trawa

Autor Wątek: [WFRP] Necromanci i ich dylematy  (Przeczytany 4854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Murmandamus

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« dnia: Wrzesień 12, 2006, 05:21:14 pm »
Nekromanci to ulubiona profesja kolegi i kreuje swoją postać na niego własnie. Jak narazie uczeń czarodzieja ale tu ja jako mg mam problem.
Niby tą najprostszą zna i nekromantyczną juz( i tu mam wątpliwość czy nie za mocno dałem mu już) ale z drugiej strony niby kreuje ze byl uczniem innego nekromanty. Z trzeciej strony bardziej pasuje rozwiniencie nekromanty z guślarza poprzez w przyszłosci czarownika a nie wędrownego czarodzieja. oT i co tu zrobić z nim
img]http://img352.imageshack.us/img352/5348/cold2nb4.th.png[/img]

Offline Mafi

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2006, 06:07:27 pm »
Hmm Bodaj Że w Królestwie Magii jest rozpiska czarownika i czarnoksieżnika, i Dobrze jest oprzeć nekromante na tym

Cytuj
( i tu mam wątpliwość czy nie za mocno dałem mu już)


Co mu dałes za mocno??

Cytuj
Niby tą najprostszą zna i nekromantyczną juz


Jezeli Tu chodzi o Magie to z Tego co pamiętam to uczen Czarodzieja nie moze sie parac chyba jak narazie Magia nekromancką?

i jeszcze jedno Jeżeli Twoj kolega ma zamiar grac nekomantą, to moim zdaniem powinnien opierac Swoj schemat Rozwoju na guslarzu.

Pozdrawiam

P.S. jak nie masz dostepu do królestwa Magii to jak odzyskam Swoja ksiażke to moge Ci napisac na schemat Rozwoju czarownika i czarnoksiężnika 8)
Kobieta jest jak książka, która zawsze,czy dobra czy zła, musi sie najpierw spodobać za pośrednictwem karty tytułowej. Jeśli ta nie jest interesująca, książka nie skłania do lektury"

Offline Murmandamus

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2006, 06:24:14 pm »
dziś kupiłem królestwa i dopiero wgłebiam się w nia . Szkoda że nie ma tam opisanej magii w czarach jak jest to z kolegiami. Ale pwnie wyjdzie w dodatku chaosu.
img]http://img352.imageshack.us/img352/5348/cold2nb4.th.png[/img]

Offline Mafi

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2006, 06:44:28 pm »
Cytuj
Szkoda że nie ma tam opisanej magii w czarach jak jest to z kolegiami

Nom nie ma zadnych czarow.

Ale za to jest ładnie opracowanie o nekromantach 8)

Pozdro
Kobieta jest jak książka, która zawsze,czy dobra czy zła, musi sie najpierw spodobać za pośrednictwem karty tytułowej. Jeśli ta nie jest interesująca, książka nie skłania do lektury"

Offline Triki

Re: [WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2006, 11:55:33 am »
Cytat: "Murmandamus"
Nekromanci to ulubiona profesja kolegi i kreuje swoją postać na niego własnie. Jak narazie uczeń czarodzieja ale tu ja jako mg mam problem.

Uczeń czarodzieje, to nie jest dobry początek dla postaci, która chce być z założenia Necromatą. Guślarz - Czarownik - Czarnoksiężnik

Cytat: "Murmandamus"
Niby tą najprostszą zna i nekromantyczną juz( i tu mam wątpliwość czy nie za mocno dałem mu już) ale z drugiej strony niby kreuje ze byl uczniem innego nekromanty.

Uczeń czarodzieja - to postać mocno naznaczona Kolegium Magii, jeżeli zakończyła nauki i zwiała, to kolegium powinno mieć na tą postać oko.
Magii nekromanckiej w kolegium nie mógł zaznać. A to, że był uczniem nekromaty - hmm. Magia to ciężka i długa nauka (patrz zdobywanie wiedzy w kolegium - liczba lat, potem wędrówka i dopiero po wielu latach glajd), a sparzyć się można łatwo. Fakt, że magia czarnoksięska, z racji bliższego pochodzenia do pana dróg, łatwiejszą być może, ale bez przesady. Ten proces trochę trwa.

Cytat: "Murmandamus"
Z trzeciej strony bardziej pasuje rozwiniencie nekromanty z guślarza poprzez w przyszłosci czarownika a nie wędrownego czarodzieja. oT i co tu zrobić z nim

Przeczytać Królestwo Magii, a przede wszystkim dać odczuć graczowi, jak ciężko jest parać się magią, na dodatek nielegalną w SŚ.
Najpiękniejszym, co możemy odkryć, jest tajemniczość."
Albert Einstein

Inquisitor_Matematicus

  • Gość
[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2006, 02:20:32 pm »
Początki Nekromanty jako ucznia czarodzieja są trudne ale o wiele ciekawsze. Gracz musi się pilnowac bardzo ale to bardzo. Umieć odgrywać swoja postać :? Osobiście polecam tą ścieżkę rozwoju ponieważ jest ambitniejsza :D

Offline Baralizidar

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 15, 2006, 07:54:52 am »
Hmmm

A Nekromanta to co? moze włochaty królik... No proste ze Nekromanta to czarodziej. A podstawce tez jest napisane o ile pamietam ze życie nekromantów nie jest latwe, ze juz na poczatku muszą odnaleźć swojego mistrza i u niego pobierac praktyki.

