trawa

Autor Wątek: Syrenka Zagłady 2009  (Przeczytany 25642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zly

Syrenka Zagłady 2009
« dnia: Czerwiec 09, 2009, 07:43:42 am »
Syrenka Zagłady 2009 – Zemsta Gargantuanów


1. INFORMACJE PODSTAWOWE

Turniej rozpoczyna się 18.07.2009 o godz. 9:30 w liceum w Piasecznie. Zapisy będą trwały od godziny 9:00 do 9:15.

Wpisowe wynosi 35 PLN od osoby, płatne na miejscu.

Sędziowie: Zły ( sędzia główny ), Isengrim, Czajnik – sędziowie liniowii, Zła Stabilizacja – sędzia techniczny

Turniej będzie zgłoszony do Ligi WH40K jako turniej klasy czelendżer.

Pytania i uwagi można kierować na forum Gloria Victis (www.wh40k.pl) I forym Nowa Gildia ( www.forum.gildia.pl ) w dziale >Informacja Turniejowa< / >WH40<.
 
      2. ARMIE

Do turnieju dopuszczone są armie:
- do 2299 pkt.,
- wg SFOC,

Dopuszczone są wszystkie oficjalne i aktualne armie i jednostki oraz:
 
Imperial Armour,
Apocalypse oraz Apocalypse reloaded,
WD,
mini-dex BoLS,

Movie Marinse ( należy posiadać kopię oryginalnych zasad z amerykańskiego WD 300 )
Po złożeniu armii należy jej wartość odjąć od 2299 a otrzymaną liczbę podzielić przez ilość jednostek ( nie licząc dublerów ), następnie dodać do każdego odziału wynik działania. Jest to ostateczny koszt każdego modelu.

Lost and the Damned z listą SH jak Vraksian Renegades ( IA 5 )
Data sheety nie będące formacjami ( po wcześniejszej akceptacji sędziego głównego )

Dopuszczone są Gargantuan Creatures, Super Heavy Vehicles, Super Heavy Flyers, Flyers.

Można posiadać w armii 0-1 modeli SH/SHF/GC i/lub 0-1 slot Flyers

Modele ze SP zajmują sloty Hs i Elite w stosunku slot za SP poczynając od slotów SH.

Modele GC zajmują sloty Hs w zależności od ilości ran:
do 5 – 1 Hs, 6-7 – 2 HS, 8-10 – 3 Hs


Żaden z powyższych modeli nie może kosztować wraz z upgrade’ami ponad 900pkt.

Zasady do armii I jednostek z innych źródeł niż kodeksy oraz książki IA I APO muszą zostać przesłane wraz z rozpiską I bezwzględnie być posiadane przez gracza na turnieju. Ich brak będzie skutkował wykreśleniem danych jednostek lub całkowitym nie dopuszczeniem do turnieju.


Jeżeli masz wątpliwości czy Twoja armia będzie dopuszczona do gry napisz!


3. ZASADY


Obowiązują zasady 5 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz PKZ i URP1 zgodnie z ostatnią aktualizacją dostępną w przededniu turnieju.

Obowiązują „warszawskie lasy” – każdy las, niezależnie od gęstości i wysokości drzewostanu, daje cover save 4+ oraz 5+ dla pojazdów i monstrous creature/gargantuan creatures.


4. ZGŁOSZENIA

Zgłoszenia wraz z rozpiską proszę przysyłać na adres :syrenka.zaglady ( at ) gmail.com” do 11.07.2009.

 
5. WYMOGI

Wszystkie modele powinny być sklejone, odpowiadać wyglądem jednostkom z rozpiski i mieć przedstawione zakupione wyposażenie (WYSIWYG). Drobne odstępstwa od WYSYWIG’u (np. niezgodność lub brak pojedynczych broni) będą dopuszczone po wcześniejszym uzgodnieniu z Sędzią Głównym.
W przypadku modeli z Imperial Armour wymagane są oryginalne modele lub bardzo dobre konwersje po wcześniejszym uzgodnieniu z Sędzią Głównym.

