Autor Wątek: Armia Do Konfrontacji  (Przeczytany 22200 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alchemik

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 22, 2003, 12:13:10 pm »
Hello,

Wlasnie dostalem od MYTHOSA takze FAQ o Konfrontacji.

Podesłali mi takze elektroniczna wersje instrukcji po polsku ale jeszcze bez umiejętności.

Jeśli macie pytania do tego FAQ'a podsyłajcie je na adres robkucharski@wp.pl

         FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania) o Konfrontacji
                 20 Lipca 2003
                           Robert Kucharski

Indeks

 Rozdział 1.  Wprowadzenie I informacje ogólne
 
 Pyt.1        Co to jest Konfrontacja?

 Rozdział 2. Modele i Karty
 
 Pyt.1   Gdzie mogę kupić Konfrontację?
 Pyt.2   Jak duże są modele?
 Pyt.3   Co się znajduje w pudełku oprócz figurki?
 Pyt.4   Po co są te karty?
 Pyt.5   Na karcie znajdują się informacje o różnych zbrojach i broniach. O
         co chodzi?
 Pyt.6   Czy koszt czarów I magicznych przedmiotów jest wliczony w koszt
         modelu?
 Pyt.7   Ile kart potrzebuje dla modeli?
 Pyt.8   Czy czary które znajdowały się w pudełku razem z modelem
         potrafiącym czarować mogę dawać innym magom?
 
 Rozdział 3.  Armie
 
 Pyt.1        Jakie są rodzaje armii?
 Pyt.2        Co oznaczają te wszystkie nazwy?


 Rozdział 4. Punkty Armii i Gra
 
 Pyt.1        Jak duża musi być moja armia bym mógł grać?
 Pyt.2        Jak mam sobie dobrać armię skoro nie ma podręcznika armii?
 Pyt.3        Czy ta gra nie jest zbyt prosta? Instrukcja w tak małej
              broszurce?

 Rozdział 5.  Rag’Na’Rok
 
 Pyt.1        Co to jest Rag’Na’Rok?

 Rozdział 6.  Linki
 Pyt.1        Jakie są linki do informacji o Konfrontacji.


===============================================

Rozdział 1.  Wprowadzenie i ogólne informacje.

Pytanie 1.1.  Co to jest Konfrontacja?

Konfrontacja jest bardzo łatwą do opanowania grą bitewną stworzoną przez francuską firmę Rackham. Początkowo wymyślona przez francuskich zapaleńców od dwóch lat stopniowo podbija cały świat. Jest już dostępna w języku Angielskim, Niemieckim, Włoskim teraz przyszła kolej na Polskę. Zasady Konfrontacji zostały podzielone na cztery broszury, pierwsza opisuje podstawowe zasady poruszania, strzelania i walki wręcz. Druga broszura nosi nazwę Incantation i jest poświęcona magii, broszura Divination opisuje zasady rządzące darami boskimi, dzięki czwartej broszurze Incarnation poznacie jak wprowadzić do gry elementy RPG.

---------------------------------------------------------------------------


Rozdział 2.  Modele i karty

Pytanie 2.1.  Gdzie mogę kupić Konfrontację?

W większości sklepów hobbystycznych.
Jeśli twój ulubiony sklep z grami czy modelami nie prowadzi jeszcze jej sprzedaży – nic straconego. Zawsze możesz zrobić zakupy w Internecie WWW.mythos.pl (on-line 27.08.2003) Jeśli chciałbyś jednak kupić Konfrontację w swoim ulubionym sklepie hobbystycznym, skontaktuj się z nami robkucharski@wp.pl, postaramy się dotrzeć do nich i zaprezentować naszą ofertę.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.2.  Jak duże są modele?

Modele są nieco wyższe od standardowych modeli GW 28mm albo linii Heroic Reaper’a. Dokładne porównanie rozmiarów możecie znaleźć tutaj:

http://www.wegotgame.net/jen/scale.html

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.3.  Co znajduje się w pudełku razem z figurką?

Zazwyczaj pudełko zawiera od jednego do czterech modeli, instrukcję i kartę referencyjną. Dodatkowo pudełko może zawierać karty przedmiotów magicznych, zaklęć, cudów oraz karty znaczników.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.4.  Do czego są te karty?

Karty Referencyjne są rozszerzeniem zasad podstawowych, zawierają współczynniki modelu. Karty służą też do ustalania kolejności akcji w trakcie gry.

---------------------------------------------------------------------------


Pytanie 2.5.  Na karcie znajdują się informacje o różnych zbrojach I broniach. O co chodzi?

