trawa

Autor Wątek: Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego  (Przeczytany 10445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« dnia: Luty 01, 2007, 12:47:48 pm »
Stowarzyszenie Miłośników Gier Bitewnych „Bazyliszek”
zaprasza na kolejny turniej Mazowieckiej Ligi Lord of the Rings

Gdzie: Warszawa, Gimnazjum nr 2 ul. Narbutta 65/71

Kiedy: sobota 17 lutego

Zapisy 9:00 – 9.45,
Start pierwszej bitwy 10:00

wpisowe : 10 zł

Zgłoszenia zawierające imię i nazwisko gracza oraz rozpiskę jego armii należy wysyłać na adres glorfindel@buziaczek.pl do 16.03 do godziny 16.00. Zgłoszenie w późniejszym terminie nie gwarantuje miejsca na turnieju.

Wszyscy nadsyłający zgłoszenie otrzymają potwierdzenie w przeciągu trzech dni. Brak potwierdzenia jest równoznaczny z tym, że zgłoszenie nie dotarło i należy je wysłać jeszcze raz.

Osoby, które pojawią się na turnieju po raz pierwszy wezmą udział w losowaniu wybranego przez siebie blisterka klasy D. Jeślli finanse pozwolą (czytaj: frekwencja dopisze) będziemy losować blisterek takze, wśród osób, które zachęciły debiutantów do wzięcia udziału w turnieju - każdy zachęcony będzie się liczył jako jeden los.

REGULAMIN

I. Kompozycja armii

1. Gracze wystawiają jedną armię na 500p.
2. Nie ma ograniczenia ilości wystawianych modeli.
3. W armii musi się znaleźć minimum jeden bohater.
4.Maksymalnie 33% modeli może posiadać broń strzelecką.
5.Modele zakazane to: Tom Bombadil i Goldberry, Gollum
6.Postaci z Pierścieniem tracą możliwość jego używania, można je normalnie wystawiać, ale
zasada "The Ring" nie działa.
7. Nie stosujemy zasad do podnoszenia broni i pasażerów
8. Obowiązują zasady i statystyki z podręcznika Lord of the Rings Strategy Battle Game oraz dodatków „A shadow in the East” , „Fall of the Necromancer” oraz "The Two Towers"
9. Listy armii klimatycznych znajdują się w nowym podręczniku
10.Jednostki z WD są dopuszczone do rozgrywek, ale mogą stanowić jedynie 33% jednostek
(nie dotyczy Angmaru)


II. Rozgrywka

1. Gramy 3 bitwy po 1h 45 minut.
2. Stronę stołu losujemy rzutem k6. Gracz, który wyrzuci więcej wybiera stronę na której się wystawia. Drugi gracz decyduję, czy chcę mieć inicjatywę w pierwszej turze walki czy też woli, aby to przeciwnik ruszył się jako pierwszy.
3. Każdy z Uczestników ma obowiązek zapoznania się z Uściśleniami Sędziowskimi Ligi Ogólnopolskiej - są one wiążącą interpretacją zasad.
4. Odległości mierzymy w calach , aczkolwiek - jeżeli obaj gracze się zgodzą - można używać centymetrów.
5.Strefa wystawienia – 12 cali


III. Scenariusze:



1. Starcie czempionów

”Jeden Burdabut na czele swoich kalnickich ludzi o miłosierdzie nie prosił. Brakło mu miejsca do walki, więc czynił sobie rum nożem. Starł się naprzód z brzuchatym panem Dzikiem i pchnąwszy go w brzuch, z konia zwalił, a ten krzyknąwszy: „O Jezu!”, już się więcej spod kopyt, które mu tratowały wnętrzności, nie podniósł. Wtedy zaraz przybyło miejsca, więc Burdabut już szablą rozrąbał głowę z hełmem towarzyszowi Sokolskiemu, potem obalił razem z końmi panów Pryjama i Certowicza; miejsce otworzyło się szersze. Młody Zenobiusz Skalski ciął go w głowę, ale szabla zwinęła mu się w ręku i uderzyła płazem, watażka zaś, jego pięścią na odlew w twarz uderzywszy, zabił na miejscu. Ludzie kalniccy szli za nim siekąc i gindżałami kłując. „Charakternik! charakternik!” - poczęli wołać husarze. „Żelazo się jego nie ima! Mąż szalony!” On zaś istotnie miał pianę na wąsach, a wściekłość w oczach. Dojrzał nareszcie Skrzetuskiego i poznawszy oficera po odwiniętym rękawie, runął na niego”
H.Sienkiewicz  „Ogniem i mieczem”


