Witam i zapraszam na małą rozgrzewkę przed Wielką Inkwizycją - parówka 2 X 1313 w Niedzielę 13 Marca; Idy Marcowe.
Miejsce rozgrywania turnieju i szczegóły regulaminu - jutro. Na razie zaczynam temat, by rozpocząć dyskusję. Ostateczny regulamin w Piątek 25 Lutego.
Klasyczny turniej par. 2x1313.
Trzy bitwy, 6 tur - 3 godziny na partię
Wymóg co najmniej jednego BSB na Sojusz, ograniczenie poziomów magii do 8.
Stoły 72x48.
Zapraszam do pomocy przy stołach. Nie jest możliwe robienie turniejów jak ostatni Team Spirit. Chyba wszyscy chcą mieć opisane stoły z ładnie rozłożonymi terenami, prawda? Przyjemniej się gra, prawda?
No więc...
Regulamin
Klub Deadly Sausage zaprasza wszystkich graczy na turniej "MAŁA INKWIZYCJA”
13 marzec 2005
WARSZAWA
Gimnazjum Nr 2, Ul. Narbutta 65/71
Wejściówka 10 zł za osobę, lub 15 za osobę grającą jedną armią.
Regulamin Turnieju WFB
Przyjmowanie zgłoszeń
Ř Rozpiski należy wysyłać na adres jedyknight@poczta.fm
Sympatię organizatorów zapewnie wysłanie rozpiski w formacie HTML.
Ř Jeśli rozpiska jest wysłana w postaci pliku Army Builder powinna być ona tworzona w wersji 2.2 programu. W przypadku braku zgodności zgłoszenie nie będzie przyjęte. Opcjonalnie można dołączyć wersje w postaci pliku html, doc, xls lub txt.
Za niepodpisaną rozpiskę nie będzie dodatkowych punktów.
Ř Można je także składać osobiście w sklepie „Faber i Faber” w Warszawie do dnia 11.03.2005.
Ř W przypadku gdy ktoś nie wyśle poprawnej rozpiski na ten adres, aby mógł wziąć udział musi przynieść na turniej 2 rozpiski i jedną pozostawić u sędziego do sprawdzenia. Dla wszystkich, którzy nie zgłosili rozpisek w określonym terminie przed turniejem przeznaczony jest czas (w tym przypadku 9. -9.30) na zapisanie się.
Ř Osoby, które nie zgłosiły wcześniej swojego udziału a będą chciały to zrobić podczas turnieju muszą się wyroić przed 9:30. Rozpoczęcie turnieju nie będzie przesuwane.
Ř Osoby, które przyślą poprawną rozpiskę do 11.03.2005, otrzymają dodatkowe 2 punkty (czyli 4 na parę) do klasyfikacji końcowej turnieju. Wcześniejsze przysłanie rozpiski nie zwalnia gracza z obowiązku posiadania swojego egzemplarza na turnieju.
Ř Prosimy o przesyłanie rozpisek parami!!!!!!!!
Ř Błędne rozpiski zgłoszone w dniu turnieju zostaną poprawione przez sędziów, a wyniki uzyskane przez graczy z bitew zredukowane.
Ř Rozpiski są jawne.
Ř Na turnieju jest ograniczona liczba miejsc. W przypadku większej ilości chętnych niż przewidziana liczba miejsc, o tym kto zagra decyduje kolejność zgłoszeń.
Zasady Turnieju
Ř Wielkość armii: 2 x 1313 punktów.(min 2 x 1300), albo jedna na 2626 (min. 2600), ale jej ograniczenia wynoszą:max 4 herosów(ŻADNYCH lordów), 4 speciali ,2 rary i minimum 4 corów.
Ř Nie ma wymogu pomalowanej armii.
Ř Zasady wystawiania: Limited tzn. można używać Dogs of War i Regiments of Renown z wyjątkiem
-tego co zajmuje sloty hero i armat(zarówno tych zwykłych jak i galloper guns)
Oczywiście można wystawiać poszczególne odziały ogrów z Ogre Kingdoms mające zasadę DoW.
