trawa

Autor Wątek: 7th Sea CCG  (Przeczytany 11666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline laza

7th Sea CCG
« dnia: Wrzesień 07, 2005, 06:59:40 pm »
Interesuje mnie właściwie wszystko. Ktoś grał? Widziałam w kilku miejscach boostery, ale decków brak. Nawet nie bardzo mogę je dostać w necie. Poza tym storylinia posunięta mocno już do przodu.

Strasznie mnie interesuje co o tej karciance sądzicie. Jak wyglądają karty? Co się w nich w ogóle dzieje? Czym się różni, bądź w czym jest podobna ta karcianka od innych? Jak mocno czuć klimat 7th Sea?

Byłabym wdzięczna o komentarze :)

Offline Crane

7th Sea CCG
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 08, 2005, 10:11:59 pm »
Widzę że nikt nie chce odpisać to może ja coś skrobnę :)

Grę trudno dostać z prostej przyczyny - nie jest już wydawana od kilku lat, więc pozostały tak zwane "zaległości magazynowe". Gra była dosyć przyjemna, chociaż moim zdaniem niezbyt zbalansowana. Generalna idea gry  polagała na dowodzeniu statkiem i jego załogą. Podstawą rozgrywki było jak najlepsze przygotowanie statku do walki, a następnie poprowadzeniu go do zwycięstwa (lub zatopienia :) ). Przygotowanie do walki odbywało się poprzez wystawianie załogi, ekwipunku i "zaprawę" załogi w różnych przygodach morskich. Najciekawszym elementem była walka pomiędzy statkami, która mogła odbywać się na dystans albo w pełnym zwarciu (abordaż). I tu niestety pojawiał się pewien problem, każdy statek miał określoną "pojemność" załogi, mniejszy statek łatwiej się poruszał, ale miał też mniejszą załogę co powodowało że niestety miał bardzo małe szanse na wygranie walki z większym statkiem.

Offline Merry

7 th Sea
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 10, 2005, 01:01:37 pm »
Jesli jestes zainteresowana 7th Sea a potrzebujesz deckow zafoliowanych i oryginalnych - daj znac!

Sprowadzam z USA 7th Sea prosto od Wydawcy --> mam do wyboru:
-- No Quarter Starter / Booster BOX
-- Shifting Tides Starter / Booster BOX
-- Strange Vistas Starter / Booster BOX

Jesli chodzi o sama gre - grafika jest swietna, sama mechanika takze, zaryzykowalbym stwierdzenie, iz gra karciana jest znacznie lepsza anizeli RPG.

Offline Hudy

7th Sea CCG
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 09, 2006, 05:20:47 pm »
moze sa jacys gracze chetni do grania z  okolic poznania  lub zielonej góry?
o you know if Merlin did exist or Frodo wore the ring?

http://adastra.zgora.pl/bitewniacy

Offline macbo

7th Sea CCG
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2006, 02:30:53 pm »
albo z Katowic / Sosnowca? zapraszam na coniedzielne spotkania w katowickim Gugalandrzeszczegoly

Offline Merry

hm
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 11, 2006, 10:46:28 am »
Jestem z S-c ale zajmuje sie bardziej dostarczaniem kart anizeli sama gra :D

Offline kempy

7th Sea CCG
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2007, 04:08:52 pm »
Cytat: "Crane"
Gra była dosyć przyjemna, chociaż moim zdaniem niezbyt zbalansowana. Generalna idea gry  polagała na dowodzeniu statkiem i jego załogą. Podstawą rozgrywki było jak najlepsze przygotowanie statku do walki, a następnie poprowadzeniu go do zwycięstwa (lub zatopienia :) )


Nie można tak uogólniać. Istnieją różne taktyki rozwałki o których pokrótce można przeczytać chociażby na odpowiedniej stronie Wiki np. chociazby talie 'blitz board/cannon' oparte na ultra szybkich statkach (1 Ship Move Cost) które mogą wygrać w drugiej bądź trzeciej turze. ;)

Na szczęście, oprócz zwycięstwa militarnego, są jeszcze dwa inne sposoby na pogrążenie przeciwnika. Pierwszy to zdobycie kontroli nad pięcioma morzami czyli umieszczenie jakiegokolwiek Control Sea Attachment na każdym z nich. Drugi pojawił się dzięki karcie z oficjalnego, ale nie wydrukowanego, dodatku - Parting Shot. Chodzi o Retirement, który zagrany w momencie gdy mamy w grze ukończone conajmniej o 6 więcej Adventures z traitem Prize niż przeciwnik, daje automatyczne zwycięstwo.

Dodatek Parting Shot to ewenement, bo AEG udostępnił pełny spoiler (55 wzorów) już po zamknięciu linii 7th Sea CCG. Nie miał on żadnych ilustracji, czysty tekst, ale fani korzystając z udostępnionych również szablonów, z lepszo-gorszym skutkiem, szybko dorobili oprawę graficzną. Co ciekawe dodatek był/jest akceptowany na turniejach.

