Autor Wątek: Samuraj w WFRP  (Przeczytany 25716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mafi

Samuraj w WFRP
« dnia: Sierpień 31, 2006, 05:07:49 pm »
Hej

Ostatnio oglądając film Ostatni samuraj natkneło mnie na stworzenie Postaci Samuraja :D

Teraz pojawia sie pytanie co taka postac by posiadała, jakie statystyki, umiejętnoiści, wiedze itd.
 Drugie pytanie jest to czy opłacie sie wprowadzic taka Postac egzotyczna do Starego Świata?

Co Wy o tym Sądzicie??

Pozdrawiam
Kobieta jest jak książka, która zawsze,czy dobra czy zła, musi sie najpierw spodobać za pośrednictwem karty tytułowej. Jeśli ta nie jest interesująca, książka nie skłania do lektury"

Offline Lunn

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2006, 06:24:57 pm »
Taki samuraj z pewnością byłby czymś bardzo niecodziennym dla mieszkańców Starego Świata. Ewentualnie niezła rzeczą mogłaby być kampania w Nipponie/Cathayu, bo nie wyobrażam sobie kupna katany czy tej specjalnej samurajskiej zbroi w kuźni w Altdorfie na przykład :)

Offline Ituriel

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2006, 06:49:06 pm »
Według mnie najciekawsze z takiej postaci jest odgrywanie jej zwyczajów. Powinieneś Mafi poczytać trochę o jakiś tam starożytnych chińskich czy japońskich tradycjach i zwyczajach oraz oczywiście bushido powinieneś się go ściśle trzymać. Co do jego statystyk to samuraj jest majstrem od miecza więc powinien mieć rozwinięte ww. Natomiast nie można zapominać, że jest to mały kitajec więc siłą nie powinien grzeszyć, pozatym samuraj nie walczy tylko kataną więc pomyśl o broniach drzewcowych można dopisać je do broni specjalnych gdyż różnią się od staroświatowych, pozatym taki sobie samuraj powinien umieć walczyć wręcz, ale nie wiem w jaki sposób można zastosować jakieś sztuki walki w warhamcu. Hmmm więcej rzeczy mi się nie nasuwa teraz, ale jeszcze pomyśle i jak coś wydedukuję to dopisze. Pozatym pogadaj ze swoją drużyną może oni ci pomogą :D

Offline Mafi

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2006, 07:05:54 pm »
Cytat: "Ituriel"
Co do jego statystyk to samuraj jest majstrem od miecza więc powinien mieć rozwinięte ww. Natomiast nie można zapominać, że jest to mały kitajec więc siłą nie powinien grzeszyć, pozatym samuraj nie walczy tylko kataną więc pomyśl o broniach drzewcowych można dopisać je do broni specjalnych gdyż różnią się od staroświatowych, pozatym taki sobie samuraj powinien umieć walczyć wręcz, ale nie wiem w jaki sposób można zastosować jakieś sztuki walki w warhamcu.


Hmm Własnie myslalem o jakis Broniach specialych, w stylu BS Katany, albo BS Drzewcowa ( takie ala włucznie). Myslałem tez zebu mu WW rozwinac ale nie do przesady, a Krzepy i odpornosćci troszke mniej, ale za to duzo Zrecznosci.

Cytat: "Ituriel"
Pozatym Pogadaj ze Swoją drużyną może oni Ci cos Doradzą

 Hehehe tsa jakbym nie gadał teraz:P

Pozdrawiam
Kobieta jest jak książka, która zawsze,czy dobra czy zła, musi sie najpierw spodobać za pośrednictwem karty tytułowej. Jeśli ta nie jest interesująca, książka nie skłania do lektury"

Offline Vlodarius

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2006, 08:33:05 pm »
Cytat: "Ituriel"
(...) pozatym taki sobie samuraj powinien umieć walczyć wręcz, ale nie wiem w jaki sposób można zastosować jakieś sztuki walki w warhamcu.


Raczej nie- niby jaka sztuke walki i z jakiej racji?? Przede wszystkim miecz, włocznia (Yari) i łuk. z cech- na pewno SW z silnym rozwinięciem  ;)
A wlocznia w sumie niewiele rozni sie od starođwiatowego standartu, o katanie mozna pomyslec...

