Autor Wątek: Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.  (Przeczytany 177103 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline empro

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 671
    • eberybody wants to be empro
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« dnia: Luty 12, 2007, 04:03:05 pm »
Turu napisał:
Cytuj
A tak na powaznie, to jak czegos nie wiesz to zawsze mozesz zapytac (na forum Wraka mielismy specjalny dzial z poradami i tutorialami, tutaj niestety nie), zawsze sie znajdzie ktos kto cos tam jednak wie.


i racje miał, bo wiele tu osób może pomóc, bowiele tu osób coś tam na temat dłubania w komiksach wie sporo, i przyznam, że temat "ogólnoporadowy" to takie pomieszanie z polątaniem i cięzko coś tam znaleźć, więc może odzielny topic by sie przydał :)
Moderatorów Szanownych proszę, dajcie szansę i może zostawcie tentemat jako przyklejony, najwyżej jak nie będzie ruchu w interesie to się zamknie, przeniesie czy cóś :)

Offline Anonimowy Grzybiarz

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 015
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mnich Historii
    • Blog
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2007, 01:58:15 pm »
Tak, więc jak robić komiksy??  ;) Czy trzeba wszystkie p[omysły spisywać, z rozplanowaniem kadru, itp? Czy może lepiej robić wszystko na żywca? Lepsze do komiksów są kartki, do drukarki, czy z bloku tech/rys? Lepiej poprawiać kontury cienkopisem, czy może piórem? Opłaca się robić tło ręcznie, czy lepiej rzucić na kompa, i "w pajncie" ?? I jeszcze pare pytań mam. Ale to może w następnej turze  ;)

Offline Weil Deshalb

  • Terminator
  • **
  • Wiadomości: 167
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2007, 02:04:32 pm »
Osobiście myślę, że komiksy powinno się robić dobrze. Ale jestem chyba odosobniony w tym poglądzie.
Artysta Znany Niegdyś Jako I.Inni.

Curses upon you, Thomas Construction! Humanity will remember you as another Judas, if we aren’t all destroyed!

Offline Kingpin

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • Official Mroja Spokesman
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2007, 02:06:22 pm »
Mój prapradziadek zawsze mawiał:
"Dobry komiks nie jest zły".
I ja go generalnie, co do zasady popieram! Bo to mądry komiksiarz był. I człowiek.

Offline donTomaszek

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 250
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2007, 02:14:30 pm »
Cytat: "Kingpin"
Mój prapradziadek zawsze mawiał:
"Dobry komiks nie jest zły".


A dziadkowi chodzilo o wydawnictwo?
Czy to taka ogolna madrosc?
 8)
Sometimes I'd like to get my hands on God...

Offline Kingpin

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 273
  • Płeć: Mężczyzna
  • Official Mroja Spokesman
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2007, 02:23:09 pm »
To taka ogólna mądrość wielokrotnego użytku.

Offline Mysza_

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 618
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2007, 02:57:22 pm »
Cytat: "Anonimowy Grzybiarz"
Tak, więc jak robić komiksy??  ;) Czy trzeba wszystkie p[omysły spisywać, z rozplanowaniem kadru, itp? Czy może lepiej robić wszystko na żywca? Lepsze do komiksów są kartki, do drukarki, czy z bloku tech/rys? Lepiej poprawiać kontury cienkopisem, czy może piórem? Opłaca się robić tło ręcznie, czy lepiej rzucić na kompa, i "w pajncie" ?? I jeszcze pare pytań mam. Ale to może w następnej turze  ;)

 grzybiarz...eeee...kim jestes i dlaczego nam to robisz?
 nie no szkodliwy nie jesteś w ogóle ale masz taki styl,że mnie normalnie za prawie każdym razem zatyka ze zdziwienia jak czytam twoje posty.

  w pajnicie da sie prawie wszystko.działaj.
 pamiętaj o wskazówkach znanego rysownika polskiego pochodzenia.rysuj drzewa takie jakimi bozia je stworzyła.nie zapomniej o lokomotywach przewozących setki koni.

Offline littleninja

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł Piechnik
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 15, 2007, 09:11:30 am »
nom to panowie od mangi beda musieli sie wycofac z biznesu :P

co do pytan grzybiaza
- z mojego skromnego doswiadczenia kartki od drukarki (heh) idealnie nadaja sie do szkicy wstepnych i pierwszego ze tak powiem rozplanowania strony
- do olowka docelowego znaczy do podkladu do tuszu jak najbardziej blok techniczny
- im wiecej materialow zbiezesz i rozplanujesz wszystko zanim usiadziesz do a3 tym docelowa strona bedzie taka jak zamierzales (co do formatu ponoc w belgii np docelowo jedzie sie na a2, nom ale dla mnie to przesada bo wiekszy problem ze skanowaniem tego czegos)
- tusz kladziesz w zaleznosci od preferencji ja na poczatku ciskalem cienkopisami misubiszi czy cus podobnego i farben castle(takie pedzelkowe)
ostatnio zaczalem klasc 'tusz' na kompie - wieksza mozliwosc korekty
-co do koloru tylko i wylacznie zalezy od ciebie, napewno recznie wyglada lepiej jak umie sie to robic :P patrz np 'blacksad', mozna tez na kompie ale efekt jest inny czy lepszy czy gorszy trudno powiedziec, poprostu inny  -ja uzywam ps'a, painter ma ponoc wieksze mozliwosci co do podruby akwareli ale jeszcze nie probowalem

