trawa

Autor Wątek: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011  (Przeczytany 55117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krysiak

Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« dnia: Maj 18, 2011, 10:55:19 pm »
   
  Klub Miłośników  Gier Bitewnych
  Ośmiornica Łódzka
ma zaszczyt zaprosić na 3. turniej z serii
  Grill 'n' Chill zgłoszony do Ogólnopolskiej Ligi WH40k w randze
  Challenger!

 
 
  Kiedy: 2-3.07.2011
  Gdzie: Ośrodek Edukacji Ekologicznej "w Lesie  Łagiewnickim" ,
  Łódź ul Wycieczkowa 107
  Wejściówka: 35 zł
  Format: 1250 pkt
  Stoły: 60" x 48"
  Sędziowie: Wojciech "Inkq" Szerląg, Łukasz  "Krysiak" Krysiak, Kamil  "miszczu" Jasak
  Sędzia modelarski: Łukasz "Krysiak" Krysiak
  Organizator: Łukasz "Krysiak" Krysiak
  Kontakt: khazrad[at]vp.pl
  Gracz rezerwowy: Tomek "Jardzioch" Jardzioch, Kamil  "miszczu" Jasak
 
  ROZPISKA GRACZA REZERWOWEGO:   
NECRON ARMY (Kamil "miszczu" Jasak)
 
  HQ:
  Lord (Resurretion Orb, Vail of time) 200 pkt
 
  Troops:
  11x worrior 198 pkt
  10x worrior 180 pkt
 
  Fast:
  3x destroyer 150 pkt
  3x destroyer 150 pkt
 
  Heavy:
  Monolit 235 pkt
  2x heavy destroyer 130 pkt
 
  Suma 1243  7 KP
 
  Kompozycja armii:
  - Gramy na zasady 5. Edycji WH40k, obowiązują oficjalne FAQi i Erraty,
  tak jak i PKZ oraz URP
  - Gramy na "las Łagiewnicki", czyli niezależnie od zalesienia lasy  dają cover 4+, a pojazdom / MC 5+- Dopuszczone są wszystkie oficjalne armie  kodeksowe
  - LaTD Sztabu
  - Armie WH może korzystać z "IA2up1.3"
 
  - Dopuszczone są braki WYSIWYGu, odbijają się jednak one na ocenie  modelarskiej!
  - Tylko armia WH i LaTD Sztabu korzystają z sojuszników (z innych kodeksów)
  - Zabronione jest używanie proxów!
  - Zabronione jest używanie wszelkich jednostek i/lub Army Listów z
  Imperial Armour
  - Zabronione jest używanie Vehicle Design Rules i Tyranid Monstrosities
  - Zabronione jest używanie bohaterów specjalnych / unikalnych / imiennych
  - Obowiązuje następujący Force Organisation Chart: 1 HQ, 2-4 Troops,
  0-2 Elites, 0-2 Fast attack, 0-2 Heavy Support
 
 
  Punktacja:
  Stosujemy podręcznikową zasadę Victory Points. Poza podręcznikowymi
  punktami za zadane straty, VP przyznawane są za wypełnianie celów
  misji (patrz: Bitwy) i za różnicę KP
  1 KP różnicy- + 50
  2 KP różnicy- + 100
  3 + KP różnicy- +150
 
  Po bitwie liczymy różnicę VP i sprawdzamy wynik wg poniższych progów punktowych
  0 -200 VP -> 10-10
  201 -400 VP -> 11-9
  401 -600 VP -> 12-8
  601 -800 VP -> 13-7
  801 -1000 VP -> 14-7
  1001-1201 VP -> 15-5
  1201-1400 VP -> 16-4
  1401-1600 VP -> 17-4
  1601-1800 VP -> 18-2
  1801-2000 VP -> 19-1
  Ponad 2000 VP -> 20-0
 
 
  Punkty dodatkowe:
 
  - Wysłana Rozpiska! + 2 DP przysługują graczowi, który  przed
  terminem 27.06.2011 23:59 nadeśle pod adres khazrad[at]vp.pl
  prawidłową rozpiskę (koniecznie w temacie wpisać [Rozpiska GnC], a w
  mailu [Imię "Ksywka" Nazwisko]). Dodatkowo proszę o przesyłanie
  rozpisek w formacie txt, lub .doc. Czyli notatnik lub Word!
 
