Autor Wątek: o&g 2000 prosze o komentarz  (Przeczytany 30890 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Deather

o&g 2000 prosze o komentarz
« dnia: Kwiecień 09, 2008, 02:26:32 pm »
czy taka rozpiska (waszym zdaniem) może siać spustoszenie?


Orc Great Shaman @ 510 Pts
     General; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
     Skull Wand of Kaloth [40]                              
     Amulet of Protectyness [25]
     Bigged's 'ed Kickin Boots [30]

     1 Wyvern @ [200] Pts


Night Goblin Shaman @ 125 Pts
     Magic Level 2
     2 Magic Mushrooms [20]
     Nibbla's Itty Ring [20]

Night Goblin Shaman @ 140 Pts
     Magic Level 2
     3 Magic Mushrooms [30]
     Dispel Scroll [25]

Night Goblin Shaman @ 130 Pts
     Magic Level 2
     2 Magic Mushrooms [20]
     Dispel Scroll [25]


10 Orc Big 'Uns @ 125 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

20 Night Goblins @ 110 Pts
     Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

20 Night Goblins @ 110 Pts
     Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

20 Night Goblins @ 135 Pts
     Shield

     3 Fanatic @ [75] Pts

20 Night Goblins @ 135 Pts
     Shield

     3 Fanatic @ [75] Pts


2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully

2 Spear Chukka @ 80 Pts
     Bully


1 Doom Diver @ 80 Pts

1 Doom Diver @ 80 Pts

Casting Pool: 12

Dispel Pool: 7

Models in Army: 152


Total Army Cost: 2000


Co o tym sądzicie?
Bardzo licze na komentarze, za które z góry dzięki

Offline Manowar

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2008, 02:28:44 am »
Jako, że zostałeś zignorowany to się wtrącę.
Czy może siać spustoszenie? We własnych jednostkach jak najbardziej. Najważniejsze na co zważ to, że gra się dla przyjemności i klimatu, a nie dla wygrywania.
Wywerna to raczej niezbyt rewelacyjny pomysł jak na 2000 punktów.
Szamanowi buty? To on ma walczyć?
Bully przy Spear Chukkach to raczej zbędna rzecz.
Zarzucanie po trzech fanatyków to niezły feeling.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2008, 02:33:07 am wysłana przez Manowar »

Offline Deather

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2008, 07:05:51 pm »
w sumie po zastanowieniu się masz rację ... nie jestem (mam nadzieje że jeszcze) graczem, to były teoretyczne rozważania, poczytałem trochę i spróbowałem stworzyć armię na mniej punktów z klimatem i którą będzie miło grać i czy nie warto byłoby zamiast gobliniego bigbossa, który ma poprawić wyniki w walce nocnych goblinow wstawić 3 szamana, jeśli tak to kosztem czego? Aha i czy 2 fasty zdołają związać w walce i zatrzymać szybsze jednostki wroga i czy aby na pewno nie przesadzam z ilością bolców?


1499 Pts  -   Orcs & Goblins Army

1 Black Orc Big Boss @ 152 Pts
     General; Heavy Armour; Shield
     Warboss Imbad's Iron Gnashas [30]
     Sword of Battle [15]

     1 Boar @
  • Pts


1 Night Goblin Big Boss @ 49 Pts
     Light Armour; Shield
     Martog's Best Basha [15]

1 Night Goblin Shaman @ 110 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Dispel Scroll [25]

1 Night Goblin Shaman @ 110 Pts
     Magic Level 2; Little Waagh
     Dispel Scroll [25]

5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
     Spear; Shield

     
5 Goblin Spider Riders @ 65 Pts
     Spear; Shield

     
20 Night Goblins @ 130 Pts
     Spear; Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

20 Night Goblins @ 130 Pts
     Spear; Shield

     2 Fanatic @ [50] Pts

18 Orc Big 'Uns @ 213 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
     War Banner

2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts
   
4 River Trolls @ 240 Pts
     

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 107


Total Army Cost: 1500



Bolce po 2 na skrzydłach i 2 na środku, blackorc w oddziale trolli, fasty prubują związać w walce szybsze jednostki, bolce prują ile sił w cięciwach, a jak coś podejdzie to trolle z blackorkiem albo bigunsi to miażdżą, night gobliny pilnują balist na skrzydłach.
Jak wasza armia walczyłaby z taką armią ??
mam nadzieje że ten post nie zostanie zignorowany
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2008, 07:08:42 pm wysłana przez Deather »

Offline M.M

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2008, 11:46:16 am »
W zasadzie nie znam się na O&G - dlatego nie odpisywałem. Ale skoro pytanie jak bym grał przeciwko czemuś takiemu, odpowiedzią służę i nikt nie będzie się czuł ignorowany 8).

