trawa

Autor Wątek: Syrenka Zagłady 2k10 - Czelendżer Warszawa  (Przeczytany 25665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zly

Syrenka Zagłady 2k10 - Czelendżer Warszawa
« dnia: Czerwiec 22, 2010, 01:47:13 pm »
Syrenka Zagłady 2k10 –  Flame Wars


1. INFORMACJE PODSTAWOWE

Turniej rozpoczyna się 31.07.2010 o godz. 9:30 w liceum w Piasecznie. Zapisy będą trwały od godziny 9:00 do 9:15.

Wpisowe wynosi 40 PLN od osoby, płatne na miejscu.

Sędziowie: Zły ( sędzia główny ),  Lora – sędzia techniczny, Sędziowie liniowi: Czajnik,

Turniej będzie zgłoszony do Ligi WH40K jako turniej klasy czelendżer.

Pytania i uwagi można kierować na forum Gloria Victis (www.wh40k.pl) I forym Nowa Gildia ( www.forum.gildia.pl ) w dziale >Informacja Turniejowa< / >WH40<.
 
2. ARMIE

Do turnieju dopuszczone są armie:
- do 2300 pkt.,
- wg SFOC,

Dopuszczone są wszystkie oficjalne i aktualne armie i jednostki oraz:
 
Imperial Armour, IA Update 2
Apocalypse oraz Apocalypse reloaded,
Spearhead
WD,
mini-dex BoLS ( w tym Movie Marines )
Lost and the Damned by Sztab

Data sheety nie będące formacjami ( po wcześniejszej akceptacji sędziego głównego )

Formacje z dodaktu Spearhead w ilości 0-1 armia. Modele brane w ramach formacji zajmują odpowiednie sloty w FOC

Dopuszczone są Gargantuan Creatures, Super Heavy Vehicles, Super Heavy Flyers, Flyers.

Można posiadać w armii 0-2 modeli SH/SHF/GC w ramach formacji i/lub 0-1 slot Flyers.
Maksymalny koszt formacji wraz z kosztami opcjonalnymi wynosi 1000pkt

Modele ze SP zajmują sloty Hs i Elite I Hq w stosunku 1 slot HS i 2 sloty Elites oraz HQ za SP poczynając od slotów HS>Elites>HQ

Modele Flyers zajmują slot Hs chyba że w ich zasadach zaznaczono inaczje

Przykład: wystawiam Greater Brass Scorpion(3SP) i Brass Scorpiona ( 2SP ). Kosztuje mnie to 3 sloty HS ( za 3 SP ) 3 sloty Elites oraz 1 slot HQ – oczywiście przykład niemożliwy bo te modele kosztują ponad 1000pkt.

Pozwoli to wystawić dwa mniejsze SH albo GC

Modele GC zajmują sloty Hs w zależności od ilości ran:
do 5 – 1 Hs, 6-7 – 2 HS, 8-10 – 3 Hs


Zasady do armii I jednostek z innych źródeł niż kodeksy oraz książki IA I APO muszą zostać przesłane wraz z rozpiską I bezwzględnie być posiadane przez gracza na turnieju. Ich brak będzie skutkował wykreśleniem danych jednostek lub całkowitym nie dopuszczeniem do turnieju.

Każda armia, może wystawić poza FoC'em jeden model nie będący SH lub SHF który posiada broń AA.

Jeśli armia nie ma takiej możliwości może wyposażyć w broń AA jeden ze swoich odziałów ( do 3 modeli ) lub jeden pojazd / monstrus płacąc za to 30% kosztu jednostki.

Jeżeli masz wątpliwości czy Twoja armia będzie dopuszczona do gry napisz!


3. ZASADY


Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ i URP1 zgodnie z ostatnią aktualizacją dostępną w przededniu turnieju.

Obowiązują „warszawskie lasy” – każdy las, niezależnie od gęstości i wysokości drzewostanu, daje cover save 4+ oraz 5+ dla pojazdów i monstrous creature/gargantuan creatures.