Guślarz mi zupelnie nie pasuje na nekromante.. Guślarz to jakas popierdułka sprzedajaca kompot z kasztanów z dodatkiem zęba jaszczurki na wrzody krów. A to uwłasza Nekromancji najpotezniejszej moim zdaniem dziedzinie magii na świecie.

Nekromanta powinien startowac z ucznia czarodzieja.. tylko ze czarodziej u ktorego sie uczy jest Nekromantą i napewno nie wyklada w akademii ani kolegium :] Moze nauczac swojego ucznia w jakimś opuszczonym domostwie  na granicach ksiestwa kolo cmentarza. Moze traktowac swojego ucznia jako sługe do przynoszenia zwłok na nowe eksperymenty itp itd.

Guślarz jest raczej profesją ktora ma nikle pojecie o magii a z nikłym pojeciem o magii Nekromancji to ty sie nie nauczysz (chyba ze ten Guslarz bedzie w posiadaniu jakiejś ksiegi ale nawet wtedy jej nie rozszyfruje bo nie ma podstawowego wykształcenia potrzebnego w tym celu)
size=9]RPG CODE: [ MG+++, P++, G+, SG+, SS+, SD+, K+, P++, Z--, Ś- , H*, D+, K++, F++, H---, W, CP++, SF---, L---, NS-, SC+, Kon--, D-, Gaz---, T-, S? ][ WFRP+++, Neuro+++, D&D+, ED, W:GW ][/size]

Offline Skaggir

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2006, 07:38:37 pm »
Odgrywanie czarodzieja to jedna z trudniejszych chyba rol. Nie znam nikogo, kto by to robil wirygodnie. Niestety zbyt wiele osob traktuje czarodzieja jako przypaka z nadprzyrodzona moca, co sprowadza sie tylko do wiekszej ilosci rzucanych kosci. Zbyt latwo jest z punktu widzenia mechaniki zostac czarodziejem, w porownaniu np. do weterana. No weteranow moze w obliczu takiego swiata nie jest strasznie duzo, ale czarodzieje to powinna byc absolutna rzadkosc imho, zatem byle kmiot nie moze sobie ot tak czarowac.

Jesli chodzi o kwestie odgrywania nekromanty, to juz w ogole sobie tego nie wyobrazam u gracza, ktory bardzo dobrze nie zna tresci podrecznikowo-dodatkowych. Ciezka sprawa jest odgrywanie minimalnego obledu z dajmy na to, maksymalna powaga i oziebloscia. No coz, moze to taki maly off-top, ale odradzam prowadzenia takich postaci. Mnie jako gracza zawsze wkurzaly postaci, ktore nie potrafily odgrywac magow, czy nekromantow. Nie mowie juz o kolizjach w stylu dobry sobie elf, krasnolud-lowca czarownic i nekromanta w druzynie, no i niziolek wampir, a jak:D Jak ktos chce byc koniecznie intelektualista to niech pare razy zagra skryba, urzednikiem, medykiem, a nie rzuca sie od razu na czarodzieja-nekromante. Skonczylem :]
drobnostek nie nalezy lekcewazyc, bo one sa podstawa doskonalosci... a doskonalosc to nie drobnostka.

Offline Murmandamus

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2006, 12:27:47 pm »
no coż nie jestem z tych mg cpo każa sobie losowac postac jak chca czyms byc mowią i mają oczywiscie w granicach rozsądku. Akurat ten nekromanta jak dobrze sie wczuwa w role i zna podstawe klimatu solidną. Jako ze to tez wieloletni gracz w battla armią ożywieńców. Jest wiarygodny oczywiscie dorobil sie juz kilku mutacji i to go nieco rozsadku uczy przy mnaipuilowaniu zwlaszcza energia dhar. Oczywiscie osobiscie bym wolal zeby byl jakims magistrem z ktoregos z kolegiów bo jego heh charakterek i profesja wplywaja na ukierunkowania druzyny i juz towarzysz krasnolud musial zejsc na droge zla i sie schaosic. A 'zla' druzyna jest ciezsza w prowadzeniu niz 'heroiczna' chociarz czasem mozna dac im popalic. Obecnie uciekli do Książąt Granicznych i nie wiem co z nimi dalej robić bo do imperium nie mają ochoty wracać.
img]http://img352.imageshack.us/img352/5348/cold2nb4.th.png[/img]

Offline Nelien

[WFRP] Necromanci i ich dylematy
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2006, 01:30:45 pm »
Problemem odgrywania nekromanty w WFRP2ed jest fakt, że twórcy w dodatku "Królestwa Magii" zaznaczają, że każdy czarodziej, który zacznie zajmować się magią czarnoksięską (używać Dhar) kiedyś stanie się szaleńcem pragnącym władzy nad światem. Ma to być spowodowane wpływem Dhar na umysł ludzki. Może brzmi całkiem logicznie ale jednocześnie sugeruje by nekromanci i demonolodzy stanowili jednolitą grupę (a jest to przecież sprzeczne z działaniem Chaosu). W takim wypadku najciekawsze byłoby odgrywanie upadku maga. Jego walkę o utrzymanie normalności i człowieczeństwa.
ace up and look there, where root of thy being cannot reach.