Wystrzelałbym to. Nie wszystko ma się rozumieć. Błyskawice inżynierów skupiłbym na fastach, bo miękkie i drogie, chyba, że ustawiłbyś gobliny tak, że któryś nie miałby ld z generała - wtedy pewnie próbowałbym wywołać panikę. Niewolnikami wywabiłbym fanatyków - w obecnej edycji te małe świry co prawda nie są już tak niebezpieczne, przez co nie da się IMHO wygrywać samemy goblinami, ale i tak lepiej użyć do tego slawów. Armata i jezzaile - po trolach.
Orki jak się zbliżą, oberwą z dwóch ratlinganów po czym odbiją się od klocka clanratów, podobnie gobliny - ich w zasadzie nie trzeba zmiękczać, clanrat to dla nich wyzwanie.
A tunneling team zdejmuje balisty.


EDIT: Zauważ, że oba plany (mój i Twój) zakładają strzelanie i jakąś kontre, a więc będzie wymiana ognia. Zastanów się kto na tym lepiej wyjdzie: Twoje orki, czy moje skaveny?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2008, 11:51:25 am wysłana przez M.M »

Offline Manowar

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2008, 03:59:23 pm »
Za mało klocków. Nie wiem czy od bossa goblińskiego nie byłby lepszy kolejny szaman z grzybkami. No właśnie, jak już masz nocnikowych szamanów to daj im grzybki najwyżej się zatrują, ale przecież chodzi o zabawę.

Offline Deather

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 19, 2008, 09:54:32 am »
zdołałem wcisnąć trzeciego szamana i każdemu dać po dwa grzybki kosztem goblińskiego przywódcy i spider ridersow, czy 2 chukki zamienic na oddział pięciu squig hoppers? i w jaki sposob wystawic wiecej klockow? gdzie znalezc punkty na to?

Offline Manowar

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 20, 2008, 02:04:04 am »
5 hoppersów wiosny nie czyni, w piątkę nic nie zdziałają. Popatrz sobie na rozpiski innych graczy, ale jeśli nie chcesz być powergamerem  wystaw sobie figurki takie jakie Ci się podobają. Dla przykładu banda trolli bardzo ładnie wygląda, ale na tym kończy się jej piękno.

Offline Deather

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 20, 2008, 03:39:40 pm »
4 auto hity ignorujace pancerz z S 5, -1 do ataku w HtH, ward save na wszystko i 3 W a do tego szybkość 7 cali poza tym że ładnie wygląda wydaje mi się że może dość mocno ugryźć, nie mówie już, że są fajne i klimatyczne ...

Offline Manowar

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 20, 2008, 09:07:22 pm »
Za te 4 autohity musisz zapłacić raptem 160 punktów i kolejne 80 jeśli chcesz mieć warda LUB -1 do trafienia (nie ataku) w HTH. I jaka szybkość, najpierw trzeba przezwyciężyć głupotę.

Offline Deather

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 20, 2008, 11:47:06 pm »
nie jest przypadkiem tak, że wszystkie trolle mają regenerację, która daje Ward Save, a dodatkowo River trolle mają -1 do trafienia (w nie) i AS ? A głupotę można (nie jestem na 100% pewien) zniwelować(w sensie znacznie ograniczyć) przy użyciu wysokiego morale generała?


a co do strzelających skavenów, obie armie ustawią się defensywnie i będą strzelać, mówiłeś, że twoje strzlanie jest groźniejsze, zgadza się, ale na bliższy dystans, nie miałbym zamiaru podchodzić, trolle schowałbym za czymś blisko obrony, a wobec 6 chukków vs armata(jezzaile muszą podejść, wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę, bo nie znam się i jeśli dobrze słyszałem padają od jednego wounda), mysle ze bys podszedl, a zanim jezzaile zrobilyby ze mnie mokrą plamę myślę że grad pocisków by je ściągnął, ratling gun też nie groźny gdy jest daleko. Może się mylę, jeśli tak proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu

Offline Manowar

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 21, 2008, 11:07:39 am »
Regenerację tak, wszystkie. A generała szkoda aby ciągle ich pilnował, poza tym to też nie jest 100% rzut.Balisty wszystko zabijają, no może gorzej idzie z pomodlonymi Bretończykami. 

Offline Deather

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2008, 11:44:38 pm »
jako że w temacie jest o&g 2000 a pierwsza rozpiska jest jedną wielką pomyłką zamieszcze tu rozpiskę na 2k punktów by rozmowa była po prostu na temat :p i ponawiam pytanie jak byście z tym walczyli (i oczywiscie co byscie zmienili?)

