Autor Wątek: DE_Kabal_1.500_na_turniej  (Przeczytany 15440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« dnia: Styczeń 28, 2006, 10:18:11 am »
Umieściłem na eldaronline tą rozpiskę, jestem jednak ciekaw, co mogą mi doradzić rodzimi archoni:

This is ment to be a flexible army, able to take any foe. On the table in turn one there are only two squads of warriors (I ussually take 3x10 man strong, but now I just want to play different than ussual) and 3 Mandrake counters.Ok, heare it goes:

Fire Leaf Kabal
1500 Pts - Dark Eldar Army

1 Archon (HQ)
     Agoniser (x1)
     Reaver Jetbike
     Shadow Field
     Tormentor Helm
     Plasma Grenades
     Combat Drugs
vs SM mostly, other enemy type HQ, causes fear
1 Haemonculi (HQ)
     Destructor; Scissorhand
     Combat Drugs
     Hellion Skyboard
     Crucible of Malediction (vs Librarians, Daemon Princes, Seer Councils)
goes to hunt some serious T and poor Sv, Destructor vs infantry
9 Raider Squad (Troops)
     Splinter Rifle (x7); Dark Lance (x1); Blaster (x1)
     1 Sybarite (vs high T and weak Sv)
          Poisoned Blades (x1); Splinter Pistol (x1)
   1 Raider
          Dark Lance
mainly- vs tyranids, mobile supproting unit
9 Raider Squad (Troops)
     Splinter Rifle (x7); Dark Lance (x1); Blaster (x1)
     1 Sybarite (vs high T and weak Sv)
          Poisoned Blades (x1); Splinter Pistol (x1)
     1 Raider
          Dark Lance
mainly- vs tyranids, mobile supporting unit
14 Warriors (Troops) (portal deployment)
     Splinter Rifle (x12); Dark Lance (x2)
     1 Sybarite
          Webway Portal
13 Warriors (Troops) (portal deployment)
     Splinter Rifle (x11); Dark Lance (x2)
     1 Sybarite
          Splinter Rifle
          Webway Portal
8 Wyches (Elites)
     Splinter P. & CCW (x8); Plasma Grenades; Wych Weapons
     1 Succubus
          Agoniser (x1); Splinter Pistol (x1); Plasma Grenades; Wych Weapons
          Trophy Rack
  1 Raider
          Dark Lance
vs assault squads, guardsman, monstrocities; fast attack choice in my opinion
4 Warp Beasts
     1 Beastmaster
          Splinter Pistol; Agoniser
vs infiltrators, light infantry, supporting agonizer
8 Mandrakes (Elites)
     Splinter P. & CCW
infiltrators, mainly against Tau, support WWP tactics
4 Reaver Jetbikes (Fast Attack)
     Splinter Pistol; Splinter Rifle (x2); Blaster (x2)
tankbusters, table quater holders

Models in Army: 80
Total Army Cost: 1500

Archon, heamonoculus, raider squads and wyches+ mandrakes will be able to support each other in the cc I suppose...
I think switching splinter cannons for dark lances in a raider squads could be a good way to improve this list, but I'm not sure (never used splinter cannons before; after few turney battles with tyranids I decided I'll give them a try). The reason why I included mandrakes is that there is a good chance I will face Imperial Guard, or Tau.

All help will be welcomed with arms wide open...

Oczywiście teksty w stylu: ,,wyrzuć mandrakes, wyrzuć reavers, wyrzuć heamonoculca, zrób se 20 osobowe składy warriorów i 10 wychek'' nie wchodzą w grę.  :)
Nie używałem jeszcze Crucible, a że w obecnej edycji librariani są potężni to sądzę, iż w 3/4 bitew przynajmniej jeden psycher na stole się znajdzie. Debiut również święcić będzie destructor, jako, że brakuje mi mobilnego flamera.  

Z góry dzięki za jakiekolwiek wsparcie.
ave a nice day...

