Autor Wątek: Piszemy gry  (Przeczytany 11903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariusz301

Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 04, 2014, 06:58:45 pm »
Jeśli chodzi o tworzenie gier, to można próbować w html5+js+język bakendowy typu php. Oprócz możliwości wykorzystania canvas w przeglądarce za pomocą np. PhoneGap można zrobić też z tego aplikacje na wszystkie platformy mobilne.


Na stronach typu gry.pl kulki.info cda.pl itd. - tam wszystkie gry są pisane we flashu. Technologia powoli jest wypierana przez inne, które stwarzają więcej możliwości - np. wymieniony wcześniej html5 z js.
« Ostatnia zmiana: Październik 22, 2014, 05:29:54 pm wysłana przez mariusz301 »

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 22, 2014, 07:19:53 pm »
Obiecany gdzie indziej (M&A) klon PONGa (powstały na "zamówienie" mojego ojca): http://www.datafilehost.com/d/a418904d (jest tam jakiśdownload manager, którego nie testowałem, pobiera się tym z lewej, to po prawej robi z zipa dziwny plik .zip.exe - polećcie jakiś lepszy host.)
Należy ściągnąć paczkę, rozpakować i odpalić PONG.exe. (Warto mieć drugiego gracza pod ręką. :P )
Sterowanie: lewa paletka W-S, prawa strzałki.

Jest to pierwsza wersja, którą da się - według mnie - pokazać, jeszcze trochę to podszlifuję.

Co jeszcze (może) będzie:
 (może) dźwięki,
 - należy poprawić odbijanie piłki, teraz jest najbanalniej jak się da; zdałoby się podkręcanie i drobne przyspieszenie piłki co odbicie.

Znane "bugi":
 - nalicza punkty tylko do 99, potem będzie dziwnie wyświetlać cyfry.

Można rzucać błotem i zgniłkami, byle niczym ciężkim.

Zastanawiam się nad następnym projekcikiem: tetris czy asteroids? :)
A może coś ambitniejszego - Missile Command?
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Sajuuk'

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 3 018
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • z'; DROP TABLE profile; --
    • sireliah.com
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 24, 2014, 07:13:42 pm »
1) Hostuj się na sourceforge.
2) Działa, da się grać (nawet na wine).
3) Panie dobrodzieju, gdzie jest kod źródłowy? :smile:
"Był to chłopak tak piękny, że nie musiał się nawet myć" - T. Konwicki, "Dziura w niebie"

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 25, 2014, 09:08:57 am »
Wczoraj pododaawałem dzwięki zgrane z jakiegoś filmiku na YT - nie mogłem nic lepszego znaleźć. Ale gra je odtwarza jakoś tak z opóźnieniem, jeszcze to sprawdzę.
Dodatkowo piłkę przyspieszyłem. No i teraz odbijanie piłki paletkami zmienia jej prędkość (zależnie od aktualnego ruchu paletki).

1) Hostuj się na sourceforge.
OK.
2) Działa, da się grać (nawet na wine).
\o/
3) Panie dobrodzieju, gdzie jest kod źródłowy? :smile:
Odchaszczam jeszcze. :P Hostnę jakoś w łikend.
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 26, 2014, 03:52:29 pm »
Proszę:
https://sourceforge.net/projects/jtspong

Co jeszcze bym chciał dodać / zmienić:
- Zmienić odbijanie piłki od paletek na bliższe do tego z orginału: piłka powinna zmieniać prędkość od miejsca odbicia się na paletce,
- dźwięki są do poprawki - są dziwnie opóźnione.
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline haael

  • Asesor
  • ******
  • Wiadomości: 9 996
  • Total likes: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polska polska nie ciapolska.
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 26, 2014, 10:52:06 pm »
Cytuj
Niestety powoduje to, że przy względnie małych odległościach siły są gigantyczne, co skutkuje spektakularnymi kolizjami układów planetarnych i katapultowaniu księżyców w przestrzeń kosmiczną. Nie da się tak grać, trzeba oszukiwać zmiennymi. ;p
Niech zgadnę: zastosowałeś najgłupszy algorytm całkowania metodą Eulera zamiast użyć którejś z metod Rungego-Kutty?

