trawa

Autor Wątek: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?  (Przeczytany 9914 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krova

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 13, 2008, 12:15:41 am »
działa to tak:
musisz miec zmodyfikowowana konsole, nie wiem czy 360 i ps3 maja swap magic ale pewnie trzeba uzyc do tego chipa. Ktorego wykrycie np w x-ie powoduje ban z live i utrate gwarancji.

Nie.

 Xboxa możesz przerobic w domu w 15 minut, przeróbka to flash a nie chip, najpopularniejszy flash iXtreme jest niewykrywalny - można grac po sieci. Gwarancję oczywiście tracisz, chociaż ostatnio było głośno na pewnym forum o typie, który wysłał spiraconego xboxa na gwarancję i naprawili mu konsolkę bez problemu o:
/人◕ ‿‿ ◕人\

Offline JAPONfan

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 14, 2008, 09:11:07 pm »
IMHO twoja teoria spiskowa jakoby te DRM'y wprowadzane sa po to by ludzie przesiadli sie na konsole jest chybiona. i.e.:

Eee ja tam moge dalej teoretyzowac. Na przyklad odpalilem sobie NFS:ProStreet. Kurde tyle savingow i loadingow to ja w zyciu nie widzialem na pc. Zmieniam wydech, saving, wygyrwam wyscig, saving i loading. Sprawdzilem, przez 30 minut siedzienia nad gra scigalem sie 5 minut.
Ale dobra, wracam do teorii. Dlaczego gry na konsole sa na DVD? przeciez a to plytka sie rysuje, a to laser sie brudzi. A taki nintendo 64 to wystarczy dmuchnac zeby wszystko dobrze chodzilo. Zamiast tak walczyc z piractwem i wymyslaniem ile to razy pozwolimy klientowi zainstalowac program, mozna by te zasoby ludzkie i finansowe rzucic na front walki o wytrzymalsze i tansze karty pamieci ktore beda nosnikami gier. Przeciez zrobienie takiego "katridża" i zgranie na niego gry to wiekszy troche wysiłek niz złamanie securoma czy napisanie programu imitujacego serwer. Dla konsol jeden rodzaj dla pc inny oparty o usb. Pamiec ma funkcje read-only z mozliwoscia instalki i bez kopiowania. Jasne takie cos tez dałoby sie obejsc ale wtedy np. programy maja o 500 mega wiecej niz jest w stanie pomiescic double-layer dvd.  Wiecej grzebania, wiecej mieszania mniej oplacalne, bo np instalowac mozna tylko przy podpietej karcie ktora jest wykrywana przeciez przez OS.

Tak sobie teoretyzuje. Ale naczytałem sie w młodosci ksiazek i uważam ze wielkie korporacje to panstwa totalitarne.

Offline DARKMAN

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 14, 2008, 09:42:10 pm »
Nadal masz twierdze, ze masz troche dziwne pomysly. Wziales pod uwage pojemnosc takiego kartridza do N64? Cale 64MB... Ok mamy teraz paro gigowe karty SD tylko, ze nadal ich koszt jest ZNACZNIE wyzszy niz takiej plyty DVD.

Odnosnie zabezpieczen na takich kartach -> poki co sa one znacznie gorsze niz na plytach DVD, skopiowanie gry z DS'a jest po prostu trywialne... Zas argument, ze programy o wiekszej pojemnosci niz plyty by nie byly kopiowane jest po prostu smieszny bo: a) jezeli mamy konsole/PC czytajaca gry z kart to po kiego grzyba zgrywac je na DVD a nie na inna karte??? b) w przypadku wiekszej pojemnosci niz nosnik tnie sie wszystkie "niepotrzebne" rzeczy z gry (np. muzyke czy filmiki) i gra sie miesci bez problemu (vide gry z Dreamcasta).

IMHO przyslosc lezy w cyfrowej dystrybucji, vide Steam, XBL czy PSN.

Offline fin

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 15, 2008, 06:10:47 am »
IMHO przyslosc lezy w cyfrowej dystrybucji, vide Steam, XBL czy PSN.
NIE!

Przyszlosc to bluray - PS3 ciagle nie skrakowane!

Offline JAPONfan

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 15, 2008, 09:42:51 am »

IMHO przyslosc lezy w cyfrowej dystrybucji, vide Steam, XBL czy PSN.