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2006, 07:43:56 pm »
Zamieszczam rozpiske do porównania

Hs1
1xRavager 105
2xdesintegrator 10
1xnight shiled 20
T:135

Hs2
1xRavager 105
2xdesintegrator 10
1xnight shiled 20
T:135

HQ1
1xArchon 60
1xShadow filed 25
1xCombat drugs 25
1xargonizer 20
1xplasmowe granaty 2
1xthrophy racks 5
1xhell mask 5
1xguersome talisman 2
1xsplinter pistol 1
5xincubi
5xplazmowe granaty
1xraider
T:335

Elita 1
5xWych 60
5xWych waepon 10
5xplazmowe granaty 5
1xSukubuska 20
1xWych waepon 2
1xplazmowe granaty 1
1xargonizer 20
1xtrophy racks 5
1xraider 55
T:178

Elita 2
5xWych 60
5xWych waepon 10
5xplazmowe granaty 5
1xSukubuska 20
1xWych waepon 2
1xplazmowe granaty 1
1xargonizer 20
1xtrophy racks 5
1xraider 55
T:178

HQ2
1xhem 25
1xwarp portal 50
T:75

AdElite1
1xbeastmaster 15
5xwarpbeast 60
T:75

Troops 1
13xWarior 104
2xlanca 20
1xSybarite 14
1xwarp portal 50
T:188

Troops 2
10xWarior 80
2xlanca 20
T:100

Troops 3
10xWarior 80
2xlanca 20
T:100

1499/1499

11 lanc
4 desintegratory
4 argo
5 punisher
2 portale
64 modele

Podstawowy mój problem to czy nie wymienić lorda i incubich na lora na desce i następny skład wychy.
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2006, 12:48:18 am »
Cytat: "fiolass"

dałbym tylko 3 jetbiki.

No, tak zwany mini maks ;) Ale tak na serio- z doświadczenia wynika, że 4 lepsze od 3 (nie chodzi o logikę, po prostu- albo 4, albo nic mniej; ponieważ przy 4 zdejmujesz 2 zanim zaczniesz zdejmować blastery i tracić połowę składu)
Cytat: "fiolass"

no i nie brał mandrejek tylko nastepne wyche.

Jasne, ale to by była kolejna armia w tym samym stylu zrobiona, co inne DE. Mnie nudzi gra na samych wychach, warriorach i ewentualnie talosach.
Cytat: "fiolass"

zwykłe bronie przeciw suitom tau nie są takie dobre.

Ale przynajmniej na turę czy dwie wstrzymają ostrzał... tak sobie przynajmniej roję :)
Cytat: "fiolass"

no i ten hemanculi
drugi mi do niego nie pasują może jet bike zamiast deski?
.

Jet bike jest super i daje T5 jegomościowi, który na nim pomyka. No, ale deska jest po pierwsze tańsza, po drugie- nie widziałem jeszcze heamonoculca na desce a na turnieju to już wogóle, a po trzecie- podoba mi się bardzo konwersja, którą zrobiłem. Klimat i już... A pozatym- pomyśl, że chłop ma 5 ataków z szarży z przerzutem i wounduje na 2+; na wielkie i niedobre bestyje chaosu ''wsamraz''
Cytat: "fiolass"

ja kilka razy używałem 3 osobowy squad na jet bikach z dectructorami i scisorhandami za 240 pts.

Pomysł dobry, acz zauważ, że mogłeś ich używać nie w składzie, ale jako trzy różne jednostki z jeszcze lepszym skutkiem.
Cytat: "fiolass"

archon to idealna kopia mojego więc powiem że boski jest :).

No ba... każdy szanujący się dowódca dark eldarski takiego potwora wystawia.
Cytat: "fiolass"

pewnie reszta zjedzie tą rozpe że mało skuteczna jest, znikim nie wygrasz, że nie masz nic na inne napasione rozpiski etc
.

 ;)  Ja już skapowałem, że generalnie Dark Eldarzy są w stanie zmieść wszystko, co przeciw nim wystawisz i chociaż jednostki mają duże znaczenie, to jednak to czy wygrasz zależy przede wszystkim od umiejętności (cały czas mówię o DE; w przypadku chociażby SM w dużej ilości przypadków gra za ludzi rozpiska :)).
Tak mi się wydaje, że z tego typu rozpiską całkiem niezłe rzeczy można robić, choć być może wywalę w przyszłości mandrake's.

