TURNIEJ KLASY CHALLENGER Katowice 12.01 - 13.01.2008
I Informacje ogólne
Lokalizacja: MIEJSKI DOM KULTURY "SZOPIENICE-GISZOWIEC" ul. Gen. Hallera 28 Katowice
( sala jest na 80% ale proszę już powoli się zgłaszać, o wszelkich zmianach będę natychmiast informował )Obsada sędziowska:
Sędziowie główni: Mateusz "Xard" Pozimski i Mateusz "Matias" Malik
Sędzia liniowy: Arkadiusz "Lif" Ferdyn
1. Turniej jest turniejem klasy Challenger Ligi Ogólnopolskiej LotR SBG
2.Cena: 25 zł od osoby
3. Noclegi:
Dla osób spoza Katowic przygotowaliśmy noclegi w salce na terenie placówki. Koszt noclegu jest wliczony w cenę biletu. Wymagane oczywiście własne karimaty i śpiwory.
4. Pary pierwszej rundy zostaną rozlosowane, w następnych przeciwnicy będą dobierani systemem szwajcarskim.
5. Zgłoszenia należy przesyłać do dnia 11.01.2008. Prawidłowe zgłoszenie powinno zawierać: rozpiskę (w formacie txt.), imię, nazwisko, ewentualny nick, oraz miejscowość, z której gracz pochodzi.
Potwierdzenie zgłoszenia nastąpi w ciągu 2 dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło. Należy wysłać je jeszcze raz. Prosimy o nie zostawianie zgłoszeń na ostatnią chwilę.
Zgłoszenia wysyłamy na adres nocny_matrix @interia.pl
6. Gracz jest zobowiązany posiadać ze sobą – rozpiskę w 7 kopiach (dla siebie oraz dla każdego z przeciwników), kostki, miarkę, w przypadku gry armią opisaną w którymś z suplementów również adekwatny suplement lub jego ksero, kartkę papieru oraz długopis.
Jeżeli któryś ze scenariuszów wymaga dodatkowych modeli (np. posłańców) gracz jest zobowiązany takowe modele posiadać.
Konieczne są również zastępcze modele kawalerii, która spadła z wierzchowców.
7. Obowiązują zasady z podręcznika LotR SBG i suplementów: Shadow in the East, The Two Towers, Fall of the Necromancer, Ruin of Arnor, Khazad Dum, Gondor in Flames i The Return of the King.
II Kompozycja
1. Każdy z graczy wystawia jedną armię, dobra lub złą o koszcie punktowym nie przekraczającym 700p, z czego co najmniej 350 musi być wydane na:
- bohaterów (koszt minimum 25 pkt lub wiecej, brak limitu na bohaterów)
- konnica- maszyny wojenne (w tym bębny goblińskie)
- sztandary
- wszystkie stworzenia o liczbie żyć równej bądź większej niż 2 (wszelkiego rodzaju trole, enty, nietoperze i gigantyczne pająki)
2. Armia musi być w całości pomalowana, muszą być również wykończone wszystkie podstawki.
3. Limity jednostek:
Dobro - 65 modeli
Zło - 75 modeli
Moria - 85 modeli
Shire - 99 modeli
4. Maksymalnie 33% modeli może być wyposażone w broń strzelecką (wyjątek Szara Drużyna – patrz Army Listy LO
5. Nie ma limitu na broń miotaną.
6. Maksymalnie 33% modeli może reprezentować jednostki, których profile ukazały się wyłącznie w WD i na stronach GW. Gracz musi posiadać ksero/wydruk ze statystykami tych jednostek.
7. Modele zbanowane to Gollum, Tom Bombadil, Goldberry, Balrog, Sauron.
8. Modele posiadające jedyny pierścień, tracą możliwość używania go.
9. Nie stosujemy zasad podnoszenia broni i pasażerów.
10. Obowiązują listy armii klimatycznych zgodne z Army Listami LO na sezon 2007/08 ( obowiązuje całkowity zakaz wystawiania armii nieklimatycznych )
11. Bohaterowie mający dwa profile, muszą być przedstawieni odpowiednimi modelami.
12. Obowiązuje zakaz proxowania.
III Rozgrywka
1. Gramy 6 bitew (4 pierwszego dnia i 2 drugiego), każda po 105 minut. Nie ma ograniczenia ilości tur.
2. Obowiązują uściślenia sędziowskie na sezon 2007/2008 opublikowane na stronie
www.srodziemie.sfan.pl3. Wybicie wszystkich modeli przeciwnika równa się zrealizowaniu celu scenariusza, chyba że przy danym scenariuszu napisano inaczej.
4. Odległości mierzymy w calach, za zgodą obu graczu również w centymetrach. Niedopuszczalne jest używanie przez graczy różnych systemów metrycznych.
5. Strefa rozstawienia 12”/28 cm.
IV Harmonogram
Sobota 12 stycznia
10:00-11:45 Pierwsza bitwa
12:00-13:45 Druga bitwa
13:45-14:45 Przerwa obiadowa
15:00-16:45 Trzecia Bitwa
17:00-18:45 Czwarta bitwa
Niedziela 13 stycznia
10:00-11:45 Czwarta bitwa
12:00-13:45 Piata bitwa
V Hobbystyka
Malowanie 0-8 VP
Podstawki 0-4 VP
Wysiwyg 0-4 VP ( 0-2 VP za ilość, 0-2 VP za wykonanie ) - Całość powinna być wykonana estetycznie i z odpowiednich elementów ( odlewy, oryginały itp.) jeżeli podczas turnieju wymóg ten zostanie złamany ( np. monety obrazują tarcze, a wykałaczki włócznie ) gracz otrzyma -30 VP.
