Autor Wątek: Porady solucje i sekrety  (Przeczytany 21542 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ghoku

Porady solucje i sekrety
« dnia: Grudzień 16, 2008, 02:08:33 am »
Temat jest prosty pomoc i porady  :D :D
Zapraszam wszystkich do podzielenia się wiedzą o grze oraz poradami i odkrytymi sekretami.
Na początku opisze najprostszą  drogę do odnalezienia ukrytego skarbu na torfowiskach w Moorbridge.

A więc qesta możemy dostać dopiero po uwolnieniu Morlinde z krypty.Najpierw wypytujemy pijaka Wigura w gospodzie o skarb, potem podchodzimy do Krobera i mówimy mu o skarbie on zleci nam znalezienia go i poda nam miejsce ulokowania mapy skarbów.podaje linka do mapy okolicy i opisuję rozkład poszczegulnych kroków do zdobycia skarbu.


A oto legenda do mapki.
1.Miejsce gdzie znajduje się gospoda a w niej zleceniodawca questa Krober
2.Jaskinia z mapą skarbów ukrytą w butelce obok zamkniętej skrzyni.
3.Nagrobek z ukrytą drugą częścią mapy skarbów i kluczem do sarkofagu (należy kliknąć na przycisk znajdujący się na nim aby go otworzyć-załączam obrazek niżej z dokładnym wskazaniem przycisku.


4.Krypta w której znajduje się skarb.(Należy użyć klucza na ustach postaci na sarkofagu jak na obrazku poniżej ,ale dokładnie na ustach a nie na sarkofagu.)


Po wykonaniu powyższych czynności quest się zakończy a nagrodą jest projekt elfickich strzał które są naprawdę bardzo przydatne. :roll:
Z góry przepraszam za wszelkie literówki i różnorakie babolle i zapraszam do rozwoju tego wątku.

Offline topcat

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2008, 05:23:26 pm »
Kilka porad dla początkujących:


- Po wykonaniu zadań głównego wątku w danej lokacji, zostanie ona bezpowrotnie zamknięta bez możliwości powrotu, jeśli się ją wtedy opuści. Wyjątek od tej reguły stanowi Tallon - można do niego wracać.

- W pierwszej lokacji, na wschód od wioski, za pierwszym mostem można spotkać w polu kobietę Ernę. Jeśli nie macie wersji kolekcjonerskiej, nie traćcie długich godzin na szukanie w grze hasła, o jakie ona prosi. Za podanie prawidłowego hasła otrzymuje się maskę władcy (taka maska w stylu zorro) +1 ochrona głowy, +3 charyzma. Hasło (chyba unikalne dla każdej kopii gry) dostaje się w edycji kolekcjonerskiej albo... można je sobie wygrzebać z jednego z plików w katalogu z grą. Nie podam szczegółów, gdyż to nieprzyzwoite  ;-) choć myślę, że legalne - no chyba, że czytanie plików gry jest niezgodne z prawem.

- Po ukończeniu kolejnych etapów gry warto ponownie zwiedzać całe Ferdok (główne ulice, place i tawerny), gdyż po kolejnych etapach otwierają się nowe zadania poboczne.


UWAGA! SPOILER!

- Na torfowisku wewnątrz drzewa z duchem elfa można znaleźć zwłoki, które bardzo łatwo przegapić. Ze zwłok można zabrać parę ciekawych przedmiotów.

- Dla tych, którzy już na początku chcą zaplanować sobie drużynę i pod tym kątem stworzyć głównego bohatera, oto lista postaci, które można po kolei przyłączyć na bardzo wczesnym etapie gry:

amazonka w Avestrue - wyjątkowo opryskliwa i niemiła  :roll:
złodziej w Avestrue - na pewien czas się odłączy
krasnolud najemnik w Ferdok
szarlatanka w Ferdok - w praktyce złodziejka/mag
elfka tkacz(ka?) magii na torfowisku
i paru innych w dalszych etapach gry

- W pewnym momencie otrzymuje się możliwość zatrudnienia najemnika z portu (tego z wyglądem arabskiego asasyna). Kosztuje to 200 D i w zamian dostajemy do dyspozycji raczej przeciętnego wojownika, ALE można mu zabrać znakomitą zbroję skórzaną, rewelacyjną dla maga/łucznika.




EDIT:

UMIEJĘTNOŚCI - Ocena jest oczywiście subiektywna ale postaram się być obiektywny.  ;-)

- Ważne umiejętności:
   - otwieranie zamków - Bardzo dużo skrzyń i trochę drzwi jest zamkniętych.
      Przydają się wytrychy gdyż sama umiejętność nie zawsze wystarcza.
   - rozbrajanie pułapek - Teoretycznie można się bez tego obyć, ale w paru miejscach naprawdę się przydaje.
   - siła woli - Bez odpowiednio wysokiej siły woli postacie będą bez przerwy zaliczać wielokrotne i ciężkie rany.
   - leczenie - Leczy rany i przyspiesza regenerację punktów życia. Wystarczy do tego wiroziele, którego wszędzie pełno.
   - wiedza tajemna - Do identyfikacji magicznych przedmiotów.
   - leczenie zatruć ALBO zaklęcie "klarum purum". Wystarczy 1 punkt zaklęcia by uleczyć każde zatrucie.
      Więcej punktów wydłuża tylko czas odporności.
   - przetrwanie - Wyświetla na minimapie rośliny i wrogów.
   - natura ludzka - Najczęściej wykorzystywana umiejętność społeczna.
   - łuczarz / kowal - Istnieje kilka ciekawych schematów...

