Autor Wątek: OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne  (Przeczytany 14028 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bachmat

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« dnia: Październik 07, 2006, 12:26:09 pm »
Cytat: "MasterMonar"
Co do FAQ'ów na zdrowu rozum "Skoro 6ed. była dziurawa, połatali ją to 7ed. nie powinna zawierać tych samych dziur... Dlatego uważam że trzeba się trzymać tego co naskrobali w rulebook'u, a nie FAQ'ów do 6ed.


Gdyby to była prawda to nie byłoby kłopotu.. :roll: Niestety, niektóre sprawy są tak samo dziurawe jak były. Np zasady skirmisherów, deklaracje szarż (chodzi o szarże nieprawdopodobne) itd...
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline MasterMonar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 08, 2006, 11:18:45 am »
Co jest nie jasnego w : zasady skirmisherów, deklaracje szarż (chodzi o szarże nieprawdopodobne) itd...???

Co do szarż niemożliwych, porostu takie szarże nie istnieją, i szarżować można zawsze... Jest to wyraźnie napisane a nawet podkreślone że szarża jest niemoźliwa <=> żaden model odziału szarżującego nie widzi odziału wroga
i]Fear me mortals, for I am the MasterMonar, the favoured Son of Chaos,
the Scourge of World. The armies of the gods rally behind me,
and it is by my will and by my sword that your weakling nations shall fall.[/i]

Offline Bigpasiak

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 08, 2006, 11:31:47 am »
stary to wiesz ze skavy nine maja co wystawiac latarek??? bo jak nie ma szarz niemozliwych to zawsze bede deklarowal na poczatku bitwy szarze bo bede ja czyms widzial napewno... i co nie ma dziur? :lol:
o prostu musialem to miec...

Cytat: "JJ"
Cytat: "Romano"
Czy mozna grac elementalami ajesli tak to w jakich armiach??


Poddaje sie.

Co to są Elementale w WFB?

Offline MasterMonar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 08, 2006, 11:41:54 am »
I co z tego że będą deklarować, jak nie dobiegną to spalą i zamiast marszować ruszą się swoje 6... Jak lubisz ganiać swoje szczurki bezsensu 6" w strone jakiegoś klocka to już twoja decyzja :?
i]Fear me mortals, for I am the MasterMonar, the favoured Son of Chaos,
the Scourge of World. The armies of the gods rally behind me,
and it is by my will and by my sword that your weakling nations shall fall.[/i]

Offline Bachmat

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2006, 12:13:08 pm »
Co jest niejasne w zasadach skirmisherów? Ano to, że zgonie z Rulebookiem można tak ustawić skirmisherów, że szarżując na nich odwrócisz się o 180 stopni! Czyli tyłkiem w kierunku wroga, fajnie, nie? A brak niemożliwych szarż robi syf sfrenzowanym modelom. Co z tego, że połowa oddziału haczy o las, albo inne własne oddziały - ma zasięg, ma widocznośc to szarżuje (choć szanse powodzenia zerowe). I to tylko takie dwa przykłady na szybko.
Nieporuszony niczym góra, niepowstrzymany niczym ogień, spokojny niczym las, zwinny niczym wiatr. Na niebie i na ziemi tylko mnie należy się podziw."

- Motto na sztandarze Takeda Shingen

Offline MasterMonar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 08, 2006, 03:20:15 pm »
Cytat: "Bachmat"
Co jest niejasne w zasadach skirmisherów? Ano to, że zgonie z Rulebookiem można tak ustawić skirmisherów, że szarżując na nich odwrócisz się o 180 stopni! Czyli tyłkiem w kierunku wroga, fajnie, nie?
:?:  :?:  :?:

Podaj jakiś przykład, cytat gdzie szarżując na skirmisherów odwrócisz się do nich tyłkiem?????......( czyli do kombaty dostawia się (zaprzeproszeniem) dupą???  :shock:  Ty masz chyba innego rulebook'a niż ja...

A co do sfrezowanych, to gdzie jest ten galimatias. Na zasięg szarży wpływa wszystko(jest to napisane w dziale o szarżach), i jeżeli zachaczając o klocek (lasek lub inne g...) musi wyk. ogromniastego wheel'a i nie jest wstanie dotrzeć do wroga bo mu ruch zabraknie lub gdy musi wykonać niedozwolony manewr podczas szarży to zfenzowana jednostka nie szarżuje jeno rusza się notmalnie bo niema żadnego wroga w zasięgu szarży...

To co napisałem tyczy sie przymusu szarży jaki mają sfrenzowani, a dobrowalną szarże możesz zadeklarować Nawet gdy nie dochodzisz  i poprstu palisz szarże...
i]Fear me mortals, for I am the MasterMonar, the favoured Son of Chaos,
the Scourge of World. The armies of the gods rally behind me,
and it is by my will and by my sword that your weakling nations shall fall.[/i]

Shino

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 08, 2006, 03:29:47 pm »
Cytat: "MasterMonar"
Cytat: "Bachmat"
Co jest niejasne w zasadach skirmisherów? Ano to, że zgonie z Rulebookiem można tak ustawić skirmisherów, że szarżując na nich odwrócisz się o 180 stopni! Czyli tyłkiem w kierunku wroga, fajnie, nie?
:?:  :?:  :?:

