Stowarzyszenie gier strategicznych "Bazyliszek" zaprasza wszystkich chetnych na turniej Warhammer Fantasy Battles
"Nikt nie spodziewa sie hiszpanskiej Inkwizycji"
Miejsce:
Gimnazjum nr 2 W Warszawie. Ul. Narbutta 65/71.
Czas:
7 czerwca 2003, poczatek turnieju 10.00
Przyjmowanie zgloszen.
Rozpiski mozna wysylac na adres wartribe@poczta.onet.pl
W przypadku gdy ktos nie wysle poprawnej rozpiski na ten adres, ma przyniesc na turniej 2 rozpiski i jedna pozostawic u sedziego do sprawdzenia. Osoby, które przysla poprawna rozpiske do 5.06.2003, otrzymaja dodatkowe 4 pkt do klasyfikacji koncowej turnieju. Rozpiski wykonane w programie Army Builder prosze wykonywac przy uzyciu pliku w wersji 165.
Wczesniejsze przyslanie rozpiski nie zwalnia graczy z obowiazku posiadania swojego egzemplarza na turniej.
Bledne rozpiski zostana "skorygowane" przez sedziów, a wyniki uzyskane przez graczy z bitew zredukowane.
Zasady turnieju:
Sedzia glówny: Maciek Król
Wejsciówka: 10 zl
Wielkosc armii: 2200 pkt
Zasady wystawiania: Limited, nie mozna uzywac special characters ani armii klimatycznych.
Gramy 3 bitwy. Planowane zakonczenie turnieju: 19.00
Stoly 72x48 cali.
Obowiazuja zasady 6 edycji WFB.
Podczas turnieju mozna otrzymac punkty karne za:
- nie terminowe oddawanie wyników bitew
- niewlasciwe zachowanie, przeklinanie itp.
- oszukiwanie przeciwnika
Zakazuje sie picia alkoholu, a palic mozna jedynie poza terenem szkoly.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu bez uprzedzenia i podania przyczyn.
Turniej bedzie zaliczony do ogólnopolskiej Ligi WFB i Warszawskiej Ligi WFB.
Zasady specjalne:
1. Rozpiski sa tajne! Jesli armia nie ma WYSIWYG, gracz jest
zobowiazany opisac wszystkie jednostki swojemu przeciwnikowi (bez magicznych przedmiotów, assassinów, górników, ambusha, skautów itp. - tylko to, co wystawia na stole!).
2. Mozna uzywac Dogs of War, ale tylko regimentów (równiez Regiments of Renown). Nie mozna uzywac bohaterów-nejemników (np. Asarnil, Dark Emissary czy Gotrek & Felix). Wystawic je mozna TYLKO jako jednostki typu Rare (nawet, jesli w ich opisie jest zaznaczone inaczej).
3. Mozna wystawic lacznie 6 poziomów magii (w dowolnej kombinacji).
Bohater nie-czarujacy z bound spellem traktowany jest jako 1-poziomowy mag.
Liche High Priest traktowany jest jako 4-poziomowy mag, a Liche Priest jako 2-poziomowy mag. Runesmith traktowany jest jako 1-poziomowy mag, a Runelord jako 3-poziomowy.
4. W armii nie moze powtarzac sie Rare, mozna wystawic maksymalnie dwa takie same Speciale i dwa takie same Core'y (dot. slotów, nie jednostek!)
5. Piechota nie strzelajaca i nie "skirmishujaca" moze wystawic sie na
18" od wlasnej krawedzi stolu. Nocne gobliny z fanatykami NIE SA piechota strzelajaca. Oddzial clanratów moze wystawic sie na 18" pod warunkiem, ze dolaczony do niego weapon team nie przekroczy 12" od wlasnej krawedzi.
Banshee jest traktowana jako jednostka strzelajaca.
6. Piechota walczaca z kawaleria w trudnym terenie (np. las, zaorane
pole) lub schowana za przeszkoda (np. murek) ma +1 do wyniku walki.
7. Piechota uzbrojona we wlócznie w walce z kawaleria ma +1 do sily
(tylko, gdy jest szarzowana i tylko od frontu!).
8. Specjalne zasady rozstawiania sie Wood Elves (równiez dodatkowy
las!) obowiazuja TYLKO w scenariuszu Storm of Magic.
9. Mozna wystawic maksymalnie 3 bazy duchów.
10. Mozna wystawic maksymalnie 1 oddzial latajacy (nie liczac bohaterów!).
Ocena armii:
Podczas turnieju moze zostac przeprowadzona ocena armii z której bedzie
mozna uzyskac co najwyzej 20 punktów do koncowej klasyfikacji (po 4 pkt za kategorie).
Oceniane beda takie elementy jak:
- poprawnosc i czytelnosc rozpiski (wazne - zeby podobne regimenty
byly rozrózniane)
- pomalowanie detali
- pomalowanie podstawek
- zgodnosc wygladu i uzbrojenia jednostek z lista armii
- konwersje
Bedzie takze przeprowadzony liczacy do 15 pytan test wiedzy.