Na potrzeby Konfrontacji uznajemy, że wyposażenie modelu zostało już wliczone w jego statystyki. Będą one jednak wykorzystywane w zasadach dotyczących dużych bitew – Rag’Na’Rok. Niektóre z przedmiotów magicznych są opisane na osobnych kartach, jeśli nie jest to zaznaczone inaczej mogą być wręczane różnym Bohaterom.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.6.  Czy koszt czarów I magicznych przedmiotów jest wliczony w koszt modelu?

Nie, muszą zostać zakupione osobno. Ich koszt podany jest na karcie.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.7.  Ile kart potrzebuje dla modeli?

Jedna karta może być używana do reprezentowania maksymalnie tylu modeli ilu było razem z nią w pudełku, czyli 1 karta służy do reprezentowania do 3 kuszników Dirza, do 2 Wojowników Szakali itd. Jeśli zdecydujesz się wystawić do walki 4 kuszników będziesz już potrzebował 2 kart.

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 2.8.  Czy czary które znajdowały się w pudełku razem z modelem
              potrafiącym czarować mogę dawać innym magom?

Jeśli na karcie opisowej zaklęcia nie jest to określone inaczej, może być używane przez model, który zna tę samą szkołę magii


===============================================

Rozdział 3.  Armie

Pytanie 3.1.  Jakie są rodzaje armii?

Na razie dostępne są następujące armie:

* Alchemicy Dirz’a
* Keltowie z klanu Sessair
* Krasnoludy z Tir-Na-Bor
* Krasnoludy z Mid-Nor
* Gobliny z No-Dan-Kar
* Gryfy z Akkylanii
* Lwy z Alahanu
* Orki z Bran-O-Kor
* Martwiaki z Acheronu
* Wilczarze Yllii
* Rozpruwacze

W skład twojej armii mogą wchodzić sojusznicy, ich ilość nie może jednak przekroczyć 30% twojej armii (liczone w punktach armii)
Możliwe są następujące sojusze:

* Ścieżka Ciemności:
* Martwiaki z Acheronu: Alchemicy, Elfy Akkyshańkie, Kanibale z klanu
  Drune, Krasnoludy z Mid-Nor
* Alchemicy Dirz’a: Martwiaki, Elfy Akkyshańkie, Krasnoludy z Mid-Nor
* Elfy Akkyshańkie: Martwiaki, Alchemicy, Krasnoludy z Mid-Nor
* Keltowie z klanu Drune: Martwiaki, Krasnoludy z Mid-Nor, Rozpruwacze
* Krasnoludy z Mid-Nor: Martwiaki, Alchemicy, Elfy Akkyshańkie, Klan Drune

* Droga Światłą
* Lwy z Alahanu: Gryfy, Elfy z Cynwall, Klan Sessair
* Gryfy: Lwy, Elfy z Cynwall, Klan Sessair, Krasnoludy z Tir-Na-Bor
* Elfy z Cynwall: Lwy, Gryfy
* Keltowie z klanu Sessair: Lwy, Gryfy

* Koło Losu
* Elfy Daikinee: Wilczarze
* Orki z Bran-O-Kor: Gobliny, Rozpruwacze
* Wilczarze Yllii: Elfy Daikinee
* Krasnoludy z Tir-Na-Bor: Gryfy
* Gobliny z No-Dan-Kar: Orki, Rozpruwacze
* Rozpruwacze: Klan Drune, Gobliny, Orki

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 3.2.  Co oznaczają te wszystkie różne nazwy?

Strony konfliktu występują pod różnymi nazwami, często nadanymi im przez przeciwników. Np. Alchemicy Dirz’a są znani również jako Skorpiony, Martwiaki często są nazywane Cieniem Acheronu a Gobliny przez wszystkich określani są mianem Szczurów.

===============================================

Rozdział 4.  Punkty Armii i Gra


---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 4.1.  Jak duża musi być moja armia bym mógł grać?

Na każdej Karcie Referencyjnej znajduje się informacja na temat kosztu (w Punktach Armii) wystawienia jednego modelu tego typu. Nie ma praktycznie żadnej odgórnie narzuconej struktury tworzenia armii, możesz stworzyć swój wedle swoich upodobań. Większość początkujących graczy tworzy oddziały o wartości od 150 do 200 punktów, pozwala to na szybkie zapoznanie się z grą i sprawdzenie czy ten typ armii odpowiada im upodobaniom. Po wprowadzeniu do walki elementów magii zalecamy tworzenie armii o wartości od 300 do 400 punktów. W zależności od rodzaju armii przy tej wartości punktowej na Polu bitwy będzie znajdowało się od 5 do 20 modeli (na stronę).