Osobiście zaczynam grać w 7th Sea dopiero teraz. 12 różnych dodatków, które dają ponad 1000 wzorów kart mogą dać sporo zabawy bo jest w czym przebierać. Tych którzy nie mają dostępu do prawdziwych kart mogę skierować na CCGWorkshop gdzie 7th Sea CCG jest dostępne do gry on-line.

Jeszcze nie grałem w więcej niż dwie osoby, ale system gry może dawać nadzieję, na to, że jest to gra nieźle sprawdzająca się w trybie multi-player. Chodzi mi o brak tur dla poszczególnych graczy - jest tylko jedna, w której karty zagrywa się naprzemiennie. Do tego dochodzi zmienna inicjatywa (kto ma więcej Sailing ten zaczyna) i już może być fajnie. :) A co dopiero w grze  2 vs 2?

I chętnych na abordaże zapraszamy do Wadowic. Przy okazji można pograc w Dark Eden, Shadowrun, Kult, Legend of the Five Rings itp.
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -


Offline franzini

7th Sea CCG
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 12, 2007, 12:39:32 pm »
Cytuj
Jeszcze nie grałem w więcej niż dwie osoby, ale system gry może dawać nadzieję, na to, że jest to gra nieźle sprawdzająca się w trybie multi-player.


Moim zdaniem "nieźle" to mało powiedziane. Gram w 7th sea od paru lat i grę zespołową chwalę sobie najbardziej. Co prawda rozgrywka dla ponad 4 graczy zaczyna być nużąca (jedna para zrobi boarding a pozostali czekają i zasypiają  ;) ), ale 2 vs 2 wypada rewelacyjnie!

Dodatkowy plus to świetna zabawa dla nieparzystej liczby graczy, bez podziału na drużyny. Wtedy dopiero zaczyna się kombinowanie - jak ugryźć i zatopić przeciwnika a samemu nie oberwać :D

Cytuj
12 różnych dodatków, które dają ponad 1000 wzorów kart mogą dać sporo zabawy bo jest w czym przebierać.


Fakt, kart jest sporo, ale w pewnym momencie pojawia się niespodzianka - AEG zmieniła design kart, moim zdaniem na dużo gorszy. Oprawa graficzna może nie ma znaczenia na turniejach, ale jak chce się pograć dla przyjemności ze znajomymi, to można się już bawić w wybrzydzanie ;).
 
Ponadto "nowe" dodatki mają sporo "przegiętych" kart, co powoduje, że wcześniejsze atuty często stają się bezwartościowe (patrz "Two Pistols Penny").
Na pocieszenie mogę dodać, że spokojnie można wybierać w starej serii, bez większego uszczerbku na sile decków. Kart jest naprawdę dużo :)

Offline kempy

7th Sea CCG
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 13, 2007, 10:02:09 pm »
Cytat: "franzini"

Fakt, kart jest sporo, ale w pewnym momencie pojawia się niespodzianka - AEG zmieniła design kart, moim zdaniem na dużo gorszy. Oprawa graficzna może nie ma znaczenia na turniejach, ale jak chce się pograć dla przyjemności ze znajomymi, to można się już bawić w wybrzydzanie ;).


Jest jeszcze jeden problem, który przyuważyłem. Wiele przedruków w IS ma dodane różne reakcje i pozmieniane akcje właściwe. Może to utrudnić nieco grę, zwłaszcza gdy ktoś ma dostęp tylko do wersji z starszych edycji.

W FAQ wyczytałem, że na Black Freighters mozna jednak werbować załogę z dowolnej frakcji. Prawda to?
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -


Offline franzini

7th Sea CCG
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 13, 2007, 11:55:00 pm »
Cytat: "kempy"
Wiele przedruków w IS ma dodane różne reakcje i pozmieniane akcje właściwe. Może to utrudnić nieco grę, zwłaszcza gdy ktoś ma dostęp tylko do wersji z starszych edycji.


Jest to zarazem kłopotliwe i zbędne. AEG, wprowadzając nowe atuty, musiało  nadać starym dodatkowe działanie, albo stałyby się całkowicie nieprzydatne (z wyjątkiem tapetowania ścian :D).
Chcąc uniknąć zamieszania przyjęliśmy zasadę grania kartami tylko z dodatków o starym wyglądzie. Jak pisałem wcześniej - jest ich tyle, że spokojnie można odstawić na bok "nowe" serie.

Tak z ciekawości: kempy, grasz kartami z nowych serii? bo też mi się zdaje, że trudniej je dostać.

Cytat: "kempy"
W FAQ wyczytałem, że na Black Freighters mozna jednak werbować załogę z dowolnej frakcji. Prawda to?


