Autor Wątek: Civ 6  (Przeczytany 3584 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dra

Civ 6
« dnia: Listopad 03, 2016, 03:17:11 pm »
Był wątek w offtopie więc może ktoś będzie chętny do wymiany obserwacji. Pograłem z pół sesji , odpaliłem na immortalu, pograłem pół sesji i mogę z grubsza coś powiedzieć.

Plusy:
- ładna
- fajnie się walczy w antyku i klasyku
- ma tonę potencjalnych synergii
- mechanika i ilość decyzji dużo lepsza niż w civ5
- najbardziej kompletna podstawka ze wszystkich civek od dwójki. jest szpiegostwo, religia, city statesy...

Minusy:
- AI jest durne, to było wiadomo. Ale jest chyba jeszcze durniejsze niż w 5tce. Jego największa wada: nie umie zrobić nawet upgrade'u jednostek. gdy osiągamy indriustalną epokę i używamy np. infantry to wciąż walczymy ze swordsmenami z klasyka , rycerzami ze średniowiecza czy nawet podstawowymi warriorami. to jest tym bardziej bolesne, że można sobie wybrać civik 50% ceny upgradu...
- ... co jest tym bardziej denerwujące, że można to robić praktycznie bez żadnego okresu rewolucji. Mam potrzebę to sobie przerzucam civiki. Co sprawia, że tracą one swój sens (decydowania się na pewien ustrój i trzymania się go zyskując pewne bonusy ale płacąc pewną cenę)
- brak zbalansowania między typami zwycięstwa. tzn inaczej: dominacja jest prostacka. nie ma żadnej mechaniki, która by spowalniała nieustanny podbój jak szczęście w 5tce czy koszty utrzymania w 6tce.
- znów mamy te lepsze i gorsze rodzaje rządów. i znow komunizm jest najsilniejszy poprzez mega produkcje. co jest śmieszne w kontekście tego, że jest skrajnie nie wydajny w realnym życiu
- religia wydaje się mocno płaska
- jest tyle fajnych elementów, że są one chamsko nie zbalansowane. niektóre cuda czy civiki są przegięte, inne bezwartościowe
- mało widzę (kiepski interfejs)

Podsumowując: czuć dobre pomysły. Zdecydowanie poprawia się liczba decyzji jaką trzeba potencjalnie podjąć przez co gra wymaga więcej planowania niż 5tka. AI jest durne i im dłużej trwa gra tym mniejszy opór stawia co w połączeniu z brakiem jakiejkogokolwiek mechanizmu stopującego myślenie : więcej = lepiej oznacza, że gdy wygramy pierwszą wojnę w grze, kolejne są już tylko kwestią czasu aż do łatwego zwycięstwa miliarnego (walcząc przeciwko starożytnym warriorom). Niemniej, podstawy są dość dobrze przemyślane jak na vanillę tej serii (praktycznie każda nowa część była nie zbalansowana) i całość daje nadzieję, że przy paru udanych zmianach z nowymi patchami 6tka może być naprawdę dobrą grą. Wydaje mi się, że jest lepsza niż czwórka i trójka na starcie (o piątce nie mówię, ona generalnie do tej pory jest badziewna :wink: )

Offline Dziex

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2016, 09:05:44 pm »
Piątka była fajna i parę miesięcy temu nieźle mnie wciągnęła.
Pograłem chwilę w wersję próbną szóstki i wywaliłem z dysku. Nie jestem w stanie zdzierżyć tego stylu graficznego.
Plus akurat w tym samym czasie wyszedł dlc do Stellaris.

Za to soundtracków niektórych cywilizacji (Anglia, Egipt, Arabia, Rosja) słucham sobie w wolnych chwilach na YT. Chociaż motywu muzycznego Arabii z piątki nic nie przebije

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 238
  • Total likes: 1
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Civ 6
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2016, 09:15:22 pm »
Cytuj
Pograłem chwilę w wersję próbną szóstki i wywaliłem z dysku. Nie jestem w stanie zdzierżyć tego stylu graficznego.
Patrząc na filmiki z Civ6 na YT (Marbozir), mam podobnie.
Do tego ta dziwna mgła wojny :doubt:
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline dra

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2016, 09:06:17 am »
Ciężko mi się wypowiadać na temat grafiki, dla mnie 6tka wygląda jak 5tka no ale ja jeśli już odpalałem civkę to głównie czwórkę. Do 6tki mam graficznie głównie takie zastrzeżenia, że nie widzę co tam mam pobudowane na mapie i muszę skupiać wzrok by rozpoznać co i jak. Dałbym wiele za moda, który zmienia mi te całe pięknie wykonane dystrykty na kolory. Np. czerwony przemysłowy, niebieski naukowy etc itd. Wtedy rzut oka na mapę i człowiek wie co gdzie buduje. A tak jak jest teraz spowalnia mi mocno klikanie tur.