- Mało ważne umiejętności:
   - alchemik - W grze jest wystarczająco dużo mikstur do znalezienia / kupienia
   - wiedza o zwierzętach - Kiedy będziecie mieli do oporządzenia kilkadziesiąt szczurów, pająków itp....  :-?
      Problem w tym, że to długo trwa. Znacznie dłużej niż zbieranie roślin.
   - targowanie - Pieniędzy jest i tak dużo do zdobycia / zarobienia (rzemiosło, alchemia) / ukradzenia - jak kto woli
   - etykieta - Bardzo rzadko wykorzystywana.
   - pułapki - Szkoda zachodu, chyba, że ktoś lubi.


UWAGA! SPOILER!

- W domu woźnicy jest pewien żebrak. Dałem mu monetę [edit: talara]... i potem bardzo tego żałowałem przy każdej wizycie w tej lokacji.  :evil:

- Jeśli zastanawiacie się, do której rodziny kupieckiej się przyłączyć, to jedna rada - Neishbeckowie (czy jak oni się tam zwali) to zbrodnicze paskudy a Wy będziecie musieli robić dla nich paskudne rzeczy.  :shock: Nie wiem, jak ci drudzy.

- Na pewnym etapie gry (nie pamiętam dokładnie na którym) niektórzy handlarze otrzymują nowy towar - głównie nową broń i części zbroi. Np. kupiec w porcie Ferdok (ten naprzeciwko sprzedawcy "okrętów") ma do sprzedania piękny smoczy hełm a' la  król wikingów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2008, 11:23:46 am wysłana przez topcat »

Offline Foris

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2008, 11:09:00 pm »
Cytuj
- W domu woźnicy jest pewien żebrak. Dałem mu monetę... i potem bardzo tego żałowałem przy każdej wizycie w tej lokacji. 
Jeśli dacie mu dukata dostaniecie zadanie na którym możecie zarobić kilka dukatów (potrzebne otwieranie zamków)

Cytuj
- Jeśli zastanawiacie się, do której rodziny kupieckiej się przyłączyć, to jedna rada - Neishbeckowie (czy jak oni się tam zwali) to zbrodnicze paskudy a Wy będziecie musieli robić dla nich paskudne rzeczy.  Shock Nie wiem, jak ci drudzy.
Druga rodzina jest dobra i zadania są dla tych o jasnej stronie mocy ;)

Offline ghoku

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2008, 06:32:34 pm »
 :D Tym razem mały sekrecik w stylu easter egg.  :lol: :lol:
Otóż po zakończeniu którejś misji głównej (smoczych zadań) należy udać sie na targ w cytadeli hrabiowskiej i odwiedzić kupca za zamkniętą świątynią sprzedaje on kury po 5D za sztukę i ma też trolla skalnego za 50D. Po zakupie kur pojawią się one w naszej rezydencji w ogrodzie ,a po zakupie trolla pojawi się on w naszej piwnicy.Wykonując kilka kolejnych misji należy zaglądać do piwnicy w celu sprawdzenia czy nie zaszło tam małe przemeblowanie ściany,w przypadku zajścia takiej sytuacji należy zwiedzić nową lokacje i przeszukać szkrzynie w celu znalezienia małego easter egg.
Może mało pomocne ale zabawne.
Pozdrawiam wszystkich którzy udzielili się w tym wątku i serdecznie dziękuję za  porady na pewno wielu na tym skorzysta zwłaszcza nowi gracze. :)

Offline Gungrave

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 18, 2008, 07:46:50 pm »
zawsze mozna zacząć robic zadania dla złej rodziny Neusbecków czy jakoś tak, a po czwartym zadaniu dostaniemy propozycje pracy dla dobrej rodziny (proponuja 20 D za samo przejscie ale jak uda sie zatargowac do dostnie się 100D)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2008, 07:50:04 pm wysłana przez Gungrave »

Offline Foris

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2008, 01:29:14 pm »
Cytuj
małego easter egg.
Co to zaeaster egg? Nie chce mi się wydawać kasy a jestem ciekaw ;)

Offline topcat

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 19, 2008, 01:47:06 pm »
Co to zaeaster egg?


No cóż,  to kilka eleganckich unikatowych przedmiotów. Np. Rewelacyjny hełm zapewniający 98% ochrony głowy przeciwko komarom albo super zestaw agenta pozwalający zmienić wygląd postaci i ukryć jej prawdziwą tożsamość. No i na koniec super błękitny pancerz z pięknym kwiatowym herbem.

