trawa

Autor Wątek: Dragon Age: Origins  (Przeczytany 100879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Abetorius

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #210 dnia: Kwiecień 20, 2011, 10:18:41 am »
Ja dla odmiany chciałem pochwalić DA2.
Ogromnym plusem jest fabuła. Co do przeskoków czasowych mam dokładnie odwrotne zdanie niż Czaj-nik.
Dzięki nim postać jest lepiej osadzona w świecie i nie ma "od zera do bohatera" w tydzień czasu gry.
Zdobywa się sławę/bogactwo/władzę na przestrzeni kilku lat i na prawdę widać zmianę podejścia do naszego bohatera ze strony npców.
Ograniczenia rozwoju drużyny: Wynikają bezpośrenio z fabuły. Coś za coś; albo pełna dowolność i miałkie questy oderwane zupełnie od postaci albo narzucone pewne ramy i ciekawsze questy.
Ja wolę jak twórcy opowiadają historię z ciekawymi postaciami, a nie ograniczają się do minimalnej interakcji świat-drużyna żeby czasem nie wyszły głupoty bo akurat gracze poskładali drużynę w nietypowy sposób ewentualnie zarżneli wyjątkowego npca przez przycięcięcie go do obiegowego wizerunku fantasy (Kwestia ubierania łotra z bardowskim zacięciem w topór bo jest krasnoludem).

Dialogi to kwestia gustu, to jest ulepszony system Mass Effectowy. Jak komuś się nie podobał tam to tu też nie będzie i nie ma się nad czym rozwodzić. Ważne jest dla mnie to że mają realny wpływ na fabułę, zrówno natychmiastowy (np. można wyłgać się z walki) jak i długofalowy (Odłączenie się członka drużyny czy zmiana zakończenia rozdziału).
Plotka zasłyszana w necie: w cut-scenkach (tych na silniku gry, nie prerenderowanych) gra dobiera typ wypowiedzi w zależności od tego jakich opcji dialogowych używamy najczęściej.

Mechanika:
Co do taktyk to się nie wypowiadam bo zrobiłem z nimi to samo co w jedynce - wyłączyłem w cholerę.
Walka jest dynamiczniejsza i bardziej widowiskowa, cross-class comba są ciekawym pomysłem i zdecydowaną poprawą w stosunku do instakilli zarezerwowanych dla magów w jedynce.
Problem jest ze stopniem trudności i to jest największy zarzut z mojej strony.
Albo mamy aoe spam na niższych stopniach trudności albo męczenie się z każdą grupką śmieci na najtrudniejszym. Gra niestety nie była projektowana pod friendly-fire i boleśnie to widać. Po prostu nie ma wystarczającej ilości umiejętności działajęcych na pojedyncze cele, a o przypadkowym zahaczeniu dwurakiem swojego maga nawet nie wspominam.

Offline Konował

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #211 dnia: Kwiecień 23, 2011, 10:01:04 am »
w dragon age 2 mogę wybaczyć mały ekwipunek, recykling lokacji (kiedy dokładnie te same lokacje powtarzają się kilkukrotnie), kiepską grafikę czy mało czytelny interfejs.
Ale jedna rzecz wkurzyła mnie strasznie, a mianowicie pozorność wyboru. Jedynka ogłosiła się duchowym spadkobiercą baldura, a tutaj nie ważne co zrobimy najważniejsze wątki zakończą się dokładnie w ten sam sposób.

 


"...zeznając prawdę i tylko prawdę nie pamiętając nic z tego co jest mu wiadome"

Offline Abetorius

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #212 dnia: Kwiecień 23, 2011, 05:14:26 pm »
Przechodziłem tylko raz więc dużej ilości przykładów nie mam ale 2 rozdział można zakończyć w różny sposób i stracić jedną postać z drużyny na stałe.
Btw w przeciwieństwie do Baldura można dialogiem wymigać się od walki w kilku przypadkach.

Offline Konował

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #213 dnia: Kwiecień 23, 2011, 06:00:33 pm »
To, że traci się bohatera nie wpływa na fabułę bo główne wątki będą rozgrywane tak samo.
A to czy po fakcie bohater zginie nie ma najmniejszego znaczenia.


"...zeznając prawdę i tylko prawdę nie pamiętając nic z tego co jest mu wiadome"

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 885
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #214 dnia: Kwiecień 24, 2011, 12:09:27 pm »
Dobrze czy źle, ale kupiłem sobie DA2.