  - Ocena Modelarska! + 10 DP można otrzymać podczas  oceny
  modelarskiej.

    Ocena malowania: 0-10 pkt

  A) 0-3 PKT- armia pomalowana w jednym schemacie :
  0 – jest słabo ledwo 3 kolory walnięte wieczorem przed turniejem
  1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
  2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie/washowanie, słabe  malowanie tradycyjne)
  3 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie/washowanie, dobre malowanie  tradycyjne)
 
 
 
  B) 0-1 PKT- oznaczenia.
  1pkt- oddziały posiadają jakąś formę oznaczeń np. cyferki na naramiennikach
 
 
  C) max.3 PKT- WYSIWYG
  Zaczynamy od 3pkt. - 1 pkt za każde odstępstwo od wysiwyg’u np. braki w  broniach specjalnych (zamiast 2 plazm mam 2 melty itp.). Oczywiście bez  przesady brak smołków itp. Nie będzie karany. !!!UWAGA!!!! -1 otrzyma również  gracz za brak np. rolli na wagonie czy dozerów na ruino!!!!
 
 
 
  D) 0-1 PKT- podstawki
1pkt- podstawki mają na sobie więcej niż jedną posypkę (np.  piaseczek+trawka) oraz są pomalowane
 
  E) 0-2 PKT- WOW
  Punkty te dostać można za dobre konwersje, bardzo wysoką jakość malowania, lub  cokolwiek innego co przykuje uwagę oceniającego.
 
 
  - Przygotowanie do gry! +1 DP przysługują graczowi,  który
  posiada miarkę, kości (włącznie ze scatterką, jeśli używa blastów),
  używane przez siebie wzorniki i zasady swojej armii. Brak każdej z
  wymienionych rzeczy oznacza przyznanie 0 DP.
 
  Do zdobycia jest łącznie 113 punktów -> 100 z bitew + 10 za malowanie
  + 1 za przygotowanie do gry + 2 za rozpiskę przesłaną w terminie na
  e-maila.
 
 
  Ramy czasowe:
  Dzień I (sobota)
  9.20 - 9.55 Zapisy
  10.00 - 12.20 I Bitwa
  12.30 - 14.50 II Bitwa
  15.00 - 17.20 III Bitwa
 
  Dzień II (niedziela)
  10.30 - 12.50 IV Bitwa
  12.50 - 15.20 V Bitwa
  15.35 - ogłoszenie wyników
 
  Ramy czasowe mogą ulec lekkim zmianom w trakcie turnieju. Przed
  rozpoczęciem każdej bitwy, organizator będzie podawał godzinę jej
  zakończenia.
 
 
  Bitwy:
 
