Kiedy: 20-21.06.2009
Miejsce:Ośrodek Edukacji Ekologicznej
"w Lesie Łagiewnickim"
Łódź, ulica Wycieczkowa 107
DojazdJako, że lokal, w którym odbywa się turniej znajduje się w lesie, możecie się spodziewać lekkich utrudnień w dojeździe. Przejawiają się one tym, że:
-z Dworca Łódź Fabryczna należy wsiąść w autobus linii 51/51A i jechać aż do przystanku Sanatorium. Jako, że krańcówka / pętla znajduje się na Dworcu, na pewno nie da się pomylić kierunku jazdy! Podróż trwa 22 minuty, rozkład jazdy dostępny jest
tu. Myślę, że trasa jest prosta, jak ktoś ma bardzo słabą orientację w terenie oddelegujemy przewodnika.
-z Dworca Łódź Kaliska komunikacją miejską należy jechać z przesiadkami. Jeśli ktoś będzie przyjeżdżał właśnie na Kaliską, należy skontaktować się ze mną (tjardzio@gmail.com), zostanie oddelegowany przewodnik miejski, by pomóc w przebiciu się przez miast (to niestety praktycznie drugi koniec miasta, trzeba liczyć godzinkę, albo i trochę więcej, na dojazd na miejsce turnieju)
-dojazd autem utrudniony o tyle, iż ulica na której odbywa się turniej wyłączona jest z ruchu samochodowego, na szczęście wyjątkiem są docelowe wjazdy do niektórych numerów ulicy Wycieczkowej i jednym z nich jest właśnie numer 107, pod którym znajduje się turniej. Należy dojechać
tuWpisowe: 25 PLN
Format: Solo 1200
Dopuszczone armie:Codex: Space Marines
Codex: Dark Angels
Codex: Space Wolves
Codex: Black Templars
Blood Angels (White Dwarf Update)
Codex: Eldar
Codex: Chaos Space Marines
Codex: Necron
Codex: Tau Empire
Codex: Dark Eldar
Dark Eldar: Wych Cult (Chapter Approved 2003)
Codex: Orks
Codex: Daemonhunters
Codex: Witch Hunters
Codex: Imperial Guard
Codex: Tyranids
Codex: Daemons
13th Company
Kroot Mercenaries
Ramy Czasowe:+Sobota:
10:00 – 10:30 | Zapisy,
10:45 – 12:45 | Pierwsza Bitwa
13:00 – 15:00 | Druga Bitwa
15:15 – 16:45 | Przerwa Obiadowa [Grill podejście pierwsze]
16:45 – 18:45 | Trzecia Bitwa
19:00++ | Grill-party
+Niedziela:
9:30 – 11:30 | Czwarta Bitwa
11:45 – 13:45 | Piąta Bitwa
14:00++ | Ogłoszenie wyników, wręczenie nagród, składanie ofiar organizatorom (nie z organizatorów!) itp.
Kompozycja Armii:+Nie dopuszczone IA
+Sloty Fast Attack, Heavy Suport i Elites podlegają ograniczeniom 0-2.
+Slot HQ ograniczony do 1, chyba, że zasady armii stanowią inaczej [np. Space Wolves]; w takich wypadkach nie wolno dublować slotu HQ.
+Nie dopuszczeni są Bohaterowie Imienni, Specjalni, Individual poza Awatarem.
+Nie dopuszczone są zasady VDR ani Tyranid Monstrocities
+Można korzystać z Sojuszników (np. Kroot Mercenaries etc.)
Zasady Ogólne:+Gramy na zasadach 5ed. Wh40k.
+Gramy na stołach 60"x48"
+Obowiązują PKZ, URP, Erraty i FAQ wydane do 13.06.09
+Gracze muszą posiadać: własne kostki, miarkę, wykorzystywane wzorniki, znaczniki celów misji, długopis, czytelną rozpiszę oraz zasady, które dotyczą ich Armii.
+Brak zasad swojej Armii może powodować negatywne rozpatrzenie spornej kwestii.
+Zgłoszenia i należy słać na adres: gothomog@gmail.com
+Zgłoszenie powinno zawierać: imię, nazwisko, nick, rozpiskę, miejscowość, z której pochodzi Gracz.
+Za przysłanie rozpiski do 16.06.09, Gracz otrzyma 3DP.
