Autor Wątek: Piszemy gry  (Przeczytany 11900 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 20, 2015, 09:03:07 pm »
Pozazdrościłem Sajuukowi, że sobie lata do gwiazd, więc zrobiłem własny program do latania pomiędzy gwiazdami. :)
https://sourceforge.net/projects/r4s/

Program wyświetla widok na ekran sensorów ze statku.
Przyciskami myszy można wybrać cel (dowolny punkt) podróży: prawym wybieramy (kasowanie wyboru lewym).
Jak już się zdecydujemy, to spacją zaczynamy podróż i patrzymy jak gwiazdki się przesuwają.

Narazie tyle. Docelowo ma to działać na mechanice einstainowskiej (nie jak teraz newtonowskiej) oraz wyświetlać gwiazdy zależnie od odległości, jasności i widma. Jeszcze dokładnie nie wiem jak to zrobić. :P Przypomnę sobie najpierw teorię.
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Sajuuk'

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 3 018
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • z'; DROP TABLE profile; --
    • sireliah.com
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 11, 2015, 07:42:52 pm »
O, w końcu napisałeś gierę, super. Działa pod wine, więc +2 do karmy.  :smile:


Swoją drogą w pierwszej chwili nie mogłem się zorientować w perspektywie gry. Tzn. czy to jest widok z samego statku czy widok z jakiegoś zewnętrznego punktu. No i o co chodzi z tym celownikiem - to jest po prostu układ współrzędnych?
Aha, w ogóle jakie prawa rządzą tymi ciałami? Jest jakieś przyciąganie?


Skoro o gwiazdach mowa, ostatnio zrobiłem mały refaktoring Adsidery i już trochę nie muszę się wstydzić kodu. No i mogę w końcu nazwać algorytm napędzający grawitację w grze - to jest metoda Eulera, chociaż z pewnymi zastrzeżeniami.
"Był to chłopak tak piękny, że nie musiał się nawet myć" - T. Konwicki, "Dziura w niebie"

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 11, 2015, 10:08:30 pm »
Tak, widziałem Adsiderę. Ale Euler dla grawitacji nie starcza.

U mnie nie ma żadnych sił - tylko napęd statku.
"Celownik" to tylko układ współrzędnych.
Trudność w zauważeniu tego może wynikać z faktu, iż nie ma odwrócenia w połowie trasy: jak przyspieszenie zamienia się w hamowanie.
Gwiazdki "skaczą" w czasie lotu tylko dlatego, że ich pozycje [względem statku, to jest centrum okna] są liczone na floatach, ale wyświetlanie jest na pikselach, więc zaokrąglam do intów.
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 22, 2015, 11:46:48 am »
Źle się czuję cytując siebie i jednocześnie bumpując temat double postem, ale projekt "R4S":
https://sourceforge.net/projects/r4s/
dostał update. Zaimplementowałem cheat code, który zmienia status "blink drive"™ pomiędzy "niemożliwy" a "funkcjonalny". :)

Tylko 3 miesiące... ale jestem leniwy...
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Sajuuk'

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 3 018
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • z'; DROP TABLE profile; --
    • sireliah.com
Odp: Piszemy gry
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 30, 2015, 10:29:02 am »
Nieźle nieźle, patrzę w kod właśnie.

Btw. też piszę coś w SDLu, rezultaty niebawem.
"Był to chłopak tak piękny, że nie musiał się nawet myć" - T. Konwicki, "Dziura w niebie"

 

anything