  Scenariusz #1 "Gdy Kali ukraść kiełbasę..."
  Wielka Szef Golona walnął jednego ze stojących obok chłopakuff
  żelazną rurą, którą akurat trzymał w ręku. Taki już miał nawyk, że gdy
  bardzo intensywnie myślał, walił stojących w pobliżu po łbach. Był to
  zresztą powód, dla którego w klanie Skwierczących Oczu popularne było
  powiedzenie, że "myślenie boleć".
  Golona tym razem musiał rozwiązać problem zniknięcia zapasów kiełbachy
  Na Litzmannstadt Prime. Kiełbacha była tam pożywieniem najłatwiejszym
  do zdobycia, bo walała się niemal wszędzie. No właśnie - niemal. Bo
  właśnie teraz Skwierczące Oczy wraz z paroma innymi klanami
  przemierzały Nico. Tak Orkowie nazywali wielki płaskowyż u wybrzeży
  południowego kontynentu. Nie było tu absolutnie niczego - jedynym
  powodem, by tam być, to po to, by iść gdzie indziej. Po drugiej
  stronie płaskowyżu wylądowały kolejne ludziki - świeże mięso, świeża
  burda. Golona już cieszył się na tą myśl. Ale wpierw należało tam
  dojść, a bez kiełbachy, Golona musiałby poświęcić prawie połowę swoich
  chłopakuff i zrobić z nich prowiant. Przez chwilę kusiła go ta myśl,
  szybko ją jednak odrzucił, waląc przy tym kolejnego ze swoich po łbie.
  - Dobra, chłopaky. Robim tak. Idziem tam, gdzie ziemia wypluwa słońce.
  Tam jest klan Dzikich Wenży. Oni majo kiełbacha i oni nam jo oddać,
  albo my sobie jo wzionć.
  Wielka Szef uśmiechnął się szeroko, gdy wszyscy jego wojownicy ryknęli
  jednocześnie, wyrażając entuzjazm wobec tego planu. Nie wiedział, że
  nie cały dzień drogi na wschód, Wielka Szef Dzikich Węży miał
  dokładnie ten sam problem. I zdecydował się rozwiązać go w ten sam
  sposób, kosztem Skwierczących Oczu...

  Scenariusz: Capture and Control
  Czas Gry: 6 tur, 7 tura na 5+
  Strefa Rozstawiania: Spearhead
  Zasady specjalne: Podręcznikowe
  Cel misji: Znaczniki - za każdy kontrolowany znacznik,  gracz
  otrzymuje 500 VP; dodatkowo gracz, który kontroluje więcej znaczników,
  otrzymuje 250VP
 
 
  Scenariusz #2 "ZABIĆ ICH WSZYSTKICH"
  Nie ma czasu na knucie i podstępy - po prostu ładujcie ich po gębach!!!!
  Scenariusz: Pitched Battle
  Czas gry: 6 tur
  Zasady specjalne: Podręcznikowe
  Cel misji: Wklepać wrogowi - każdy społowiony, albo  zabity
  oddział przeciwnika jest wart dwa razy więcej VP, niż normalnie.
 
 
  Scenariusz #3 - "ACME Grills"
  Pułkownik Kania zaklął szpetnie i z całej siły kopnął czarne
  urządzenie. Zaraz potem tego pożałował, bowiem całość okazała się być
  głęboko wkopana i nie poruszyła się nawet o milimetr. Za to Kania
  czuł, jak duży palec u nogi boleśnie mu puchnie.
  - To kolejny grill, który nie działa. Na miłość Imperatora, jak grill
  może nie działać?! - warknął pułkownik.
  Jego zastępca uśmiechnął się tylko pod wąsem. Widział już dziwniejsze
  rzeczy od prostych urządzeń, które nie chciały działać. Tymczasem,
  jego dowódca kontynuował:
  - Mamy całe góry mięcha, które mogłyby nas wyżywić miesiącami, ale nie
  mamy gdzie ich przyrządzić. Chemiczne rozpałki się wyczerpały. A
  zeżreć na surowo nie można, bo Wysokie Dowództwo twierdzi, że na
  surowo jest trujące...
  - Sir. - odparł major. - Za pozwoleniem... Tych urządzeń, tych  "gylle"
  są tu setki, jeśli nie tysiące. W końcu znajdziemy takie, które
  działa. Zwiadowcy meldują, że za tamtym wzgórzem... - wskazał ręka przed
  siebie. - ...jest kolejnych pięć. Może któreś działa. Powinniśmy jednak
  zachować ostrożność, sir. Skoro większość z tych urządzeń nie działa,
  to te wciąż aktywne mogą być cenne dla miejscowych i być może
  przyjdzie nam o nie walczyć...