 :badgrin:

Offline topcat

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 19, 2008, 04:11:52 pm »
UWAGA! SPOILER

Za uratowanie Króla Arombolosha od szaleństwa, nie powodując przy tym śmierci żadnego z jego strażników, można wybrać dodatkową nagrodę ze skarbca. Jeśli zabije się tylko kilku, wtedy nagrodą jest napój leczniczy. Strażników można po prostu ominąć biegnąc bokiem sali tronowej.

Podobnie nagrody od wiedźm (w chwili, gdy wszystkie 4 razem spotyka się w drodze na zamek) różnią się w zależności od tego, jak się im przysłużyliśmy (zakładając, że to po ich stronie stanęliśmy w Mrocznym Lesie). Np. bitewny prosiak do pomocy  :shock: albo jakiś magiczny przedmiot gdy jest bardziej zadowolona. Szczegółów jednak nie pamiętam.

Offline optim

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2009, 10:24:09 am »
Jesli macie dosc dobrze rozwinieta "kradziez kieszonkowa" to okradnijcie krola zlodzieji a dostaniecie 50 dukatow i pare ciekawych rzeczy.

Offline Szybenik

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 25, 2009, 08:54:06 pm »
Cytuj
- Mało ważne umiejętności:
      - wiedza o zwierzętach - Kiedy będziecie mieli do oporządzenia kilkadziesiąt szczurów, pająków itp....  :-?
      Problem w tym, że to długo trwa. Znacznie dłużej niż zbieranie roślin. 
Napisałeś wcześniej że to ocena subiektywna więc pozwolę sobie się nie zgodzić.
Dzięki wiedzy o zwierzętach można pozyskiwać rzadki surowiec " paski skóry " , które wykorzystuje się właśnie w łucznictwie i w kowalstwie.
np. produkcja strzał +20 PO . Do tej pory ( a wróciłem z Tallon ) nie widziałem tych strzał u żadnego kupca. Fakt jest faktem że inny surowiec do tych strzał też jest bardzo trudno pozyskać w większych ilościach ( pióra harpia )

Offline usagi01

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 540
  • Total likes: 0
  • Płeć: Kobieta
  • Łuczniczka
Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 30, 2009, 08:04:08 pm »
Napisałeś wcześniej że to ocena subiektywna więc pozwolę sobie się nie zgodzić.
Dzięki wiedzy o zwierzętach można pozyskiwać rzadki surowiec " paski skóry " , które wykorzystuje się właśnie w łucznictwie i w kowalstwie.
np. produkcja strzał +20 PO . Do tej pory ( a wróciłem z Tallon ) nie widziałem tych strzał u żadnego kupca. Fakt jest faktem że inny surowiec do tych strzał też jest bardzo trudno pozyskać w większych ilościach ( pióra harpia )

True, true...
Zgadzam się z przedmówcą! Wiedza o zwierzętach pozwala zdobywać wiele unikatowych składników, które można później chociażby drogo sprzedać, o ile nie wykorzysta się ich w recepturach. 8)

Offline Ehesajump

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 08, 2010, 04:53:24 pm »
Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak kupić u Nieuczciwego Otto skalnego goblina? Na żadnej postaci nie ma go na liście przedmiotów na sprzedaż... a bardzo chciałbym mieć brodę dla Forgrimma  :sad:

Offline Sybaris

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 08, 2010, 05:00:08 pm »
Witam, czy ktoś mógłby mi powiedzieć, jak kupić u Nieuczciwego Otto skalnego goblina? Na żadnej postaci nie ma go na liście przedmiotów na sprzedaż... a bardzo chciałbym mieć brodę dla Forgrimma  :sad:

Najpierw musisz kupić od niego 4 kury, po pewnym czasie w pustej dotąd klatce pojawi się goblin i będzie odpowiednia opcja w rozmowie z handlarzem. U mnie goblin pojawił się po powrocie z pierwszego smoczego zadania.

Co do brody to:
Spoiler: pokaż
Broda zajmuje miejsce hełmu więc jak założysz brodę to hełmu już nie ubierzesz.

Offline Ehesajump

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 11, 2010, 05:13:51 pm »
Bardzo dziękuję :) Wypróbuję to. Na razie kupiłem 1 kurę bo się nudziłem :P Ale dokupię jeszcze 3 i zobaczę co będzie.

EDIT:
Mam problem z ostatnią kurą. Siedzi sobie w zagrodzie u Otto, a facet mi mówi, że nie mogę jej kupić bo trzeba mieć jakiś certyfikat. Mam poczekać, aż goblin będzie w zagrodzie?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2010, 05:41:53 pm wysłana przez Ehesajump »

Offline Sybaris

Odp: Porady solucje i sekrety
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 12, 2010, 07:48:09 pm »
...
Mam problem z ostatnią kurą. Siedzi sobie w zagrodzie u Otto, a facet mi mówi, że nie mogę jej kupić bo trzeba mieć jakiś certyfikat. Mam poczekać, aż goblin będzie w zagrodzie?

Możesz kupić tylko 4 kury potem sprzedawca nawija o tym certyfikacie ... taki żarcik z prawodawstwa Unii Europejskiej xD ... Jak masz już wszystkie kury to idź na na smoczą misję i po powrocie z niej będzie możliwość kupienia goblina.