Autor Wątek: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)  (Przeczytany 914118 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline absolutnie

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3765 dnia: Grudzień 15, 2017, 08:43:20 pm »
A klient miał możliwość wyboru droższej wysyłki kurierem, nie tylko paczkomat.


Zrozum, że miał taką możliwość, bo mu ją dałeś. To Ty wybrałeś ryzyko, że paczka może zginąć bez śladu. I Ty ponosisz odpowiedzialność. Klient wybierał z możliwości, jakie mu dałeś. A Ty dając mu te możliwości, gwarantowałeś, że dostarczysz mu paczkę w wybrany przez niego sposób. On paczki nie dostał. Czyli, ze nie spełniłeś tego, co gwarantowałeś.
Nie wiem, o czym tu dyskutować.
Imaginary enemies are not hard to conjure into being.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3766 dnia: Grudzień 15, 2017, 08:49:42 pm »
Dokładnie, dałem mu możliwość wyboru i tego wyboru dokonał. I jeżeli ja wybrałem ryzyko, to ty też wybierasz ryzyko formami wysyłki którymi się chwaliles, bo kazda forma dostawy jest obarczona ryzykiem, twoje formy sa obarczone takim samym ryzykiem jak moje. Ja gwarantowalem jedynie, że dostarcze paczkę do przewoźnika którego wybrał bo nie mogę reczyc Za inne osoby i inne firmy, mogę reczyc i brać odpowiedzialność jedynie za swoje działania. On wybierając formę wysyłki decydował o tym jaka formę wysyłki wybiera i jakie ryzyko chce podjąć.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 08:56:48 pm wysłana przez Szekak »

Offline pitt

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3767 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:03:49 pm »
...wtrącę się odrobinę. Warto w swoich ofertach zaproponować m.in. "wysyłkę ubezpieczoną", bez względu na dostawcę (niemal każdy takową oferuje). Będzie droższa, ale jeśli kupujący z niej nie skorzysta i wybierze tańszą, a przesyłka zaginie to wina moim zdaniem leży po stronie kupującego.
W przypadku zagubionych przesyłek poleconych, nieubezpieczonych np. Poczta Polska zwraca do równowartości 50 zł.

Chyba 50-ciokrotność kosztu np. przesyłki poleconej a nie 50 złote.


 
Dokładnie, dałem mu możliwość wyboru i tego wyboru dokonał. I jeżeli ja wybrałem ryzyko, to ty też wybierasz ryzyko formami wysyłki którymi się chwaliles, bo kazda forma dostawy jest obarczona ryzykiem, twoje formy sa obarczone takim samym ryzykiem jak moje. Ja gwarantowalem jedynie, że dostarcze paczkę do przewoźnika którego wybrał bo nie mogę reczyc Za inne osoby i inne firmy, mogę reczyc i brać odpowiedzialność jedynie za swoje działania. On wybierając formę wysyłki decydował o tym jaka formę wysyłki wybiera i jakie ryzyko chce podjąć.


To niestety nie trzeba było mu dawać mozliwośći wyboru.
Wysłałeś tym nieszczęsnym darmowym paczkomatem?  I to pewnie tego skutki.
https://allegro.pl/pomoc/faq/zaginiona-przesylka-kto-ponosi-odpowiedzialnosc-WEl208kl9Sy
Cytuj
Jeżeli sprzedający jest przedsiębiorcą a kupującym konsument, to sprzedający (bez względu na rodzaj przesyłki który oferuje) odpowiada za niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru do momentu odebrania go przez kupującego.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3768 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:20:45 pm »
Kilka jednak pominąłeś więc jednak nie jesteś ich świadom.


Natomiast czytając różne interpretacje (tak to ująłem, bo ludzie się kłócą na ten temat) prawa w internecie dowiedziałem się, że kupując coś od przedsiębiorcy i decydując się na list zwykły to sprzedawca ma obowiązek mi przedmiot dostarczyć, o czym nie wiedziałem i zakładałem, że jak listu nie dostanę to nie mam podstaw by dochodzić czegoś od sprzedawcy. Dobrze wiedzieć, ale to oznacza, że sprzedawcy którzy posiadają w swoich ofertach opcję listu zwykłego chyba nie są tego świadomi.

KukiOktopus

  • Gość
Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3769 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:29:51 pm »
Ja zawsze bylem zdania, ze - abstrahujac od zawilych stosunków prawnych - w takich normalnych z dnia codziennego nie trzeba znac zadnych przepisów tylko liczy sie zdrowy rozsadek wsparty zwykla ludzka uczciwoscia.

Pytanie: Kto zawiera umowe na swiadczenie uslugi pocztowej: nadawca czy odbiorca?
Odpowiedz: Nadawca.
Pytanie: Zatem komu przysluguja roszczenia z tytulu niewykonania lub nienalezytego wykonania tej umowy.
Odpowiedz: Nadawcy.
Pytanie: Do kogo zatem ma roszczenie adresat, gdy kierowana do niego przesylka zaginie: do nadawcy czy firmy świadczacej usluge pocztowa?
Odpowiedz: Do nadawcy.
Pytanie: A dlaczego nie do tej firmy swiadczacej uslugi pocztowe?
Odpowiedz: Bo adresata nic nie łączy z tą firma dopoki przesylka nie zostanie doreczona.
Pytanie: A zawsze tak bedzie?
Odpowiedz: Tak, o ile nie zostanie zawarta druga umowa miedzy nadawca i adresatem o przeniesieniu stosownych praw z nadawcy na adresata.

Natomiast jesli chodzi o list zwykly, to problem jest tutaj przede wszystkim natury dowodowej, bowiem nadawca nie jest w posiadaniu zadnego dokumentu, ze taki listy wyslal.