Podaj jakiś przykład, cytat gdzie szarżując na skirmisherów odwrócisz się do nich tyłkiem?????......( czyli do kombaty dostawia się (zaprzeproszeniem) dupą???  :shock:  Ty masz chyba innego rulebook'a niż ja...


jak to do nich... po prostu odwrocisz sie o 180 stopni...

ach to czytanie ze zroumieniem... :roll:  :roll:  :roll:

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 08, 2006, 04:54:40 pm »
Cytat: "Bachmat"
Co jest niejasne w zasadach skirmisherów? Ano to, że zgonie z Rulebookiem można tak ustawić skirmisherów, że szarżując na nich odwrócisz się o 180 stopni!
szczerze mowia to nie wiem o co Ci chodzi..podaj jakis przykład... bo ja go nie potrafie znalezc :(.
Do skirmishu szarzuje sie po prostej do najblizszego modelu, z tym tylko wyjatkiem ze to nie my sie dostawiamy tylko skirmish dostawia sie do naszej linii...  jeszcze nie widzialem by bylo to zrobione jakos inaczej... ale moze jeszcze za malo widzialem ;)

na frenzy to sie nie znam :)

a zeby nie robic offtopa calkowitego..to trzymajc sie zasad to krasnala na tarczy nie sciagnie sie z KB... ma za duzy US...
choc biorac to na logike to KB powinien dzialac...ale tak nie jest... poczekajmy na pierwsze FAQ - moze wtedy to sie zmieni :D

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 08, 2006, 05:17:14 pm »
Masz 5 fellbatów i giganta. Fellbaty oblatują giganta, tak żeby ten fellbat z tyłu był najbliżej niego. Gigant, niema co zrobić, więc deklaruje szarże, musi szarżować do najbliższego modelu, pivota ma za darmo, więc szarżuje wtego fellbata za nim i tak oto wykręcamy giganta o 180 stopni.
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Offline Asassello

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 08, 2006, 05:25:59 pm »
OK... juz to widze..niezle nagiecie zasad :/.. i przyznaje ze te zasady sa dziurawe.
a nie powinno byc tak ze sie szarzuje tylko na widocznego wroga?? wtedy by chyba wiele to wyjasnilo i bylo bardziej logiczne

Sukces nigdy nie jest ostateczny. Porażka nigdy nie jest totalna. Liczy się tylko odwaga.

***      KULT - wymaga ofiar      ***

Offline thurion

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2006, 05:27:05 pm »
w kwestii szarz na skirmish napewno bedzie jakies uscislenie... mam gleboka wiare w LS w tej kwestii ;)

Offline TomCio

  • Zbrojmistrz bracki
  • *****
  • Wiadomości: 1 139
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Goryl we mgle
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 08, 2006, 05:35:02 pm »
Cytuj
a nie powinno byc tak ze sie szarzuje tylko na widocznego wroga?? wtedy by chyba wiele to wyjasnilo i bylo bardziej logiczne


Widzisz oddział, a szarżujesz do najbliższego modelu. Mnie tam się takie cuś niepodoba.
przykucnął z twarzą o kilka cali od tropu, a potem wpatrzył się w półmrok poszycia..

Offline Dabi

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 08, 2006, 06:23:31 pm »
A nie byłoby logiczniej i zgodnie z duchem gry jakby po prostu interpretować to że szarżuje się najbliższy widoczny model ? :?

Sorki za wtrącenie  :p
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

JJ

  • Gość
OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 08, 2006, 06:26:10 pm »
Cytat: "TomCio"
Cytuj
a nie powinno byc tak ze sie szarzuje tylko na widocznego wroga?? wtedy by chyba wiele to wyjasnilo i bylo bardziej logiczne


Widzisz oddział, a szarżujesz do najbliższego modelu. Mnie tam się takie cuś niepodoba.


Litości, starajcie się mniej oftopować...

70 calowe szarże na Latarki nie przejdą. I nie podniecajcie się tak, że RB ich nie zabrania.
Stare, Robsonowe sztuczki z szarżowaniem do tyłu na skirmish teraz podniecają ludzi na Zachodzie - ale Was już nie powinny.
FAQ GW jest w drodze - na razie możemy się trzymać naszych 6 edycyjnych uściśleń.

Offline MasterMonar

OT z tematu KB a Lord na tarczy - szarże na skirmish i inne
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 08, 2006, 06:27:46 pm »
Cytat: "TomCio"
Masz 5 fellbatów i giganta. Fellbaty oblatują giganta, tak żeby ten fellbat z tyłu był najbliżej niego. Gigant, niema co zrobić, więc deklaruje szarże, musi szarżować do najbliższego modelu, pivota ma za darmo, więc szarżuje wtego fellbata za nim i tak oto wykręcamy giganta o 180 stopni.


tak ale wszystkie felbaty ustawiają sie frontem do gigusia, więc nie odwraca się tyłkiem w kierunku wroga, bo wróg dobiega do jego frontu...

Wow... to mnie przeżuciło :D   brawo JJ ;)  

A co do 70" szarż to po przemyśleniu bezsesn bo takie szkile w każdej turze mogą fear'em usunąć jeden odział z charge reaction... Więc w potyczkach trza się kierować zdrowym rozsądkiem bo bitwa może niedotrwać do 6 tury ;)
i]Fear me mortals, for I am the MasterMonar, the favoured Son of Chaos,
the Scourge of World. The armies of the gods rally behind me,
and it is by my will and by my sword that your weakling nations shall fall.[/i]