Autor Wątek: FAQ 6ed  (Przeczytany 23417 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline the best of IG

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum.polter.pl
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 14, 2012, 12:06:18 pm »
Kilka kolejnych pytań jakie ostatnio mi się nasunęły. Michałki, ale jestem ciekawy odpowiedzi :

- Czy wypadł paragraf o stale ustalonej sile ? Czyli czy np. hunting lance gwardii dostają teraz premię za FC ?

- Gdzie w RB jest zapisane, że ataki monstrów mają jakąś wartość AP ( poza smashem i hammer of wrath ) ? Albo źle szukam, albo ataki monstrów już nie ignorują pancerzy w walce wręcz  :lol: .
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline MiSiU

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 457
  • Płeć: Mężczyzna
    • LEGION
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 14, 2012, 01:53:39 pm »
Kilka kolejnych pytań jakie ostatnio mi się nasunęły. Michałki, ale jestem ciekawy odpowiedzi :

- Czy wypadł paragraf o stale ustalonej sile ? Czyli czy np. hunting lance gwardii dostają teraz premię za FC ?

- Gdzie w RB jest zapisane, że ataki monstrów mają jakąś wartość AP ( poza smashem i hammer of wrath ) ? Albo źle szukam, albo ataki monstrów już nie ignorują pancerzy w walce wręcz  :lol: .

Pierwszego pytania nie rozumiem, a co do drugiego to wszystkie ataki modelu ze zdolnością Smash mają AP2 (z wyjątkiem Hammer of Wrath), nie tylko te Smashujące. Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

Offline Gamon

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 100
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 14, 2012, 06:25:55 pm »
Kilka kolejnych pytań jakie ostatnio mi się nasunęły. Michałki, ale jestem ciekawy odpowiedzi :

- Czy wypadł paragraf o stale ustalonej sile ? Czyli czy np. hunting lance gwardii dostają teraz premię za FC ?

- Gdzie w RB jest zapisane, że ataki monstrów mają jakąś wartość AP ( poza smashem i hammer of wrath ) ? Albo źle szukam, albo ataki monstrów już nie ignorują pancerzy w walce wręcz  :lol: .
przy smash , wszystkie ataki cc maja ap2 a jak robisz smash atak to ...

Offline the best of IG

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum.polter.pl
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 14, 2012, 08:17:52 pm »
Co do pierwszego - w końcówce 5 ed pojawił się z FAQ-u zapis, że jeśli atak ma zapisaną określoną siłę, to zawsze a takową atakuje, bez dolicznia bonusów i minusów. Dotyczyło to blood reavera [ miecza speciala z BA ], ale rykoszetem uderzyło w hunting lance gwardii. Jestem ciekawy czy w 6 ed. coś podobnego jest, czy też wreszcie będę być może w stanie się cieszyć RR z PW z siłą 6.
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline Cebul

  • Starszy Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Chaos Daemons Blog
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 14, 2012, 09:47:31 pm »
Dobra, to ja mam kilka zagwostek:

1) Demony i pojazdy - Zasady dotyczące pojazdów będących demonem, a zatem ogólnych zasad jednostki typu "daemon" są w Codexie, w FAQu oraz w Rulebooku i każda jest ciut inna. W Rulebooku pisze, że mają inv5+ i Fear, w Codexie że mają Inv, Daemonic Assault oraz Eternala, a pojazdy będące demonem ignorują Shake i Stun, natomiast FAQ uzupełnia tylko, że dodatkowo demony mają zasadę Fear.

Czy zatem rydwan Slaaneshowy z nowego updatu ma:
a) Fear, Ignoruje Shake i Stun, Inv 5+
b) Fear, Inv 5+

I pytanie co z grinderami (zapis w podręczniku jest jaki jest) - moim zdaniem powinny mieć dodatkowo Fear, ale nie mieć inva, aczkolwiek, jak mogę skorzystać z inva, to też się nie obrażę :wink:

2) Czy ktoś mi może wytłumaczyć jaki jest obecnie sens Karanaka? Bo wychodzi, że daje Move Through Cover psiakom, które jako bestie mają tę zasadę wbudowaną. Może coś przeoczyłem?

3) Rydwany. Czytałem ten paragraf kilkukrotnie i nadal mam problem z jednym zagadnieniem. IC zwany Heraldem Slaanesha zakupuje rydwan w ramach możliwości z nowego update'u Codexu. Czy:
a) Herald może wysiąść w dowolnej chwili z rydwanu? Wygląda na to, że jest pasażerem pojazdu, obostrzenie dotyczące zakazu wysiadania dotyczy tylko Alluress, a nie Heraldów.
b) W przypadku zniszczenia rydwanu Herald wysiada i popyla na piechtę?

4) Jak traktować rydwany, które nie są rydwanami w świetle najnowszego podręcznika? Chodzi o Khornowy i Tzeentchowy. Update zasad pewnie się pojawi, ale póki co wychodzi na to, że jest jednostka typu Chariot nie będąca Chariotem. Czy dobrze rozumiem, że Herald traci status IC i po prostu jest traktowany jak taki wielowoundowy stwór i pomijamy zapis "Chariot" przy upgradzie? Żeby bardziej sprawę zamieszać, to w oficjalnej liście jednostek demonicznych na końcu podręcznika nie ma ani jednego rydwanu w demonach :wink:

Sry że tak przydługawo i monotematycznie, ale nurtuje mnie te kilka problemów :smile:
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2012, 09:55:24 pm wysłana przez Cebul »

Offline the best of IG

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.forum.polter.pl
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 16, 2012, 07:38:02 pm »
A swoją drogą - czy na podwojonym Foc-u [ w grach powyżej 2k pkt. ] wilki mają do 8 HQ  :shock: ?
My little Space Marine
 I used to wonder what battle could be
 My little Space Marine
 Until you shared your bolter with me
 Big Tanks, tons of guns, a beautiful armor faithful and strong
 Sharing honor, it's an easy feat and the Emperor makes it all complete!
 Oh my little Space Marine
 Don't you know you are my very best battle brother!