Super Heavy, Gargantuan Creatures, Super Heavy Flyers oraz Flyers:

Wszystkie modele z tej kategorii muszą być całkowicie pomalowane, oznacza to pomalowanie odpowiednimi kolorami odróżniające się elementy ( tri color nie przejdzie ). Modele robione własnoręcznie muszą prezentować wysoki poziom wykonania a ich zdjęcia powinny zostać przesłane do zatwierdzenia przed:
04/07/2009

Flyers powinny być umieszczone na aktuanych podstawkach lotniczych ( jak Valkiria ) oryginalnych, bądź własnego wykonania.


Każdy zawodnik zobowiązany jest posiadać swoją armię, kostki, miarkę calową, potrzebne wzorniki, czytelną rozpiskę i zasady swojej armii oraz ewentualnych odziałów sojuszniczych – za BRAK powyższych gracze zostaną obdarowani punktami ujemnymi.

Flyers i Super Heavy Flyers:

Samoloty nie będące aktualnie w trybie ‘hover’ nie mogą blokować fizycznie znaczników ani zasłaniać przejścia. Nie obowiązuje wobec nich zasada 1 cala. Wrogie modele mogą swobodnie wchodzić pod model samolotu włącznie z jego podstawką.

Samoloty transportowe nie posiadające trybu hover mogą desantować tylko jednostki wyposażone normalnie posiadające zdolność deep strike.  Odział może desantować się w dowolnym miejscu na trasie przeloty samolotu podlegając normalnym zasadom DS. DS odziału należy wykonać natychmiast po przestawieniu modelu transportu.

Każda armia mogąca wystawić jednostkę uzbrojoną w broń AA ( może to być flyer o ile nie wykorzystanu już limitu 0-1 na nie ) może wystawić jeden taki model ( lub ich slot w przypadku wielu modeli w nim ) nie zużywając żadnego slotu z FOCa ( jak demony CSM  )

Jeśli armia nie ma takiej możliwości ( z żadnego źródła ) może one wykupić zdolność AA dla jednego ze swoich odziałów za 30% jego wartości zaokrąglając w górę.

Siła D:

Zostaje zastąpiona przez następujący profil:

S10 AP1 Ordnance, - 2 do covera ( maks 5 ), pełna siła na całym markerze wobec pojazdów. Zawsze traktowana jakby miała S > 2 x T trafionego modelu.

Gargantuan Creatures i ramowanie:

GC mogą wykonywać ramming zgodnie z zasadami z podręcznika. AV modelu obliczamy w zależności od jego siły.

10 – AV 14
9 – AV 13
8 – AV 12
7 – AV 11

GC, są traktowane jako czołgi na potrzeby rammingu

7. PUNKTACJA
 

BITWY

We wszystkich bitwach obowiązują Kill Pointy.
Wynik bitwy oblicza się na podstawie różnicy zdobytych KP:

0 - 4 KP różnicy = 10 - 10
5 - 7 KP różnicy = 13 - 7
8 - 11 KP różnicy = 15 – 5
12 - 17 KP różnicy = 17 - 3
18+ KP różnicy = 20 – 0

SH warte są ilość KP równą SP + 1, SHF warte są ilość KP równą SP + 2, GC warte są 1 KP za każde rozpoczęte 3 rany + 1.

Przeciwnik otrzymuje KP za każdy zniszczony SP lub każdą rozpoczętą trójkę ran ( nawet jeśli model nie został zniszczony ).

VP będą służyły do rozstrzygania w przypadku takiej samej ilości dużych pkt.


8. BITWY

Drużyny w I bitwie będą dobrane losowo, do kolejnych systemem „szwajcarskim”.

Czas jednej gry: ok. 3 godz. (bitwy będą kończone o ustalonej godzinie bez względu na czas rozpoczęcia):

I bitwa – koniec o 12:30
II bitwa – koniec o 15:45
III bitwa – koniec o 19:00

IV bitwa – koniec o 11.30
V bitwa – koniec o 14.45


Gracze są uprzedzani przez Sędziego o zbliżającym się zakończeniu gry przynajmniej 15 min. przed wyznaczoną godziną. Po sygnale (tudzież wrzasku) końcowym, gracze zobowiązani są przerwać grę niezależnie od sytuacji na stole. Przedłużenie gry dopuszczone jest wyłącznie za zgodą Sędziego Głównego i powoduje karę - 1 D.pkt. dla obu graczy za każde dodatkowe 5 minut. Obliczenia wyników nie wlicza się do czasu gry.


