trawa

Autor Wątek: StarGate: Worlds  (Przeczytany 5165 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 31, 2008, 01:51:04 pm »
Zobaczymy, zobaczymy. Choc jak napisales o plusach za ruch podczas strzalu celnosc to pomyslalem "Mass effect online"? Jednak wole walki w stylu KotOR niz ME.

Znaczy: system walki ma premiować poruszanie się. Podczas ruchu trudniej Cię trafić, ale jednocześnie Ty też możesz mieć problemy z trafieniem. Ale każdy trafiony kolejny trafiony strzał (bez pudła) ma zadawać coraz większe obrażenia.

Jeszcze trochę o loocie. W SG:W ma obowiązywać zasada, że nie wyciągniemy z moba przedmiotu, którego nie używał/nie mógł używać. Co za tym idzie z miska czy innego zwierzaka nie wyciągniemy P90, ulepszeń do broni, blueprintów na crafting, etc. xD Chcą uniknąć sytuacji, kiedy jakiś zwierzak dropuje high-end item albo kompletny uniq xD

Offline JAPONfan

Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 31, 2008, 03:48:00 pm »
Dla mnie MMO to taka gra w ktorej mozesz grac w grupie ale mozesz grac solo. zwlaszcza kiedy gre solo powinna wymuszac filozofia twojego avatara. CZyli jak gram cholernym zabojca to gram solo i jak mam zdobyc cos tam od kogos tam to mam drop rate 100% bo zabijam tylko jednego moba. Jak gram warriorem to drop rate moze byc mniejszy bo i tak wchodze i robie jatke zabijajac 90% populacji.

Co do lootowania to pomysl dobry tylko zeby nie przesadzili w druga strone jak w niektorych fps-ach zabijasz kolesia z karabinem i granatami lottoujesz a koles ma tylko noz.

Offline Krova

Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 31, 2008, 05:01:36 pm »
W każdym razie twierdzą, że nie da się rozegrać walki tak, że jedna osoba wyłapuje cały dmg, druga ją leczy, a trzecia walczy. Wszystko ma się dynamicznie zmieniać i zmuszać do flankowania i innych zagrań taktycznych.

 Ciekawe jak to bedzie wyglądało przy high-lvlowych raid bossach. 4godzinna dynamiczna walka zmuszajace do zagrań taktycznych? To ja podziękuję  :roll:
/人◕ ‿‿ ◕人\

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 885
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 31, 2008, 05:17:46 pm »
Może wreszcie odpuszczą sobie takie nudne rzeczy.

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 31, 2008, 05:38:38 pm »
Ciekawe jak to bedzie wyglądało przy high-lvlowych raid bossach. 4godzinna dynamiczna walka zmuszajace do zagrań taktycznych? To ja podziękuję  :roll:
A ja przeciwnie- takie coś by mi się podobało. :)
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 885
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 31, 2008, 06:30:50 pm »
A ja przeciwnie- takie coś by mi się podobało. :)

Po kilku nieudanych raidach zmieniłbyś zdanie.

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 31, 2008, 06:51:16 pm »
Takie rozwiązanie ma swoje plusy. Przede wszystkim odpadają boty wszelkiej maści do farmienia, bo przeciwnik się za każdym razem inaczej zachowa. Po drugie wymaga to od gracza więcej uwagi niż użycie skilla, poczekanie na cooldown, ponowne użycie, itd. Tutaj raczej będzie bieganie, szukanie osłony i jednoczesna próba oflankowania przeciwników (ew. zarzucenie go granatami czy innym śmieciem xD). Lub próba przedarcia się komandosem na tyły używając stealtha xD

Po kilku nieudanych raidach zmieniłbyś zdanie.

Inna sprawa, że w zależności od taktyki i różnych zmiennych losowych każdy rajd może być zupełnie inny. A nieudane rajdy powinny mobilizować i zachęcać do spróbowania czegoś innego i niekonwencjonalnego. Ew. próby rekrutacji kogoś do pomocy.

W sumie to wiele zależy od długości instancji/rajdów. Ale mają być i takie na 20 minut i takie na kilka godzin. I to na każdym zakresie poziomów.

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 31, 2008, 09:24:22 pm »
Znowu double post ;f Ale trudno.

Na GameSpy pojawił się artykuł o grze. W sumie to zapowiedź z tego, co widzieli na Comic Con. Link do wglądu w pierwszym poście (art po angielsku jak zwykle xD). Tutaj natomiast kilka fajnych informacji.


Potwierdziło się, że będzie 7 archetypów (klas). Każdy będzie nastawiony na zupełnie inny styl gry. Będziemy mogli wcielić się w: Asgard, Archeologa, Naukowca, Goa`Uld, Jaffa, Żołnierza i Komandosa.