  Scenariusz: Seize Ground
  Czas Gry: 6 tur
  Strefa Rozstawiania: Dawn of War
  Zasady: Podręcznikowe
  Cel misji: Znaczniki - po 1 na środku każdej ćwiartki i  1 na
  środku stołu; każdy znacznik jest wart 250VP
 
 
  Scenariusz #4 - "Wiklinowy kurak"
  - Mój ssssskarbiee... - wysyczał Meaton, wojownik z kabal Obdzieraczy
  Skóry, pieszcząc w rękach małego, wiklinowego kurczaka. Młody eldar
  wiedział, że musi go mieć, gdy tylko zobaczył go u swojego brata.
  Toporny, wykonany z wikliny posążek z grubsza przypominający kurczaka
  miał w sobie coś, co sprawiało, że Meaton po prostu musiał go mieć.
  Musiał! A teraz, gdy już go miał, coś ciągnęło go na północ. Jakiś
  głos mówił mu, że na północy jest kolejny. I jego też powinien mieć...
  - Meaton, ruszaj się. - krzyknął ktoś. - Ruszamy dalej! Podobno na
  północy jest kolejny posterunek mon'keigh. Archon chce go najechać,
  nim wstanie świt!
  Wojownik Mrocznych Eldarów rozpoznał po głosie towarzysza z oddziału.
  Wiedział, kto do niego mówił. I choć nie sądził, by tamten dostrzegł
  posążek, uznał, że dla pewności powinien się go pozbyć. Wiklinowy
  kurak musiał pozostać jego!
  - Już idę! - odkrzyknął.
  Schował zdobycz pod swoje odzienie i silnym szarpnięciem wyciągnął
  swój sztylet z pleców swego brata. Meaton po prostu musiał mieć ten
  posążek...

  Scenariusz: Trophy Hunt
  Czas Gry: 6 tur, 7 tura na 5+
  Strefa Rozstawiania: Pitched Battle
  Zasady: Podręcznikowe, Trophies:
  Trophies - każdy z Graczy wskazuje 3 jednostki, nie będące HQ, ani
  pojazdami - w każdej z nich jeden wskazany model dzierży jedno
  Trofeum. Trofeum jest traktowane jak element Wargear'u (np. w celu
  alokacji ran). Trofeum przepada jeśli oddział zacznie uciekać, lub
  zostanie wybity do nogi. Jeżeli model z Trofeum zginie, pod koniec
  fazy na 3+ przejmuje je inny model z tej samej armi znajdujący się w
  6" (wybiera właściciel). Trofeum nie może zostać przejęte przez HQ,
  pojazd, lub model z oddziału, w którym jest już Trofeum. W wypadku
  wyniku 1, lub 2, Trofeum przepada. Trofeum posiada niesamowite,
  demoniczne właściwości i wspiera wojownika, który je dzierży - model
  (ale nie oddział - pamiętaj użyć innej kostki) zyskuje re-roll 1-ek
  "to Hit".
  Cel misji: Gracz otrzymuje 410VP za każde posiadane  Trofeum
 
  Scenariusz #5 "Dobić wszystkich!!!"
  Jeszcze jakieś szuje nie zrozumiały, że jestem królem ognia!!!
  Zabić ich!!! Nie brać jeńców!!!

  Scenariusz: Pitched Battle
  Czas gry: 6 tur
  Zasady specjalne: Podręcznikowe
  Cel misji: Wklepać wrogowi - każdy społowiony, albo  zabity
  oddział przeciwnika jest wart dwa razy więcej VP, niż normalnie.
 