Ř Nie można armii alternatywnych(tych z tyłu podręczników) ani bohaterów specjalnych
Ř Wszystkie Army Books a ponadto:
-Wood Elves Chronicles 2004
-Dogs of War Chronicles 2004
-Chaos Dwarfs Ravenig Hordes
-Kislev Chronicles 2004
-The Cult of Ulric Chronicles 2004
-Storm of Chaos 2004
Dodatkowo, prawem kaduka dopuszczony jest DE CG.
No i nieśmiertelni Mountain Rangers ofkorz.
(Pod warunkiem posiadania do nich zasad ofkorz
)
Ograniczenia:
Ř Na każdy sojusz musi być przynajmniej jeden sztandarowy armii.
Ř -max 8 lev. Magii
(runesmith, warriorpriest..., -1 lvl, )
w khemri: liczka 2 , ksiażę 1)
Bitwy:
Ř Gramy 3 bitwy.
Ř Turniej rozpoczyna się w NIEDZIELĘ o godzinie 10.00. Planowane zakończenie bitew o19.00
Ř Każda bitwa trwa 6 tur lub 3 godziny (przekroczenie czasu będzie surowo karane).
Ř Obowiązują zasady 6 edycji WFB, wszystkie WD i Annuale, które ukazały się do marca 2005.
Ř Dopuszcza się możliwość wystawienia lekkich proxów po uzgodnieniu z sędziami np.: wystawienie balisty DE w armii HE .
Ř Gramy na stołach 72”x 48”.
Ř Na turnieju obowiązują zasady Czaru Par, czyli armie dobre tylko z dobrymi a złe ze złymi. W sojuszu nie mogą grać dwie te same armie. Istnieje możliwość grania samemu i dowodzenia dwoma armiami. W przypadku armii chaosu (Bestie, Wojownicy, Demony) mogą się one łączyć tylko, gdy w każdej z armii znajdują jednostki jednego typu. Bestie mogą się łączyć w Wojownikami tylko, gdy żadne Bestie nie zawierają żadnego oddziału Wojowników i odwrotnie (w armii Wojowników nie ma oddziałów Bestii). W sojuszu tego typu nie mogą występować dwa takie same regimenty demonów (np.: nie można wystawić dwóch regimentów Furii)
Ř Drobne wyjaśnienie: Khemri i Kingdom of Ogres- armia złe, Lizardmeni- armia dobra, DoW- armia neutralna
Armie walczące po tej samej stronie w turniejach par należy traktować jako sojusznicze. Bohaterowie mają proximity od sojuszniczych oddziałów, zaś wystrzelane/uciekające/złamane jednostki sojusznika wzbudzają panikę. Nie można natomiast rzucać czarów na sojusznicze jednostki (np. popychaczek, wskrzeszeń itd.) ani wykorzystywać przerzutów itp. czarów rzuconych przez sojusznika.( Z racji pojawienia się niedługo nowych uściśleń sędziowskich, gdzie zostanie to zmienione.)
Kości dispel-poola i powera są wspólne. Jeżeli któraś z armii ma jakąś specjalną zasadę np.: +1 do dispela z racji bycia magiem wysokich elfów i druga ma +1 z racji staff of sorcery , to wskazuje się który mag dispeluje.
Armie mają dwóch generałów i osobne sztandary armijne, bohaterowie nie mogą się dołączać do sojuszników.
Poza tym armie są dla siebie całkowicie friendly więc działają na nie inne bonusu wynikające z przedmiotów np: banner of slavery, banner of the forest Ř Nie można mieć dwóch takich samych przedmiotów na sojusz np.: War Banner.
Ř Tereny na wszystkich stołach będą ustawione przez sędziów i są nie przestawiane.
Ř Leśne elfy nie używają swoich specjalnych zasad
Scenariusze
Ř W każdej bitwie rozgrywany jest scenariusz Pitched Battle, choć organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia modyfikacji w scenariuszu.
Ř Dodatkowo przed każdą bitwą będzie rozlosowany rozkaz, tabelka z rozkazami będzie się znajdować przy każdym stole.