O komandosie i jego stealth już wspominałem, jednak w artykule jest to rozwinięte: komandos będzie posiadać wskaźnik stealth i wskaźnik wykrycia. Im większa będzie grupa, tym trudniej się do niej zakraść. Oczywiście komandosi są ludźmi i mają ograniczony zakres używania broni w związku z ich funkcją. Niejako odpowiednik zabójcy, czyli snajperka, stealth, ładunki wybuchowe.

Żołnierze to klasa typowo walcząca. Pełny przekrój pancerz i uzbrojenia. W końcu to ma być gość od siekania xD

Asgard (oczywiście rasy Asgard xD) są słabe w walce, ale mogą posługiwać się dronami - najbliższym odpowiednikiem wydaje się klasa Inżyniera z Hellgate: London. Czyli: zrób robota (drone) i poślij go do walki xD

Jaffa będzie zapewne czymś w rodzaju żołnierza ze specjalizacją w staff`ach. Mają być różnice pomiędzy wyzwolonymi (bez symbionta), a Lojalistami (z symbiontem).

Archeolog to dziwna klasa. Bardziej pasowałoby mi tu określenie "szpieg", chociaż i to nie do końca ;s Ich główne zadanie podczas walki to przekraść się na tyły linii wroga, gdzie mają szerzyć dezinformacje poprzez interakcje z NPC O_O Oczywiście mogą również walczyć normalnie. Są jednak stworzeni do rozwiązywania problemów i skupieniu się na mini-grach zawartych w SG:W (hakowanie, rozbrajanie, włamywanie się, etc.) Zapewne będzie ich obowiązywało ograniczenie do ludzi. Specjalizacje: Socjologia, Antropologia, Archeologia.

Mało wiadomo o klasach Naukowców. W sumie to wiadomo, że będzie to coś na styl Samanthy Carter z serialu. Podobnie jak w przypadku Archeologów ich głównym zadaniem będą mini-gry (i prawdopodobnie crafting). Specjalizacje: Support Technologies, Robotic Technologies, Medical Technologies.

Goa`Uld, zwani też System Lords ^^ Cały czas są dyskusje czy właściwe jest ich umieszczenie w grze, bo wzbudza to wiele kontrowersji. Czemu właśnie Goa`Uld, a nie Tok`ra? Jednak wiadomo już, że pojawią się na 100% wraz ze specjalizacjami. Ogólnie jest to odłam Lordów, którzy uznali, że udawanie boga nie przynosi oczekiwanych rezultatów xD Postacie należące do graczy będą wywodzić się z tej właśnie frakcji, na czele której, wg plotek, ma stać Ba`al. Specjalizacje: Battle Lord (specjalizacja w walce), Servant Lord (kontrolowanie minionów), Ashrak (zabójca).


Gwoli wyjaśnienia: specjalizacje to gałęzie w drzewie rozwoju dla danej klasy/archetypu ;) Nie wiadomo nic na temat drzewka rozwoju Asgard, Commando, Soldier, Jaffa. Chociaż w przypadku tych dwóch ostatnich to pewnie będą jakieś skille do sieczki xD

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 01, 2008, 08:06:06 am »
Po kilku nieudanych raidach zmieniłbyś zdanie.
Może, ale zwaliłbym na innych. :)
W takim EVE właśnie brakuje mi taktyki w czasie walki- bo owszem, podchody są, ale jak już się strzelasz, to specjalnie strategii/taktyki nie masz, a tu właśnie byś miał.
Taka strzelanka z dowodzeniem- wg mnie git. :)
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 885
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 01, 2008, 08:20:57 am »
Oo twierdzisz tak oczywiście na podstawie własnych doświadczeń, mam nadzieję, a nie głosisz jako fakt.

Powiem szczerze, że po pół godzinnej walce gdzie trzeba cały czas pilnować sytuacji taktycznej człowiek jest wymęczony (to nie jest proste dorwanie zwebowanie a potem F1-F7, tylko walka, ucieczka, przegrupowanie, zmiana primary, ciągłe pilnowanie odległości i capa etc). Dlatego nie wyobrażam sobie raidów, które trwałyby po kilka godzin, i w których sytuacja taktyczna by się zmieniała cały czas, a jeden błąd powodowałby porażkę; a z bossami tak zazwyczaj jest. Dlatego też raidy zazwyczaj polegają na znalezieniu sposobu i wdrożeniu go w życie, a nie szukaniu sposobu podczas walki, bo okoliczności się zmieniły (a każda walka inna). A jak już wdrożysz sposób w życie to i przez 4h można bossa klepać (WoW, L2)

Ogólnie byłbym w niebo wzięty gdybym takie coś (dynamiczne walki, bonusy za strzelanie w plecy/bok etc.) zobaczył w standardowym mmo, ale niech to trwa góra pół godziny, bo ianczej się będzie można pochlastać.