Tereny:
Tereny sa przypisane do danego stolu (4-6 sztuk).
Scenariusze:
Gramy 3 bitwy wg ponizszych scenariuszy. Gracze rzucaja koscmi przed bitwa.
Kto wygra - moze wybrac zaczynanie lub strone stolu.
Treasure hunt
Rozstawienie jak w Pitched Battle. Na srodku stolu znajduje sie skarb.
Armia, której jednostka z US min. 10 (ale nie steam tank!) znajduje sie
najblizej skarbu po zakonczeniu bitwy (ale nie dalej niz 6 cali od niego)
otrzymuje +400 VP do wyniku bitwy (dodatkowo +200 VP, jesli skutecznie
bronila skarbu przez min. 3 tury) - jednostki uciekajace nie licza sie.
Jesli jednostki obu armii sa w porównywalnej odleglosci pod koniec bitwy (do pól cala róznicy), wtedy VP za skarb otrzymuje liczebniejsza jednostka (ta która ma wiecej modeli).
Jednostka, która pierwsza dotrze do skarbu (nie bierze udzialu w CC i nie
ucieka) moze w nastepnej turze go transportowac, ale jedynie z polowa ruchu (nie moze marszowac; skarb jest za ciezki). Zaatakowana w trakcie ruchu przez wrogi oddzial otrzymuje -1 CR (rozprasza swoja uwage na niesienie skarbu). Zmuszona do ucieczki (niezaleznie od przyczyny) lub zredukowana do US <10 musi porzucic skarb (jesli w CC, to obowiazuja zasady jak przy przejmowaniu sztandaru; oddzial, który goni i zdecyduje sie na przejecie skarbu, redukuje natychmiast swój ruch o polowe)
Nie ma punktów za cwiartki, pozostale VP jak w Pitched Battle.
Storm of Magic
Rozstawienie i punktacja jak w Pitched Battle
Na poczatku kazdej fazy magii, po uwzglednieniu wszystkich modyfikatorów do ilosci kosci magii, kazdy gracz rzuca tyloma koscmi, ile wynosi w danej chwili jego magic/dispell pool. Kazda kosc, na której wypadnie 1, oddaje przeciwnikowi do jego dispell/magic pool.
Po deklaracji uzycia dowolnego przedmiotu generujacego magie (bound spells, power stones, Dispell scrolls, analogiczne runy etc.) gracz rzuca K6 - przy wyrzuceniu "1" przedmiot nie zadzialal (przedmioty, które posiadaja juz taka ceche, na "1" ulegaja zniszczeniu, na "2" nie dzialaja).
W III i IV turze gry IF wypada przy parze 5 i 6, a miscast przy parze 1 i 2.
W V i VI turze IF wypada przy parze 4, 5 i 6, a miscast przy parze 1, 2 i
3.
W armii Tomb Kings dwie (lub wiecej) jedynki oznaczaja Miscast (ale bez
rzutu w tabeli Miscast - po prostu inkantacja nie wychodzi), dwie (lub
wiecej) 6 oznaczaja IF.
Battle on the Spit
Rozstawienie i punktacja, jak w Meeting Engagement (dotyczy to wszystkich oddzialów w armii; do rozpiski nalezy dolaczyc kolejnosc wystawiania jednostek, bohaterowie rozstawiaja sie na koncu w dowolnym miejscu swojej armii).
Na poczatku kazdej tury gracze (naprzemiennie) rzucaja kostka K6 - wynik rzutu koscia oznacza (w calach) obszar z kazdego boku stolu (przez bok rozumiemy prawa i lewa flanke) zalany przez przyplyw. Wyniki z
poszczególnych tur sumuja sie ze soba. Obszar zalany woda traktowany jest, jak trudny teren (takze przy liczeniu CR; rydwany dostaja hity; latacze moga jedynie poruszac sie pieszo). Figurki, które znajda sie w glebokiej wodzie (>2 cali od brzegu dla swarmów, 3 cali dla piechoty, 4 cali dla jazdy, 5 cali dla monsterów, 6 cali dla Large Targets - oddzialy stojace na górce maja 3" "zapasu"), rzucaja na poczatku swojej tury ruchu (takze te bedace w CC) K6 - wynik wyzszy od T oznacza smierc (modyfikatory do rzutu koscia: -2 dla stworów wodnych, +1 za lekka zbroje lub barding, +2 za ciezka zbroje, +3 za full plate, chaos lub gromril armor). Wynik 6 na kosci zawsze oznacza niepowodzenie! Wszelkie jednostki uzywajace broni palnej i znajdujace sie w glebokiej wodzie musza wyrzucic 4+ na K6, zeby móc strzelac.
Zapraszamy i zyczymy dobrej zabawy