Klaryfikacje terenowe:+Przed bitwą, Gracze winni omówić między sobą znajdujące się na stole tereny,
+We wszystkich przypadkach obowiązują zasady z RB [TLoS etc.]
+Area Terrain stosujemy po obrysie całości podstawki nie tylko w np. obrębie murów.
+Tereny niestandardowe \ sporne:
-Budynki mają AV11 z każdej stron; każde okno \ drzwi traktowane jest jako Fire Point dla dwóch modeli; Transport Capacity ustalają Gracze przed Bitwą.
-Bunkry mają AV13, reszta jw.
-Jeziora są terenem Impassable; dotyczy całości obrysu terenu.
-Lasy zapewniają Cover Sv 4+ dla Infantry, Jump Infantry, Bikes, Jetbikes Cavalry oraz 5+ dla Monstrous Creatures i Pojazdów.
-Obeliski, skały, monolity są Impassable.
-Zaorane pola są Difficult Terrain nie zapewniającym Cover Save.
-Kratery zapewniają Cover Save 4+ dla modeli Infantry, Jump Infantry, Bikes, Jetbikes i Cavalry, które się w nim znajdują; są też Difficult Terrain.
-Górki są Difficult Terrain podczas wchodzenia na nie oraz z nich zejścia.
-Rzeki są Dangerous Terrain dla Infantry, Jump Infantry, Bikes, Cavalry oraz Vehivles nie będących Skimmerami.
-Pola Minowe są cholernie niebezpieczne i każdy model, który będzie się po takowym poruszał na 4+ zostaje trafiony z S6 Ap-; pojazdy trafiane są zawsze w tylnie pancerz.
Skład Sędziowski
+Wojciech "Inkq" Szerląg - sędzia, obsługa sędziówki
+Maciej "Plooschack" Wójt - sędzia, modelarka
+Tomasz "tomekjar" Jardzioch - sędzia, sprawy techniczne
+Damian "Amdor" Dąbrowski - gracz zapasowyScenariusze:+Czas każdej bitwy to 120min.
+We wszystkich Bitwach obowiązuje zasada Rozbicia, dająca 3DP za pozostawienie wrogowi na stole mniej niż 25% ilości modeli.
+We wszystkich bitwach obowiązują Cele Drugorzędne warte 2DP
BITWA #1 - My mamy kiełbaski i oni maja kiełbaski. Kwatermistrzostwo dało nam za mało kiełbasek. Złożyliśmy już chyba z tuzin podań o dodatkowy przydział, ale pozostały bez odpowiedzi. Wygląda na to, że jedynym sposobem na uzupełnienie braków jest odebranie kiełbasy naszym wrogom! Coś czuję, że nie obejdzie się bez przemocy...
Cel Drugorzędny:
Strona, które zagarnie wszystkie kiełbaski należące do tego samego oddziału (znaczy wytnie oddział w pień, zdobywając Kill Point!) otrzymuje dodatkowy punkt. Gracz, który na koniec bitwy zdobył więcej Kill Pointów może uznać, że osiągnął Cel Drugorzędny.
Scenariusz:
Seek and DestroyCzas Gry: 5-7 tur
Rozstawienie: Pitched Battle
Zasady Specjalne: Kill Points [Cel Drugorzędny], Victory Points, Infiltrate, Scout, Outflank, Deep Strike, Reserves, Random Game Lenght.
BITWA #2 – Wciąż mało nam kiełbasy!Udało nam się zdobyć kiełbasę na wrogu. Ale straciliśmy też część naszych zapasów. Wygląda na to, że tamten pomysł nie był tak dobry jak się z początku wydawało. Na szczęście nasi zwiadowcy donieśli, że autochtoni z lokalnej osady mają własne zapasy kiełbachy. Musimy tam dotrzeć i przeprowadzić rekwizycję nim zrobi to nasz wróg, albo tubylcy przeniosą swoje magazyny!
Cel Drugorzędny:
Na środku stołu zawsze ustawiony jest jeden ze Znaczników. Określa on położenie Dużego Magazynu Kiełbasy! To on jest Celem Drugorzędnym.
Scenariusz: Seize Ground
Czas Gry: 6 tur
Rozstawienie: Dawn of War
Zasady Specjalne: Objectives [3 – 400VP; 4 – 300VP; 5 – 240VP], Rozpoznanie Walką [50% VP za poczynione straty], Infiltrate, Scout, Outflank, Deep Strike, Reserves, Duży Magazyn Kiełbasy [Cel Drugorzędny].
BITWA #3 – Promethium na rozpałkę...Dobrze było na chwilę przerwać walki by zjeść co nasze. Niestety jak dziewczyny z Kapituły Zmaltretowanej Panienki się napiły to zaczęły odgrywać ważne (i zazwyczaj ostatnie) sceny z żywota swoich świętych. Prócz tego, że drastycznie zmniejszyło to pogłowie kobiet w naszym obozie, okazało się, że zużyły prawie cały zapas rozpałki na wieczorny posiłek! Na szczęście zawsze można złupić wrogów. Tym razem jednak, nauczeni doświadczeniem zostawimy swoje zapasy w bazie...
Cel Drugorzędny:
Rozpałka to jedno, a samo rozpalenie to drugie. Niestety Siostry z Kapituły Zmaltretowanej Panienki prócz rozpałki zakosiły też zapałki. Na szczęście dowódca przeciwnika zawsze nosi przy sobie pudełko jako swoisty talizman szczęścia. Z pewnością nie będzie miał nic przeciwko, że sobie je weźmiemy... gdy już będzie martwy.
Aby dorwać zapałki należy zabić/zniszczyć jednostkę pochodzącą z dowolnego slotu HQ przeciwnika. Może być to independent character, pojazd, jednostka dowodzenia (nie będąca Retinue)Scenariusz: Capture and Control; osobne rzuty na wybór strony i rozpoczęcie.
Czas Gry: 6 tur
Rozstawienie: 8” od dowolnej przekątnej stołu i 24” od modelu przeciwnika; oddziały wystawia się naprzemiennie, poczynając od Gracza, który wygrał rzut na wybór strony
Zasady Specjalne: Objectives [Nasz: 400VP; Wrogi 800VP], Rozpoznanie Walką [50% VP za poczynione straty], Infiltrate, Scout, Outflank, Deep Strike, Reserves, Assasination [Cel Drugorzędny]
BITWA #4 – Kebab ackbar!Wczoraj chłopaki opracowali nową grę. Dzielą się na dwie drużyny, a boisko na cztery części. Ustawiają się na przekątnych ćwiartkach, a każda z drużyn ma 3 małe piłeczki, które na koniec gry muszą znaleźć się na wrogim polu. Nawet fajne. Dziś rano gramy w to z chłopakami z wrogiego obozu. Dla podniesienia atrakcyjności schowałem w piłeczkach granaty vortexowe...
Cel Drugorzędny:
Aha, jest jeszcze jedna zasada. Jeśli gdy gra się skończy i na polu startowym przeciwnika nie ma jego zawodników to przyznawane są dodatkowe punkty!
Scenariusz: Allah ackbar!
Czas Gry: 6 tur
Rozstawienie: Spearhead
Zasady Specjalne: Rozpoznanie Walką [50% VP zapoczynione straty], Infiltrate, Scout, Outflank, Deep Strike, Reserves, Bombing Run!* [400VP/bomba], Wrogie Pole [Cel Drugorzędny]
*Bombing Run! – każdy Gracz ma trzy bomby, które musi przydzielić swoim siłom. Bombę może nosić każdy model, który nie jest Pojazdem. Każdy oddział \ model może przenosić jedna Bombę w danej chwili. Na koniec gry Bomby wybuchają, majac taki sam profil ja Demoliton Charge (S8 AP2, Large Blast). Bomba może zostać upuszczona lub podniesiona na końcu własnej fazy ruchu. Uciekające modele nie upuszczają Bomb. Bomba upada w miejscu gdzie w wyniku ostrzału zginął ostatni członek oddziału lub odbita jeśli zginął w walce wręcz. Punkty dostaje się za wszystkie Bomby, które wybuchną w ćwiartce przeciwnika. Przypominam, że nie można upuścić bomby po wykonaniu Turbo Boost.
BITWA #5 – Da ‘Uge Grill!Noż, kurza twarz. Teraz, gdy mamy kiełbachę, rozpałkę, a piwo niebawem dowiozą, okazało się, że rozgniewani zarekwirowaniem ich mięsa autochtoni ukradli nam wszystkie grille! Co gorsza, przetopili je na wskazówki do zegarków. Nasz słuszny i sprawiedliwy gniew ich nie minie, jednak wpierw zajmiemy się bardziej palącą sprawą. Na całej planecie znajduje się jeszcze jeden, olbrzymi, kamienny grill (prawdopodobnie orczej konstrukcji) i tam właśnie się udajemy!
Cel Drugorzędny:
Trójka naszych Serwitorów została przydzielona do noszenia beczek z piwem. Musimy ochraniać ich za wszelką cenę, bo w końcu co to za grill bez piwa? Dlatego upewnijcie się, że żołnierzu, że Serwitorzy będą w pobliżu gdy zdobędziemy Da ‘Uge Grill!
Scenariusz: Take and Hold***
Czas Gry:5-7 tur
Rozstawienie: Pitched Battle
Zasady Specjalne: Infiltrate, Scout, Outflank, Deep Strike, Reserves, Dusk and Dawn, Posłańcy* [Cel Drugorzędny], Random Game Lenght, Da ‘Uge Grill Malfunction**
Promień Strefy Kontroli Grilla wynosi 6” od środka stołu.
*Posłańcy powinni na koniec gry znaleźć się w 8” od Grilla, który znajduje się pod naszą kontrolą. Posłańcy są Independent Character jednak zamiast jako pierwsi, do B2B dostawia się ich jako ostatnich. Dołączeni do oddziałów Fearless również stają się Fearless.
Profil Posłańca-Serwitora z Piwem:
WS 3 BS3 S3 T3 W3 I3 A1 Ld8 Sv 4+[Inv]
**Grill jest bardzo niestabilny, zwłaszcza z promethium w roli rozpałki. Dlatego na koniec bitwy, gdy ktoś odważy się go rozpalić należy rzucić Scatter Dice i umieścić wzornik miotacza płomieni w kierunku wskazanym przez strzałkę (wyrzucenie HIT oznacza, że Grill działa poprawnie). Wszystkie modele pod wzornikiem otrzymują automatyczne trafienie z S6 o Ap k6.
***Gracz otrzymuje dodatkowe punkty równe wartości swoich oddziałów znajdujących się w 6" od znacznika wskazującego środek stołu.
Progi Punktowe:10:10 | 0000-0100
11:09 | 0101-0200
12:08 | 0201-0300
13:07 | 0301-0400
14:06 | 0401-0500
15:05 | 0501-0600
16:04 | 0601-0700
17:03 | 0701-0800
18:02 | 0801-0900
19:01 | 0901-1000
20:00 | 1001+
Ranking Główny:+Bitwy [0-100]
+Ocena Modelarska [0-12]
+Test Wiedzy [0-10]
+Rozbicia [0-15]
+Wykonanie Celów Drugorzędnych [0-10]
+Wcześniejsze zgłoszenie [3]
SUMA: 150
+Punkty za wykonane Cele Drugorzędne oraz Rozbicie przeciwnika zliczane są do klasyfikacji ogólnej i nie są brane pod uwagę podczas parowania zawodników.
Ocena Modelarska:
0-3 – Pomalowanie Armii [66%, 99%, 100%]
0-2 – Wykonane Podstawki [75% i 100%]
0-1 – Armia utrzymuje jednolity schemat kolorystyczny.
0-1 – Oznaczenia oddziałowe. [Battle Honors, Tribal Markings etc.]
0-2 – Konwersje (Oddział \ Pojazd, kilka oddziałów \ szwadron pojazdów)
0-3 – WOW!
+Modele muszą być sklejone.
+Warunkiem ocenienia kategoriach 3-7 jest zdobycie chociaż jednego punktu w kategorii pierwszej
+WYSIWYG nie jest wymagany, jednak:
a) za brak wyposażenia dodatkowego, nie będącego standardowo na wyposażeniu oddziału odejmowany będzie 1 punkt od Oceny Modelarskiej.
b) za odzwierciedlenie dodatkowego wyposażenia, w który standardowo wyposażony jest model (np. granaty, broń boczna \ dodatkowa jak pistolety, CCW, wyrzutnie grantów dymnych etc.) zostaną przyznane punkty w kategorii WOW. Punkty te zostaną też przyznane za wyposażenie dodatkowe odzwierciedlone na modelu, których zazwyczaj nie ma (np. Meltabomby, Locator Beacony, Book of Saint Lucius)
c) żeby dostać punkty w Kategorii WOW nie można mieć żadnych braków opisanych w podpunkcie a).
Dodatkowe informacje:Jeśli macie pytania, bądź wątpliwości, piszcie na te adres: tjardzio@gmail.com. Na każde pytanie odpowiadamy.
Lista:Lista Zgłoszonych ( (R) po nazwisku oznacza otrzymanie rozpiski, -S oznacza iż została już sprawdzona i jest poprawna):
1 "Isengrim", IG, Warszawa (R)
2 Adam "stikman" Retamaniak, CSM, Baniocha (R)
3 Adrian "ARRRDIAN" Gaweł, Eldar, Olsztyn (R)
4 Adrian "Dziubas" Dziubinski, Łódź
5 Alek "Sephirot" Robaszkiewicz, Eldars, Murowana Goślina (R)
6 Artur "Hristus" Jeż, Demony, Warszawa (R)
7 Bartłomiej Lubiatowski, Szczytniki
8 Bartosz "Boo" Berner, Pabianice, Daemons (R)-S
9 Dariusz "Leon" Leoniak, CSM, Warszawa (R)
10 Sławek Magoska, DE, Kraków (R)
11 Emanuel "Eman" Furmańczyk, BA, Kraków (R)-S
12 Emilia "Emi"Rozmarynowska, SW, Łódź (R)
13 Grzegorz 'grzeniu', Orks Warszawa
14 Jakub "vladdi" Podruczny, Orks (R)
15 Kamil "Karl Vant" Meka, Eldars, Wrocław (R)
16 Kamil "Lesiu" Lasek, Tau, Miechów
17 Kamil "Miszczu" Jasak, WH, Kraków (R)
18 Karol "Kard" Kolczyński, Wiśniowa Góra, Orks (R)
19 Karol "saddist" Chodnicki, Orks, Warszawa (R)
20 Krystian Kępa, Tyranidzi, Łódź (R)
21 Sławek "Sławeek" Bilinski, CSM, Warszawa (R)
22 Sławek Bogusławski, Wrocław, Tyranids
23 Krzysztof "el_piszczu" Piszcz, Trójmiasto
24 Krzysztof "Raca" Radzki, Eldars, Trójmiasto (R)
25 Krzysztof 'Zły' Białek, SM, Warszawa (R)
26 Łukasz "Krysiak" Krysiak, Orki, Łódź (R)
27 Łukasz "Lesiu" Leszkiewicz, Kielce, IG
28 Łukasz "Perzan" Perzanowski, IG (R)
29 Sebastian "Docent" Makowsk, Orki (R)
30 Szymon "afro" Patora, SM, Poznań (R)
31 Maks "Maxpiro" Piątek,Orki, Łódź (R)
32 Marcin "Nanker" Staruszczak, Tychy, SM (R)
33 Mateusz "Rydl" Karczewski, CSM, Łódź (R)
34 Mateusz "Zioło" Zieliński, CSM, Chaos (R)
35 Michał "Cross", Chamny, Łódź
36 Michał "Czaj-nik" Rebandel, Warszawa, SW (R)
37 Michał "Mądry" Mądry, SM, Warszawa (R)
38 Michał "Oseas" Janusz, Poznań, BT
39 Michał "Siudi" Siudak, Eldar, Miechów
40 Michał "Spejs" Herbergier, Eldar, Kielce (R)
41 Milosz "Miły" Dziembowski, Orks, Warszawa (R)
42 Nadolski Michał, CSM, Poznań (R)
43 Paweł "Ederus" Korpal, DE, Olsztyn (R)
44 Piotr "Emeryt" Jaworski, Orks, Kraków (R)
45 Piotr "grabarian" Grabowski, SM, Warszawa (R)
46 Piotr "Gruchon"Gruszczyński, Tau, Łódź (R)
47 Piotr "Sonic" Mirecki, BA, Białobrzgi (R)
48 Reyq, Dark Eldar, Łódź
49 Wojciech 'Angron' Chroboczyński
50 Roman Soboń, SW, Rzeszów (R)