Autor Wątek: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.  (Przeczytany 174799 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mr Kostek

  • Zbieracz Zwłok
  • *
  • Wiadomości: 37
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 09, 2007, 08:15:17 am »
Cytat: "Titos2k"
a po ile takie
i gdzie ?

bo szukam czegoś dobrego między 0.3mm a cienkim markerem do średnio grubych linii. :roll:
bo teraz używam cd-markerów 0.7mm ale one baardzo siąkną w papier i nierówne krechy dają i przebijają nawet techniczne kartki.


Kup rapitografy "tusz nie przebija"  :) , przy okazji są dokładniejsze, ale nieco droższe.
Do, or do not, there is no try" Mistrz Yoda
-----------------------------------------------------
TECZKA 2D oraz  Digarty

Offline Buttman

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 69
  • .::Czemu Nie::.
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 09, 2007, 08:42:54 am »
Też się dołączę do pytania o Pentela. Na ich polskiej stronie stoi takie coś:

http://www.pentel.pl/pl/katalog_produktow/produkty_profesjonalne

Niestety, brakuje i fotek i rzetelnej informacji dotyczącej dystrybucji ich prduktów. Gdzie takie coś można nabyć w Warszawie?
Kościół Logiki Rozmytej / Church of the Fuzzy Logic

Offline Mysza_

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 618
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 09, 2007, 09:00:36 am »
Cytuj
eee chłopaki faber castle to ja mam ... pytanie o te japońskie pentele czym one się różnią i gdzie to świństwo można dostać

....kiedyś widziałem w użyciu to cudo i wydaje mi się że jest bardziej elastyczne i jakby to powiedzieć piórkowe.

piórkowe to tylko piórko może być. wszelkie próby jego zastąpienia to granie na cymbałkach IX symfoni Bethowena. jakieś udawane pierdoły to nie to. Gdyby sklepów nie zalały te cholerne uni peny to by wszyscy trzaskali piórkami albo w ogóle.
Cytuj

Kup rapitografy "tusz nie przebija"  , przy okazji są dokładniejsze, ale nieco droższe.
 

 ale mają sztywną, nieelastyczna końcówkę która nie pozwala na nonszalancje i szybsze ruchy.  rapitograf trzyma w ryzach rysującego. to jednak sprzęt  stworzony do konkretnego celu-rys. tech.

Offline Buttman

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 69
  • .::Czemu Nie::.
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 09, 2007, 10:57:32 am »
Dostałem odpowiedź z Pentel Polska: "Jeśli chodzi o produkty profesjonalne Pentela, to hurtownie realizują jedynie indywidualne zamówienia klienta i są w stanie dostarczyć pojedyncze sztuki z tego typu asortymentu." To tyle w kwesti własnoręcznego przetestowania brasza w sklepie.

Lista hurtowni w Warszawie:
BIURO PLUS ul. Krakowiaków 91/101
PPHU AMAD ul. Opłotek 42a
ABRO ul. Staniewicka 7
BOGART ul. Zwrotnicza 6
HELKRA ul. Racjonalizacji 7
INAHON ul. Surowieckiego 2
LEDAX ul. Jana Kazimierza 51
M-MARKET ul. Na Uboczu 9
TOM-PAP ul. Witolińska 43
ZETA WARSZAWA ul. Instalatorów 7B
PARTNER XXI ul. Ks. Chrościckiego 93/105

Ponieważ na stronie Pentela brak dwóch ilustracji i cen, to dorzucam jpga z oficjalnego cennika wraz z informacją o produkcie:
http://www.czemunie-dez.org/tsa/pentel.jpg
Kościół Logiki Rozmytej / Church of the Fuzzy Logic

Offline Mr Kostek

  • Zbieracz Zwłok
  • *
  • Wiadomości: 37
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 09, 2007, 11:01:34 am »
Cytat: "Filip_"

Cytuj

Kup rapitografy "tusz nie przebija"  , przy okazji są dokładniejsze, ale nieco droższe.
 

 ale mają sztywną, nieelastyczna końcówkę która nie pozwala na nonszalancje i szybsze ruchy.  rapitograf trzyma w ryzach rysującego. to jednak sprzęt  stworzony do konkretnego celu-rys. tech.


Bym sie spierał, że tylko do rysunku technicznego, każdy dobiera narzędzia mu pasujące, rapitografy jak każde mają swoje wady i zalety. Wole je od falamstrów o określonej "niby" grubości, bo to z nimi je porównywałem, a nie ze stalówką czy pędzelkiem.
Do, or do not, there is no try" Mistrz Yoda
-----------------------------------------------------
TECZKA 2D oraz  Digarty

Offline Mysza_

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 618
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 09, 2007, 11:12:32 am »
Cytat: "Mr Kostek"


 Wole je od falamstrów o określonej "niby" grubości

 w sensie że na przykład unipeny  0.1, 0.2, 0.3, 0.5, 0.8 to jedna i ta sama grubość? albo markery X, XB, XXB?
 to zdecydowanie nie "niby " grubość. to odczuwalne w pracy rozmiary końcówek.