4. ZGŁOSZENIA
[size=18]
Zgłoszenia wraz z rozpiską proszę przysyłać na adres :syrenka.zaglady ( at ) gmail.com” do 24.07.2009. Tylko i wyłącznie drogą mailową
[/size]

Rozpiski nie będą sprawdzane przed turniejem pod kątem poprawności. Sprawdzimy to jednak na turnieju. Jeśli rozpiska będzie błędna będzie to skutkować 3pkt karnymi oraz nie przyznaniem 5pkt za jej wysłanie w terminie. Brak rozpiski w momencie sprawdzania zostanie potraktowany tak samo.

 
5. WYMOGI

Wszystkie modele powinny być sklejone, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG). Drobne odstępstwa od WYSYWIG’u (np. niezgodność lub brak pojedynczych broni) będą dopuszczone po wcześniejszym uzgodnieniu z Sędzią Głównym.
W przypadku modeli z Imperial Armour wymagane są oryginalne modele lub bardzo dobre konwersje po wcześniejszym uzgodnieniu z Sędzią Głównym.

Super Heavy, Gargantuan Creatures, Super Heavy Flyers oraz Flyers:

Wszystkie modele z tej kategorii muszą być całkowicie pomalowane, oznacza to pomalowanie odpowiednimi kolorami odróżniające się elementy ( tri color nie przejdzie ). Modele robione własnoręcznie muszą prezentować wysoki poziom wykonania a ich zdjęcia powinny zostać przesłane do zatwierdzenia na tygodzień przed turniejem.

Przesłąnie zdjęć ( mogą być nawet komórką ) do akceptacji jest wymogiem dopuszczenia na turniej.

Flyers powinny być umieszczone na aktuanych podstawkach lotniczych ( jak Valkiria ), oryginalnych, bądź własnego wykonania.


Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii oraz ewentualnych odziałów sojuszniczych – za BRAK powyższych gracze zostaną obdarowani punktami ujemnymi.

Flyers i Super Heavy Flyers:

Samoloty nie będące aktualnie w trybie ‘hover’ nie mogą blokować fizycznie znaczników ani zasłaniać przejścia. Nie obowiązuje wobec nich zasada 1 cala. Wrogie modele mogą swobodnie wchodzić pod model samolotu włącznie z jego podstawką.

Samoloty transportowe nie posiadające trybu hover mogą desantować tylko jednostki wyposażone normalnie posiadające zdolność deep strike.  Odział może desantować się w dowolnym miejscu na trasie przeloty samolotu podlegając normalnym zasadom DS. DS odziału należy wykonać natychmiast po przestawieniu modelu transportu.

Siła D:

Zostaje zastąpiona przez następujący profil:

S10 AP1 Ordnance, - 2 do covera ( maks 5 ), pełna siła na całym markerze wobec pojazdów. Zawsze traktowana jakby miała S > 2 x T trafionego modelu.

Każdy efekt to penetracja.

Gargantuan Creatures i ramowanie:

GC mogą wykonywać ramming zgodnie z zasadami z podręcznika. AV modelu obliczamy w zależności od jego siły.

10 – AV 14
9 – AV 13
8 – AV 12
7 – AV 11

GC, są traktowane jako czołgi na potrzeby rammingu

7. PUNKTACJA
 

BITWY

We wszystkich bitwach obowiązują Kill Pointy.
Wynik bitwy oblicza się na podstawie różnicy zdobytych KP:

0 - 4 KP różnicy = 10 - 10
5 - 7 KP różnicy = 13 - 7
8 - 11 KP różnicy = 15 – 5
12 - 17 KP różnicy = 17 - 3
18+ KP różnicy = 20 – 0

SH warte są ilość KP równą SP + 1, SHF warte są ilość KP równą SP + 2 , GC warte są 1 KP za każde rozpoczęte 3 rany + 1 KP za zabicie GC.

Przeciwnik otrzymuje KP za każdy zniszczony SP lub każdą rozpoczętą trójkę ran ( nawet jeśli model nie został zniszczony ). Dodatkowy punkt przyznawany jest tylko gdy model zostanie zniszczony..

VP będą służyły do rozstrzygania w przypadku takiej samej ilości dużych pkt.


8. BITWY

Pary w I bitwie będą dobrane losowo, do kolejnych systemem „szwajcarskim”.