 
  Uwagi i punkty karne
  - Gra rozpiską inną, niż wysłana w zgłoszeniu i nie poinformowanie o
  tym organizatora przed rozpoczęciem turnieju, skutkuje 2 DP kary, oraz
  odebraniem premii za wysłanie rozpiski. Poinformowanie o zmianie
  rozpiski przed turniejem skutkuje jedynie nie przyznaniem premii za
  nadesłanie rozpiski.
  - Za ewidentne przedłużanie bitwy przez jednego z graczy grozi do 3 DP karnych
  - Spóźnienie oddania wyników skutkuje ostrzeżeniem. Po 5 minutach od
  ostrzeżenia gracze dostają po 1 DP kary. Za każdą kolejną pełną minutę
  opóźnienia, kolejny 1 DP kary. Po 10 minutach od terminu zakończenia
  bitew, są one przerywane, a spóźnialscy nie dostają punktów za bitwę
  (przerwane bitwy kończą się wynikiem 0:0)
  - Za ewidentne oszukiwanie przeciwnika grożą kary od punktów karnych,
  po automatyczną przegraną 0:20
  - Gracz, który nie rozegra wszystkich bitew zostaje sklasyfikowany na
  ostatnim miejscu
 
 
  Turniej przewidziany jest na 50 graczy.
 
 
 
  Lista graczy:
 
  P-przedpłata
  R-rozpiska
  RP-rozpiska poprawna
   
          1.Yedli – P w wysokości 35 zł- R
    2.Jakub „VLADDI” Podruczny- P w  wysokości 35 zł- R
    3.Michał „VITU$” Witowski- P w  wysokości 15 zł- R
    4.Janusz „MISIEK” Skalski- P w  wysokości 15 zł-
    5.Szymon „AFRO” Patora- P w  wysokości 10 zł- R
    6.Adrian „ARRRDIAN” Gaweł- P w  wysokości 10 zł- R
    7.Paweł „EDERUS” Kopral- P w  wysokości 10 zł- R
    8.Michał „SHAWASS” Szałański- P w  wysokości 10 zł- R
    9.Paweł „SZOPEN” Bartnik- P w  wysokości 10 zł- R
    10.Kacper „BARNAKY” Olczyk- P w  wysokości 10 zł- R
    11.Robert Pleskot
    12.Tomek „SKINEK” Podsiadlik- P w  wysokości 10 zł- R
    13.Michał „LUCPHR” Teodorowicz- P  w wysokości 10 zł- R
    14.Tomek „JARLAXE” Krajewski- P w  wysokości 10 zł- R
    15.Konrad „ROCHO” Staszkiewicz
    16.Kamil "Lesiu"  Lasek- R
    17.Grzegorz „FASTYŚ” Fastyn- P w  wysokości 10 zł- R
    18.Michał „MIGDAŁ” Przywarski- P  w wysokości 10 zł- R
    19.Adam „VADER” Uhl- P w  wysokości 10 zł
    20.Konrad „REAPER” Szymański- P w  wysokości 10 zł- R
    21.Paweł „TREJ” Morawski- P w  wysokości 10 zł- R
    22.  Łukasz "Lesiu" Leszkiewicz 
    23.Łukasz  "Sławny" Sławiński

    24.Adam „MAXIMUS” Pacuła- P w  wysokości 10 zł- R
    25.Marcin  „eM „ Sobkowiak- P w wysokości 10 zł- R
    26.Michał „BEOWULF” Rzeszewski- P  w wysokości 10 zł- R
    27.Kard
    28.Maciej „MATALFAN” Szlachcic- P  w wysokości 10 zł- R
    29. Asmodean- R
    30.Przemysław „PRZEMOSAN” Czyrwik-  P w wysokości 10 zł- R
    31.Michał Zając-P w wysokości 10  zł
    32.Tomek Kobus- P w wysokości 10  zł
    33.Radek Szerląg- P w wysokości  10 zł- R
    34.Paweł Kruk- P w wysokości 10  zł
    35.Przemek „VOLTAR” Kupś- P w  wysokości 10 zł- R
    36.Valen- P w wysokości 10 zł- R
    37.Bartosz Skalski- P w wysokości  10 zł- R
    38.Maja Grabczyńska- P w  wysokości 10 zł- R
    39.  Undermine 
    40. Eman-  R
41.Michał Herbierger-  P w  wysokości 10 zł- R

