Autor Wątek: 4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę  (Przeczytany 4432 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kis1

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« dnia: Styczeń 02, 2006, 12:50:30 pm »
Czy efekt Miscasta numer pięć dotyczący nie czarowania oznacza :

a) Nie może rzucać czarów w tej lub w następnej turze.
b) Nie może rzucać czarów w tej albo następnej turze. (z taką wersją też się spotkałem)

Problem się bierze stąd, że dla anglików OR oznacza zarówno "albo" jak i "lub". Problem w tym, że "lub" dopuszcza dwie możliwości (przykład a) a "albo" dopuszcza tylko jedną z dwóch opcji (przykład b).

Drugie pytanie dotyczy poruszania się pojedyńczych bohaterów:

Jeśli między dwoma oddziałami jest przerwa, która jest mniejsza od szerokości podstawki to bohater nie może przez nią przejść ? (nawet gdyby nie kończył ruchu między oddziałami tylko za nimi)
Jest to klub, który nie wygląda jak kółko super wyjebanych pod niebiosa snobów(patrz Bastion)" :D:D

Shino

  • Gość
4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2006, 01:11:07 pm »
wydaje mi sie, ze chodzi tu o ta i nastepna ture...

wyglada to na NOT(p OR q), czyli zeby bylo zdanie prawdziwe, a i b musi byc 0 (gdzie p i q to czarowanie w odpowiednich turach)

przynajmniej ja tak to widze..


2) nie moze, chyba, ze to sa swoje oddzialy, wtedy moze do jakiegos wejsc i wyjsc z drugiej strony (ew. zostac)

JJ

  • Gość
Re: Dwa pytania: Miscast pod numerem 5. Pytanie o ruch
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2006, 01:12:04 pm »
Cytat: "kis1"
Czy efekt Miscasta numer pięć dotyczący nie czarowania oznacza :

a) Nie może rzucać czarów w tej lub w następnej turze.
b) Nie może rzucać czarów w tej albo następnej turze. (z taką wersją też się spotkałem)

Problem się bierze stąd, że dla anglików OR oznacza zarówno "albo" jak i "lub". Problem w tym, że "lub" dopuszcza dwie możliwości (przykład a) a "albo" dopuszcza tylko jedną z dwóch opcji (przykład b).

Drugie pytanie dotyczy poruszania się pojedyńczych bohaterów:

Jeśli między dwoma oddziałami jest przerwa, która jest mniejsza od szerokości podstawki to bohater nie może przez nią przejść ? (nawet gdyby nie kończył ruchu między oddziałami tylko za nimi)


Nie ma problema ;) . Ani w tej ani w następnej.
Zdanie "may not cast any magiic this turn or in his next turn" jest jednoznaczne.

Nic w fazie ruchu nie może sie zbliżyc na mniej niż jeden cal do wroga. Jedyny sposób naruszenia tej przestrzeni to szarża.

Offline mlepkows

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2006, 01:14:32 pm »
Faktycznie, sformułowali to badziewnie ale intencja jest jasna. Ta i następna tura.

Co do przechodzenia to patrz wyżej jezeli chodzi o wroga. Po swoich podstawkach przejść nie możesz ale zbliżyć się już możesz więc dla bohatera 20mm*20mm musi być min 20mm przerwy.

Maciek
igmar, Kaiser und Averland!

Jankiel

  • Gość
4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2006, 01:46:34 pm »
Cytuj
Faktycznie, sformułowali to badziewnie ale intencja jest jasna. Ta i następna tura.

Nie wiem, czy badziewnie... To chyba tylko Polakom ciężko załapać zasady i doszukuję się spisku w każdym punkcie podręcznika ;)

Offline kis1

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2006, 03:30:43 pm »
Cytat: "JaceK Jedynak"

Nie ma problema ;) . Ani w tej ani w następnej.
Zdanie "may not cast any magiic this turn or in his next turn" jest jednoznaczne.

Właśnie z logicznego (mówie tu o takim dziale matematyki) punktu widzenia,zdanie takowym nie jest :)
Angielski OR oznacza logicznego OR-a i XOR-a na raz, czyli nasze polskie lub i albo :)
Jakby było AND wszystko było by jasne :)

Cytat: "Trocki"
To chyba tylko Polakom ciężko załapać zasady i doszukuję się spisku w każdym punkcie podręcznika ;)


To fakt, że Polacy doszukują się wszędzie spisku,ale angielskie słowo OR zdecydowanie na to pozwala dlatego wolałem się upewnić :) Nie pasowała mi zaproponowana przez pewną osobę interpretacja tego miscasta dlatego się tu zgłosiłem, dzięki za wyprostowanie :)