Jasne ze to dziwne pomysły. W koncu to teoria spiskowa  :D. Uwazem po prostu ze te srodki ktore wydaja na zabranianie uzytkownikowi uzytkowania mogli by spokojnie poswieciec wlasnie na zrobienie takich kart zeby ich produkcja byla tansza. BO teraz jest tak ze produkuja na tanich DVD ale odbija sie to na tych ktorzy maja orginaly a nie na piratach. Bo wystarczy jedna kopia w necie zeby cale misterne zabepieczenie wzielo w leb. Nie mowiac o tych ktorzy uzywaja NoCD czy innych mykow zeby moc spokojnie grac w oryginały.

Offline DARKMAN

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 16, 2008, 04:45:52 am »
NIE!

Przyszlosc to bluray - PS3 ciagle nie skrakowane!
Ze co??? To zart czy piszesz na serio? Zdaje sie, ze jednak te pierwsze...

------------------------
Wracajac do tematu odnosnie DRM'ow -> heh teraz wyszlo na jaw, ze Spore pozwala tylko na 1 uzytkownika (?!)...

Offline JAPONfan

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 16, 2008, 12:18:52 pm »
Juz wiadomo po co DRM.

http://www.gamesindustry.biz/articles/pre-owned-games-market-damaging-single-player-games-braben

odsprzedaz uzywanej kopii niszczy rynek. Nie piraci. Handel orginalami.

Offline DARKMAN

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 16, 2008, 02:36:31 pm »
Heh, przeciez o tym juz od dawna analitycy (zdaje sie nawet Pachter) mowili. I nie tyle "niszczy" rynek co po prostu wielkie studia lasza sie na dodatkowa kase (podobnie jak teraz zdaje sie wytwornie muzyczne uznaja, ze powinno im sie wiecej placic za utwory uzyte w Guitar Hero/Rock Band).

Przeciez Gamestop nie powstal wczoraj a jest juz na rynku prawie 15 lat!

Offline fin

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 16, 2008, 05:21:41 pm »
Ze co??? To zart czy piszesz na serio? Zdaje sie, ze jednak te pierwsze...
Jak najbardziej poważnie - ps3 do tej pory nie zostało spiracone.

Offline DARKMAN

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 16, 2008, 05:30:44 pm »
Mowisz? Sam BD+ zostal zlamany w marcu tego roku (8 miesiecy po ogloszeniu, ze zabezpieczenie nie bedzie zlamane przez najblizsze 10 lat) przez Slysoft (goscie od AnyDVD). Na torrentach masz cala mase gier na PS3...

Offline fin

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 16, 2008, 06:49:09 pm »
Mimo tego że są gry z ps3 na torrentach to w zaden sposób nie idzie w nie grać. PS3 jeszcze po prostu nie zostało złamane.
Ostatnio co prawda chyba udało sie piratom odpalić jakieś tytuły ale to by było na tyle.

Offline DARKMAN

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 16, 2008, 08:53:02 pm »
Hmmm to jezeli ich nie mozna odpalic to PO CO sa one na torrentach? Po co by ktos zadawal sobie trud skopiowania gry i wrzucenia jej na torrenty jezeli nikt nie bedzie mogl w nia zagrac? Czy jestes az tak naiwny?

Offline JAPONfan

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 16, 2008, 09:18:16 pm »
Z tego co wyczytalem i co widze na giełdzie to PS3 obejsc poki co sie nie da. To znaczy da, pirat sie odpala ale nie da sie ponoc grac. A po co sa na torrentach? Zeby wyrabiac ilosc wrzuconych plikow i zeby bylo na pozniej.

Inquisitor_Matematicus

  • Gość
Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 17, 2008, 06:34:17 am »
Hmmm to jezeli ich nie mozna odpalic to PO CO sa one na torrentach? Po co by ktos zadawal sobie trud skopiowania gry i wrzucenia jej na torrenty jezeli nikt nie bedzie mogl w nia zagrac? Czy jestes az tak naiwny?

A nie po to żeby za pomocą emulatorów puścić na PC? W ogole w takiej sytuacji na jakichkolwiek emulatorach pójdzie?

Offline Krova

Odp: Po co nam DRM-y w grach komputerowych?
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 17, 2008, 01:23:57 pm »
A nie po to żeby za pomocą emulatorów puścić na PC? W ogole w takiej sytuacji na jakichkolwiek emulatorach pójdzie?
Lol

Stary, nie ma żadnego dobrze działającego emulatora PS2, a Ty chcesz sobie w gry z trójeczki grać na kompie?
/人◕ ‿‿ ◕人\