Ř Wyjątkiem od scenariusza jest sposób wybrania strony oraz gracza, który rozpoczyna bitwę. Na początku każdej bitwy każda ze stron rzuca kością (lub dwoma według woli graczy) do wyłonienia zwycięscy. Strona, która wygra rzut, może zdecydować czy chce wybrać stronę stołu, czy woli podjąć decyzję o tym, kto ma pierwszą turę. Po dokonaniu wyboru, strona przeciwna ma prawo decyzji w kwestii, której nie wybrali zwycięscy rzutu.
100 za ćwiartkę, sztandar, generała.
Ř Bitwy punktowane są według następującej tabelki:
Róznica VPwygranyVPpokonany
0 do 199 - 10/ 10
200 do 399 11/ 9
400 do 599 12/ 8
600 do 799 13/ 7
800 do 999 14 /6
1000 do 1199 15/ 5
1200 do 1399 16/ 4
1400 do 1599 17/ 3
1600 do 1799 18/ 2
1800 do 1999 19 /1
2000 i więcej 20/ 0
Dodatkowo, jeśli na stole nie zostanie ŻADNA(po prostu żadna, uciekające figurki liczą się) figurka przeciwnika to wygrany dostaje dodatkowo + 3VP.
.
OCENA MALOWANIA ARMII
Podczas turnieju zostanie przeprowadzona ocena hobbystyczna armii. Zdobyte pod czas niej punkty zostaną doliczone do rankingu głównego i będę miały wpływ na wyniki końcowe.
Punkty z oceny hobbystycznej to 0-15 na sojusz.
Dodatkowo podczas turnieju zostanie przeprowadzony test wiedzy o Warhammerze.
Do zdobycia będzie dodatkowe 10 punktów zaliczanych do rankingu generalnego turnieju.
Pytanie będą zarówno z zasad jak i historii świata Warhammera.
Całkowita suma punktów do zdobycia wynosi 100: 69 z bitew + 15 z oceny hobbystycznej + 10 z testu wiedzy.
4 za rozpiskę i 2 za wszystkie niezbędne akcesoria.
Punkty Worst Play
Ř Każdy gracz może zgłosić swojego przeciwnika, za wyjątkowo nieprzyjemną grę, do ukarania punktami Worst Play.
Ř Punkty te przyznawane będą na wyraźną prośbę grającego i po ocenie sytuacji przez sędziego głównego oraz sędziów liniowych.
Ř Nie ma możliwości nominowania do punktu Worst Play po zakończeniu bitwy i podaniu sobie rąk.
Ř Uwzględniane zostaną po zakończeniu turnieju w klasyfikacji końcowej wg następującego schematu:
1 głos -5 punkty
2 głosy -10 punktów
3 głosy -dyskwalifikacja
Procedura zgłaszania punktów Worst Play:
? W trakcie trwania bitwy należy zgłosić jednemu z sędziów rodzaj problemu.
? Jednocześnie należy poinformować o tym fakcie swojego przeciwnika.
? Po zakończeniu bitwy, jeżeli wrażenie nie zmieniło się, należy złożyć u sędziego głównego odpowiednie uzasadnienie.
? W potwierdzonych przypadkach i po konsultacji z pozostałymi sędziami, sędzia podejmie decyzję o przyznaniu lub nie przyznaniu takich punktów, o czym obie strony zostaną niezwłocznie poinformowane.
Ponadto sędziowie mogą ukarać graczy punktami karnymi za nie sportowe zachowanie, nie oddawanie wyników bitew w terminie, rozmyślne doprowadzanie do konfliktów lub przedłużanie bitew - nie więcej niż 10 punktów karnych na bitwę. W skrajnych przypadkach (alkohol, przekleństwa, nagminne utrudnianie gry przeciwnikom, itp.) gracze mogą zostać zdyskwalifikowani i usunięci z turnieju.
Regulamin - nie kryję - na zasadzie Copy&Paste z Regulaminu Wielkiej Inkwizycji