@LucasCorso: Brawo, mam wiekszosc tych samych przypadlosci oraz dodatkowo nienawidze wszystkich ludzi oprocz moich dzieci.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3770 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:35:00 pm »
Co do listu zwykłego, to tutaj działa też w drugą stronę - nie ma dowodu, że odbiorca list odebrał i w ten sposób może naciągać sprzedawcę na wysyłkę drugiego.


Kuki, tylko dopóki reklamacja nie jest rozpatrzona, to ja nie mam też dowodu, że on tej przesyłki nie odebrał. Np. zdarzało już mi się, że kurier w systemie miał, że przesyłka niedoręczona i dopiero po miesiącu okazywało się, że jednak doręczona, dlatego moim zdaniem najbardziej uczciwym rozwiązaniem jest zwrot pieniędzy po rozpatrzeniu przez przewoźnika reklamacji, skoro kupujący jest zależny od sprzedawcy, a sprzedawca od przewoźnika. Ja jako sprzedawca nie mam innej możliwości by z całą pewnością ustalić, że on tej przesyłki nie odebrał niż właśnie poprzez reklamację.


BTW, dostałem smsa, że przesyłka będzie doręczona do innego paczkomatu, możliwe, że chodzi o tą właśnie przesyłkę, że się odnalazła bo może były jakieś problemy z nią, bo przed świętami są paczkomaty zawalone.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 09:43:29 pm wysłana przez Szekak »

Offline adam and arluk

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3771 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:42:40 pm »
Chyba 50-ciokrotność kosztu np. przesyłki poleconej a nie 50 złote.
Nie, 50 zł.

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3772 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:44:30 pm »
Może się zmieniło, ale mi kiedyś zaginęła gra PC, list polecony był za kilka złotych, bo jeszcze ceny były niższe i zwrócili 90zł wtedy, czyli tyle ile była warta + jeszcze koszt wysyłki oddali.

KukiOktopus

  • Gość
Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3773 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:45:22 pm »
Co do listu zwykłego, to tutaj działa też w drugą stronę - nie ma dowodu, że odbiorca list odebrał i w ten sposób może naciągać sprzedawcę na wysyłkę drugiego.
Tak, tylko że praktyka sądowa jest taka, ze w tym przypadku sąd kazałby nadawcy przedstawic dowod, ze list zostal wyslany. Poza tym sa przywolane w poprzednich postach przepisy kodeksowe. Ale zeby nie bylo problemow, lepiej nie wyslac towaru listami zwyklymi, a jesli juz ktos sobie bardzo tego zyczy, trzeba sprytnie przeniesc na niego prawo dochodzenia roszczen, piszac mu, ze w takim przypadku nie bedzie sie odpowiadalo za nie doreczenie przesylki i czy na pewno w takich okolicznosciach sie na zwykly list pisze.

Kuki, tylko dopóki reklamacja nie jest rozpatrzona, to ja nie mam też dowodu, że on tej przesyłki nie odebrał. Np. zdarzało już mi się, że kurier w systemie miał, że przesyłka niedoręczona i dopiero po miesiącu okazywało się, że jednak doręczona, dlatego moim zdaniem najbardziej uczciwym rozwiązaniem jest zwrot pieniędzy po rozpatrzeniu przez przewoźnika reklamacji.
Jak najbardziej.
BTW, dostałem smsa, że przesyłka będzie doręczona do innego paczkomatu, możliwe, że chodzi o tą właśnie przesyłkę, że się odnalazła bo może były jakieś problemy z nią, bo przed świętami są paczkomaty zawalone.
No i sprawa powoli sie sama wyjasnia  :biggrin:

Offline Szekak

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3774 dnia: Grudzień 15, 2017, 09:52:16 pm »
No to widzisz, dla Ciebie jak najbardziej, a mnie tu wyzywa pół foro, że nie chcę oddać w ciemno pieniędzy od ręki i chce się zaznajomić z prawnym aspekty sprawy by zobaczyć czy mam prawo wstrzymać się ze zwrotem do czasu rozpatrzenia reklamacji. :roll:

Offline sum41

Odp: Wydawnictwo Ongrys
« Odpowiedź #3775 dnia: Grudzień 23, 2017, 07:37:15 pm »
Gdzieś można  kupić jeszcze Kryształowy Miecz ale w integralny?
Jeśli do patelni teflonowej nic się nie przykleja podczas smażenia to jak teflon został przyklejony do patelni?

Offline greg0

  • Pisarz bracki
  • ****
  • Wiadomości: 667
  • Total likes: 0
  • Płeć: Mężczyzna
  • bardzo lubimy nasze tłumaczenie
Odp: Odp: Wydawnictwo Ongrys
« Odpowiedź #3776 dnia: Grudzień 23, 2017, 07:47:57 pm »
"Jesteś podwójnym sobą."

Offline sum41

Jeśli do patelni teflonowej nic się nie przykleja podczas smażenia to jak teflon został przyklejony do patelni?

Offline weiter

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3778 dnia: Grudzień 27, 2017, 09:57:38 pm »
Sorki za off top.
Dostalem wlasnie z allegro smsa z informacja "Twoj kod sms (tutaj szesc cyfr)"
Ktos cos wie? Tez dostaliscie takiego smsa?
Nie sprzedaje na all nic od kilku lat i nie jestem w temacie z promocjami.
Nie wiem czy sie martwic czy nie...

Offline mappy

Odp: Szukam (informacji, porady, odpowiedzi na pytanie itp.)
« Odpowiedź #3779 dnia: Grudzień 27, 2017, 10:13:12 pm »
Może jakiś phishing. W nic lepiej nie klikać jak z allegro nic wspólnego nie masz od dawna.