Oficjalnie zgłaszam zatem do Twojej gry requesta, żebyś zaimplementował w niej integrator symplektyczny. Bez tego nawet nie zamierzam jej ściągnąć.
Prepara tu palo en mano, que hay vienen los hombres malos.
Prepara tu palo hermano, que hay vienen los hombres malos.

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 26, 2014, 11:12:56 pm »
Ostatnio mam z tym całkowaniem trochę zagłostkę, bo kupiłem (na humble bundlu) Universe Sandbox. Tam twierdzą że używają RK4, ale sam pamiętam z projektu inżynierskiego że to do takich celów było za słabe. I teraz nie wiem czy promotor ściemniał czy głąby robią to Uni. Sandboxa. (Pieniądze stawiał bym że promotor wiedział co robi, bo trochę z nim gadałem a jeszcze widzę jakie braki ma Uni. Sandbox.)

Kuchnia, na tym sorceforge jakieś ziomki robią nawet space 4x game czy klona cywilizacji - srogo.

Z bardziej związanych newsów: odpaliłem rouge pod dosboxem - może skończyć się na tym, że będę siedział mniej nad własnym kodem, ale za to na pewno efektywniej. :)
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline haael

  • Asesor
  • ******
  • Wiadomości: 9 996
  • Total likes: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polska polska nie ciapolska.
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 26, 2014, 11:45:34 pm »
Cytuj
Ostatnio mam z tym całkowaniem trochę zagłostkę, bo kupiłem (na humble bundlu) Universe Sandbox. Tam twierdzą że używają RK4, ale sam pamiętam z projektu inżynierskiego że to do takich celów było za słabe.
Czy toto jest Open Source albo można przynajmniej do tego dodawać własne pluginy z integratorami? Metoda Verleta jest symplektyczna a do tego jest prostsza w implementacji niż większość metod RK.

Muszę Cię tylko przestrzec przed jednym: jak sam zaczniesz pisać integratory i rozkminiać fizykę Newtona, to szybko zapominasz, o co miało właściwie chodzić w Twojej grze.
Prepara tu palo en mano, que hay vienen los hombres malos.
Prepara tu palo hermano, que hay vienen los hombres malos.

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 28, 2014, 04:12:52 pm »
Przejrzałem FAQ i nie wygląda aby można było łatwo dodać własny integrator. Chyba trzeba by pohaksić trochę.
Wydaje się że w Uni. Sandbox to działa "wystarczająco dobrze" ze względu na dość mały krok - ale potestuję sobie jeszcze.

EDIT:
Bump mojego PONGa: http://sourceforge.net/projects/jtspong/
- poprawki w subrutynce do przestawiania piłki co klatkę: powinno sprawniej brzęczeć,
- piłka odbija się w kierunku zależnym od miejsca uderzenia w paletkę: im dalej od środka paletki, tym bardziej piłka leci (odpowiednio) w górę lub dół,
- piłka odbija się teraz tylko od 2ch, najbliższych środkowi planszy, pikseli paletek,
- piłka przyspiesza o 3% po każdym odbiciu się od paletki.

Jeśli nie będzie zgłoszeń o jakichś problemach / bugach, to jedyne co chciałbym tam jeszcze poprawić; to zmienić część stałych na zmienne wczytywane z pliku. Można by łatwo zmienić szybkość piłki, paletek wielkość pola gry czy kilka innych wartości.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2014, 09:19:30 pm wysłana przez Ijon Tichy »
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 19, 2014, 08:37:05 am »
Hmmm... Edycja nie robi odświerzonego posta, więc robię nieelegancki doublepost żeby bumpnąć teamat.
EDIT:
Bump mojego PONGa: http://sourceforge.net/projects/jtspong/
- poprawki w subrutynce do przestawiania piłki co klatkę: powinno sprawniej brzęczeć,
- piłka odbija się w kierunku zależnym od miejsca uderzenia w paletkę: im dalej od środka paletki, tym bardziej piłka leci (odpowiednio) w górę lub dół,
- piłka odbija się teraz tylko od 2ch, najbliższych środkowi planszy, pikseli paletek,
- piłka przyspiesza o 3% po każdym odbiciu się od paletki.