Po rozstawieniu jednostek każdy z graczy wybiera swojego czempiona (może to być normalna jednostka, niekoniecznie bohater). Gracz, którego Czempion zabije więcej jednostek niż Czempion przeciwnika otrzymuje + 500 punktów.


2. Smokobójca

    Smok ziewnął, zamachał skrzydłami, a potem, przypadłszy do ziemi, szybko zlazł z pagóra na równy teren.
     - Pojąłem, cny heroldzie! - odryczał. - Niech tedy wystąpi w pole szlachetny Eyck z Denesle. Jam gotów!
    (…)
     Eyck, już w polu, odsalutował smokowi uniesioną kopią, zatrzasnął zasłonę hełmu i uderzył konia ostrogami.
     - No, no - powiedział krasnolud. - Głupi to on może jest, ale na szarżowaniu faktycznie się zna. Patrzcie tylko!
     Eyck, schylony, zaparty w siodle, zniżył kopię w pełnym galopie. Smok, wbrew oczekiwaniom Geralta, nie odskoczył, nie ruszył półkolem, ale przypłaszczony do ziemi, popędził prosto na atakującego rycerza.
     - Bij go! Bij, Eyck! - wrzasnął Yarpen.
     Eyck, choć niesiony galopem, nie uderzył na wprost, na oślep. W ostatniej chwili zmienił zwinnie kierunek, przerzucił kopię nad końskim łbem. Przelatując obok smoka, z całej mocy pchnął, stając w strzemionach. Wszyscy wrzasnęli jednym głosem. Geralt nie przyłączył się do chóru.
     Smok uniknął pchnięcia w delikatnym, zwinnym, pełnym gracji obrocie i zwijając się jak żywa, złota wstęga, błyskawicznie, ale miękko, iście po kociemu, sięgnął łapą pod brzuch konia. Koń kwiknął, wysoko wyrzucając zad, rycerz zakolebał się w siodle, ale nie wypuścił kopii. W momencie, gdy koń prawie zarywał się chrapami w ziemię, smok ostrym pociągnięciem łapy zmiótł Eycka z siodła. Wszyscy widzieli lecące w górę, wirujące blachy pancerza, wszyscy usłyszeli brzęk i huk, z jakim rycerz zwalił się na ziemię.
     Smok przysiadając przygniótł konia łapą, zniżył zębatą paszczę. Koń kwiknął przeraźliwie, zaszamotał się i ścichł.
     W ciszy, jaka zapadła, wszyscy usłyszeli głęboki głos smoka Villentretenmertha.
     - Mężnego Eycka z Denesle można zabrać z pola, jest niezdolny do dalszej walki. Następny, proszę.
     - O, k**wa - powiedział Yarpen Zigrin w ciszy, jaka zapadła.


A.Sapkowski, Granica Możliwośći


W miejscu, w którym miało dojść do starcia dwóch armii wylądował znienacka złoty smok Miluś.
Miluś jest przyjaźnie nastawiony do świata i dopóty nie zostanie zaatakowany, nie przedstawia większego zagrożenia. Nie lubi jednak kiedy ktoś podchodzi zbyt blisko.

Miluś ignoruje zupełnie zbliżające się wojska, do momentu kiedy ktoś zbliży się do niego na odległość mniejszą niż 6 cali bądź zaatakuje go lub rzuci czar. Jeśli zostanie spełniony jeden z tych warunkow, Miluś atakuje dowolną jednostkę w zasiegu szarży - decyduje gracz mający inicjatywę.


