Zaczynam powoli kompletować armię Nurgla.
Na razie opracowałem sobie taką rozpiskę na 2k. Co o niej sądzicie.
Prince (445) Mark of nurgle
- ward na 4+
- blade of the ether (no armor save)
- stream of coraption (zionięcie, S3 Ar-2)
Deamonic Herald (195)
- mark of Undivided
- daemonic mount
- spell breaker
Deamonic Herald (260)
- mark of nurgle
- spell breaker
- daemonic beast of nurgle
- great icon (BSB)
16 Plaguebearers (291)
FCG
10 Plagueberers (160)
2x Nurglings (80)
1x Nurglings (40)
3 Plagueriders (240)
Chariot of nurgle (135)
- 1 beast of nurgle
Chaos Furies (135)
Niestety, choć magia Nurgla jest bardzo dobra, to wystawienie jej w DL jest nieopłacalne. I tak będę mógł mieć wtedy 6 lv magii, więc sobie nie poczaruje.
Taktyka jest nastepująca:
herosi, którzy są szybcy oraz furie mają zająć przeciwnika na początku bitwy. Szczególnie liczę na princa z jego terrorem oraz zionięciem.
Ridersi oraz chariot mają wykonać flank atack wykorzystując teren, tak by w 3 turze wejść do combaty (niestety mają 12 cali ruchu) i wspomóc herosów.
Nurglingi jako skirmish będą słóżyły do blokowania ruchu, robienia podsłon oraz będą sobie hasać po lasach.
Duży uniu bearesrów to trzon mojej armii, który daje szeregi. Flankować ma jego przeciwników mniejszy oddział.
Słabością takiej armii jest słaba odporność na magię przy niewielkiej liczbie modeli (47). Jednak zwiększenie odporności nie opłaca się, bowiem kosztuje za dużo punktów.