Soundtracka nawet nie słuchałem, nie zakładam słuchawek do civki.
Pomimo, że w zasadzie nie rozumiem jeszcze połowy aspektów gry skończyłem immo z nieprzywoitą przewagą, teraz deity. Jeśli jest takie jak w civ5 to najwięcej emocji jest w obronie pierwszego, masywnego rushu przeciwnika , potem już tylko mozolne uzyskiwanie przewagi nad durnym AI. Póki co gra jest za prosta dla maniaków ale civ4 i civ5 też takie były na starcie.

Wydaje mi się, że tech tree jest lekko niezbalansowany. Na początku jednostki wolno się zmieniają a potem nie nadążam z dostarczeniem ich na front i już wymagają upgreadu. Do tego niektóre jednostki mają absurdalne umiejscowienie pod względem logicznym no ale to już zawsze była bolączka. Gameplay>historyczna realność.

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 238
  • Total likes: 1
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Civ 6
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2016, 11:54:01 am »
Cytuj
Ciężko mi się wypowiadać na temat grafiki, dla mnie 6tka wygląda jak 5tka

Dude, plz:



vs

CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline Dziex

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 04, 2016, 12:21:06 pm »

Na kreskówkowych przywódców jeszcze przymknąłbym oko, ale:


+ nieczytelna mgła wojny

Offline dra

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 04, 2016, 02:41:59 pm »
No faktycznie bardziej pastelowo.

Wciąż bliżej do siebie niż 4 ;)

Offline Ribald

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 09, 2016, 09:05:58 am »
Nieco OT: w Civ doświadczenia nie mam, ale dzięki za zwrócenie uwagi na muzykę - słucham sobie teraz namiętnie. Choć tytuł "Gandhi war theme" mnie właśnie rozbroił :P
mam swoje zdanie, z którym się nigdy nie zgadzam

Offline Joneleth

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 5 238
  • Total likes: 1
  • Szlag mnie trafia, ergo sum.
Odp: Civ 6
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 09, 2016, 09:57:51 am »
Nieco OT: w Civ doświadczenia nie mam, ale dzięki za zwrócenie uwagi na muzykę - słucham sobie teraz namiętnie. Choć tytuł "Gandhi war theme" mnie właśnie rozbroił :P
Ja lubię motyw chiński:

https://www.youtube.com/watch?v=C_ODTjkXdtk
https://www.youtube.com/watch?v=Hfi3-9R6Obk

I rosyjski:

https://www.youtube.com/watch?v=j2g6uWKrqSM
https://www.youtube.com/watch?v=IptPXxtWrEQ
CADE: [...] There shall be no money; all shall eat and drink on my score, and I will apparel them all in one livery, that they may agree like brothers and worship me their lord.
DICK: The first thing we do, let's kill all the lawyers.

Offline dra

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2016, 09:01:11 am »
Jestem po kilku grach, powiem Wam, jest całkiem fajnie. AI jest tępe jeśli chodzi o wojnę ale daje radę w rozwoju. Tzn potrafi zaskoczyć. W jednej grze podporządkowywałem sobie kontynent muszkietami (swoją drogą, chamski absurd i fatalne dla gameplaya, że po muszkietach następnym upgradem jest 2 wojenna infantry a tradycyjny rifling, która to technologia odmieniła oblicze bitew, został przeznaczony na niepotrzebny nikomu upgrade dla scouta) i olałem trochę eksplorację drugiego. Jak odkryłem karawelą Piotra cara Rosji okazało się, że jest 2 epoki do przodu w technologii ;o

Restart.
Raz też było całkiem w porządku, wyglądało, że wygram dominacją bo zdobyłem 5 stolic, 2 stolice miał Montezuma na innym kontynencie. Więc dopłynąłem do niego wystawiłem swoje armie piechoty i artylerię na brzeg a ten mnie zmasakrował hordą helikopterów. Więc AI nawet jak nie potrafi skumać istoty upgrade'u to jednak produkuje nowe jednostki , niektórzy liderzy w sporej ilości.

Restart.

AI jest też dość agresywne, lubi zrobić rusha na początku co potrafi spowolnić mocno rozwój. Podoba mi się to. Gra się naprawdę fajnie. Czuję taką ochotę do tej gry jak w civ4 a jeszcze nie odkryłem tony rzeczy. Bardzo dużo w tej grze znaczy teren i jak go zagospodarujemy. Ciężko zadbać o odpowiednią ilość szczęścia dla większych imperiów. Jest handel z innymi civkami ale jak uważają Cię za warmongera, ich oferty są skandaliczne.  W skrócie, bawię się, póki co.

Offline Dziex

Odp: Civ 6
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2016, 11:47:49 pm »
Nieco OT: w Civ doświadczenia nie mam, ale dzięki za zwrócenie uwagi na muzykę - słucham sobie teraz namiętnie. Choć tytuł "Gandhi war theme" mnie właśnie rozbroił :P
http://knowyourmeme.com/memes/nuclear-gandhi
Za to Czyngis chan (przynajmniej w piątce) to bardzo sympatyczny koleś :razz:
I rosyjski:
+1

 

anything