Miluś

F7/3+ S8 D9 A4 W6 C7

Zasady specjalne: magic resistant, terror, -1C w 12 calach, Fate na 4+ przeciwko ostrzałowi, nidgy nie może być osaczony

Miluś porusza się lotem, do 12 cali w turze.

za zabicie Milusia - 500 punktów


3. Masakra

 Sztandar z czarnym alerionem ze złotym perisonium na piersi zachwiał się i upadł. Pancerni, wśród nich i młodszy lejtnant Devlin aep Meara, rzucili się w tamtą stronę, rąbiąc, siekąc, tratując, wrzeszcząc.
     Chciałbym wiedzieć, pomyślał Devlin aep Meara, wyrywając miecz z rozłupanego kapalina i czaszki temerskiego lancknechta. Chciałbym wiedzieć, pomyślał, szerokim uderzeniem odbijając godzące w niego zębate żeleźce gizarmy.
     Chciałbym wiedzieć, po co to wszystko. Dlaczego to wszystko. I przez kogo to wszystko.

A. Sapkowski, Pani Jeziora

za zredukowanie przeciwnika do 1/4 liczebności = +500p


IV. Punktacja:

1.Małe punkty:
-Liczymy punkty za modele zabite, jak i te które uciekły z pola bitwy
-za wypełnienie zadań scenariusza - do 500p.

2.Punkty zwycięstwa (VP):
O miejscu w tabeli decyduje liczba punktów zwycięstwa (VP).Otrzymujemy je za bitwy w następujących ilościach:

Różnica do 75 małych punktów: obaj gracze otrzymują po 10 VP
75-150 zwycięzca otrzymuje 11 VP przegrany 9
151-225 zwycięzca otrzymuje 12 VP przegrany 8
226-300 zwycięzca otrzymuje 13 VP przegrany 7
301-375 zwycięzca otrzymuje 14 VP przegrany 6
376-450 zwycięzca otrzymuje 15 VP przegrany 5
451-525 zwycięzca otrzymuje 16 VP przegrany 4
526-600 zwycięzca otrzymuje 17 VP przegrany 3
601-675 zwycięzca otrzymuje 18 VP przegrany 2
676-750 zwycięzca otrzymuje 19 VP przegrany 1
ponad 751 zwycięzca otrzymuje 20 VP przegrany 0

3.Dodatkowo przyznajemy punkty za:

a) Klimat armii
-armia ,,czysta"+10VP
-sojusz +5 VP

b) Czytelną, bezbłędną i przysłaną na adres glorfindel@buziaczek.pl do 16.02 rozpiskę w formacie: txt, xls, doc, rtf +2 VP (należy ją posiadać również na turnieju!!!)


b) WYSIWIG (tzn. pełna zgodność zapisów w rozpisce z wyglądem figurek - jeśli Wasz kapitan ma tarczę w rozpisce to musi ją mieć również figurka, która go przedstawia itp.+2VP
Proxowanie (zastępowanie figurek jednego rodzaju innymi) jest zakazane!

c) Konwersje - do +2 VP ( w zależności od ilości i stopnia złożoności konwersji)
Za konwersje nie są uznawane „przeróbki” służące do spełnienia wymogu WYSIWYG (dorobione włócznie, tarcze itp.)

d) Pomalowanie armii

Przez armie pomalowaną rozumiemy również pomalowane podstawki! Jakość wykonania podstawek nie jest punktowane osobno, wlicza się natomiast w ogólny wygląd armii.

Armia pomalowana w 50%  + 4 VP
Armia pomalowana w 100% + 8VP


e) Ogólny wygląd armii:

0 - armia pomalowana słabo
2 –armia pomalowana przeciętnie
4 –armia pomalowana ładnie
6 - armia pomalowana bardzo ładnie

V. Przepisy porządkowe.

1. Punkty karne:

1. Sędziowie mają prawo ukarać obu graczy jednym punktem karnym za każdą minutę opóźnienia w oddaniu wyników bitwy. Punkt karny jest równoznaczny z odjęciem 1 VP z klasyfikacji końcowej. Punkty karne mogą zostać również przyznane za brak rozpiski, kostek, miarek, korzystanie z niedozwolonych pomocy na teście wiedzy, niesportowe zachowanie itp.
2. W skrajnych przypadkach (oszustwo, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
3. Decyzje sędziów są nieodwołalne. Nie przysługuje na nie zażalenie.
4. Po każdej bitwie sędziowie kontrolują stan stołu, na którym grali gracze. Jakiekolwiek uchybienia w porządku na stole, bądź pod nim, będą skutkowały punktami karnymi (0-5) dla obu graczy. Czyli każdy pilnuje własnych śmieci.
5. Czas liczymy według zegara znajdującego się na biurku sędziów.
6. Czas przeznaczony na fazę ruchu to trzy minuty. Trzykrotne przedłużenie tego czasu skutkuje (na żądanie przeciwnika) przyznaniem punktów karnych.
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline isengard1

