Autor Wątek: hand weapon and shield  (Przeczytany 6251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pikusiek

  • Niewolnik
  • Wiadomości: 1
hand weapon and shield
« dnia: Kwiecień 21, 2008, 12:53:34 pm »
Czy mając miecz i tarczę jednocześnie otrzymuję dodatkowe +1 do save nie licząc premii od samej tarczy?

Offline Fix

  • Zbieracz Zwłok
  • *
  • Wiadomości: 42
hand weapon and shield
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2008, 11:20:00 pm »
Sugerując się Army Builder’em na to by wychodziło. Ale czy na pewno?

Informacja związana z tarczą mówi : DAJE DODATKOWEGO +1Sv w HtH …

Według PODRĘCZNIKA (ten z BSP) strona 29-30 „… wojownik wyposażony w tarczę i lekką zbroję ma OCHRONĘ PANCERZA na 5+…” Sam podręcznik sugeruje nam, że wojownik w takiej sytuacji ma UMOWNiE 5+ Sv (+1Sv za tarcze i +1Sv za lekką zbroje)

informacja z AB została poprostu źle zrozumiana !!

kolejny cytat „Przykładowo człowiek w lekkiej zbroi używający tarczy ma OCHRONĘ PANCERZA na 5+ jeśli walczy pieszo i na 4+ jeśli DOSIADA WIERZCHOWCA (< nie potwora)”

Twoje pytanie powinno brzmieć "czy wojownik z tarczą i lekka zbroją który nie jest w HtH ma sv 5+ czy 6+ "
ogólnie jest przyjęte, że mając uzbrojenie podstawowe (tarcza,  lekka/ciężka zbroja, kolczuga) lub magiczne bez żadnych warunków masz stałego Sv. (Wyjątkiem są przedmioty które dają Sv w HtH takiego jaki ma Twój przeciwnik bądz z extra modyfikatorem np. u O&G  Amulet of Protectyness ale to inna bajka)

a jeszcze odpowiedź na moje pytanie :) w sprawie czy 5+ czy 6+
"...bełt kuszy (S4) trafia wojonika wyposażonego w tarczę i lekką zbroję. W takim przypadku, by uniknąć zranienia, musiałby on (wojonik) uzyskać 5 lub 6 w rzucie na Ochronę pancerza, jednakże z powodu dużej siły uderzenia musi odjąc -1 od uzyskanego wyniku rzutu kostką (modyfikator od kuszty), by skorzystać z ochrony (pancerza)"

czyli mimo all masz 5+

Hand weapon pozwala zadać dmg przeciwnikowi i dzięki temu Twój wojonik nie połamie sobie paznokci nie ma wpływu na Sv chyba, że to 2hand weapon ale wtedy nie możesz używać tarczy ;]

PODRĘCZNIK (BSP nie wiem jak w tym normalnym) str. 29-30

Mam nadzieję, że się nigdzie nie pomyliłem…

hf ql gBATTLE
Pozdrawiam…
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2008, 11:27:06 pm wysłana przez Fix »
"...we have more exquisite ways to kill than any other."

Offline PaulShin

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 647
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a. Hal'jin
    • 42 Cadia
Odp: hand weapon and shield
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2008, 09:57:08 am »
Z tego co pamiętam kiedy grałem, a było to jakiś czas temu to mimo wszystko - Shield daje + 1SV, ale jeśli figs uzbrojony jest i w tarczę i w hand weapon (ale o ile dobrze pamiętam, tylko hand weapon, spear np. już nie) to dostaje *jeszcze* dodatkowe +1 Sv ale tylko w HtH. Czyli ktoś z Light Armor i shield ma 5+ gdy sobie biega i 4+ w HtH.

Offline Rakso_The_Slayer

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 544
Odp: hand weapon and shield
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2008, 11:15:13 am »
jeśli masz hand weapon, shield, i light armour to masz As 5+ przed ostrzałem/atakami z boku/tyłu i 4+ w walce wręcz od frontu (6+ za l arm, 5+ za tarcze, 4+ za banous h.wepon+shield)
hat's the way I like it babe... I don't want to live forever.

http://www.coolminiornot.com/artist/Rakso

www.zankaraz.republika.pl

Offline Fix

  • Zbieracz Zwłok
  • *
  • Wiadomości: 42
Odp: hand weapon and shield
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2008, 12:26:20 pm »
Słodko :) musiało mi to umknąć… faktycznie wszystko jest wyjaśnione str. 56

Walka bronią ręczną i tarczą (piechota TYLKO)

„Jeżeli pieszy wojownik używa broni ręcznej i tarczy, to uzyskuje kolejne +1 od Ochrony Pancerza w walce wręcz”

faktycznie z 5+ spada na 4+

ale zasadę tą stosuje się tylko dla PIECHOTY która walczy z przeciwnikiem od FRONTU !! Jeżeli walka odbywa się na flance bądź tyłach oddziału/modelu PIECHOTY nie bierze się pod uwagę tego dodatkowego +1Sv

sorty za wcześniejszą wpadkę ^^ dobrze, że gracze czuwają !!

hf ql gBattle
"...we have more exquisite ways to kill than any other."