    42.El-piszczu- P w wysokości 10  zł- R
 43.Marcin  "NATHANIEL"  Sprawka- P w wysokości 10 zł- R
    44. Ramus Sebastian
    45.Typhus
  46.Mateusz „RYDL” Karczewski- P w  wysokości 10  zł- R
    47.Andrzej „ENDI”  Zając- P w wysokości 10 zł- R
    48.Tomasz „SLAAN” Sobieszek- P w  wysokości 10 zł- R
    49. Tomasz "WRU" Wróblewski- P w wysokości 15 zł
     50. Skark- P w wysokości 35 zł- R
 
   
      Lista rezerwowa:
« Ostatnia zmiana: Lipiec 04, 2011, 03:42:36 pm wysłana przez Eman »

Offline Yedli

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 19, 2011, 08:59:58 am »
Prawdopodobnie będę.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Vladdi

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 19, 2011, 09:36:18 am »
Ja tez, jakies przedplaty?
 
vladdi
They told me they needed an army. They made me call half the humanity and tell them to kill the other half. There was no racism after that, no discrimination, no conflicts based on property, politics or religion. It only mattered if you were one of those that answered the phone or one of those that didn't. Apocalypse came and I was at it's gates.

Offline Migdał

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 19, 2011, 10:27:28 am »
Witam
Będę na pewno:) już tylu ludzi mi tyle naopowiadało o tym turnieju, że przyjechać po prostu muszę :)

Offline Bern-HARD

  • Młodszy Mistrz
  • ***
  • Wiadomości: 336
  • Total likes: 0
  • Klub bitewniakowy "Rzeźnik" w Sopocie
    • Bernar DZIK !!!
Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2011, 10:32:50 am »
Że tak spytam noobowsko - +/- jakie punkty?
Hallo! Ich bin Berniczek, Hände hoch!!!

Offline Eman

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2011, 10:41:57 am »
Na dniach pojawi się regulamin turnieju :smile:
Panowie, dajcie orgom chwile czasu - napisali przeciez, ze regulamin pojawi sie na dniach ...
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline PaulShin

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 19, 2011, 11:12:23 am »
Niee, za wcześnie i nie dam rady. :(

Offline Krysiak

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 19, 2011, 12:13:59 pm »
regulamin będzie dziś pod wieczór :wink:


punkty to 1250 z focem 0-2 wszystko poza troops + 0-1 HQ. Gramy na VP nie na "euro"


@Vladi
Przedpłaty będą w wysokości 10 zł najprawdopodobniej, ale to już wszystko w regu zamieszczę :)

Offline Krysiak

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 19, 2011, 03:08:16 pm »
jest regulamin!!!!!! :biggrin:

Offline Kruker

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 19, 2011, 04:27:46 pm »
Zgłoszenie wysłane, zaliczka też. Takie tylko pytanie jak wygląda kwestia wymogów malowania i WYSIWYGu? Braki będą karane, czy skutkują niedopuszczeniem armii?

Offline Krysiak

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 19, 2011, 05:34:05 pm »
armia nie musi być pomalowana i nie musi posiadać pełnego wysiwigu. Odbije się to jednak na ocenie modelarskiej strasznie


PROXY SĄ ZAKAZANE i wszystkie będą usuwane przez sędziego ze stołu. Czyli nie gramy podstawkami czy nie konwertowanymi terminatorami z AoBR jako oblity...


Chyba przyznacie mi racje, że jak nie trzeba mieć pomalowanej armii to wypada mieć odpowiednie modele.

Offline el_piszczu

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 20, 2011, 04:11:05 pm »
nikt się nie żeni, żadnych atrakcji firmowych na horyzoncie - zaliczka poszła ;)

Offline Raca

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 20, 2011, 06:26:54 pm »
Odemnie tez juz poszlo

Offline afruniu

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 20, 2011, 07:17:14 pm »
to jeszcze tylko zabierz weselną ze sobą :wink:
narka
"There must be some kind of way out of here..."

Offline Raca

Odp: Grill & Chill 2-3 LIPCA 2011
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 20, 2011, 08:02:14 pm »
Sie wie ;)