Offline littleninja

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł Piechnik
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 09, 2007, 11:17:03 am »
no fil ma racje nic nie zastapi piorka ...nom ale z tymi cymbalami to przesadziles staary heh

a co do rapitów jasne zalezy do czego uzywasz ale mimow szystko nie ma w  nich pelnego freestajla...

ps. Buttman dzieki za info
..talent to tylko 5% true true....
www.pawelpiechnik.com

Offline Mr Kostek

  • Zbieracz Zwłok
  • *
  • Wiadomości: 37
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 09, 2007, 11:27:30 am »
Cytat: "Filip_"
Cytat: "Mr Kostek"


 Wole je od falamstrów o określonej "niby" grubości

 w sensie że na przykład unipeny  0.1, 0.2, 0.3, 0.5, 0.8 to jedna i ta sama grubość? albo markery X, XB, XXB?
 to zdecydowanie nie "niby " grubość. to odczuwalne w pracy rozmiary końcówek.


źle sie wyraziłem chodziło mi o to, że grubość np.: cienkopisa unipena czy rotringa 0,1 nie do końca jest tą grubością, tusz tam stosowany wsiąka w papier nieco inaczej niż tradycyjny "indian ink". powoduje to, że linie są nieco grubsze co na znaczenie przy bardzo cienkich kreskach i o ile ktoś zwraca na to większą uwagę.
Do, or do not, there is no try" Mistrz Yoda
-----------------------------------------------------
TECZKA 2D oraz  Digarty

Offline Mysza_

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 618
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 09, 2007, 11:40:19 am »
a, to rozumiem. no faktem jest,że taka końcówka 0.1 po długotrwałym używaniu zamienia sie na 0.2 lub coś około. inna sprawa to papier na którym tym pojedziesz.

Offline Mr Kostek

  • Zbieracz Zwłok
  • *
  • Wiadomości: 37
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 09, 2007, 11:46:31 am »
Cytat: "Filip_"
a, to rozumiem. no faktem jest,że taka końcówka 0.1 po długotrwałym używaniu zamienia sie na 0.2 lub coś około. inna sprawa to papier na którym tym pojedziesz.


na każdym papierze, na jednym bardziej np.: jakiś papier xero 80g  :)  na drugim mniej np.: fabriano 4, jedynie na kalce technicznej wygląda to w miarę przyzwoicie
Do, or do not, there is no try" Mistrz Yoda
-----------------------------------------------------
TECZKA 2D oraz  Digarty

Offline Binareus

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • galeria binareusa
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 09, 2007, 02:11:38 pm »
Filip chyba na blogu pisał, że porwał się kiedyś na rysowanie tuszem na kredowym papierze, czyli raczej nie nasiąkającym, ale to niech on się raczej wypowie, bo nie wiem czy dobrze pamiętam.

Offline littleninja

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł Piechnik
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 09, 2007, 02:31:41 pm »
W watku z blacksedem przy okazji pytalem o to, moze ktos mi to wyjasni bo to bardziej do tego topiku pasuje

#po co daje się inny kolor do szkicu? zeby łatwiej przymierzyć sie do koloru?może ktoś mi to wyjaśnić?#

http://www.pawelpiechnik.pl/blacksad_3.jpg


poz
..talent to tylko 5% true true....
www.pawelpiechnik.com

Offline Mysza_

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 618
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 09, 2007, 02:35:17 pm »
Cytuj

Filip chyba na blogu pisał, że porwał się kiedyś na rysowanie tuszem na kredowym papierze, czyli raczej nie nasiąkającym, ale to niech on się raczej wypowie, bo nie wiem czy dobrze pamiętam.

do teraz  zdarza mi sie zrobić jakaś ilustracje bądź plansze tuszem i stalówka na kredzie. coś jak taniec figurowy na lodzie. dużo spokoju trzeba w sobie mieć. ja nie zawsze go mam :P
Cytuj

W watku z blacksedem przy okazji pytalem o to, moze ktos mi to wyjasni bo to bardziej do tego topiku pasuje

#po co daje się inny kolor do szkicu? zeby łatwiej przymierzyć sie do koloru?może ktoś mi to wyjaśnić?#

 może rysownik lubi niebieski kolor? a może temu, że to zimny kolor tła ale co w związku z tym w sumie cholera wie.

Offline Binareus

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 146
  • Płeć: Mężczyzna
    • galeria binareusa
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 09, 2007, 02:46:45 pm »
Cytat: "littleninja"
W watku z blacksedem przy okazji pytalem o to, moze ktos mi to wyjasni bo to bardziej do tego topiku pasuje

#po co daje się inny kolor do szkicu? zeby łatwiej przymierzyć sie do koloru?może ktoś mi to wyjaśnić?#

http://www.pawelpiechnik.pl/blacksad_3.jpg
poz


Mnie to się wydaje, że wstępny szkic jest niebieski, a ołówkiem jedzie już dokładniej.

Offline littleninja

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł Piechnik
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 09, 2007, 02:47:41 pm »
nie pierwszy raz to widze i to nie kwestia chyba tego kolesia :P bo w studiach animacji tez stosuja te technike. Czy po to by glowny ksztalt postaci  latwiej wylowic z olowka czy odwrotnie? i po co w komiksie ? do akwareli?

tak se ino glosno mysle, jakby ktos byl bieglejszy w tej wiedzy to radbym byl za odp. niezmiernie.

ps. wiem ze koles pracuje w studiu animacji wiec najprawdopodobniej nawyki wyniosl ze studia
..talent to tylko 5% true true....
www.pawelpiechnik.com