzbieranie dobrych kart jest możliwe w rozsądnym czasie.
Ma być dostępna na Windows, XBOX One i PS4. Prawdopodobnie będzie też wersja na urządzenia mobilne. Interfejs wygląda jakby był robiony z myślą o nich.

Hang Man:

Co do power creepu w grze F2P i mocnych kart:






To chyba nic nowego.


Gram od bety w HS z większymi lub mniejszymi sukcesami w zależności od sezonu i zawsze było tak, że grajac podstawowymi karami dostawałeś manto od legendarek/epików. To niestety norma.


Gra zaczyna być fajna kiedy większość graczy  już bedzie miało zestaw sensownych kart.


Jak to wygląda od strony grania u craftowania kart? wiecej czasu (lub pieniędzy) niż HS?


I czy przez pomyłkę pominąłeś talie Nilfgaardu, czy ich nie ma?

Piekarz:
Nilfgaardu na razie nie ma ale będzie. Nie wiadomo czy za darmo. Z HS nie mam doświadczenia. Craftowanie kart i zdobywanie nowych nie jest jakieś szczególnie frustrujące. Jest wiele wartościowych i potrzebnych kart które są stosunkowo tanie do stworzenia. Zdobywanie najrzadszych przypomina lizanie cukierka przez szybę. Po ponad tygodniu gry zdobyłem dwie legendarne karty - w pakietach (beczkach) za rudę zdobywaną w grze. Gdybym chciał własnoręcznie stworzyć jedną to zajęłoby mi to około 3 dni ciułania skrawków. Generalnie da się sklecić silną talie w tydzień czasu bez wydawania pieniędzy, ale może z jedna legendarną kartą.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej