Autor Wątek: Kwestia zasad?  (Przeczytany 377527 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jaskier

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 995
  • Płeć: Mężczyzna
  • Princeps
Kwestia zasad?
« dnia: Lipiec 04, 2003, 02:03:29 pm »
jest to temat na którym będą odbywać się dyskusje odnośnie interpretacji zasad, początkujący będą się mogli zapytać o to i owo bardziej doświadczonych a ci ostatni rozważać złozone problemy w tej materii.
Zapraszam.

Przykleiłem. Mam nadzieję ze jakiś ruch tu będzie, bo znowu odkleję---wasz spełniający każde życznie Fin

Offline Jaskier

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 995
  • Płeć: Mężczyzna
  • Princeps
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2003, 02:10:15 pm »
to może ja zacznę?
armaty, katakulty i inne tego rodzaju tałatajstwa zostają na planszy po wybiciu załogi. jak się to ma do ruchu jednostek? czy mój oddział może "przejść" przez taką armatę czy musi ją omijać i jak to się ma do gonienia załogi armaty (i czy armata ucieka razem z za.łogą, czy zostaje w miejscu)?

Offline KOOBA.84

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 367
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2003, 04:01:33 pm »
Z tego co mi wiadomo, to taka maszysnak nie ma wplywu na dalszy movement.
iech zyje krol!


Offline DENVER

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 99
    • http://www.gamekeeper.itl.pl
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2003, 08:56:58 pm »
Byl juz taki tema ale odswierzenie go jest pomimow szystko bardzo dobrym pomyslem a wedlug mnie powinnismy zglosic go do adminow zeby przykleili i nie zdejmowali. :idea:
o życie to bezczynność śmierci.

Offline Jaskier

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 995
  • Płeć: Mężczyzna
  • Princeps
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 04, 2003, 09:08:04 pm »
chyba modów?
właśnie niniejszym proszę pierwszego czytającego te słowa moderatora o przyklejenie i niezdejmowanie tego tematu

Offline Cwany

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 474
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 04, 2003, 09:55:50 pm »
czy kula armatni przbijajaca sie przez kolejnych orkow:) traci siele ??

Offline Jaskier

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 995
  • Płeć: Mężczyzna
  • Princeps
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 04, 2003, 09:59:21 pm »
bolt tak ale kula nie

Offline Obi-1

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 141
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 04, 2003, 10:13:33 pm »
Cytat: "Jaskier"
armaty, katakulty i inne tego rodzaju tałatajstwa zostają na planszy po wybiciu załogi. jak się to ma do ruchu jednostek? czy mój oddział może "przejść" przez taką armatę czy musi ją omijać i jak to się ma do gonienia załogi armaty


Armate po prostu ignorujesz...nie ma  jej (a mimo to jest... 8) )


Cytat: "Jaskier"
(i czy armata ucieka razem z za.łogą, czy zostaje w miejscu)?


A tobie chcialoby sie tachac za soba taka mase zelastwa kiedy czujesz juz oddech wroga na d...eee...na plecach... 8)


A co do kulki  to : jak wyzej....
ay The Force  Be With You !!!!!

Offline Jaskier

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 995
  • Płeć: Mężczyzna
  • Princeps
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 04, 2003, 10:24:34 pm »
dzięki bo dzisiaj i wczoraj kumpel mi wmówił, że jest inaczej i musiałem wykręczć :evil:  ale i tak walnąłem mu w dwuch grach 2 masakry :twisted:

Offline Lawfulone

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 507
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 05, 2003, 08:16:53 am »
oki to ja mam taką sytuacje: stoją obok siebie 3 mortary i canon w linii,przed nimi handgunners-tesh w linii. z boku ich znajduje sie noble na pegazie a po skosie stoi lord na smoku- obia modele mają wszystkich w zasięgu(tj przelecą   wszystkich w linii prostej
N C M  M  M
     HHH  HHH

 S

<---20"--------->


deklaruje szarże noblem na Canona i smokiem na handgunnersów... oblewają terror i C i H -noble redirectuje na pierwszego M(od lewej) ,smok na tego samego M ci też uciekają-jeszcze od pegaza. czy moge smokeim redirectowac szarżę na nastepnego mortara albo noblem dalej?? obie figurki mają wszystko w zasięgu 20" napoczatku ruchu...
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Lawfulone

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 507
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 05, 2003, 08:19:24 am »
czyli ile razy moge redirectować szarże-biorac pod uwagę,ze wszystkie mortary i wszyscy handgunnersi sa w jej zasiegu od początku i uciekające jednostki odsłaniają mi następne...

spalona szarża jest dziwnym pomyłsem bo wszystkie ucieczki rozgrywają się: dla  N na 5" a dla smoka na 8"...
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Jaskier

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 995
  • Płeć: Mężczyzna
  • Princeps
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2003, 08:39:32 am »
pozwolisz że dożucę jeszcze jedno pytanie odno śnie rediktowania:
czy można rediktować na odział/jednostkę którą się wcześniej widziało, czy tylko na taką, która została w momecie ucieczki szarżowanej jednostki odsłonieta?