Unnamed2000 Pts  -   Orcs & Goblins Army

1 Orc Great Shaman @ 280 Pts
     General; Magic Level 4;
     Staff of Baduumm [40]
     Amulet of Protectyness [25]

1 Night Goblin Shaman @ 140 Pts
     Magic Level 2;
     3x Magic Mushrooms [30]
     Dispel Scroll [25]

1 Orc Shaman @ 120 Pts
     Magic Level 2;
     Nibbla's Itty Ring [20]

1 Orc Shaman @ 125 Pts
     Magic Level 2;
     Dispel Scroll [25]

19 Orc Big 'Uns @ 249 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
     War Banner [25]

19 Orc Boyz @ 148 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

19 Orc Boyz @ 148 Pts
     Choppa; Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician

12 Orc Boyz @ 99 Pts
     2ndWeapon; Choppa; Light Armour; Standard; Musician

2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


2 Spear Chukka @ 70 Pts


1 Giant @ 205 Pts

1 Giant @ 205 Pts

Casting Pool: 12

Dispel Pool: 7

Models in Army: 107


Total Army Cost: 1999


i co o tym sądzicie?

Offline Manowar

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 23, 2008, 01:59:38 am »
Trochę się Tobie dziwię bo z jednej strony trochę taki powergamerski styl 8 chukków, w takim razie dlaczego aby sobie ładnie powymiatać bronią dalekiego zasięgu nie zaciągniesz do Rare dwóch Doom Diverów? Olbrzymy dla mnie nie są klimatyczne i nie chodzi o to, że nie są zielone. Ale każdy ma swój gust. Gdzie masz fast? To podstawa armii O&G pomimo tego, że mogą nikogo nie zabić i samemu polec. Klocki orkowe są trochę zbyt małe ilościowo. Ilość i uzupełniające się ranki w regimencie to powinien być orczy standard. Poza tym brakuje mi tu jakiegoś warbossa na świni aby mógł zarządzać tym całym bajzlem. Dowódca szaman... ble, to mi nie pasuje.

Offline M.M

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 23, 2008, 01:00:30 pm »
Cytuj
co do strzelających skavenów, obie armie ustawią się defensywnie i będą strzelać, mówiłeś, że twoje strzlanie jest groźniejsze, zgadza się, ale na bliższy dystans, nie miałbym zamiaru podchodzić, trolle schowałbym za czymś blisko obrony, a wobec 6 chukków vs armata(jezzaile muszą podejść, wyprowadź mnie z błędu jeśli się mylę, bo nie znam się i jeśli dobrze słyszałem padają od jednego wounda), mysle ze bys podszedl, a zanim jezzaile zrobilyby ze mnie mokrą plamę myślę że grad pocisków by je ściągnął, ratling gun też nie groźny gdy jest daleko. Może się mylę, jeśli tak proszę o wytknięcie błędów w moim rozumowaniu

Jezzaile mają zasięg 36". To po prostu strzelcy. Ratling ma faktycznie tylko 15" zasięgu, ale on de facto robi jako kontra. Do tego skaveny dysponuja obsceniczną ilością kostek mocy, więc trzeba się liczyć, że się przebiją z magią.
Grad pocisków z 6 chuck?   No nie wiem. :doubt:

Takie dyskutowanie kto by wygrał jest jałowe, trzeba by było sprawdzić w walce - co niestety jest niemożliwe, bo grywam tylko w gronie znajomych i tylko w wakacje. Tak zostanie dopóki nie skończe kompletować armi, bo wstyd iść w wielki świat z pyroxami.
Mógłbym (jeśli jest taka ochota) pokazać swoją rozpiskę i wtedy byśmy dyskutowali która lepsza, ale to też by niewiele dało, bo moja jest na 1250  :)

Offline Deather

Odp: o&g 2000 prosze o komentarz
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 23, 2008, 10:48:23 pm »
Jezzile mają move or shoot (prawda?) więc aby zacząć strzelać do nieruchomej armii muszą podejść, zakładając że w jednej rundzie podejdą odpowiednio blisko by móc spokojnie strzelać do tego do czego chcesz strzelać potrzebują jednej rundy co daje mi w przypadku gdy zaczynam 2 tury na zdjęcie ich chukkami a gdy Ty zaczynasz 1 turę ... myślę że istnieje spora szansa na wyeliminowanie ich zanim zaczną strzelać. Pozatym zgadzam się, że takie porównywanie jest jałowe (mam tylko nadzieję, że zasiałem zwątpienie po tym pewnym siebie "wystrzelałbym to"  ;-) )



czy usunięcie giganta i wstawienie doom divera plus 2x spider riders i zwiększenie liczebnosci klockow do 24,23,22 kosztem tego z 2 brońmi jest dobrym pomyslem?