No i wogóle nie słyszałem jeszcze o osobach używających Crucible of Mellediction. Myślę, że jeżeli zabije choć jednego librariana, lub chaos princa to będzie loozik i będę się długo, długo śmiał... Po to załączyłem ten gadżet w armii- just for fun.

Jeżeli ktoś chciałby cokolwiek dodać- proszę bardzo.
ave a nice day...

Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 29, 2006, 04:39:40 am »
fun w 40 jest najważniejszy ;)
a niestety hemankulusi musieli być razem bo został mi 1 slot hq
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 29, 2006, 07:50:07 am »
Cytat: "fiolass"

fun w 40 jest najważniejszy ;)

jasne, choć wygrać od czasu do czasu (czyli 2 na 3 gry) też nie zawadzi   ;)  
Cytat: "fiolass"

a niestety hemankulusi musieli być razem bo został mi 1 slot hq

nawet jak jest jeden HQ slot, to każdy z 3 heamonoculusów jest IC i nie tworzy oddziału

 :)
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek komentarze również od innych (choć doceniam fiolassa) graczy DE.
ave a nice day...

Offline Qwak

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 29, 2006, 11:06:28 am »
Ja zaczalem ostatnio w moim Wych Cultcie inwestowac w Ravegery, 130 pkt. 2x lanca 1x Disintigrator + Night Shield, nawet nie wiesz jaka to jest przyjemność obcinać komuś zasięg broni o 6''

Sam sie nad jetbikami zastanawiam, ale maja 2 blastery (jedyna ciekawsza rzecz) jezeli chcesz je wykorzystac na tanki to bedzie ciezko, maja nadal 12' zasiegu strzelania no i wytrzymałe tez nie sa zabardzo (zabijesz czolg i co dalej? stoisz) , do CC z 1 atakiem i 0 kopa nie maja sie co pchac.

Warp Beasty zrobilbym chyba wieksze, kazdy potworek to kolejny wound dla najtanszego agonisera w grze :D

Wyche mam po 6 w skladzie z blasterem i agoniserem, uwazm ze liczy sie tam glownie agoniser, bo mimo ze masz wiaderko atakow od kolezanek to i tak malo co robia w dobie MARINSOW ktorych woundujesz na 5 a oni maja jescze 3+ save, or innego gowna z T4 (juz nie mowie o T5), (chyba ze ladnie wyche nacpasz)

To tylko takie moje zaznaczam poczatkujace  spostrzezenia po grze wych cultem. Moge sie mylic, moge miec racje.
 don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers


Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2006, 12:20:17 pm »
Cytat: "Qwak"
Ja zaczalem ostatnio w moim Wych Cultcie inwestowac w Ravegery

Myślę, że w armi wyche Ravager to nie jest głupi pomysł. Za te punkty jednak można mieć... no, np. 4 osobowy skład bike'ów  :lol: w armii Kabal. Motorki żyją dłużej, ale mają mniejszy fire power. 2xlanca w moim mniemaniu się nie opłaca (jeżeli już, to 3x lanca- stoisz i strzelasz; lub 1x lanca, 2xdezintegrator- opcja dla lubiących trochę pojeździć po planszy).
Jakby nie patrzeć- Ravager to nie mój styl gry (acz jednostka skuteczna i nie neguję tego), a do powyżej przedstawionej rozpiski to już wogóle pięść do oka...  
Cytat: "Qwak"

Sam sie nad jetbikami zastanawiam, ale maja 2 blastery (jedyna ciekawsza rzecz) jezeli chcesz je wykorzystac na tanki to bedzie ciezko

bez przesady... akurat tą jednostkę sprawdziłem już w boju- zadziwił mnie fakt, iż bike'i mają tendencję do znajdowania się na pozycjach umożliwiających atak ,,od tylca'', co w dużej części przypadków umożliwnia rypnięcie z 2 blasterów (niby nic, a jednak 12'' ruchu+ 12'' strzału na BS4) w newralgiczne miejsce pancerza; oprócz tego- 24'' ruchu, gdy barzo trzeba oraz inv 4+ i bardzo niski koszt punktowy jak na tak skuteczną jednostkę... nie, co jak co- ale ten unit beznadziejnym nie jest
Cytat: "Qwak"

do CC z 1 atakiem i 0 kopa nie maja sie co pchac.