Czas jednej gry: ok. 3 godz. (bitwy będą kończone o ustalonej godzinie bez względu na czas rozpoczęcia):

I bitwa – koniec o 12:30
II bitwa – koniec o 15:45
III bitwa – koniec o 19:00

IV bitwa – koniec o 11.30
V bitwa – koniec o 14.45


Gracze są uprzedzani przez Sędziego o zbliżającym się zakończeniu gry przynajmniej 15 min. przed wyznaczoną godziną. Po sygnale (tudzież wrzasku) końcowym, gracze zobowiązani są przerwać grę niezależnie od sytuacji na stole. Przedłużenie gry dopuszczone jest wyłącznie za zgodą Sędziego Głównego i powoduje karę - 2 D.pkt. dla obu graczy za każde dodatkowe 3 minuty. Obliczenia wyników nie wlicza się do czasu gry.


 9. MISJE

Wystawienie w (każdej misji):


Rzut scaterem wyznacza kierunek linii będącej osią ziemii niczyjej. Linia ta zawsze musi przechodzić przez środek stołu. Jeśli jej końce znajdują się na krótkich krawędziach stołu pas ziemii niczyjej to 12" w każdą stronę czyli 24" razem, natomiast jeśli oś ziemii niczyjej ma końce na długich krawędziach stołu to pas ma szerokość 6".
Przed wystawieniem jakiejkolwiek jednostki zaznaczamy jedynie oś natomiast NIE mierzymy stref wystawienia. Robimy to dopiero po wystawieniu jednostek i te ktore zachaczają o ziemię niczyją są odsyłane do rezerw.


1.Seize Ground. , Gracze rozstawiają 4 znaczniki. Każdy znacznik wart jest 7 KP. Dodatkowo, każda zniszczona jednostka przeciwnika warta jest 1 KP.


2. Capture & Control.  Własny znacznik wart jest 10 KP. Znacznik przeciwnika 15 KP. Dodatkowo, każda zniszczona jednostka przeciwnika warta jest 1 KP.

- każdy z graczy może wyposażyć jeden ze swoich odziałów nie będących pojazdem ani GC w granat vortexowy działający zgodnie z zasadami APO. Granat jest bronią typu Heavy 1.

3. Anihilation. Dodatkowo, każdy oddział punktujący znajdujący się na koniec bitwy w strefie przeciwnika wart jest 3 KP.

- Warszawskie Syrenki: Na środku stołu należy ustawić 2 modele przedstawiające syrenki. Na początku tury KAŻDEGO gracza należy poruszyć je 2d6 cali w losowym kierunku. Następnie rzucić kostką za każdy z nich dodając +1 za każdą pełną turę gry. Jeśli wypadnie wynik będzie 6 lub więcej Syrenka wykonuje swój niezamierzony atak. Należy przystawić wzornik miotacza w losowym kierunku (jeśli wypadnie hit to wzornik może ustawić przeciwnik ). Wzornik jest bronią: Poison ( 4+ ), AP2, Pinning – 1

4. Take and Hold, każdy odział punktujący znajdujący się na końcu gry w 12 calach od środka  ( cały ) jest wart 8 KP, Dodatkowo, każda zniszczona jednostka przeciwnika warta jest 1 KP.
   
   - Obrona przeciwlotnicza. Każdy z graczy dostaje do dyspozycji trzy wieżyczki
AV 12 BS2 uzbrojone w broń o następującym profile:
R 72 S 7 Ap4 Heavy 2 Tl. Dowolne przebicie AV niszczy wieżyczkę. Za wieżyczki nie dostaje się żadnych KP. Wieżyczki nie mogą blokować niczego a przeciwnik może zawsze podejść na bliżej niż 1 cal.

Aby skorzystać z wieżyczek należy przygotować modele, które będą je reprezentwać. Powinny one znajodwać się na podstawkach nie większych niż 40mm.


5. Apokalipsa.

Każdy wystawia po 3 znaczniki po jednym u siebie u przeciwnika i na ziemi niczyjej. Każdy warty 5 KP.

Dodatkowo każdy zniszczona jednostka przeciwnika jest warta 1 KP


We wszystkich misjach obowiązują: reserves, outflank, infiltration, deep strike.