Offline Ryceros

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2006, 09:35:58 pm »
Cześć!

Ja nie wiedzę żadnych przeciwwskazań, a to dlatego, że przecież Warhammer to nic innego jak inwencja twórcza, która moim zdaniem w światach fantastycznych i systemach fabularnych nie powinna mieć ograniczeń.

Ktoś napisał, że będzie ciężko kupić, czy też znaleźć katanę i inne "akcesoria samuraja"... no cóż, dla mnie, nie ma problemu... znaleźć katanę? Idziesz do kuźni i zamawiasz sobie semitar, czy też jatagan z cienką klingą... Oczywiście w wielkim uproszczeniu. Możesz zacząć od tego, że ten samuraj nie posiada na początku katany, ale na jakiejś sesji znajdzie bliżej nie określony miecz (katanę oczywiście), który przez innych będzie wyśmiany z powodu komicznego wyglądu i wagi, a w Twoich jednak rękach, będzie to broń o niesamowitych właściwościach...

Pozdrawiam

Offline Ituriel

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 01, 2006, 10:09:25 am »
Cytat: "Vlodarius"
Cytat: "Ituriel"
(...) pozatym taki sobie samuraj powinien umieć walczyć wręcz, ale nie wiem w jaki sposób można zastosować jakieś sztuki walki w warhamcu.


Raczej nie- niby jaka sztuke walki i z jakiej racji?? Przede wszystkim miecz, włocznia (Yari) i łuk. z cech- na pewno SW z silnym rozwinięciem  ;)
A wlocznia w sumie niewiele rozni sie od starođwiatowego standartu, o katanie mozna pomyslec...


No cóż moim zdaniem samurajowie umieli walczyć wrecz lecz nie znam się więc nie będę oponował. Natomiast włucznie z których kożystali wyglądają zupełnie odmiennie od staroświatowych i też inaczej się nimi posługuje. Może nie dokońca ta broń się jako włucznia klasyfikuje ale miałem na myśli coś koło tego:
Tego
Tego
Tego
Tego
Dlatego uważam, że powinien mieć broń specjalną związaną z drzewcową ;)

Offline Triki

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 01, 2006, 10:28:33 am »
Nie jestem znawcą zawiłości języka polskiego, ale wydaje mi się, że w tytule jest błąd. Samurai czy Samuraj. Pierwsze to chyba deklinacja liczby mnogiej.

Cytat: "Mafi"
Ostatnio oglądając film Ostatni samuraj natkneło mnie na stworzenie Postaci Samuraja :D

A po obejrzeniu czterech pancernych, natchnie Cię by stworzyć czołg w WFRP?  ;)


Sprawy oręża i umiejętności walki zostawiłbym osobiście na później. Taka postać w Imperium miałaby moim zdaniem trochę przechlapane:
- język
- znajomość prawa, obyczajów
- jedzenie, picie, alkohol
- pogląd innych na jego tradycję, obrządki
- nietolerancyjność mieszkańców Imperium, strach przed nowym, nieznanym

Także uważam, że MG powinien wraz z graczem przedyskutować to i przy pewnym konsensusie zacząć od rzeczy podstawowych, a potem martwić się kataną i bronią drzewcową. Mowa Reiku, mimo popularności w Imperium, po za nim już nie jest tak wszędobylska. Przykład - choćby Rota i klimaty stepów kislevskich.

Pozdrawiam
Najpiękniejszym, co możemy odkryć, jest tajemniczość."
Albert Einstein

Offline Slide

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 01, 2006, 11:56:59 am »
Pomysl Samuraja w realiach Starego Świata jest moim zdaniem lekko chybiony. Chcesz pograć w takich klimatach to weź inny system, będzie najlepszym rozwiązaniem.
Nie... totalnie nie wyobrażam sobie takiej postaci u mnie na sesji...

Offline Adam Waśkiewicz

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 01, 2006, 04:16:17 pm »
Cytat: "Triki"
Nie jestem znawcą zawiłości języka polskiego, ale wydaje mi się, że w tytule jest błąd. Samurai czy Samuraj. Pierwsze to chyba deklinacja liczby mnogiej.