oj nie ma... CC to nie jest dobre miejsce dla nich
Cytat: "Qwak"

Warp Beasty zrobilbym chyba wieksze, kazdy potworek to kolejny wound dla najtanszego agonisera w grze :D

No, ale już mi punktów brak...
Cytat: "Qwak"

Wyche mam po 6 w skladzie z blasterem i agoniserem, uwazm ze liczy sie tam glownie agoniser

Twoje rozumowanie błędnym jest... spróbuj wystawić 10 lub 8 osobowy składzik i zobacz, ile przeciwnikowi zajmie przegryzienie się przez to (pod warunkiem, że owym przeciwnikiem nie jest buraczany lord chaosu z ciupagą przerażenia- ouch!). Babki tam nie są od ataków (choć jak na gwardię człowiek trafi, albo na inne tego typu ustrojstwo, to agonizer już tak nie rajcuje i potrzebne są te szare, kiepawe na pierwszy rzut oka, ataki), tylko od trafianego często dopiero po wyrzuceniu ''5'' inva 4+...

Jestem bardzo wdzięczny za rady. Jeżeli ktoś mógłby podsumować działanie Destructora, lub Crucible of Mellediction, to było by już wogóle ekstra...
:)

Wogóle, gdy już sesja minie i będę sobie mógł pyknąć partyjkę chociażby z Nazrothem (:)klepanie SM, klepanie Sm:)) to chyba jakiś battle reaport zamieszczę z tego, co mi się udało zwojować (chyba, że mnie Naz w ziemię Whirlwindem wdepcze, to wtedy on zamieści)...
ave a nice day...

Offline Piotrek szcz

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 29, 2006, 02:27:05 pm »
ja bym tutaj Ravegery wstawil i Poison Blades na Archonie :P
zczeciński klub gier bitewnych http://monolit.proboards36.com
For Emperor and Saguinius!!! Death!!! DEATH!!!

Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 29, 2006, 03:04:25 pm »
<mouthdrop>...
khem, khem...
ave a nice day...

Offline Qwak

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2006, 06:54:38 pm »
Twoje rozumowanie błędnym jest... spróbuj wystawić 10 lub 8 osobowy składzik i zobacz, ile przeciwnikowi zajmie przegryzienie się przez to (pod warunkiem, że owym przeciwnikiem nie jest buraczany lord chaosu z ciupagą przerażenia- ouch!)

Twoj 8 osobowy sklad nie zabije w szarzy nawet minmaxa, dlatego lepiej mniej wychy i potem dobijsz za drugim razem z agonisera. Masz racje ze 6 panienek to szybciej do ucieczki, ale za to zaosczedzone pkty.
 don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers


Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2006, 07:35:13 pm »
5xWych 60
5xWych waepon 10
5xplazmowe granaty 5
1xSukubuska 20
1xWych waepon 2
1xplazmowe granaty 1
1xargonizer 20
1xtrophy racks 5
1xraider 55
T:178

taki niczego sobie squadzik
u mnie wylatuje z portalu a i u ciebie nie bedzie zły ;)
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Abuk666

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 02, 2006, 10:04:58 am »
Cytuj

Twoj 8 osobowy sklad nie zabije w szarzy nawet minmaxa

:lol:
No, chyba nie grałeś w życiu tak ''dużym'' składem (czyli 8 zwykłych + succubus). Problem jest w tym, że absolutnie żaden minimax nie jest w stanie przeżyć szarży (problem- ponieważ czasem nie dopcha się człowiek z dość kosztownym składem do covera). Tego typu skład jest w stanie zmielić 10 osobowy assault squad space marinów bez czaplaina w 2 tury kombatu spłacając się ładnie.
Tego nie zrobi skład 5-6 osobowy.
Cytuj

dlatego lepiej mniej wychy i potem dobijsz za drugim razem z agonisera.