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2007, 01:11:45 pm »
IMO pomysł dobry, ale turniej powinien być na małe pkt (max 500) żeby początkujacy mogli skołować armie bo na większe pkt bedize im ciężko nawet jesli osoba która ich przyprowadiz miałaby im pożyczyć...
ontakt:
gg: 8262158  (pisać - często niewidoczny)
mail: isengard1@o2.pl

Offline Kubbek1

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2007, 01:57:34 pm »
500 pkt to akurat dobry pomysł, bowiem jest to niezły poligon dla rozp przygotowywanych na Gliwice.

Pomysł "chłytu materkindowego" (bo tak chyba było w kabarecie) uważam za całkiem niezły i postaram się sprowadzić jakiegoś nowicjusza. Wszak trzeba promować to co dobre :)
b]Padłeś? Powstań! Mitril[/b]

Offline xioze

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2007, 06:20:45 pm »
Cytuj
postanowiliśmy zastosować "chłit ma-ke-tin-go-wy"
osoby, które pierwszy raz pojawią się na turnieju wezmą udział w losowaniu nagrody w postaci blisterka klasy D

A mnie się zaliczy do debiutantów  ;)
Czy weteranów  :D
 :idea:

Offline prutas

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2007, 06:53:51 pm »
do kiedy zgłoszenia czy cos??
to bedzie taki turniej na Luzie?
Powitamy Xioze ;)
***************POZDRO*********************

Offline Theoden91

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2007, 07:02:26 pm »
Nie, turniej będzie przeprowadzony na czwartym biegu. Skrzynia biegów siadła i nie ma innych biegów.
Ponieważ jesteś młody!
Chcesz uciec od obłudy!
Twój ojciec nienawidzi Cię!" T.Love - "Dlatego", "I hate Rock'n'Roll"
Ja być Moryc - padawan i giermek Juliana XIII

Offline xioze

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2007, 07:32:53 pm »
Ja tam tylko na Luzie  ;)

Offline prutas

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2007, 07:37:06 pm »
Ja tez ja tez . Theoden ostatnio jest jakis nerwowy!!
***************POZDRO*********************

Offline Pablo_von_kozlow

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2007, 07:42:01 pm »
jakby ci sie skrzynia biegów od siekiery popsuła tez bys był nerwowy   :lol:
-22 WWA nocnych Marków aglomeracja

Offline bartolomeo00

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 06, 2007, 07:41:52 pm »
kiedy pojawi sie regulamin ?
oże kiedyś będę hobbystą....

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2007, 08:47:43 am »
jak będę miał dziś luz w pracy, to do 15, jak nie to po 17
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2007, 03:38:12 pm »
regulamin  w pierwszym poście

standardowo proszę o wrzucenie na cytkę i twierdzę
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]

Offline BalinwladcaMorii

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2007, 05:22:42 pm »
Na Twierdzę wrzucone.
Brata przyprowadzę :D Chłopak twierdzi, że LotR mu się bardzo podoba.

Offline Great_Evil

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 07, 2007, 09:52:57 pm »
Miluś może fate'ować każdą ranę z ostrzału na 4+ czy tylko 1?
size=17]"Nie wystawiajcię się na 100% bohah, nigdy!
To NAPRAWDĘ jest kiepski pomysł"
[/size]

Offline Glorfindel

Turniej Ligi Mazowieckiej - 17 lutego
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 08, 2007, 08:08:00 am »
tak, każdą
color=red]Aktualny ranking Ligi Ogólnopolskiej - już dostępny na [/color][size=13]Mitril.pl[/size]