 Dopełniaczem liczby mnogiej jest "samurajów". Literówkę w tytule wątku poprawiłem.

Cytat: "Triki"
Sprawy oręża i umiejętności walki zostawiłbym osobiście na później. Taka postać w Imperium miałaby moim zdaniem trochę przechlapane:
- język
- znajomość prawa, obyczajów
- jedzenie, picie, alkohol
- pogląd innych na jego tradycję, obrządki
- nietolerancyjność mieszkańców Imperium, strach przed nowym, nieznanym


 Pierwsza kwestia, nad którą należałby poważnie się zastanowić to pochodzenie takiego samuraja - raczej trudno przyjąć, by tak sobie bez przyczyny przewędrował pół świata i trafił na ziemie Imperium. Kontakty handlowe z dalekim wschodem raczej nie należą do specjalnie rozwiniętych, ale skoro w Imperium znany jest proch i co jakiś czas pojawiają się wzmianki o jedwabnych elementach strojów, to można jednak założyć, że jakieś kontakty, jakkolwiek mikre, istnieją. Więc teoretycznie taki samuraj mógłby się pojawić, choćby jako ambasador, forpoczta szerszych stosunków handlowych, ale w takim układzie raczej nie za bardzo miałby czas i sposobność do funkcjonowania jako awanturnik. Samurajowi - poszukiwaczowi przygód mówimy zdecydowanie "nie".

Cytat: "Triki"
Także uważam, że MG powinien wraz z graczem przedyskutować to i przy pewnym konsensusie zacząć od rzeczy podstawowych, a potem martwić się kataną i bronią drzewcową. Mowa Reiku, mimo popularności w Imperium, po za nim już nie jest tak wszędobylska. Przykład - choćby Rota i klimaty stepów kislevskich.

 
 Prawdę powiedziqwszy taka postać przyniosłaby więcej szkody niż pożytku - o ile bowiem staroświatowe zwyczaje i prawidła rządzące społecznościami raz, że są dość dobrze opisane, a dwa, że niespecjalnie różnią w ogólnych zarysach od tego, co znamy z lekcji historii i popularnego kanonu fantasy, o tyle kultura dalekiego wschodu jednak od standardu pseudośredniowiecznego fantasy odbiega znacznie. I w takiej sytuacji albo postać samuraja stałaby się de facto karykaturą nie różniącą się zasadniczo od przeciętnych warhammerowych najemników czy szlachciurów, tyle tylko że dziwnie wyglądającą i mówiącą ze śmioesznym akcentem, albo gracz wcielający się w taką postać musiałby włożyć w jej uwiarygodnienie tyle pracy, że de facto stawałoby się to zwyczajnie nieopłacalne - zwyczaje, prawa, wierzenia takiego samuraja musiałyby znacząco odbiegać od tego, do czego warhammerowi gracze są przywykli.

 Mafi: Jeżeli koniecznie chcesz grać samurajem, wypróbuj lepiej Legendę Pięciu Kręgów albo Krainy Wschodu. Warhammera twórcy stworzyli w klimatach średniowieczno - renesansowej Europy, i lepiej niech tak zostanie.

 Ituriel: wklejając adresy stron www korzystaj z funkcji url - zbyt długie linki rozpychają niepotrzebnie forum.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Ituriel

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2006, 06:15:00 pm »
Sory za linki :D

A co do samuraja to nie wydaje mi się on, aż tak chybionym pomysłem. Po pierwsze niektórzy lubią poświęcać czas na odgrywanie postaci, a pozatym istotna była by też jego historia jaką by sobie mafi wymyślił. Może został on np: porwany i przetransportowany do imperium albo gdzieś do starego świata i nie ma pojęcia gdzie się znajduje ani mówić w staroświatowym nie potrafi i przez to jego honor doznał dość sporego uszczerbku :D . Oczywiście  za wszelką cenę stara się odzyskać honor i wrócić do swojego domu czy też władcy w kataju itd. Jednak taka postać powinna mieć jakiś cel i być odgrywana tylko do jego wypełnienia lub porażki. Co do odmiennych zwyczjów, bóst itd to nie wydaje mi się, żeby to był taki straszny problem. Może społeczeństwo starego świata jest ksenofobiczne, ale ma też poczucie humoru. Dlatego jak by zobaczyli małego żółtego kolesia w śmiesznej zbroji, mamroczącego modły, swoim dziwnym piskliwym językiem, do nie znanego im bóstwa to, albo go wyśmieją i napiętnują jako dziwoląga( co powoduje dalsze rysy na honorze  :badgrin: ), albo wezmą go za wyznawce chaosu i będą chcieli zaszlachtować. Nie zależnie od wyjścia i tak będzie się coś ciekawego działo :D

