trawa

Autor Wątek: 4 edycja shadowrun  (Przeczytany 1997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline palik

4 edycja shadowrun
« dnia: Grudzień 01, 2005, 06:56:42 am »
Hej ho chummers!

W związku że właśnie ukazała się recenzja nowego shadowruna chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o zmianach jakie fanpro poczyniło w tej grze.

Jeśli przeraziła was obszerność recki - oto b. skrótowo lista ważniejszych różnic między 4 a poprzednimi edycjami.

- linia fabularna - gramy w roku 2070 - kilka lat wcześniej matryca została zniszczona przez terrorystów i AI (opisane w dodatku System Failure).

- mechanika - liczba podstawowych atrybutów wzrosła do 8, dodano Rezonans - matrixowy odpowiednik magii, dodano Edge - coś jak szczęście, zastępujące karma pool. Całkowicie zrezygnowano z combat/matrix/magic/karma pool. Całkiem nowa mechanika matrycy2, sporo zmian w testach i systemie obrażeń

- matryca2 - bezprzewodowa globalna sieć, technomancerzy podłączający się bez żadnych urządzeń, działający w sieci jak magowie w planie astralnym

- ulepszona rzeczywistość - wystarczy założyć 'magiczne' oklulary/gogle podłączone do commlinka (lub przesłać dane do cyberoka) i już widzimy 'nałożone' na świat ikony/strzałki/informacje. dodając do tego symstym możemy 'włączyć' sobie inną, spersonalizowaną pogodę, wirtualnego przyjaciela lub zwierzaka... są nawet gry typu FPP 'nakładane' na rzeczywistość...

Niestety muszę kończyć, zapraszam do recenzji i dyskusji :)
[/url]

Offline Adam Waśkiewicz

4 edycja shadowrun
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 01, 2005, 08:11:21 am »
Mnie jakoś zmiany wprowadzone w nowej edycji systemu (przynajmniej oceniając je po zamieszczonej recenzji) nie do końca przekonują. Uproszczenie mechaniki na pewno należy zaliczyć na plus, ale zupełnie nie przemawiają do mnie przeróbki Matrycy - jakby nie dość była skomplikowana, to jeszcze dodano do niej nowe opcje, dodatkowo rozbudowujące i tak już zagmatwaną Sieć.
 Zmiany magii - z tego co widzę - to trochę plusów i trochę minusów, generalnie na dwoje babka wróżyła, ale ja byłbym optymistyczny.

 W sumie trzebaby zobaczyć jak będzie to wyglądać w praktyce, ale obawiam się, że raczej nieprędko będę miał okazję zagrać w najnowszą edycję systemu. Cieszy mnie natomiast deklaracja skupienia się w dodatkach na warstwie fabularnej gryu, a nie kostkologii - w trzeciej edycji każdy kolejny podręcznik wprowadzał jakieś dodatkowe reguły i uzupełnienia zasad - gdyby wykorzystywać wszystkie choćby z dwóch - trzech podręczników, mechanika stałaby się kompletnie niegrywalnym koszmarkiem.

 Pozdrawiam,
 Adam

Offline Xarthias

4 edycja shadowrun
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2005, 03:07:22 pm »
Miałem już okazję zagrać w 4 edycję i muszę powiedzieć, że bardzo mi się podoba... No, może poza okładką :P
Zmiany mechaniki znacznie przyspieszają i upraszczają rozgrywkę, magia bardzo "in plus", natomiast Matryca... Hmmm... Dla mnie system z drugiej edycji był niegrywalny, używaliśmy "zasad domowych", natomiast ten z 4, mimo pozornego skomplikowania, jak już się go pozna, jest równie przyjemny i intuicyjny jak reszta systemu... IMHO oczywiście :)
Jeśli chodzi o otoczkę fabularną - polecam dodatek System Failure - można go tanio kupić w wersji elektronicznej, a jest całkiem fajną kampanią i dobrze wyjaśnia kolosalne zmiany w fabule które zaszły w ciągu tych kilku lat od poprzedniej edycji... Mam tylko jedno zastrzeżenie - dodatek jest do zasad 3ed a nie 4.
W kazdym razie stan techniki (głównie sieci) został "podciągnięty", bo mógł (porównując do dzisiejszego) wydawać się nieco "zacofany" :P
url=http://blog.eve-centrala.pl][/url]

Offline Dabi

4 edycja shadowrun
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2005, 08:42:07 pm »
Nie ma porównajnia między 3 ed a 4 ...
W recenzji zarzuca się odejście od komiksowości świata jako niejaką wadę, dla mnie jest to totalna zaleta. W końcu ten świat zblizył się bardziej do cyberpunka niż w stronę fantasy z pistoletem jakimś czasami się jawił.

Mechanika jest poprawiona i jest naprawdę dobra - wywalenie pul różnego rodzaju, uczynienie grywalnych pancerzy oraz fakt że miło się korzysta innej broni niż cieżkie pistolety/PMy + szybsze i realistyczniejsze zasady walki to jedne z wielu zalet. Już nie jest tak że cechy się nie liczą niemalże. mamy dużo to odczuwamy to mamy malo to też to odczuwamy tak jak powinno być

Usunięcie niedopracowanego systemu piorytetów to też niewąpliwy plus ;)

Z minusów to no cóz okładka :/ (to chyba każdy zauważa) no inieco mogli poprawić szatę graficzną

Kolejnym minusem to dostępność książki w innym formacie niż pdf...

Ja dzięki 4 ed powrócę do tego systemu ;)
eśli coś wydaje się trudne , to pewnie takie jest

 

anything