Konwersje 0-4 VP
Rozpiska 2 VP ( za nie posiadanie jej na turnieju -2 VP )
VI Przepisy porządkowe
Na terenie placówki obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu.
Sędziowie mogą ukarać gracza punktami karnymi za nieodpowiednie zachowanie przy stole, opóźnienie w przynoszeniu wyników.
W skrajnych przypadkach gracz może zostać usunięty z turnieju.
Decyzje sędziów są nieodwołalne.
Po każdej bitwie będzie sprawdzany porządek na stołach, w rażących przypadkach gracze zostaną ukarani punktami karnymi -5VP.
VII Scenariusze
Przed rozpoczęciem turnieju każdy gracz otrzyma kartę z rozkazami do wyboru.
1. Zawody strong menów - Twój heros postanowił, że pokaże wszystkim, że to on jest największym pakerem we wsi. Wybrał sobie nawet przeciwników od których chce być lepszy. Konkurenci jednak nie wiedzą nawet, że zostali wybrani jako współzawodnicy, więc może Twój Pudzian zdobędzie upragniony tytuł. Jeżeli Twój wybrany bohater zabije więcej jednostek niż każdy z bohaterów przeciwnika otrzymujesz 500 pkt.
2.Nie ma litości... dla takich gości - Ten koleś zawsze Twego dowódcę wkurzał. Chełpił się, robił sobie z Twojego bohatera jaja i do tej pory uchodziło mu na sucho. Do tej pory, bo czas na wyrównanie rachunków. 500 pkt otrzymasz jeżeli najdroższy bohater przeciwnika odda życie na polu bitwy lub splami się hańbą ucieczki.
3."A tam gdzie to kretowisko..." - żeby jednak postawić bank musisz mieć tą ziemię na własność, ale jak tu ją mieć na własność kiedy tam gdzie ma stać restauracja "U Kowala" rozkraczyła się kupa zbrojnego ludu. Konieczność nakazuje pozbycie się nieproszonych gości i "zaklepanie" miejsca pod budowę. Punkty otrzymasz jeżeli posiadasz więcej modeli w danej ćwiartce, za jedną otrzymujesz 125 pkt.
4.Bo tam trawa jest zieleńsza - sąsiad ma lepszą chałupę/górkę/las/ruinki/inne pierdoły lepsze od Ciebie? No to czas na sprawiedliwość! Prawo i sprawiedliwość! Sprawiedliwość dla Ciebie! 500 pkt otrzymasz jeśli będziesz kontrolował wybrany fragment terenu (zaznaczasz go przed bitwą) znajdujący się w ćwiartkach, gdzie jest strefa rozstawienia przeciwnika (czyli na połowie stołu przeciwnika).
5. A tam skarb zakopiemy - Juhu! Podczas tylu turniejów laliśmy się o kontrolowanie skarbu lub jego wykopanie. No to co teraz z nim zrobimy? OCZYWIŚCIE! Znajdziemy jakieś fajowskie miejsce i go zakopiemy! Nawet jest jedno fajne miejsce tyle, że chłopaki z za miedzy jakoś dziwnie patrzą na zakopywanie czegoś na granicy co nie jest słupami granicznymi. 500 pkt otrzymasz jeśli w momencie zakończenia bitwy będziesz posiadał więcej modeli niż przeciwnik w promieniu 4 cali od środka stołu.
6. Klepią nas, ale się nie dajemy - No to nam wklepali. Mieliśmy sporą armię, no a teraz to jest coś na kształt oddziału. Oni nas gonią, a my w mniej więcej zorganizowany sposób się cofamy (tyle, że w tempie chomika z astmą). Sztab powiedział, że dostaniesz medal jak przyprowadzisz do punktu przegrupowania przynajmniej połowę swoich ludzi. Otrzymasz 500 pkt jeśli do końca bitwy przetrwa co najmniej 40% Twoich żołnierzy.
7. Otwierają Media Markt - nowy sklep, nowy asortyment, a szef chce mieć nowy telewizor. Zbierasz więc towarzystwo i idziecie się przebić przez tłumu czatujące pod sklepem już od zeszłego czwartku od czwartej nad ranem. Tłum naturalnie ustąpić nie ma zamiaru. 500 pkt uzyskasz jeśli przeprowadzisz przez krawędź przeciwnika 20% swoich sił. Siły te po przekroczeniu krawędzi pola bitwy liczone są jako żyjące, ale nie powracają na pole bitwy.
8. Ociec prać? PRAĆ! - Co jest potrzebne rycerzowi? Odpowiedź: dłoń, broń i koń. Dłoń, bo fachtunek powinie znać. Broń, bo widelcem wiele by nie zdziałał no i koń, bo jakiś środek transportu musi być. A od czego jest rycerz? Od tłuczenia. Takie jest również Twoje zadanie. 375 pkt uzyskasz za wybicie 75% wroga, a 500 pkt za wysieczenie 100% wroga ( nie kumuluje się).
Punkty zwycięstwa.
0 - 105 10 : 10
106 - 210 11 : 9
211 - 315 12 : 8
316 - 420 13 : 7
421 - 525 14 : 6
526 - 630 15 : 5
631 - 735 16 : 4
736 - 840 17 : 3
841 - 945 18 : 2
946 - 1050 19 : 1
1051 - 1200 20 : 0