Offline Vlodarius

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2006, 09:44:41 am »
Cytat: "Ituriel"


No cóż moim zdaniem samurajowie umieli walczyć wrecz lecz nie znam się więc nie będę oponował. Natomiast włucznie z których kożystali wyglądają zupełnie odmiennie od staroświatowych i też inaczej się nimi posługuje. Może nie dokońca ta broń się jako włucznia klasyfikuje ale miałem na myśli coś koło tego:
(...)
Dlatego uważam, że powinien mieć broń specjalną związaną z drzewcową ;)

Drugi obrazek - naginata. reszta to produkcje chińskie. hmm, ale nie sądzę, żeby była to obowiązkowa biegłośc dla samuraja... Nie każdy musiał umieć nią walczyć - w końcu to raczej broń uboższych wojowników, a nie elity walczących.

Offline Maciej

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 02, 2006, 06:54:27 pm »
Prowadziłem kiedyś kampanię "Wyprawa do Kitaju".
Co prawda zakończyła się w okolicach Pakistanu, ale z wyprawy drużyna powróciła wzbogacona o Kitajskiego zwiadowcę.

Nie był to co prawda samuraj (takie ideały były mu obce), ani tym bardziej Nippończyk, ale też Azjata 8).
url=http://www.forum.gildia.pl/login.php?logout=true&sid=d50706ce8e8e80cb43136eb5a41e6082]super strona z gołymi babami!!![/url]

Offline Triki

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 03, 2006, 11:44:30 am »
Cytat: "Adam Waśkiewicz"
Dopełniaczem liczby mnogiej jest "samurajów". Literówkę w tytule wątku poprawiłem.

Wydaje mi się, że forma samurai, też jest poprawną.


Cytat: "Adam Waśkiewicz"
Pierwsza kwestia, nad którą należałby poważnie się zastanowić to pochodzenie takiego samuraja - raczej trudno przyjąć, by tak sobie bez przyczyny przewędrował pół świata i trafił na ziemie Imperium.... Samurajowi - poszukiwaczowi przygód mówimy zdecydowanie "nie"...Prawdę powiedziqwszy taka postać przyniosłaby więcej szkody niż pożytku ...


Zgadzam się z tą opinią, tyle że we wcześniejszy, poscie, chciałem raczej, by BG i MG zastanowili się sami, jaki jest sens takiej postaci w SŚ.
"Natchnienie" na samuraja można zrealizować w innym systemie, ja osobiście polecam Kroniki Mutantów i klimat samuraja w dark techno fantasy world.
Najpiękniejszym, co możemy odkryć, jest tajemniczość."
Albert Einstein

Offline Ituriel

Samuraj w WFRP
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 03, 2006, 09:42:18 pm »
Cytat: "Triki"
... we wcześniejszy, poscie, chciałem raczej, by BG i MG zastanowili się sami, jaki jest sens takiej postaci w SŚ.
"Natchnienie" na samuraja można zrealizować w innym systemie, ja osobiście polecam Kroniki Mutantów i klimat samuraja w dark techno fantasy world.


No cóż, pozostaje tylko kwestia jaka drużyna jest i czy faktycznie jest sens wprowadzać do niej samuraja. Co do tych innych systemów to niestety niektóży są ograniczeni jeśli chodzi o rpgi i grają np. tylko w jeden system i wydaje mi się, że w warhammerze postać samuraja dodaje coś ciekawego do świata( przynajmniej jak ktoś ją dobrze odegra) i chociaż by z ciekawości warto by było spróbować nią zagrać