Rezerwy ( we wszystkich misjach )

Gracz ma dwie możliwości:

1. Standardowe rezerwy wg podręcznika

2. Rezerwy apokaliptyczne(jak demony): Armie należy podzielić na dwie części wg slotów. Przed swoją pierwszą turą należy rzucić k6. Wynik 3+ oznacza że wybrana wcześniej połowa wchodzi w pierwszej turze a reszta wg normalnych rezerw od drugiej. Modele które wejdą w turze pierwszej nie mogą korzystać z outflanku.


ZASADY SPECJALNE

Po rozstawieniu obu armii (w tym infitratorów), a przed rzutem na przejęcie inicjatywy, gracze losują jedną z dodatkowych zasad specjalnych (wspólną dla obu graczy):

1-3 – brak dodatkowych zasad specjalnych.

4-5 – Złe rozpoznanie. W przypadku misji Seized Ground i C&C, wszystkie znaczniki przemieszczają się o 2k6 (wybierany jest wyższy wynik) w losowym kierunku (bez „HIT”). W przypadku misji Anihilation, brak dodatkowych zasad specjalnych.

6 – Gdzie jest generał? Każda jednostka HQ warta jest 2 ( 4 w anihilacji )KP.

10. Ocena hobbystyczna:

Gracze używający SH/SHF I GC powinni się liczyć z drobiazgowym sprawdzaniem wysiwyg’u

Wcześniejszcze przesłanie poprawnej rozpiski + 5
Pomalowanie figurek, detale itp 0 – 5
Podstawki 0 – 2
Konwersje 0 – 3
Oznaczenia oddziałów 0 – 2
Schemat kolorystyczny 0 – 2
WOW!!! 0 – 3

WYSIWYG  - 1 za każdy brak opcjonalnego wyposażenia
0 – 4 za przedstawienie wyposażenia znajdującego się standardowo na wyposażeniu modelu ale nie odzwierciedlonego bazowo jak granaty, bolter/ccw i pistolet itp.

Miarka, kostki, wzorniki, zasady armii, rozpiska czytelna. Za brak każdego z nich – 1 DP.



Zgłoszenia z rozpiską
 

    1. Piotr Siwek, "Shonsu", CSM
    2. Paweł 'Ederus' Korpal , CSM - Warhound
    3. Marcin "eM" Sobkowiak, Eldars - Revenant
    4. Maciej Janiuk, Demons - Pan 999
    5. Radek Łukasiewicz, Tau
    6. Marcin 'Karkówa' Karkula, Blood Angels
    7. Mateusz "DZIEKAN" Dziewanowski, Tau
    8. Maciej "Metalfan" Szlachcic, SW
    9. Maciej Kubera, BA
   10. Jakub Wichrowski, SW - Warhound
   11. Miłosz Dziembowski, Orks - Tuptuś
   12. Aleksander Sternik "Marinechaosu", BT, Terminus
   13. Piotr Niedźwiecki "Typhus", CSM
   14. Arrdian, SW
   15. Konrad "Rocho" Staszkiewicz, CSM - Plaguereaper
   16. Janusz "Misiekbeer" Skalski, Tyranids
   17. Adam 'Munio' Baranowski, BT
   18. Ząbek - OHSF
   19. Paweł "Trej" Morawski, LatD - Palladin Knight, Warden Knight
   20. Szymon "Afro" Patora - Movie Marines
   21. Mariusz " Marios" Krakowczyk, CSM
 
 
 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2010, 10:08:31 am wysłana przez Eman »
Obsługa fotograficzna imprez i uroczystości.
Portrety, plenery, fotografia reklamowa i nie tylko.
Szybko i profesjonalnie:-). Faktury Vat.
790 333 553 lub priv.

Offline Hem'Ahn

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2010, 01:52:37 pm »
Dla mnie oba terminy obojętnie, będę na 100% Możesz mnie nawet od razu zapisać ;)
Michałku
PKGB Sztab

Offline Nathaniel

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2010, 01:52:44 pm »
Jak chcesz mozesz ustawic opcje ankiety w swoim poscie, bedzie latwiej  :razz: :wink:
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline Zly

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2010, 01:54:08 pm »
No już to zrobiłem ale zawsze lepiej wiedzieć kto głosuje;)
Obsługa fotograficzna imprez i uroczystości.
Portrety, plenery, fotografia reklamowa i nie tylko.
Szybko i profesjonalnie:-). Faktury Vat.
790 333 553 lub priv.