Offline Krova

Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 01, 2008, 12:02:38 pm »
Inna sprawa, że w zależności od taktyki i różnych zmiennych losowych każdy rajd może być zupełnie inny. A nieudane rajdy powinny mobilizować i zachęcać do spróbowania czegoś innego i niekonwencjonalnego. Ew. próby rekrutacji kogoś do pomocy.

W sumie to wiele zależy od długości instancji/rajdów. Ale mają być i takie na 20 minut i takie na kilka godzin. I to na każdym zakresie poziomów.

 Piszesz, jakbyś nigdy nie grał w mmo xD Mam za sobą pełno nieudanych raidów i nie myślałem sobie "cóż, zmobolizowało mnie to do cięższej walki", byłem po prostu WKUR*IONY. Każdy jest , jeśli po 3 godzinach dochodzi się do wniosku, że to jednak nie wyjdzie.

 A raidy na 20 minut i takie na kilka godzin na każdym zakresie poziomów to żadna nowość w mmo ;x
/人◕ ‿‿ ◕人\

Offline Ijon Tichy

  • Słynny gwiazdokrążca.
  • Moderatorzy
  • Radca bracki
  • *
  • Wiadomości: 3 730
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 01, 2008, 12:33:40 pm »
Wilku, tego co opisałeś, to nie uznaję za "zaawansowane rozwiązania taktyczne". :) Wycofanie i przegrupowanie są "w standarcie", że tak powiem.
A w EVE nie da się flankować- znaczy możesz strzelać do jednego celu z kumlem z dwuch stron- tyle, że co to da?

Jakby FC musiał siębawić w Homeworlda, to bybyło coś! :P
Zawsze chciałem pograć w RTSa, z "żywymi jednostkami". :)
Uśmiechaj się, zawsze! ;)

Offline Wilk Stepowy

  • Starszy Gildii
  • *******
  • Wiadomości: 13 885
  • Total likes: 1
  • Płeć: Mężczyzna
  • wilk bez zębów
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 01, 2008, 12:57:05 pm »
To nie temat to wychwalania eve, ale tam w samym starciu na gridzie jest masa niuansów. Sporo rzeczy odpada, bo jednak nie masz 'terenu', na którym walczysz. Homeworlda też nie zrobisz na mmo, bo większość walk nie odbyłaby się, bo ktoś by sobie odpuścił i zmyknął się przegrupować :) Nie musisz też 'celować'. W StarGate: Worlds pomysł z "wstrzeliwaniem się w cel" jest kapitalny; dużo lepszy od focus fire, bo nie daje na staracie przewagi dla większych grup. Jakby dodali bonusy za flankowanie, teren etc. to byłoby cudnie. W eve się tego niestety nie da zastosować.

Offline JAPONfan

Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 01, 2008, 03:30:32 pm »

Ogólnie byłbym w niebo wzięty gdybym takie coś (dynamiczne walki, bonusy za strzelanie w plecy/bok etc.) zobaczył w standardowym mmo, ale niech to trwa góra pół godziny, bo ianczej się będzie można pochlastać.

dla mnie super by bylo gdyby nie trzeba bylo klepac bossow. Bo nie, kurde 10 strzalow w glowe w tym pierwszy uszkadzajacy pole siłowe powoduje zejscie. Atak frontalny jasne, ale boss ma czas sie podladowac wlaczyc co trzeba i wtedy walka trwa ale tez potrzeba by taktyki zeby go oflankowac i wylaczyc silnik na plecach. And so on.

Ale ja romantycznym facetem jestem i mam głowe pełną marzeń  :badgrin:

Offline Coeniasty

  • Redaktor GGK
  • Stolnik bracki
  • *
  • Wiadomości: 1 266
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tremere
Odp: StarGate: Worlds
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 02, 2008, 02:37:49 am »
Poszła ciekawa plota na forum SG:W rzucona przez któregoś z developerów. Otóż w podstawowym SG:W nie będzie możliwości latania statkami poza konkretnymi misjami. Jednak w zapowiadanym już teraz dodatku mają pojawić się statki, a co za tym idzie nowe możliwości. Na przykład stworzenie mothershipa przez graczy, tudzież budowa lub zakup mniejszych statków. Na razie jednak gra jest ukierunkowana na przygody naziemne.

Na dniach ma się pojawić więcej informacji o Asgard, Archeologach i Naukowcach, ponieważ te klasy są w trakcie opracowań, balansowania i testowania.