To ja mam jeszcze dwa pytania dotyczące paniki i uciekania:

a) Jest walka, przeciwnik mnie pokonał i wpadł w następny mój oddział. W mojej turze ja szarżuje na jego bok. Powinien zdawać panikę i ewentualnie uciec. Załużmy, że test mu się nie powiódł, więc on ucieka. A co z walką, w której był i powinien zadać ciosy ? :
  - nie rozpatrue się jej
  - rozpatruje się ją w mojej fazie ruchu
  - rozpatruje się ją w mojej fazie walki

b) Deklaruje szarże ktoś robi flee. Robię przekierowanie szarży na kogoś kto stał za tym oddziałem. Zabijam robie overrun / pursuit i mój tor pokrywa się z tym oddziałem, który zrobił wcześniej flee jako charge reaction. Co się z nim dzieje ?
Jest to klub, który nie wygląda jak kółko super wyjebanych pod niebiosa snobów(patrz Bastion)" :D:D

Shino

  • Gość
4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2006, 03:35:31 pm »
a) pierwsza opcja

b) ma auto flee czyli ucieka 2/3 d6

Offline kis1

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2006, 03:43:20 pm »
Cytat: "Shino"
a) pierwsza opcja

Dlaczego ?? W Rulebooku napisane jest wyraźnie :

...Note that psychology will apply as normal in sybsequent turns - only the tests required to charge opponents who causes fear or terror are ignored.

Chyba, że było to zmieniane gdzieś, w takim razie poproszę tylko o napisanie źródła :)
Jest to klub, który nie wygląda jak kółko super wyjebanych pod niebiosa snobów(patrz Bastion)" :D:D

Offline MariuszGGG

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2006, 04:22:41 pm »
Po prostu nie ma walki.

Fragment, który podajesz tyczy się - najprawdopodobniej - zasady wpadanie w świeżego wroga, po zagonieniu starego lub też ovveruna. Wtedy rzeczywiście nie ma potrzeby rzecania dwóch testów psychologii: terrora i feara.
Jednak dotyczy to tylko i wyłącznie fazy, w której dostwiasz swoje modele do wroga. Na początku następnej tury, jeśli jest to twoja tura i wpadłeś we wroga, ktory jest terrorystą zdajesz normalnie terror i możesz z walki uciec.
na jest czernią i bielą
Ona jest miłością i nadzieją
Ona jest ostatnią bogów wybranką
Moją kochanką...

a kwadrat + b kwadrat = sex

Offline Pająk

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2006, 04:26:11 pm »
tak gwoli ścisłości: or najczęściej w języku angielskim ma znaczenie 'lub', ale też bardzo często występuje jako 'i'...

a co do drugiej sytuacji też jestem za pierwszą opcją
izardmen
You are 62% Honorable, 43% Bloodthirsty, 60% Magic-minded, and 48% tactically-oriented!

Offline Kacper Kacper

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2006, 07:54:44 pm »
:shock: albo i lub to dwa różne słowa, ale czy aby na pewno mają inne znaczenie??  :shock: wydaje mi się, że znaczą to samo i z takim przekonaniem żyję od kiedy pamiętam. Jakby sie uprzec zdanie, które przytoczyłeś można zainterpretować na 2 sposoby, ale zarówno to z "lub" jak i "albo". Nie mam racji?

Jankiel

  • Gość
4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2006, 08:14:00 pm »
Mają inne znaczenie. "lub" oznacza jedno, albo drugie, albo oba na raz. "albo" natomiast jedno albo drugie, nigdy oba na raz.

Offline Kacper Kacper

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2006, 08:32:32 pm »
no popatrz, nawet pan prof. Bogusław Dunaj nie widzi róznicy pomiędzy tymi wyrazami i w swoim słowniku j. polskiego, w definicji "lub" pisze, że znaczy to samo co "albo"

Shino

  • Gość
4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 02, 2006, 08:41:36 pm »
zadaj to pytanie komus kto wie co to jest logika matematyczna ;)  ;)

Offline kis1

4 pytania o: Magię, ruch, ucieczki , panikę
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 02, 2006, 09:03:40 pm »
No właśnie :) może pan Profesor nie słyszał o logice matematycznej :)

No, ale nie ważne, wróćmy do drugiego pytania. Nie ma walki, ale to trochę "nie sprawiedliwe" dla gracza, który wpadał z overruna. Jakby nie było ta sytuacja wydarzyła się wcześniej, więc trochę to głupie, że tej walki się nie rozlicza. W świetle nowych dowodów (:D) proszę o podwierdzenie swojej tezy, że walki nie ma :)
Jest to klub, który nie wygląda jak kółko super wyjebanych pod niebiosa snobów(patrz Bastion)" :D:D

 

anything