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie 4.2.  Jak mam sobie dobrać armię skoro nie ma podręcznika armii?

Będziemy starać się zamieszczać w Internecie, co raz więcej informacji na temat poszczególnych modeli i armii, tak by gracze mogli jak najmniejszym kosztem uzupełniać swoje informacje o świecie i grze. Na początek prezentujemy kilka przykładów już stworzonych armii

* Orki 400 punktów
* Vorak (Bohater Druga Inkarnacja)  79
* 1 Muzyk  18
* 1 Sztandarowiec  18
* 3 Obijaczy  63
* 3 Kuszników  54
* 2 Mistycznych Wojowników 2 z czarem Odrzucenie  44
* 2 Szalonych Zabójców (z Mistrzowskim uderzeniem)  74
* 2 Wojowników Szakala z siekierami  50
Razem: 15 modeli

* Gryfowie 400 punktów
* Abel Niepohamowany (Bohater Druga Inkarnacja) 96
* 2 Inkwizytorów 80
* 1 Łowca Ciemności z czarem Wyklęcie 40
* 2 Templariuszy Inkwizycji 58
* 1 Muzyk 15
* 1 Sztandarowiec 16
* 3 Muszkieterów 57
* 3 Włóczników 39
Razem: 13 modeli

* Keltowie z klanu Sessair 300 punktów
* Cron Nieposłuszny 49
* 1 Sztandarowiec 13
* 1 Muzyk 13
* 2 Wojowników z mieczami 18
* 2 Wojowników z toporami 18
* 3 Berserkerów 45
* 2 Strażników Ziemi 24
* 3 Fianny 36
* 1 Minotaur 84
Razem: 16 modeli

* Wilczarze 309 punktów
* Onyx (Bohater) 73
* 2 Repentants 51
* Warrior 32
* 2 Łowców z włóczniami 48
* Predator 50
* Predator 55
Razem: 8 modeli

* Rozpruwacze 304 punktów
* Bysra z czarami Rytuał Buntu i Krwawa Przepowiednia 95
* 2 Pożeraczy 114
* 1 Łowca Głów 35
* 2 Dzikusów 60
Razem: 6 modeli

---------------------------------------------------------------------------

Pytanie.4.3   Czy ta gra nie jest zbyt prosta? Instrukcja w tak małej
              broszurce?

Tak podstawowe zasady są proste, dzięki temu można błyskawicznie opanować zasady i ruszyć do gry nie spędzając tygodni na zrozumieniu opasłych tomiszczy i licznych errat. Ale wszyscy miłośnicy strategii zauważą, że zasady płynnie się rozwijają, dając co raz więcej możliwości. Gdy już opanujecie walkę, sięgnijcie po magię, dary boskie czy też system awansów.
Dodatkowo należy zauważyć, że grę mogą modyfikować nowe modele i zasady, które dołączane są do nich dołączane na kartach referencyjnych.


===============================================

Rozdział 5.  RaG'NaRoK

Pytanie 5.1        Co to jest RaG'NaRoK?

Wśród miłośników Konfrontacji pogłoski o nim krążyły już od lat. Plotka mówi, że za każdym razem, gdy ktoś wymówił jego nazwę, projekt ten przeciągał się o kolejny miesiąc:) Rag'Narok to zestaw zasad do przeprowadzania dużych bitew na Aarklash. Ten zestaw zasad zawiera dwa podręczniki – Pierwszy opisujący świat Aarklash, drugi zaś zawiera zasady dotyczące prowadzenia dużych bitew (ok. 1000 AP minimum). Podręcznik ten od kwietnia jest dostępny w języku francuskim, obecnie trudno nam powiedzieć kiedy będzie on dostępny w języku polski – sądzimy, że termin 2004/2005 jest najbardziej prawdopodobną datą.

===============================================

Section 6.  Linki

 Pytanie 6.1        Jakie są pożyteczne linki.

http://www.confrontation.fr Rackham, twórca konfrontacji
http://www.rackscan.net (Francuska strona poświęcona Konfrontacji)
http://www.mythos.pl (polski dystrybutor Konfrontacji – on-line 27.07.2003)
Konfrontacja"
Oficjalna strona www.mythos.pl
Strona Smoczej Gwardii
Redaktor Naczelny bitewniaki.polter.pl

Offline BeRsErK

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 22, 2003, 12:50:39 pm »
No, no nie powiem coraz bardziej mnie to wciąga, i wciąga, wciąga, wcią.., wci..., w...............................;)

Offline Toadi

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:00:24 pm »
O mój boże....chyba moii beastmeni będą musieli poczekać, bo pułkę dla nich zaczną zajmować rozpruwacze( :twisted: ). Głosujcie na Rozpruwaczy!