 


MISJE

1. Seize Ground. Pitched Battle, Gracze rozstawiają 4 znaczniki. Każdy znacznik wart jest 7 KP. Dodatkowo, każda zniszczona jednostka przeciwnika warta jest 1 KP.

- na linii dzielącej stół należy ustawić trzy 5 calowe znaczniki trujących chumr ( jeden na środku i 24 cale od siebie ). Na początku tury gracza który zaczyna każdy ze znaczników przesuwany jest o 2d6 cali w losowym kierunku ( nawet na hicie ). Każdy model zahaczony przez wzornik otrzymuje ranę na 6+ bez żadnej możliwości rzutu ochronnego.

- chmury działają tylko na modele z odsłoniętą twarzą
- należy rzucać osobno za wyróżniające się modele, które zostaną objęte chmurą ( sierżanci, specjalne bronie itp )
- strzelanie przez chmury podlega zasadom walki w nocy.
- jeśli chmura trafi w transport typu open topped należy rzucić za wszystkie modele znajdujące się w środku.

2. Capture & Control. Spearhead, Własny znacznik wart jest 8 KP. Znacznik przeciwnika 12 KP. Dodatkowo, każda zniszczona jednostka przeciwnika warta jest 1 KP.

- każdy z graczy może wyposażyć jeden ze swoich odziałów nie będących pojazdem ani GC w granat vortexowy działający zgodnie z zasadami APO.

3. Anihilation. Pitched Battle,  Dodatkowo, każdy oddział punktujący znajdujący się na koniec bitwy w strefie przeciwnika wart jest 3 KP.

- Warszawskie Syrenki: Na środku stołu należy ustawić 2 modele przedstawiające syrenki. Na początku tury KAŻDEGO gracza należy poruszyć je 2d6 cali w losowym kierunku. Następnie rzucić kostką za każdy z nich dodając +1 za każdą pełną turę gry. Jeśli wypadnie wynik będzie 6 lub więcej Syrenka wykonuje swój niezamierzony atak. Należy przystawić wzornik miotacza w losowym kierunku (jeśli wypadnie hit to wzornik może ustawić przeciwnik ). Wzornik jest bronią: Poison ( 4+ ), AP3, Pinning – 1

4. Take and Hold, Cleanse II ( trójkąty ), każdy odział punktujący znajdujący się na końcu gry w 12 calach od środka  ( cały ) jest wart 7 KP, Dodatkowo, każda zniszczona jednostka przeciwnika warta jest 1 KP.
   
   - Obrona przeciwlotnicza. Każdy z graczy dostaje do dyspozycji trzy wieżyczki
AV 12 BS2 uzbrojone w broń o następującym profile:
R 72 S 7 Ap4 Heavy 2 Tl. Dowolne przebicie AV niszczy wieżyczkę. Za wieżyczki nie dostaje się żadnych KP. Wieżyczki nie mogą blokować niczego a przeciwnik może zawsze podejść na bliżej niż 1 cal.

Każdy z graczy powinnien posiadać 3 40mm podstawki, które będą reprezentowały wieżyczki.

5. Anihilation. Dawn of War, każdy odział jest wart 2 KP.


We wszystkich misjach obowiązują: reserves, outflank, infiltration, deep strike


ZASADY SPECJALNE

Po rozstawieniu obu armii (w tym infitratorów), a przed rzutem na przejęcie inicjatywy, gracze losują jedną z dodatkowych zasad specjalnych (wspólną dla obu graczy):

1-3 – brak dodatkowych zasad specjalnych.

4 – Złe rozpoznanie. W przypadku misji Seized Ground i C&C, wszystkie znaczniki przemieszczają się o 2k6 (wybierany jest wyższy wynik) w losowym kierunku (bez „HIT”). W przypadku misji Anihilation, brak dodatkowych zasad specjalnych.

