Autor Wątek: Wciaganie do combata  (Przeczytany 2112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

< Slanesh >

  • Gość
Wciaganie do combata
« dnia: Grudzień 03, 2006, 05:24:50 pm »
Witam
ostatnio podczas bitwy kolega mi powiedzial ze w uscisleniach jest cos takiego ze jesli szarzuje oddzial i dostawiam sie tak ze mniej niz cal ode mnie jest inny oddzial przeciwnika to moge wybrac ze wciagam go do combata. O co chodzi  :shock: Bo imo to jest strasznie giete i bezsensowne....

Offline Bachmat

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 485
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2006, 05:26:57 pm »
Dlaczego w uściśleniach? To jest normalnie w Rulebooku. I dlaczego gięte? Tak też nieraz się grało w 6ed (a przynajmniej tak wynikało z pewnych opisów na zagranicznych forach)
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline Kensiorek

  • Szafarz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 2 939
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 03, 2006, 05:43:08 pm »
ztym ze wciagasz tylko z przodu i tylko wtedy jesli niemozesz tewgo uniknac .
a sprawą powina zajać sie LS ;)

Offline thurion

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 490
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 03, 2006, 05:52:27 pm »
a kto dokladnie decyduja o tym? gracz ktory szarzowal? czy gracz szarzowany? o tym ktory regiment jest wciagniety?

Offline Bachmat

  • Kawaler Bractwa Św. Jerzego
  • ****
  • Wiadomości: 485
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 03, 2006, 06:03:58 pm »
Cytat: "thurion"
a kto dokladnie decyduja o tym? gracz ktory szarzowal? czy gracz szarzowany? o tym ktory regiment jest wciagniety?


Polecam Rulebook s. 24 :)
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline GoluS

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 056
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2006, 06:04:03 pm »
Nie ma takiej zasady. Teraz jest tak, jak powinno byc, czyli mozesz zaszarzowac na dwa regimenty, jesli ten pierwszy ci przeszkadza w tym (ale musza byc spelnione wszystkie warunki szarzy).

Czyli w efekcie, jezeli allignujac do jegnego regimentu dotykasz drugiego (albo twoj wrog allignujac dotyka) to jestes we dwoch wrogach :).
alo

Offline thurion

  • Steward
  • ******
  • Wiadomości: 6 490
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2006, 06:15:55 pm »
Cytat: "Bachmat"

Polecam Rulebook s. 24 :)


taks ie sklada ze pozyczylem go Choremu zeby sie z lorami magii przed DMP zaznajomil...


@dzieki Marek za klarowne wyjasnienie :)

Offline mlepkows

  • Starszy Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 404
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 05, 2006, 03:46:09 pm »
Cytuj
Czyli w efekcie, jezeli allignujac do jegnego regimentu dotykasz drugiego (albo twoj wrog allignujac dotyka) to jestes we dwoch wrogach

Nie do końca. Inne jednostki przeszkadzające w alignowaniu łapią się pod zasadę "zalignuj wtedy wrogą jednostkę zamiast swojej". Wg mnie odpowiedni zapis w RB znaczy tyle, co widać na obrazku: jeżeli dwa oddziały stoją ramię w ramię a twój oddział jest szerszy od jednego z nich to deklarujesz szarżę na oba.  Kluczowa sprawa to właśnie to deklarowanie szarży. Jeżeli miałoby się okazywać dopiero przy alignie, że inaczej się nie da to już trochę za późno.

Maciek
igmar, Kaiser und Averland!

Offline GoluS

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 056
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 05, 2006, 05:07:51 pm »
Cytat: "mlepkows"
Cytuj
Czyli w efekcie, jezeli allignujac do jegnego regimentu dotykasz drugiego (albo twoj wrog allignujac dotyka) to jestes we dwoch wrogach

Nie do końca. Inne jednostki przeszkadzające w alignowaniu łapią się pod zasadę "zalignuj wtedy wrogą jednostkę zamiast swojej". Wg mnie odpowiedni zapis w RB znaczy tyle, co widać na obrazku: jeżeli dwa oddziały stoją ramię w ramię a twój oddział jest szerszy od jednego z nich to deklarujesz szarżę na oba.  Kluczowa sprawa to właśnie to deklarowanie szarży. Jeżeli miałoby się okazywać dopiero przy alignie, że inaczej się nie da to już trochę za późno.

Maciek
Zgadzam sie z Toba, zwroc uwage, na to co podkreslilem teraz w mojej poprzedniej, cytowanej przez ciebie wypowiedzi :). Dokladnie chodzilo mi o to, co napisales w sprawie alligna wroga do szarzujacego.


Co do reszty to tak - ma to miejsce w takiej sytuacji jak na obrazku, ale nie tylko. Klasyczna sytuacja z zycia wzieta:
     
xxx V xxx
xxx m xxx

xx to regimenty wroga, m to mag a V to kant podstawki Fell Bata. Trzeba lekko sobie to wyobrazic :).

Pomiedzy regimentami oddalonymi od siebie o 1" lekko z tylu stoi mag. Fellbat szarzuje na maga, kantem dotykajac sie z magiem. Nie moze allignowac (bo nie ma miejsca), mag do niego tez nie (bo nie ma miejsca). Zasada multiple targets wpasowuje sie jak znalazl :). Sytuacja z zycia wzieta.

Allign przeciez widac przy dekralacji szarz jak bedzie wygladal, czy bedzie problematyczny itd. Niemniej takie sytuacje zdazaja sie baaardzo rzadko.

Generalnie uwazam, mysle ze sie ze mna zgodzisz, ze ta zasade powinno sie stosowac dopiero wtedy, gdy nie ma innej mozliwosci dostawienia do siebie wrogow, a szarza jest udana.
alo

Offline mlepkows

  • Starszy Mistrz
  • ****
  • Wiadomości: 404
Wciaganie do combata
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2006, 11:34:50 am »
Zgadzam się.

 ;)

Maciek
igmar, Kaiser und Averland!