Jeśli nie będzie zgłoszeń o jakichś problemach / bugach, to jedyne co chciałbym tam jeszcze poprawić; to zmienić część stałych na zmienne wczytywane z pliku. Można by łatwo zmienić szybkość piłki, paletek wielkość pola gry czy kilka innych wartości.
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Sajuuk'

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 3 018
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • z'; DROP TABLE profile; --
    • sireliah.com
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 19, 2014, 08:55:12 pm »
Nadal działa na wine, super. : p
Dałoby się wprowadzić regulację rozdzielczości? Ja w pygame (czyli de facto w sdl) pozwalałem sobie na automatyczne dostosowanie rozdzielczości do ekranu:


pygame.display.list_modes(32)[0]


Pytam, bo okno nie mieści mi się na ekranie o wysokości 768 pikseli.  ;p
"Był to chłopak tak piękny, że nie musiał się nawet myć" - T. Konwicki, "Dziura w niebie"

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 20, 2014, 07:22:03 am »
Napewno się da. Nie próbowałem, więc nie wiem jeszcze jak, ale uwaga słuszna - zajmę się tym.
Wymusi to pytanie o przeskalowanie wielkości piłki i paletek oraz ich prędkości, ale to da się zrobić.
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 04, 2014, 10:13:46 pm »
Bump!
Trochę mi zeszło... aż źle się z tym czuję*, ale jest kolejna wersja.

Teraz w pliku tekstowym ("settings.txt") można sobie wybrać jedną z trzech rozdzielczości, oraz szybkości paletek i startową dla piłki.
Tylko takie, bo dla tych wielkości paletek i cyfr ładnie mi się przeskalowały.


* - O ile Rouge pomaga, to 4X turówki już nie...
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Sajuuk'

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 3 018
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • z'; DROP TABLE profile; --
    • sireliah.com
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 24, 2015, 09:00:36 pm »
To tym razem moja kolej na zaprezentowanie czegoś ciekawego. Jak mam nadzieję.


Poniat

Gra opowiadająca rzewną historię moich dojazdów rowerowych przez Most Poniatowskiego w Warszawie.






Język: Python (kompatybilny zarówno z 2.7, jak i 3.4)
Silnik: OpenGL
Dodatkowości: pygame


Gra na obecnym etapie jest gotowa w 70%. W kodzie jest jeszcze śmietnik, ale zasadnicze elementy gry działają. Steruje się strzałkami, skacze się spacją. Trzeba dojechać do końca, ot. wszystko.
Kiedy doszlifuję wszystko, mam zamiar użyć tej gry jako argumentu za budową kładki przy moście. Vide: http://futuwawa.pl/kladka_rowerowa_mostu_poniatowskiego__mikolaj_molenda,_kama_wybieralska-project-pl-481.html


Piszcie co myślicie.


Wersje do ściągnięcia:


Windows (powinno działać wszędzie i na wszystkim, nawet na wine):
http://sourceforge.net/projects/poniat/files/poniat_windows/poniat.zip/download


Linuks (64 bit):
http://sourceforge.net/projects/poniat/files/poniat_linux/poniat_x86_64.tar.gz/download


Źródło:
http://sourceforge.net/projects/poniat/files/poniat_source/poniat_src.tar.gz/download


« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2015, 09:08:32 pm wysłana przez Sajuuk' »
"Był to chłopak tak piękny, że nie musiał się nawet myć" - T. Konwicki, "Dziura w niebie"

Offline Sajuuk'

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 3 018
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • z'; DROP TABLE profile; --
    • sireliah.com
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 19, 2015, 03:39:56 pm »
Bump.

Dorzuciłem menu główne, mnóstwo drobiazgów w mechanice, grafiki i ekran z wyjaśnieniem po co ja to w ogóle stworzyłem. Ściągajcie i powiedzcie cokolwiek, chociazby miała by to być miażdżąca krytyka.  :smile:

http://sourceforge.net/projects/poniat/files/
"Był to chłopak tak piękny, że nie musiał się nawet myć" - T. Konwicki, "Dziura w niebie"