Offline Lawfulone

  • Stolnik bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 507
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 05, 2003, 09:14:05 am »
tu ja ci odpowiem: jest to jedna z bardzie bezsensownych zasad- mozna redirectowac tylko na to,na co nie mogło sie ogłosić szarzy wcześniej-bo cos zasłaniało/blokowąło itp
ttp://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=58cv83cp

Offline Bracchus

  • Wyzwoleniec
  • *
  • Wiadomości: 23
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 05, 2003, 09:51:47 am »
Cytuj
tu ja ci odpowiem: jest to jedna z bardzie bezsensownych zasad- mozna redirectowac tylko na to,na co nie mogło sie ogłosić szarzy wcześniej-bo cos zasłaniało/blokowąło itp


Pytanie : ok, zgadzam sie, a co ze smokami i np. manticorami? To sa przecierz Large Target, one widzą wszystko niemalże do szarży( oprócz oddziałów zasłoniętych przez lasy, góry, domy, wieże...itd...itd..)  i przekierować szarzę na oddział który się nie widziało to jest raczej duży problem. Jeżeli ktoś mi pomoże wielkie dzięki :)

Kolejne pytanie : gram Dark Elfami  :death: i deklaruje szarżę Coldami na oddział przeciwnika ( np. na szybką kawalerię ) , ona odpowiada na szarżę Flee, a ja nie zdaję głupoty i poruszam  się do przodu pół ruchu Coldów. Teraz pytanie : czy odpowiedż na szarżę powinna być po teście na głupotę ( gdyż w przypadku zdania tego testu szarża jest udana ), czy też odpowiedż na szarżę jest zaraz po zadeklarowaniu szarży??

Kolejne pytanie : oddział Coldów wypadł za stół z powodu niezdanej głupoty. Czy wraca w następnej turze i czy może od razu szarżowac??

Kolejne pytanie : Vampire Lord linii Blood Dragon ma na sobie talisman Crown of the Damned ( ward 4+ oraz musi przechodzić test na głupotę na początku tury ) . Czy w przypadku nie zdania głupoty Lord porusza się połowe ruchu do przodu ( jak nie był w walce) , czy tez rzuca się kością i traci połowę ataków , gdyż jest to nieparzysta liczba modeli, tak jak dla oddziału np. Coldów,  oraz czy może rzucać czary??

Kolejne pytanie : strzelając Bolt Throwerem jednym strzałem, lub jakimkolwiek działem lub stone throwerem, w przypadku kiedy strzała leci przez ranki, to czy sciąga wszystko co jest w lini prostej , czy też sciąga max. 1 model w ranku??, gdyż może się zdarzyć sytuacja gdzie strzała przelatuje przez dwa modele w przerwszym rzędzie i dwa modele w drugim rzędzie.

Kolejne pytanie : czy jeżeli szarżuje na oddział i sciąłem cały pierwszy rząd a nie deklarowałem oddzielnego uderzenia w Championa, to czy on póżniej oddaje, czy też liczy się jako rank-and-file ( lub cos w tym stylu  :wink: . W przypadku Sztandarowego nie ma problemu, gdyż nie trzeba deklarować oddzielnego uderzenia gdyż jeżeli padnie to kolejny koleś z tyłu bierze sztandar i podnosi, podobnie jest z Muzykiem.

Sorki za długi post, czekam na odpowiedzi, z góry dziękuje :)
to pragnie pokoju , szykuje sie do wojny.

Offline Obi-1

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 141
Kwestia zasad?
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 05, 2003, 10:12:00 am »
Cytat: "Lawfulone"
czyli ile razy moge redirectować szarże-biorac pod uwagę,ze wszystkie mortary i wszyscy handgunnersi sa w jej zasiegu od początku i uciekające jednostki odsłaniają mi następne...

spalona szarża jest dziwnym pomyłsem bo wszystkie ucieczki rozgrywają się: dla  N na 5" a dla smoka na 8"...


Redirecta robisz raz (po tym jak spier...ekhm...uciekl oddzial na ktory szarzowales) a jesli natomiast ten oddzial(ten na ktory ridajrektowales)  tez ucieknie , wtedy juz redirecta zrobic nie mozesz....

A w sytuacji ktora podales wyzej , smok (po tym jak 2-gi oddzial juz mu ucieknie) traktowany bedzie jako 'scigacz' (na tej samej zasadzie jakby scigal zbrejkowanego wroga) i po prostu "wbije" sie w kolejny oddzial...
zupelnie jak "pursuit into fresh enemy"...
ay The Force  Be With You !!!!!