5 – Anomalie Osnowy. Obaj gracze (najpierw rozpoczynający grę) rzucają k6 dla każdej znajdującej się na stole jednostki (dla oddziałów w transporterach jeden rzut łącznie z pojazdem). Wynik 1 oznacza konieczność przemieszczenia jednostki wg zasad deep strike’u (beacony, ikony itp. nie działają na anomalię). Lądowanie poza własną strefę rozstawienia oznacza Mishap (nie dotyczy jednostek w infiltracji) z następującymi róznicami:
- "Misplaced" - tylko w strefie rozstawienia (za wyjątkiem infiltratorów),
- "Terrible accident" - j.w. + auto-pinning (dotyczy również jednostek fearless, tyranidów w zasięgu synapsy itp.).
Deep strike nie wpływa na przemieszczone jednostki po rozpoczęciu gry.

6 – Gdzie jest generał? Każda jednostka HQ warta jest 2 ( 4 w anihilacji )KP.

   Ocena hobbystyczna:

Gracze używający SH/SHF I GC powinni się liczyć z drobiazgowym sprawdzaniem wysiwyg’u 

Wcześniejszcze przesłanie rozpiski + 5
Pomalowanie figurek, detale itp 0 – 5
Podstawki 0 – 2
Konwersje 0 – 3
Oznaczenia oddziałów 0 – 2
Schemat kolorystyczny 0 – 2
WOW!!! 0 – 3

WYSIWYG  - 1 za każdy brak opcjonalnego wyposażenia
0 – 4 za przedstawienie wyposażenia znajdującego się standardowo na wyposażeniu modelu ale nie odzwierciedlonego bazowo jak granaty, bolter/ccw i pistolet itp.

Miarka, kostki, wzorniki, zasady armii, rozpiska czytelna. Za brak każdego z nich – 1 DP.

MOC ORACLE NIE DZIAŁA NA GARGANTUANY;-)


Zgłoszenia:   - R rozpiska - RS rozpiska sprawdzona

1.Wojciech 'Inqi' Szerlag DH
2.Roman Soboń, SW
3. Damian 'Amdor' Dąbrowski, CSM
4. Mikołaj 'Cylindryk' Nowak, CSM
5. Kamil 'Miszczu' Jasak, WH
6. Sławek Magoska, DE
7. Tomek Gębczyński, CSM
8. Kamil Meka, Eldars
9. Emanuel Furmańczyk, BA albo Wściekli BA
10. Maciej Kubera,
11. Bartek Kubera,
12. Piotr 'Emeryt' Jaworski, Orks
13. Paweł 'Trej' Morawski, CSM
14. Paweł Tender,
15. Maciej Janiuk - Ann'grath / Warhound
16. Konrad Staszkiewicz
17. Dariusz "Leon" Leoniak
18. Szymon "Afrp" Patora
19. Michał "Czaj-nik" Rebandel
20. Piotr "Grabarian" Grabowski
21. Radek Łukasiewicz - TAU
22. Michał Wiśniowski
23. Maciej "Wołek" Wołowski - SW
24. Krzysztof "Raca" Radzki, SM
25. Maciej "Cebul" Cebula, Deamons
26. Aleksander Sternik - BT
27. Arkadiusz Sternik - SM
28. Jakub Urbańczyk - CSM/D
29. Przemysław "Homeini" Maciąg
30. Jakub 'Skark' Wichrowski - SW
31. Sławek Bogusławski
32. Miłosz Dziembowski - Ork
33. Grzegorz "Wosho" Pijas
34. Paweł "Josef Knecht" Pijas
35. Maciej Szlachcic
« Ostatnia zmiana: Lipiec 20, 2009, 10:58:55 am wysłana przez Eman »
Obsługa fotograficzna imprez i uroczystości.
Portrety, plenery, fotografia reklamowa i nie tylko.
Szybko i profesjonalnie:-). Faktury Vat.
790 333 553 lub priv.

Offline Eman

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2009, 08:15:26 am »
Heyka !!!
Poproszę o przyklejenie,
Ze mna, jak z dzieckiem  8)
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline Yedli

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2009, 08:47:51 am »
Jakiej Valkirii używa Inkwizycja - tej z IA vol.2 update, czy tej C:IG?

P.S. Przy takiej punktacji to może już datasheety do Apokalipsy wrzucić?  :lol:

Y.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2009, 08:52:06 am wysłana przez Yedli »
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline Zly

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2009, 08:58:36 am »
Jakiej Valkirii używa Inkwizycja - tej z IA vol.2 update, czy tej C:IG?