3 więcej babki= 48 punktów= 9 więcej ataków przy szarży z drugami (czyli np. 9 z S4= dokładnie 1 Assault SM na turę; dwie tury i ,,cieniasy'' się spłacą)= 3 więcej babki do ściągania (a wyche generalnie jest dość trudno zabić w cc).
Jednym słowem- upgrade za 48 punktów, który umożliwia przeżycie dłuższego czasu i zabicie większej ilości przeciwników.
Obniżając liczbę skład traci możliwość przebicia się np. przez swarmy imperialnych gwardzistów, czy genestealerów.

Pozatym- zawsze można użyć lorda jako wsparcie agonizerowe.

178pkt... za 6 babek.
Za 12- 300pkt z jednym Riderem. A ja mam 9 za... za 240.  Zresztą- kto wie- może wystawię tak jak mówicie te składy kiedyś, żeby zobaczyć, czy aby nie są skuteczne.

Chwilowo czekam na koniec sesji- w przyszły piątek mam ostatni egzamin i (jako, że mojej dziewczyny kochanej w Krakowie nie będzie w tym czasie) wybieram się do Barda na całodzienne granie do 22.00 :). Kto ma ochotę i możliwości- zapraszam do popykania sobie.
ave a nice day...

Offline Qwak

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 02, 2006, 01:43:16 pm »
zrob sobie w domu symulacje, porzucaj koscmi, pozatym nie zawsze wypadnie drug +1S,

 w twojej armii moze sie beda baridzje sprawdzaly sklady 8-osobowe jednak w moich wych culcie narazie magiczne 6steczki sa wystarczajaca liczba

jak nie dostaniesz druga +1WS albo +S to ciezko bedzie z assault squadem pomarac sie tylko prez jedna faze assaulta, pamietaj ze oni maja save od ciebie na 3+ a ty na 4+, pozatym ty ranisz na 5tkach, oni rania ciebie na 3kach...
 don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers


Offline fiolass

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2006, 01:58:43 pm »
Cytat: "Abuk666"
Cytuj


Pozatym- zawsze można użyć lorda jako wsparcie agonizerowe.



no u mnie to wsparcie jest ładnie napakowane
tzw. overkill ;)

HQ1
1xArchon 60
1xShadow filed 25
1xCombat drugs 25
1xargonizer 20
1xplasmowe granaty 2
1xthrophy racks 5
1xguersome talisman(reka) 2
1xsplinter pistol 1
5xincubi
5xplazmowe granaty
1xraider
T:330

statystycznie 7 i 1/2 martwych marinsów
5 wychek + sukubka(+1 siła)=3 martwych marinsów
5 wychek + sukubka(+1 atak)=2 i 7/9 martwych marinsów
9 wychek + sukubka(+1 siła)=4 i 1/3 martwych marinsów
9 wychek + sukubka(+1 atak)=4 i 1/3 martwych marinsów

ps:2 składy wychek 5+sukubka i HQ siedzą w portalu czyli wsumie 686 nie licząc kosztu portali nie wiem czy to takie skuteczne ale ładnie sie prezętuje
ps2: jak masz porno rzuty to olej statystyke i bierz duże składy
dlaczego? zobacz przykład
9 wychek + sukubka(+1 atak)=5 zabitych marinsów argonizerem i 34 ataki na które marinsi muszą rzucić save czyli góra 39 trupów :shock:
238 punktów ma potencjał zabić minimum 600 punktów a jak pod szarże nawiną sie asaultowcy i termosy to uchuchu 8)
wspomniałem że porno rzuty to same 6 no ewentualnie 5 i roztaczanie aury zepsucia która powoduje rzucanie samych 1 przez przeciwnika ;)
nd behold, there was one among them named Kheradruakh - He Who Hunts Heads - the Decapitator. A thousand sculls lined his lair; a thousand lives ended swiftly on his blades. None where safe from the Decapitator ...

Offline Qwak

DE_Kabal_1.500_na_turniej
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 02, 2006, 02:43:26 pm »
Ja do wsparcia uzywam brzydactw aka warp beast
 don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers


 

anything