Offline jachu_ka

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 797
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 22, 2012, 03:53:27 pm »
Jak ma się KFF do focus fire? FAQ mówi o <all units within 6"> a nie <all models>, więc na mój chłopski (i nieobiektywny :lol: ) rozum jest tak jak kiedyś, czyli jeden szwej pod polem daje covera całemu oddziałowi ale to może być zbyt piękne żeby było prawdziwe.

mąka krupczatka
<- ikona prawdziwego kasztaniarza.

Offline HugeBastard

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 112
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 22, 2012, 04:09:27 pm »
Imho tak wlasnie jest

Offline jachu_ka

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 797
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 22, 2012, 04:10:55 pm »
Ale Ty też jesteś nieobiektywny  :lol: :wink:

mąka krupczatka
<- ikona prawdziwego kasztaniarza.

Offline Cebul

  • Starszy Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Chaos Daemons Blog
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 22, 2012, 08:27:24 pm »
Panowie, pytanko:
Czy Bloodthirster który ma Unholy Might i robi Vector Strike ma S7 czy S8?
Zapis unholy might: "The model has +1 Strenght on its profile"
Vector Strike: "That unit takes D3+1 hits, resolved at the model's unmodified Strength and AP 3."

Moja interpretacja: Ma S8, bo tyle w momencie robienia Vector Strike wskazuje jego charakterystyka "w tabelce", analogią może być podbicie T przez mark nurgla i sprawa instant death. Nie korzysta przykładowo z bonusu za Furious Charge, który daje +1, tylko po prostu zaczyna grę mając S8.

Dobrze kombinuję? :wink:


I druga sprawa:

Czy soul devourer liczy się jako Power Weapon podstawowy, czy jako specyficzny?
Zasada Soul Devourera: "The Daemon counts as armed with Power Weapon. In addition, if a model suffers any unsaved wounds from the Daemons close combat attacks, it must immediately..." blah blah blah
Moim zdaniem: Soul Devourer podlega podręcznikowym zasadom Power Weapon, czyli patrząc na model Lord of Change ma Power Maul i wynikające z tego +2S i Concussive.
Dodatkowy znaleziony argument:
Cytuj
Just to point out that if the description says "Equipped with a Power Weapon" then by 6th edition Rules it follows the new Power Weapon rules (including the "look at the model rule"). In 5th, Having a power weapon had no benefit to MC's as they already ignored armour saves but it allowed Tzeentch Heralds to. Presumably then the Soul Devourer gift does give a Power Weapon of choice to its owner and its description suggests the Daemon is capable of seperately causing ID


I trzecia sprawa:
Czy latający Monstrous może spaść z deepa i robić od razu Swooping?
Na początku ruchu wybieram tryb poruszania się, więc teoretycznie tak. Problem jest z wymogiem ruchu minimum 12" podczas swoopingu. Przy deep striku jest napisane, że model liczony jest jak ruszony, nie jest powiedziane ile. Z tego co widzę na zachodzie dyskusje trwają :wink:
Najsensowniejsza znaleziona interpretacja na zachodzie:
Cytuj
"The deep strike rules say that in the movement phase the deep striker cannot move any further. This implies that the model/unit counts as having already moved its maximum distance therefore allowing a fmc to swoop."
« Ostatnia zmiana: Sierpień 22, 2012, 10:02:18 pm wysłana przez Cebul »

Offline trej

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 853
  • The Special One
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 22, 2012, 08:52:14 pm »
IMO Si :)

Offline Vladdi

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 678
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 23, 2012, 12:20:34 am »
Vector strike:
 
Unmodified to unmodified. Imo +1 to modyfikator, wiec sie nie wlicza. Wiec bije z S7.
 
Soul devourer:
 
p61 unusual power weapons - skoro mam swoje zasady, to podchodzi pod "unusual" ma ap3 i swoje zasady, a z podrecznikowych korzystac nie moze
 
Swoopng vs gliding:
 
stronka z FMC, "deployment" kiedy wychodzisz z rezerw muszisz zadeklarowac tryb, nie pisze ze nie dotyczy to ds, wiec dotyczy
 
imo
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Nathaniel

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 169
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 23, 2012, 07:16:58 am »
Vector strike:
 
Unmodified to unmodified. Imo +1 to modyfikator, wiec sie nie wlicza. Wiec bije z S7.

Ale unholy zwieksza statystyke na stale, a nie modyfikuje w zaleznosci od warunkow innych, np. Furious Charge.
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Hem'Ahn

  • Pisarz bracki
  • ****
  • Wiadomości: 913
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 23, 2012, 07:20:45 am »
IMO Si :)
Łysy chyba potajemnie na forum wchodzi będąc w pracy w kiblu, bo wszystkie jego ostatnie wypowiedzi mają nie więcej niż dwa słowa :D
Michałku
PKGB Sztab

Offline Cebul

  • Starszy Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 361
    • Chaos Daemons Blog
Odp: FAQ 6ed
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 23, 2012, 07:37:19 am »
Wrzuciłem na sędziowskie, niech się chłopaki wykazują ;)