Autor Wątek: Magiczny equipment dla BSB  (Przeczytany 4974 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Christos

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 03, 2006, 08:09:10 pm »
Cytat: "Sir_Glonojad"
@Christos: Zasada "jeśli może wziąć zwykłe, to może mieć magiczne" odnosi się tylko i wyłąćznie to tarcz i zbroi. To raz.

Dwa, że magiczne bronie tracą wszystkie cechy swych niemagicznych odpowiedników, wady i zalety, o ile nie jest inaczej napisane. W tym wypadku, przy opisie magicznego łuku musiałoby być napisane "may not be taken by a BSB".


Po pierwsze wydawało mi sie że zasada o której mówisz brzmi "Jesli nie możesz wziąć zwykłego przedmiotu nie mozesz również wziąć jego magicznego odpowiednika" (taka niewielka różnica - ale nie o to chodzi). Poza tym akurat panujace przeswiadczenie o tym  że chodzi tu tylko o armour, bo taki jest podany przy tej zasadzie przykład, uważam za błedny. Nie jestem ekspertem od zasad i niegdy nie udawałem nawet że znam je wszystkie, ale jesli nie przeoczyłem nigdzie zadnego rozwiniecia tej konkretnej zasady, to uważam ze obejmuje ona zarówno zbroje i tarcze jak i bronie.Ale to już inna bajka.

dopisek To o czym napisałem to troche tak samo jak z tą dyskusją o mozliwości (czy tez niemożliwości) uzywania zwykłej broni jesli ma sie równocześnie jakąs magiczną(RB str 152). Osobiście uważam, że chodzi tu o nieuzywanie w tym samym combacie obu takich broni (tak jak wskazuje podany przykład), a nie o uzywanie w ogóle (bądz zwykłej badz magicznej). Czemu w tym przypadku, podanego przykładu nie traktuje sie jako istotny dla całej zasady, a w przypadku zasady o mozliwości brania lub nie magicznych broni, przykład traktuje sie jako głowna wykładnie (czyli ze chodzi tylko o zbroje i tarcze bo tak jest w przykładzie)??? Troche to niekonsekwentne koniec dopisku

Po drugie przy magicznym łuku jest napisane że to "longow" i własnie to daje podstawy do traktowania tego przedmiotu jak łuku. A wiec przy magicznym nie musi byc napisane że "may not be taken by a BSB". Wystarczy że BSB ma odebrany zwykły łuk co oznacza że z jakiejs przyczyny nie może go używać.[/i]
ttp://www.knightfight.pl/?ac=vid&vid=71017123

Offline Jarek Tyszka

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 04, 2006, 08:06:49 am »
Cytat: "Trocki"
Cytuj
BSB moze miec tylko bron wymagajaca jednej wolnej reki. Jesli ktos pokaze mi zapis ze magiczny luk wymaga tylko jeden reki, to zgodze sie ze BSB moze go miec.

Koleś z tarczą może posiadać łuk. Koles z dwurakiem lub halabardą moze posiadać łuk. Dla wszystkich jest oczywistym, iż na czas strzelania odwiesza sobie tarczę i odkłada broń. Czemu nie jest oczywistym, że bsb może sobie na fazę strzelania odłożyć sztandar?


Uwazam ze BSB moze odlozyc sztandar gdy strzela. Tylko ze na ta ture sztandar powinien byc out of game. :) tzn nie dawac przerzutow brejka.

Rozumiem, ze z zasad wynika jasno ze BSB moze miec magiczny luk.  Po prostu wydaje mi sie ze czasami LS moglaby uscislic cos 'odrobine wbrew zasadom', a w zgodzie ze zdrowym rozsadkiem.
czoraj  PiS nie zaprosil dziennikarzy, dzisiaj  my nie zapraszamy PiS'u.
         Jacek Żakowski (Radio Tok FM)

JJ

  • Gość
Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 04, 2006, 08:40:28 am »
Cytat: "Jarek Tyszka"


 Po prostu wydaje mi sie ze czasami LS moglaby uscislic cos 'odrobine wbrew zasadom', a w zgodzie ze zdrowym rozsadkiem.


Jeśli to coś ważnego i JASKRAWO kłóci się ze zdrowym rozsądkiem (wciąganie rydwanów z powrotem na stół), to warto o to apelować, szczególnie, że wówczas ta "zgodność z zasadami" jest prawdopodobnie naciągana (tak było z wciąganiem z powrotem na stół). W sprawie łuku dla BSB - to "głupoty" nieistotne dla mechaniki gry - wystarczy zaczekać aż GW się jaśniej wypowie.
Bo jeśli LS stwierdzi, że zgodnioe ze zdrowym rozsądkiem muszę używać do naciągania "Pożeracza Życia" obu rąk, więc jest to broń dwuręczna.... Lekko sie zbulwersuję i spróbuję zgodnie z takim "zdrowym rozsądkiem" udusić Banszetkę magiczną cięciwą. Po prostu w mechanice gry nie ma czegoś takiego jak bronie strzeleckie jedno czy oburęczne - to kategoria wzięta z HtH. Lepiej zaczekać aż GW to uściśli.

Offline Scimitar

Magiczny equipment dla BSB
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 04, 2006, 11:40:17 am »
Zgadza się - nikt nie twierdzi że LS ma monopol na wiedzę. Po prostu musimy rozważyć za i przeciw i przedstawić rozwiązanie najbardziej sensowne i nie kłucące się z zasadami. Tu ustaliliśmy tak a nie inaczej, bo pewne opcje by były lekko naciągane wbrew istniejącym zasadom. Owszem - GW pewnie jakiegoś FAQa w końcu wyprodukuje i wtedy się podporządkujemy jak uznają inaczej, ale będzie wtedy już jakaś publikacja na której swoje zdanie będziemy mogli oprzeć - na razie nic nie  ma do WE, więc trudno tak coś zrobić.
cimi GG 4417905
Podziwiajcie mroczną gębę prawdziwego Dark Elfa ;)
http://www.kgb.draconis.prv.pl

KAZALI WYCIĄĆ CRISTIANO RONALDO - NO CO ZA KRAJ !! Jutro będzie coś lepszego :D

 

anything