Offline trej

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2010, 01:57:55 pm »
Wolę zdecydowanie późniejszy.

Offline Nathaniel

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2010, 02:06:50 pm »
No już to zrobiłem ale zawsze lepiej wiedzieć kto głosuje;)

pernamentna inwigilacja ;)
Nathaniel

In dedicato imperatum ultra articulo mortis
- For the Emperor Beyond the Point of Death

As defenders we stand
... as brothers we fall

Offline MiSiU

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2010, 03:44:18 pm »
Ja niestety nie dotrę prawie na 100%, choć mi żal tyłek ściska. Choć z drugiej strony moglibyście wcześniej jakieś info dawać, żeby się ludziki mogły odpowiednio uzbroić bo to jednak turniej, gdzie pewne modele nie wchodzą w skład podstawowego wyposażenia każdej armii.  :badgrin:

Offline Emeryt

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 699
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • taki duży, a taki gruby.
    • Story of the Month - konkurs na fanfiki WH40.000
Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2010, 04:17:59 pm »
preferuję przełom miesięcy. jak ten termin przejdzie to zanosi się na kolejny sezon, w którym uświadczycie Emeryta (czy tego chcecie czy nie) na każdym dużym turnieju :wink:

Offline Cebul

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 22, 2010, 07:35:36 pm »
Ja niestety, mimo najszczerszych chęci, raczej się nie pojawię...
Jeszcze będę musiał pogadać z Pająkiem w sprawie  :lol:

Offline beowulf

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 23, 2010, 09:42:56 am »
Mi pasuje tylko poźniejszy termin.

Offline Iron Jaro

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 23, 2010, 01:26:16 pm »
Zly co masz na mysli piszac o Move Marinsach z BOLSA?
Gdzie mozna znaleźć zasady do tego?
IRON HANDS - I nie obchodza mnie twoje problemy!!


Offline Zly

Odp: Syrenka 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 23, 2010, 01:34:25 pm »
Zly co masz na mysli piszac o Move Marinsach z BOLSA?
Gdzie mozna znaleźć zasady do tego?

Na bolsie? :biggrin:

Wstęny regulamin w pierwszym poście. Do końca tygodnia będzie gotowy ostateczny.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2010, 01:40:56 pm wysłana przez Zly »
Obsługa fotograficzna imprez i uroczystości.
Portrety, plenery, fotografia reklamowa i nie tylko.
Szybko i profesjonalnie:-). Faktury Vat.
790 333 553 lub priv.

Offline PaulShin

Odp: Syrenka Zagłady 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 23, 2010, 01:41:33 pm »
Na bolsie nie ma czegoś takiego, o ile się nie mylę to nie oni są autorem movie marines. :P

Offline MiSiU

Odp: Syrenka Zagłady 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 23, 2010, 01:56:07 pm »
Tak dopytam się jeszcze, bo mi tego brak (wiem,że nie jadę no ale ciekawski jestem):
- czy mogę wziąć 1 model HS, a potem SH z 3 SP i zająć 2 sloty HS i 2 Elit?
- czy nie ma już darmowego AA? (w sensie poza FOC'em)?
- czy można wziąć w sumie 1 formację, czy w sumie 1000 punktów na SH/Flyer'y bo nie jest to jasne.

Offline Eman

Odp: Syrenka Zagłady 2k10 - Czelendżer Warszawa
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 23, 2010, 01:56:42 pm »
Heyka !!!
Na bolsie nie ma czegoś takiego, o ile się nie mylę to nie oni są autorem movie marines. :P
Kolega sie myli ...
http://www.belloflostsouls.net/2009/12/40k-playtest-movie-marines-in-5e.html
Oczywiscie nie BoLS jest autorem orginalnych zasad do MM, ale ich 5ED jest jak najbardziej z Lodki.
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

 

anything