Jakie wrażenia po kilku godzinach.
1. Chaos - ciężko zorientować się w tym co się dzieje, a dzieje się szybko. Do tego straszny interface. No ale z czasem idzie to ogarnąć. Sama walka po czasie zaczyna się podobać.
2. Praca kamery - fatalna, więcej pisać mi się nie chce.
3. Grafika - mnie się podoba; poza kilkoma wyjątkami bardzo dobra, a że postacie są brzydkie to w większości wydaje się celowym zabiegiem. Do mnie zmiany graficzne trafiły.
4. Lokacje - na razie mało widziałem, ale już średnio mi się podoba. Mam nadzieję, że trafi się kilka fajnych lokacji jak w DA1 (tam to praktycznie wszystkie poza miastem i wioskami były świetne)
5. Dialogi - nie mam zastrzeżeń. Zawsze to jakieś zaskoczenie widząc co postać powie : )

O fabule trudno mi się jeszcze wypowiedzieć, ale ja akurat jestem otwarty na różnego typu zabiegi fabularne. Nie muszę mieć sandboxa - postacie i świat mocno osadzone w fabule mi nie przeszkadzają.

Wątpię bym pod koniec piał z zachwytu nad grą, ale mam nadzieję, że nie będę totalnie żałował wydanych pieniędzy, a może nawet gra się spodoba.

Offline Abetorius

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #215 dnia: Kwiecień 25, 2011, 09:43:15 am »
Lokacji się nie doczekasz niestety. Recycling pełną gębą.

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #216 dnia: Kwiecień 25, 2011, 09:59:52 am »
Dlatego w swojej recenzji na IDG wystawiłem 6/10.

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 885
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #217 dnia: Kwiecień 30, 2011, 12:35:17 pm »
Bardzo fajna recka.
Pograłem trochę (jestem przed wyprawą) i szerze to nie wiem czy do tej wyprawy dojdzie. Jakoś przebolałem tą paskudną grafikę (tak, jest paskudna, tak skopanych tekstur to dawno nie widziałem - powinni odstrzelić grafików), jakoś nudne i powtarzające się lokacje też przebolałem ale z walką nie wyrabiam - idzie umrzeć z nudów. Na chwilę obecną daję grze 4/10 - może rzeczywiście fabuła potem podciągnie tą ocenę, ale teraz to ledwo da się w to grać.

Offline Qraq

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #218 dnia: Kwiecień 30, 2011, 02:41:05 pm »
to od razu ci mówię, że "wyprawa" to jakaś godzinka z hakiem.


...ale mi tam się gra bardzo podobała. dziwny jestem

Offline Konował

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #219 dnia: Maj 01, 2011, 10:54:45 pm »
Irytowało mnie strasznie, w fabule, że nie ważne co zrobiłem to i tak wszystko potoczyło się tka jak chcieli twórcy.
Po co dawać możliwość wybory skoro nie ma ona najmniejszego znaczenia?!


"...zeznając prawdę i tylko prawdę nie pamiętając nic z tego co jest mu wiadome"

Offline Abetorius

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #220 dnia: Maj 02, 2011, 12:16:38 pm »
Zostaje Ci minecraft i simsy. Reszta gier ma scenariusz i zawsze potoczy się tak jak chcą tego twórcy.

Offline Girwan

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #221 dnia: Maj 02, 2011, 12:21:22 pm »
Zostaje Ci minecraft i simsy. Reszta gier ma scenariusz i zawsze potoczy się tak jak chcą tego twórcy.

nie przesadzajmy:
jest jeszcze MMO - tam możesz poszaleć w dowolny sposób
no i gry w rodzaju np X3 (np Konflikt terrański) gdzie możesz zrobić naprawdę wiele poza scenariuszem głównym :)



Offline KomiksGra

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #222 dnia: Maj 06, 2011, 12:07:41 pm »
A czy w Simasach gra też nie toczy się wg scenariusza? Jak najbardziej tak. Najlepszy gry to takie w których twórcy pozostawiają nam własną drogę wyboru i rozwoje,czyli nieliniowa fabuła. Chyba właśnie dlatego Wiedźmin odniósł taki sukces.

Offline Abetorius

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #223 dnia: Maj 07, 2011, 03:30:53 pm »
Nieliniowa fabuła w wiedźminie? to chyba w różne gry graliśmy.
Ale możliwe że to ja jestem dziwny bo jak dla mnie to wiedźmin był porażką, tak samo jak cały cykl elder scrolls (wiedźmin mniej niż scrolls), a wszyscy się tym zachwycają.

Offline Connie

Odp: Dragon Age: Origins
« Odpowiedź #224 dnia: Czerwiec 04, 2011, 08:55:34 pm »
Hej,ma duży problem,zainstalowałam Dragon Age już się ciesząc że zagra, sobie miejską elfkę no i wchodze w tryb tworzenia,próbuję zaimportować z kreatora elfkę i gra się wyłącza,wyskakuje raport o błędach.Włączam od nowa,próbuje tworzyć no ale kiedy wybieram pochodzenie postac znika,tzn wszystko opróćz niej jest widoczne,próbowałam zaniżyć grafikę ale nic to nie daje,może mi ktoś pomóc? :sad: kiedy próbuję iśc na oślep aby zagrać wtedy kiedy trzeba wybrać umiejętności bojowe nie mogę nic wybrać bo nie mam szkolenia bojowego czy jakoś tak

 

anything