Autor Wątek: FAQ 6ed  (Przeczytany 38434 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Vladdi

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 23, 2012, 08:51:48 am »
Ale unholy zwieksza statystyke na stale, a nie modyfikuje w zaleznosci od warunkow innych, np. Furious Charge.

Unholy might zmienia/modyfikuje statystyke. Chyba odpowiedziales sobie na pytanie. Imo poki nie bedzie czego innego w faqu zapis zasady jest jednoznaczny, niemodyfikowana to niemodyfikowana.
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Hem'Ahn

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 23, 2012, 09:39:36 am »
Swoopng vs gliding:
 stronka z FMC, "deployment" kiedy wychodzisz z rezerw muszisz zadeklarowac tryb, nie pisze ze nie dotyczy to ds, wiec dotyczy
To jest oczywiste. Ale problem polega na tym, że aby mieć tryb swooping FMC musi ruszyć się 12", a w zasadzie nie wiadomo jak daleki ruch wykonuje wchodząc z DS.
Michałku
PKGB Sztab

Offline matus_the_1st

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 23, 2012, 10:10:50 am »
Jeśli traktujemy model DSujacy jako "ruszony", a ruch FMC w trybie "Swooping" to 12-24", to model ten jest traktowany jako ruszony na odległość z tegoż właśnie przedziału.
o-o-o Spice must flow o-o-o

Offline metalfan

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 23, 2012, 10:35:18 am »
Unholy might zmienia/modyfikuje statystyke. Chyba odpowiedziales sobie na pytanie. Imo poki nie bedzie czego innego w faqu zapis zasady jest jednoznaczny, niemodyfikowana to niemodyfikowana.
To w sumie zależy od interpretacji. To tak jak z motorem (+1T) czy Thunderwolfem (+1T, +1A). Model w to wyposażony nie ma innych statystyk niż te wynikające z wykupionego sprzętu. W niektórych przypadkach masz napisane, że dany 'bonus' jst już ujęty w statystykach, w innych trzeba o nim pamiętać. Np. Plague Marines mają +1T (T5) 'wbudowane', a z innymi oddziałami dzieje się to samo jeśli dokupimy im Mark of Nurgle. Skutek jest jednak ten sam - statystyka jest zmieniona na stałe i jest bazową.
SW / GK / BA

Offline Nathaniel

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 23, 2012, 11:00:48 am »
Dokladnie tak ja to rozumiem.
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Vladdi

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 23, 2012, 11:23:19 am »
Przejrzalem sobie jeszcze zapisy dsa w kontekscie swooping vs ds i wydaje mi sie, że po dsie nie mozna swoopowac. W zasadach dsa jest napisane ze podel pojawia się na stole i "cant move any futher", a traktowany jako ruszony jest sie tylko na potrzeby strzelania. Natomiast swoopoując model musi ruszyć się min 12", jesli tego nie robi imo nie swoopuje. Dsowscy nie spełniają tego warunką sta myślę, że nie mogą swoopingować:P
Co do +1S nie bede sie upierał, imo literalne brzmienie zasad jest jasne, +1 to modyfikator, a zasada specjalna mowi o unmodified.
vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline MiSiU

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 23, 2012, 12:35:23 pm »
Przejrzalem sobie jeszcze zapisy dsa w kontekscie swooping vs ds i wydaje mi sie, że po dsie nie mozna swoopowac. W zasadach dsa jest napisane ze podel pojawia się na stole i "cant move any futher", a traktowany jako ruszony jest sie tylko na potrzeby strzelania. Natomiast swoopoując model musi ruszyć się min 12", jesli tego nie robi imo nie swoopuje. Dsowscy nie spełniają tego warunką sta myślę, że nie mogą swoopingować:P

Dokładnie ten sam problem mają Flyery które mają DS a nie mogą Hooverować więc tak jednoznacznie to nie wygląda :P

Offline Vladdi

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 23, 2012, 01:36:53 pm »
hehe niezle sie ta edycja zapowiada;P aeronautica i chaos w zasadach:/
 
BTW a jak bedzie na heresji?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2012, 01:44:35 pm wysłana przez Vladdi »
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Nathaniel

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 23, 2012, 03:01:38 pm »
Sprawdz opis unitu jakim sa FMC:

DEPLOYMENT: 
  A Flying Monstrous Creature that is deployed at the start of the game   starts in Glide mode. If a Flying Monstrous Creature is kept as Reserves   then as soon as it enters play, you must declare whether it is in Swoop   or Glide mode. 