pozdrawiam
..talent to tylko 5% true true....
www.pawelpiechnik.com

Offline littleninja

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł Piechnik
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2007, 02:22:03 pm »
i jeszcze jedna rzecz...techniki kolorowania za pomoca komputera nie musza i nie powinny kojarzyc sie tylko z gradientami i plastikowym wygladem

tutaj prosty przyklad
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=259965

pozdrowka
..talent to tylko 5% true true....
www.pawelpiechnik.com

Offline Gad

  • Niewolnik
  • Wiadomości: 2
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 20, 2007, 06:49:25 pm »
ej macie jakies filmiki o pomocy w robieni komiksów??
O!YO! eee....

Offline Gietki

  • Młodszy Terminator
  • **
  • Wiadomości: 99
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2007, 09:35:15 pm »
Kiedy będzie jakiś konkurs, bo zamierzam coś wyłać. Skoro wszyscy zaczynają od konkursów, to czemu nie... Jaki długi musi być komiks, żeby miał jakiekolwiek szanse na wyróżnienie? :?
oczuj to człowieku. Poczuj to.

Offline Maciej

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 4 130
    • http://www.maciejpalka.blogspot.com
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 26, 2007, 09:44:21 pm »
Dzisiaj pozwoliłem sobie na taki mini tutorial
może komuś się to do czegoś przyda?

http://maciejpalka.blogspot.com/2007/03/jak-to-si-robi.html

 :)
url=http://www.forum.gildia.pl/login.php?logout=true&sid=d50706ce8e8e80cb43136eb5a41e6082]super strona z gołymi babami!!![/url]

Offline turucorp

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 732
    • http://turucorp.blogspot.com/
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 26, 2007, 09:47:40 pm »
Cytat: "Gietki"
Kiedy będzie jakiś konkurs, bo zamierzam coś wyłać. Skoro wszyscy zaczynają od konkursów, to czemu nie... Jaki długi musi być komiks, żeby miał jakiekolwiek szanse na wyróżnienie? :?


Mowisz i masz:

STUDENTS CULTURAL CENTER BELGRADE
Kralja Milana Street 48, 11000 Belgrade, Serbia
Srecna Galerija / Happy Gallery
 e-mail:skchappy@bitsyu.net
5th BELGRADE INTERNATIONAL  COMICS  SHOWROOM
September 27th  – 30th, 2007
C O N T E S T
Applications:                          before July 1st, 2007
Opening ceremony
(Awards night):         September 27th, 2007
5th   International
Comics Showroom`s  
exhibition
(awarded  works only):    September  27th   - 30th, 2007
Address:                           SKC, Happy Gallery
MEĐUNARODNI SALON STRIPA
            Kralja Milana 48
            11 000 Belgrade
            Serbia
Propositions and rules:  
1. Participation is not age-limited.
2. Only good copies, up to 4 pages will be accepted. Works are to be sent via post office (e-mails excluded).
3. Required language: English.
4. Theme, style, technique, genre and page format are free-choice.
5. Requested info: Name and surname, CV, time and place of birth, country, address, phone number and e-mail. Incomplete applications will not be taken into consideration.
6. Work info -  Title, authors, technique and the production year should be attached separately to the work. The work can be done by one or more authors (writer, artist, colorist...).
7. Submitted works will be reviewed by the jury and selected works will be shown in the Showroom exhibition.
Awards & Prizes:            
1. Grand prix of the Showroom (includes 500 €).
2. Awards for the following categories: Best traditional comic, Best alternative comic, Best story (idea), Best art.  
3. Special jury prize

Offline littleninja

  • Nosiciel Wody
  • *
  • Wiadomości: 74
  • Płeć: Mężczyzna
    • Paweł Piechnik
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2007, 03:23:01 pm »
Cytat: "Gietki"
Kiedy będzie jakiś konkurs, bo zamierzam coś wyłać. Skoro wszyscy zaczynają od konkursów, to czemu nie... Jaki długi musi być komiks, żeby miał jakiekolwiek szanse na wyróżnienie? :?


przeciez jest przyklejony topik z konkursami walnalem tam linka do konkursow z calego swiata mozesz startowac, w którym chcesz........ech

poz
..talent to tylko 5% true true....
www.pawelpiechnik.com

Offline empro

  • Radca bracki
  • ******
  • Wiadomości: 3 671
    • eberybody wants to be empro
Porady dla twórców, czyli jak robić komiksy.
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2007, 05:16:49 pm »
tak offtopowo,
ja na konkurs, co Turu zapodał wysłałem chyba dwa lata temu komiks i ani me ani be ani kukuryku, nawet nie wiem czy komiks doszedł, bo na maila nie było komu odpowiedzieć
 8)