Oddałem głos na Rozpruwaczy, bo jest to dla nas szansa na lepszą przyszłość...
                                              podpisano. A. Olechowski
.Ó.D.K.A Soplica

Włódka Bols

We don't want any prohibiton!

Prezentacja przeniesiona na późniejszy termin, powód:
1. War' :)
2. Mała jadka z dyrekcją szkoły :)

Offline Toadi

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:02:43 pm »


Mam nadzieję że to na was zadziała...
.Ó.D.K.A Soplica

Włódka Bols

We don't want any prohibiton!

Prezentacja przeniesiona na późniejszy termin, powód:
1. War' :)
2. Mała jadka z dyrekcją szkoły :)

Offline BeRsErK

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:13:20 pm »
Ha, Wolfeny są lepsze ;):

Offline Toadi

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:24:03 pm »
Chyba sobie żartujesz...

.Ó.D.K.A Soplica

Włódka Bols

We don't want any prohibiton!

Prezentacja przeniesiona na późniejszy termin, powód:
1. War' :)
2. Mała jadka z dyrekcją szkoły :)

Offline BeRsErK

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:32:54 pm »
Przyjmuję rękawicę ;) :


I uważaj bo Rozpruwacze jako dość "młoda" armia mają tylko kilka modeli i niedługo będziesz musiał się z jpgami powtarzać :D

Offline Toadi

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:38:08 pm »
To do niczego nas nie zaprowadzi....
.Ó.D.K.A Soplica

Włódka Bols

We don't want any prohibiton!

Prezentacja przeniesiona na późniejszy termin, powód:
1. War' :)
2. Mała jadka z dyrekcją szkoły :)

Offline BeRsErK

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 22, 2003, 01:58:09 pm »
Co fakt to fakt, buchahahaaha,........ok już zarzyłem tabletki i jest ok ;)

A tak w ogóle to trzeba stwierdzić, że konfrontacja ma tyle fajnych modeli i o tak różnym klimacie(a jednocześnie tak wciągająąąącym ;) ), że naprawdę zdecydować się na coś to potężna wewnętrzna batalia .

Podejrzewam, że jak z wilkami nie wypali (tz. nie będą tą 4 armią) to na pierwszy bój pójdę z alchemikami.

A co do wspomnianej 4 armii to podejrzewam, że będą to albo Gryfy albo Lwy bo nie ma jeszcze żadnej armii dobra - dwie złe i jedna neutralna

Offline Janek Pietkiewicz

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 22, 2003, 02:24:44 pm »
Cytat: "Alchemik"

      LIONS OF ALAHAN
     THE GRIFFINS OF AKKYLANIE
     KELT BARBARIANS
     GOBLINS OF NO-DAN-KAR
     WOLFEN OF YLLIA
     DWARVES OF TIR-NA-BOR
     DEVOURERS OF VILE-TIS
     DWARVES OF MID-NOR


E...
Albo jestem już stary i ślepy, albo naprawdę nie ma tu Alchemików :/

Offline Vallarr

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 22, 2003, 02:30:12 pm »
ani jedno ani drugie - alchemicy , gobbosy oraz martwiaki są juz na 100% a tu ma byc wybrana 4 armia
I was born of a scorpion's mind"
Tony Iommi - "Flame On"

Offline BeRsErK

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 22, 2003, 02:32:12 pm »
No właśnie ;)

Offline war2bone

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 22, 2003, 03:17:25 pm »
Cytat: "Vallarr"
ani jedno ani drugie - alchemicy , gobbosy oraz martwiaki są juz na 100% a tu ma byc wybrana 4 armia

 
ORKI ORKI i jeszcze raz ORKi ...... gobasow nawet na pokazach w slupsku nie blylo
 tak a propo

KU KLUX DZBAN i nie ma mocnych

Offline Vallarr

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 22, 2003, 04:07:54 pm »
no dobra, moze i orkasy , ale mi sie zawsze kojarza z petajacymi sie im kolo nog gobasami . Moze ktos mi ładnie wytłumaczyć czym sie zajmuje każda armia ?? tzn magia , walka , strzelanie itp??
I was born of a scorpion's mind"
Tony Iommi - "Flame On"

Offline BeRsErK

Armia Do Konfrontacji
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 22, 2003, 06:06:11 pm »
No i stało się mam już alchemików ale... no właśnie Alchemiku czy masz jakiś pomysł co dokupić do klonów dirz(3) i lwa dirz(1) mam do wyboru: kuszników, halabardników, elitarnych skorize i keratis oraz biopsiste.

Jakieś pomysły na 150 pkt ??