Jak dla mnie w 100% jasne i klarowne, nawet nie ma sie nad czym zastanawiac.
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Vladdi

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 23, 2012, 03:07:49 pm »
Tez tak z początku myślałem, ale przeczytaj jeszcze opis dsa i opis ile musi ruszyć się swoopujący model. IMO kompletnie niejasne.
 
vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Brajtman

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 23, 2012, 05:27:10 pm »
wg mnie wygląda to tak:

Po ponownym przemyśleniu i przeczytaniu zmieniam zdanie.
FMC jednak chyba mogą robić DS wybierając opcję "Swoop".
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2012, 08:47:13 am wysłana przez Brajtman »

Offline matus_the_1st

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 23, 2012, 06:01:39 pm »
A wg mnie tak:

Rulebook, str 49, Deployment:
- FMC ma 2 podstawowe sposoby wystawienia go:
a) normalnie - w tym przypadku musi rozpocząć grę w Glide Mode
b) z rezerw - w tym przypadku należy zadeklarować, w jakim jest trybie w momencie, kiedy wejdzie do gry

Decydując się na Deep Strike ignorujemy akapit ze str. 124 mówiący o krawędziach i przechodzimy na str. 36, czyli Deep Strike.

Jest tam zapis: "In the Movernent phase during which they arrive, deep striking units may not move any further, other than to disembark frorn a deep striking Transporr vehicle if they are in one."
Ano, "further" niż ile? Wg mnie zapis ten sugeruje, że jednostka się już poruszyła.

Ile się "poruszyła" wyjaśnia kolejny akapit:
"In that turn's Shooting phase, these units can fire (or Run) as normal, and obviously count as having moved in the previous Movernent phase. Vehicles, except for Walkers, count as having moved at Cruising Speed (even immobile vehicles)."

Wynikałoby z tego, że jednostki wchodzące z rezerw metodą "Deep Strike" liczą się jako ruszone. O ile w przypadku pojazdów dokładnie wiadomo, ile się dany pojazd "ruszył" Deep Strikując, to już nie-pojazdy są po prostu ruszone, bez podania, ile dokładnie ten ruch wynosił. Może to być spowodowane tym, że różne jednostki mają różny zasięg ruchu nie mający osobnych nazw, jak to mają pojazdy, i można spokojnie (przez analogię do pojazdów) założyć, że dany unit "poruszył się" tyle, na ile pozwalają mu jego zasady.

Podsumowując - wg mnie FMC przybywające z rezerw przez DS liczą się jak poruszone między 12 a 24 cale, jeśli zadeklarowanym trybem był "Swooping", natomiast Flyery - jak poruszone 18-36", jeśli zadeklarowanym trybem był "Zoom".
o-o-o Spice must flow o-o-o

Offline Iron Jaro

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 03, 2012, 01:32:27 pm »
hejka
czy wilcza moc robiaca trudny teren dla wszystkich jumpackow, jet bickow i skimerow dziala tez na flajery?
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Breaker

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 03, 2012, 03:21:03 pm »
bez znaczenia, flyery ignoruja teren  :biggrin:  . RAWowo tez nie dziala, bo ta moc ma wyszczegolnione typy jednostek na ktore dziala i flyerow tam nie uswiadczysz


ale wydaje mi sie ze jezeli przejda w hover to juz dziala, bo dzialaja wtedy jak skimmery.
his place is ready to recieve the gift of the eldar

Offline Vladdi

Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 07, 2012, 03:41:28 pm »
OH f**k JEST FAQ TO RB!!!!!
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

 

anything