Prawda połowiczna. Black Frighter może mieć na pokładzie tylko i wyłącznie Undeadów ale jest karta pozwalająca wyciągnąć z tatlii dowolną załogę żywą - i zwerbować. Nazywa się bodaj Kiss of Death, nic dodać nic ująć...

Nawiasem mówiąc, umarlaki to bardzo ciekawa frakcja, ale najszybciej ze wszystkich nudzi się. Może dlatego że ma stały zestaw kart i niewiele można zmieniać...

Offline kempy

7th Sea CCG
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2007, 09:36:05 am »
Cytat: "franzini"
Chcąc uniknąć zamieszania przyjęliśmy zasadę grania kartami tylko z dodatków o starym wyglądzie. Jak pisałem wcześniej - jest ich tyle, że spokojnie można odstawić na bok "nowe" serie.

Tak z ciekawości: kempy, grasz kartami z nowych serii? bo też mi się zdaje, że trudniej je dostać.


No nie, mamy tylko kilka takich kart ale zawsze. Myślałem tylko, że zasada MRP (Most Recent Printing) ma największy priorytet we wszystkich karciankach.

Cytat: "franzini"
Prawda połowiczna. Black Frighter może mieć na pokładzie tylko i wyłącznie Undeadów ale jest karta pozwalająca wyciągnąć z tatlii dowolną załogę żywą - i zwerbować. Nazywa się bodaj Kiss of Death, nic dodać nic ująć...

Nawiasem mówiąc, umarlaki to bardzo ciekawa frakcja, ale najszybciej ze wszystkich nudzi się. Może dlatego że ma stały zestaw kart i niewiele można zmieniać...


No tak, mój błąd. Czytając FAQ nie zauważyłem, że informacja o mozliwości werbowania załogi z innej frakcji niż BF, dotyczy formatu Sealed Deck. ;)

Ale jest też taki kapitan Upham z Black Freighter, na którym pisze, że nie musi mieć załogi z BF i dodatkowo "when you hire non-Black Freighter crew..." cośtamcośtam...
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -


Offline franzini

7th Sea CCG
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 15, 2007, 06:28:30 pm »
Cytuj
Myślałem tylko, że zasada MRP (Most Recent Printing) ma największy priorytet we wszystkich karciankach.

W 7th Sea nie jest wcale inaczej. W oficjalnych i turniejowych rogrywkach wszystkie karty, włączając drukowane w domu sety, są używane.
Ja mam jednak dosyć systemu magic'owego, gdzie nowe wypiera stare, i ciągle boisz się, żeby karty nie straciły wartości. Gramy niwielką ekipą, nikomu nie zależy na ładowaniu fortuny w nowe karty, stąd przywiązanie do "staroci" :D

Upham jest z nowej serii, więc nim nie gramy. Ale rzeczywiście, ma taką, skąd inąd bardo silną, zdolność.

Kempy, a czytasz/czytałeś oficjalny faq do gry? Jeśli tak, to jak gracie - przyjmując wszystkie zasady z niego, czy tylko opierając się na instrukcji podstawowej? Jest to ostatnio nasz spory problem, którą wresję wybrać...

Offline kempy

7th Sea CCG
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2007, 08:30:16 pm »
FAQ przeglądałem, mam gdzieś wydrukowane - leży. na razie trudno mówić mi o tym jak gramy - bo do tej pory poprztykaliśmy się zaledwie parę razy. Sam mam kilkaset kart, gdzie najnowsze pochodzą z Black Sails, ale kumpel ma ponad półtora tysiąca i zdarzają się nawet te Iron Shadows (czyt. nowy design). Jedziemy na najnowszej instrukcji, ale trzymamy się tego co jest na tych starych kartach. Z FAQ wyszperałem tylko poprawki i erraty - bo to zalecane by było jednak używać.

A'propos kart - nie macie może na zbyciu jakichś niepotrzebnych commonów do Siódmego Morza?
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -


Offline franzini

7th Sea CCG
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 20, 2007, 10:10:02 pm »
commonów mamy masę, ale podejżewam że nie chodzi ci o Quick Tacki albo Near Missy :)

czego szukasz, waszmości?

Offline kempy

7th Sea CCG
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 20, 2007, 10:43:17 pm »
Cytat: "franzini"
commonów mamy masę, ale podejżewam że nie chodzi ci o Quick Tacki albo Near Missy :)

czego szukasz, waszmości?


Szczerze mówiąc wszystkiego czego nie mam, albo mam w dwóch lub jednej kopii. Jako że jestem posiadaczem kart wyłącznie z Broadsides, Shifting Tides i Black Sails, więc chętnie przyjąłbym/odkupił zwyklaki do pozostałych edycji (+ niezwyklaki ;) dla Castille). Mogę podesłać konkretną listę...
----------------- --- -- -
N  /\  M  E  T  /\  K  E  R
----------------- --- -- -