P.S. Przy takiej punktacji to może już datasheety do Apokalipsy wrzucić?  :lol:

Y.

Inkwizycja używa tej z IA,

Z datasheetami to trochę za daleko;-). Ale pomyślę o wrzuceniu do którejś misji vortexa:D
Obsługa fotograficzna imprez i uroczystości.
Portrety, plenery, fotografia reklamowa i nie tylko.
Szybko i profesjonalnie:-). Faktury Vat.
790 333 553 lub priv.

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:15:20 am »
Ale pomyślę o wrzuceniu do którejś misji vortexa:D

Ja bym się wstrzymał na twoim miejscu:

http://www.belloflostsouls.net/search?q=gladiator+votex

 :D

Offline Eman

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:17:02 am »
Heyka !!!
Ale pomyślę o wrzuceniu do którejś misji vortexa:D
Tak, tak tak - chcemy Vortexa  :D Wlasnie z powodow podanych przez Inkiego  :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline Inkq

  • Moderatorzy
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 420
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Matematyk
Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:23:19 am »
Heyka !!!Tak, tak tak - chcemy Vortexa  :D Wlasnie z powodow podanych przez Inkiego  :badgrin: :badgrin: :badgrin:
Cze !!!

Ale ja nie mam Lasha  :sad:
I ja chce Grey Knightskiego Redeemera  :sad:

Offline Yedli

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:26:37 am »
Inkwizycja używa tej z IA,
Skorujący flyer - ok, ja mogę tak grać.  :badgrin:
Tylko skąd Valkirię wezmę? :roll: Ale przynajmniej skorujące radki będą miały towarzystwo.  :lol:

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline karlvant

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2009, 09:47:37 am »
Cytuj
-2 do covera ( maksymalne 5+ )

Co to znaczy?

Offline Yedli

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:03:25 am »
A tak przy okazji - dlaczego 2299 a nie 2300? Są jakieś jednostki dla których te 2300 stanowi dozwolony próg?

P.S. BTW - jest to punktacja, na którą nie da się legalnie wystawić 13 Kompanii.  :lol:

Y.
Teatrzyk Różowy Juggernaut
I could hear nothing unusual, although that brought little comfort. In my experience, it's what you don't notice that kills you. ‐ Ciaphas Cain

Offline mlodyrs

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:05:12 am »
2250 to dużo lepsze punkty. A jak mają być naprawdę duże, to 2400-2500.

Offline Bern-HARD

  • Młodszy Mistrz
  • ***
  • Wiadomości: 336
  • Total likes: 0
  • Klub bitewniakowy "Rzeźnik" w Sopocie
    • Bernar DZIK !!!
Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:06:29 am »
Co to znaczy?
Myślę że chodziło o to, że pomniejsza covera o 2, ale nie może być gorszy niż 5+. Czyli z 2+ na 4+, z 3+ i 4+ na 5+  ;-)

Pytanie, bo nigdy nie byłem na syrence, jakie stoły i jaki przedział czasowy (około)?
Hallo! Ich bin Berniczek, Hände hoch!!!

Offline Eman

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:08:36 am »
Heyka !!!
A mi sie wydawalo, ze chodzi o to, iz maksymalny mozliwy cover od Sily D to 5+ ...
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

Offline karlvant

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:20:17 am »
Myślę że chodziło o to, że pomniejsza covera o 2, ale nie może być gorszy niż 5+. Czyli z 2+ na 4+, z 3+ i 4+ na 5+  ;-)

Heyka !!!
A mi sie wydawalo, ze chodzi o to, iz maksymalny mozliwy cover od Sily D to 5+ ...
Cze !!!

Dokładnie pomiędzy tymi opcjami chciałem rozstrzygnięcia  8)


Mi się punkty podobają. Regulamin wstępnie też. A co z kwestią Eldar Titan Holofield?

Offline Eman

Odp: Syrenka Zagłady 2009
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 09, 2009, 10:49:57 am »
Heyka !!!
Zly, to jak tam - co ten zapis mial w zamysle oznaczac  8)
Cze !!!
Strzelanie jest dla ciot. Psychotroke granaty są dla zboków. Liczba Fistów musi być wielokrotnością liczby Rhinosów, tako rzecze święta księga.

 

anything